Akcja „Serce za odwagę” – podsumowanie
Po raz drugi uczniowie naszej szkoły wzięli udział w akcji „Serce za odwagę”. Celem było przygotowanie kartek świątecznych własnoręcznie wykonanych dla Powstańców Warszawskich, Kombatantów i byłych żołnierzy Podziemia Niepodległościowego.
Wpłynęło ponad 60 kartek pięknie wykonanych, w różnej technice, bardzo pomysłowych.
Na pewno sprawią miłą niespodziankę wszystkim, do których były adresowane. W ten sposób spłacamy dług wdzięczności wobec obrońców naszej ojczyzny, bo dzięki nim żyjemy i uczymy się w wolnej Polsce.
Za tak duży udział uczniów z wszystkich klas serdecznie dziękujemy.
Opiekunowie SU: Anna Para, Dorota Charchut
"Dając świadectwo naszej miłości do Jezusa, sami wzbogacajmy się o tę Miłość"
Matka Teresa z Kalkuty
"Zaśpiewajmy kolędę Jezusowi dziś…" – to tytuł przedstawienia, które 15 grudnia 2020 r. w reżimie sanitarnym zaprezentowały dzieci z klasy 2a. Uczniowie w specjalnie przygotowanych, prześlicznych strojach oraz w nastrojowej scenografii ukazującej noc w Betlejem wcielili się w młodych aktorów i przedstawili widzom tajemnicę Bożego Narodzenia. Wszystkich powitała Olga Jensz – koleżanka ze starszej klasy. "Diabły i Anioły” toczyły między sobą pojedynek, w którym dobro zwyciężyło. "Król Herod” wygłaszał mowy o swojej wielkości. "Śnieżynki i Gwiazdki” przygotowały szopkę dla Dzieciątka. "Kochana Babcia” pomagała "Świętej Rodzinie”, która dzielnie wędrowała w poszukiwaniu miejsca na nocleg. "Dziewczynka w stroju krakowskim” wprowadziła wszystkich w klimat nocy betlejemskiej. Niezawodni pastuszkowie i bogaty gospodarz złożyli dary Nowonarodzonemu. Nie zabrakło też mędrców ze Wschodu, którzy dotarli do szopki dzięki pomocy "Gwiazdy betlejemskiej”, by oddać hołd Jezusowi i ofiarować Mu złoto, kadzidło i mirrę. Całe przedstawienie przeplatane było pięknymi, staropolskimi kolędami
i pastorałkami.
Marta Lada, Katarzyna Zielińska, Marta Cygan
Akcja edukacyjna #Dzieci uczą rodziców
Nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiej, trwającej do końca roku szkolnego 2020/2021 akcji edukacyjnej pn. „Dzieci uczą rodziców”. Akcja – organizowana przez Centrum Rozwoju Lokalnego – skierowana jest do wszystkich przedszkoli i klas 1-3 szkół podstawowych i jest objęta honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej. Celem akcji jest wsparcie procesu edukacji najmłodszych, a także zachęcenie ich do rozmowy z rodzicami na tematy będące przedmiotem lekcji przeprowadzonych podczas akcji „Dzieci uczą rodziców”.
W ramach akcji wszystkie zgłoszone placówki każdego miesiąca będą otrzymywać drogą elektroniczną materiały do przeprowadzenia lekcji na tematy związane z bezpieczeństwem (w szkole/przedszkolu, na drodze, podczas zimowego i letniego wypoczynku, w Internecie), ekologią, historią, sportem i promocją zdrowego trybu życia czy astronomią. Każda lekcja będzie się składać z dwóch części: w pierwszej nauczyciele wykorzystując otrzymane materiały i wiedzę własną wprowadzą dzieci w tematykę zajęć. Zaś w drugiej dzieci będą miały do wykonania zadanie przygotowane przez organizatora. Czasami będzie to pokolorowanie obrazka, prosta łamigłówka czy rebus. Następnie dzieci zabiorą obrazek do domu i pokazując rodzicom, zachęcą ich do rozmowy na temat poruszony podczas lekcji w ramach akcji „Dzieci uczą rodziców”.
Katarzyna Zielińska
Mały Miś w świecie emocji
W ramach realizacji Ogólnopolskiego programu edukacyjnego "Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, 17 grudnia przedszkolaki z grupy 0b rozpoczęły przygodę z modułem "MAŁY MIŚ W ŚWIECIE EMOCJI”.
Celem tych zajęć było zapoznanie dzieci z emocjami, nazywanie ich oraz poznanie sposobów radzenia sobie z nimi. Dzieci oglądały zdjęcia ilustrujące różne emocje, a następnie naśladowały je robiąc odpowiednie miny. Przedszkolaki zostały zaproszone do zabawa ruchowej „Podróż do krainy: złości, radości i smutku”. Ustawiając się w pociąg i jadąc do krainy złości, radości i smutku dzieci miały możliwość naśladowania stanów emocjonalnych
i sposobów zachowania jak np. gdy ludzie chodzą obrażeni, są źli i zagniewani, chodzą markotni, płaczą. Na końcu pociąg wyruszył do krainy radości, gdzie ludzie są zawsze uśmiechnięci, życzliwi i pomocni wobec siebie. Każda kraina znajdowała się w innym miejscu sali i była oznaczona symbolem oddającym daną emocję. Na koniec zajęć każde z dzieci wykonało pracę plastyczną, projektując emotikony.
Mam nadzieję, że dzieciom po tych zajęciach łatwiej będzie nazywać emocje, które przeżywają i poradzić sobie z własnymi przeżyciami.
Katarzyna Zielińska