matematykš realizowany w r. szk. 2009/2010 |
|
Koordynator projektu: mgr Marta Konieczna nauczycielka matematyki Współpraca: Dyrekcja szkoły, nauczyciele matematyki, opiekun SU, nauczyciel informatyki, wychowawcy klas |
|
Główne cele tej innowacji to:
W wietle obowišzujšcych przepisów, innowacjš pedagogicznš sš nowatorskie rozwišzania programowe, organizacyjne lub metodyczne, majšce poprawić jakoć pracy szkoły.
W padzierniku przeprowadzony został konkurs wiedzy dla szóstoklasistów pn. Rusz globusem. Były to zagadki logiczne przygotowane przez gimnazjalistów, pod moim kierunkiem, dla nieco młodszych kolegów. Laureatami konkursu byli:
Miesišc póniej przeprowadzono podobny turniej wiedzy dla gimnazjalistów, pn. Bierz życie na logikę. Do poprowadzenia spotkania zaangażowani zostali przedstawiciele Samorzšdu Uczniowskiego: Kacper Pyziński i Klaudia Tabasz. Prace konkursowe oceniane były przez powołane jury, w skład którego wchodziła Dyrekcja Szkoły i przedstawiciele społecznoci uczniowskiej. Konkurs był doskonałym sprawdzianem ze sprawnoci logicznego mylenia matematycznego, a także z umiejętnoci i efektywnoci współpracy w zespole. Laureaci to:
|
|
Zwycięzcy otrzymali nagrody rzeczowe ufundowane przez FFiL nieżka S.A. oraz pamištkowe dyplomy. Pozostałym uczestnikom konkursu wręczono nagrody pocieszenia ufundowane przez Gdańskie Wydawnictwo Owiatowe, które sprawowało patronat nad konkursami. Relację z przebiegu konkursu, regulamin, przykładowe zadania, zamieciłam na stronie GWO: http://www.gwo.pl/?m=50&w=9384, a także w szkolnej kronice. |
|
Pracę nad innowacjš pedagogicznš zakończyła IMPREZA FINAŁOWA, która odbyła się 11 lutego 2010 r. w Publicznym Gimnazjum w Czarnej, na którš zaproszeni zostali przedstawiciele następujšcych szkół z powiatu dębickiego:
Podczas spotkania finałowego odbył się powiatowy turniej wiedzy matematycznej pn. Pojedynek Gigantów dla dwuosobowych zespołów uczniowskich.
Zwycięzcy uhonorowani zostali okolicznociowymi dyplomami i nagrodami. |
|
Pozostali uczestnicy tegoż konkursu otrzymali nagrody pocieszenia i dyplomy uczestnictwa. Ponadto wręczono nagrody zwycięzcom poszczególnych, comiesięcznych konkurencji. Nadesłane prace konkursowe (portrety, karykatury sławnych matematyków, rebusy, wiersze i rymowanki autorstwa uczniów, itp.) stanowiły niepowtarzalnš wystawkę, którš mogli obejrzeć wszyscy zaproszeni na tę uroczystoć gocie. |
|
|
|
W trakcie spotkania nasi gimnazjalici zaprezentowali także swoje zdolnoci aktorskie. Młodzież przygotowała i przedstawiła scenki, w których to, w zabawny sposób wykorzystała matematyczne terminy. Pomysłowoć, oryginalne stroje, przepełnione komizmem dialogi oraz zdolnoci aktorskie wielu uczniów spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem publicznoci. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mam nadzieję, że ta innowacja dostarczyła uczniom bodców, które wpływajš pozytywnie na rozumienie matematycznych zależnoci opisujšcych rzeczywistoć, która otacza ucznia. Wszak, jak powiedział grecki pisarz i filozof Plutarch: Umysł ludzki nie jest naczyniem, które należy napełnić, lecz ogniem, który trzeba rozniecić. Dziękuję dyrekcji szkoły, wszystkim wychowawcom klas gimnazjalnych i uczniom za zaangażowanie w promocję matematyki w naszej szkole. Marta Konieczna |