Krajowa i Europejska Odznaka Jakości eTwinning
2 sierpnia 2018r. Krajowe Biuro Programu eTwinning przyznało szkolnemu koordynatorowi projektu i Publicznej Szkole Podstawowej w Czarnej prestiżową Krajową Odznakę Jakości eTwinning - Quality Label za projekt HEALITHY LIVING; ECO ACTING, realizowany wspólnie ze szkołami w Hiszpanii, Grecji i Estonii w ramach programu Erasmus+. Projekt ten umożliwia: poszerzanie wiedzy ekologicznej, rozwijanie umiejętności komunikowania się w języku angielskim, współpracę i współżycie w wielokulturowej Europie, stosowanie narzędzi TIK oraz uczy kreatywnego myślenia. Odznaka Jakości, którą otrzymaliśmy jest przyznawana wybitnym projektom eTwinning i wskazuje osiągnięcie określonego, krajowego i europejskiego standardu. Nasz projekt został poddany ocenie pod kątem następujących kryteriów merytorycznych:
- Innowacja pedagogiczna i kreatywność;
- Integracja z programem nauczania;
- Komunikacja i wymiana informacji pomiędzy szkołami partnerskimi;
- Współpraca pomiędzy szkołami partnerskimi;
- Wykorzystanie technologii TIK;
- Rezultaty, wpływ i dokumentacja.
Otrzymanie Krajowej Odznaki Jakości jest dla nas nauczycieli ogromnym wyróżnieniem, uznaniem dla efektów naszej pracy i osobistą satysfakcją, dla uczniów to większa motywacja do nauki języka angielskiego i prowadzenia zaplanowanych działań, a dla szkoły – publiczne potwierdzenie zaangażowania i dążenia do jakości oraz otwartość na współpracę europejską.
Miło nam poinformować, że projekt HEALITHY LIVING; ECO ACTING otrzymał w październiku bieżącego roku również Europejską Odznakę Jakości (EOJ). To drugi poziom odznaczenia przyznawany przez Centralne Biuro Programu nauczycielom, którzy otrzymali Krajową Odznakę Jakości (KOJ). Oznacza to, że praca nauczycieli i uczniów została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom.
Uzyskanie tego, tak prestiżowego wyróżnienia nie byłoby możliwe bez dużego zaangażowania nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców. Na szczególną uwagę zasługuje efektywna współpraca koordynatorki projektu Marceliny Sztorc z nauczycielkami: p. Agnieszką Mądry-Ukowską oraz p. Magdaleną Łączak, będącymi członkami szkolnego zespołu ds. realizacji projektu.
Marcelina Sztorc - szkolny koordynator projektu