Wycieczka do Pragi

W dniach 13 i 14 października 2023 r. chętni nauczyciele naszej szkoły wybrali się na ekscytującą wycieczkę do Pragi. O tym, że stolica Czech jest niezwykle pięknym „miastem z duszą”, pełnym bezcennych zabytków, miastem, którego atmosfera przyciąga nie tylko turystów, mogło przekonać się grono pedagogiczne PSP w Czarnej.

Pierwszym punktem wycieczki był wielki, piękny kompleks zamkowy na Hradczanach. Potem przeszliśmy przez uroczy plac zamkowy w stronę kościoła św. Wita. Schodząc w dół Złotej Uliczki, z przepięknymi kamienicami udaliśmy się do Muzeum Miniatur, które posiada jedną z największych na świecie kolekcji mikrominiatur. Do najciekawszych eksponatów należą m.in.: tekst modlitwy „Ojcze Nasz” napisany na ludzkim włosie, karawana wielbłądów w uchu igielnym, wieża Eiffla wykonana ze złota w pestce wiśni czy złoty rower na igle, którego długość nie przekracza 2 mm. Zwieńczeniem pierwszego dnia wycieczki był wieczorny rejs statkiem po Wełtawie. Zwiedzanie miasta drogą wodną jest czymś pięknym. W trakcie rejsu przez serce Pragi mogliśmy podziwiać takie ikoniczne miejsca, jak Zamek Praski, Most Karola czy Wieża widokowa Petrina.

Drugi dzień zwiedzanie rozpoczęliśmy przy Dworcu Głównym, udając się na Plac Wacława i do Rynku Starego Miasta, Ratusza, gdzie znajduje się najbardziej znany na całym świecie zegar astronomiczny – Orloj. Następnie zwiedziliśmy dzielnicę Żydowską, poznając legendę o Golemie. Podczas spaceru po Starym Mieście odwiedziliśmy Pałac Lucerna, który dzisiaj pełni funkcję kulturalną. W jego skład wchodzi Wielka Sala, Kino Lucerna, Pasaż Handlowy z ekskluzywnymi markami światowych projektantów oraz bar muzyczny. Zwiedzanie Pragi zakończyliśmy na Moście Karola, który łączy starą i nową część miasta.

Wędrówka po Pradze to niezapomniana przygoda, co chwilę zaskakująca urokliwymi zakątkami, uroczymi zaułkami, bulwarami czy placami.

Katarzyna Zielińska

FOTORELACJA

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.