Proszę zapoznać się z dwiema lekcjami obejrzanymi na youtube związanymi z ostatnimi tematami na matematyce. Pierwsza dotyczy dzielenia przez liczby naturalne i jest to przypomnienie, druga dotyczy dzielenia ułamków dziesiętnych.
Podaję linki: 1. https://www.youtube.com/watch?v=j8bqpWyfOao , 2. https://www.youtube.com/watch?v=NmuR91sLyLk
W zeszytach lekcyjnych zapiszcie temat: Dzielenie ułamków dziesiętnych. Pod tematem wykonajcie po 4 dowolne przykłady dzieleń z zad.1 str. 167 i zad. 2 str. 168 oraz zadanie 4 ze str. 168. Na końcu podręcznika możecie sprawdzić poprawność odpowiedzi. W ćwiczeniach wykonajcie zadania 4, 5, 6 ze stron 75 i 76.

W dalszej kolejności odsłuchaj lekcji dotyczących szacowania wyników działań na ułamkach: https://www.youtube.com/watch?v=Wt2pAIg2noI oraz https://www.youtube.com/watch?v=OlTrjI2P_go

I to tyle na ten tydzień. Pamiętajcie, że po powrocie do szkoły sprawdzę wasze ćwiczenia.


Lekcje z 23.03 i 24.03

Zapisz w zeszycie

Temat: Działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.

Obejrzyj filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=k8I6gDSwpxk

https://www.youtube.com/watch?v=2KtDmGRbDv

https://www.youtube.com/watch?v=-kA_OmaLT9U

https://www.youtube.com/watch?v=k5_tz-ERxKU

https://www.youtube.com/watch?v=rugBJ6W2wlM

Przeanalizuj przykłady z podręcznika, ze str. 171.

Wykonaj w zeszycie po 3 przykłady z zadań 1, oraz 5 ze str. 172.

W ćwiczeniach wykonaj zadania 7, 9, 10 oraz 11 ze str. 80-81. Dla chętnych ćw. 15,16. We wtorek wieczorem napiszę, które osoby mają mi przysłać zdjęcia lub skany ćwiczeń z rozwiązanymi zadaniami.

Dzisiaj maszyna losująca wylosowała następujące liczby: 2, 3, 4, 8, 12. Proszę uczniów z takimi numerami w dzienniku o przesłanie zdjęć (skanów) rozwiązanych ćwiczeń w dniu dzisiejszym, tj. 24 marca.

 

Lekcje z 25.03 i 27.03

Zapisz w zeszycie

Temat: Procenty a ułamki.

https://www.youtube.com/watch?v=bqB-7YXuFRo

https://www.youtube.com/watch?v=G7rPGEzstfk

Przeanalizuj również przykłady z podręcznika, str. 174-175.

Wykonaj w zeszycie następujące zadania: 1 – przykłady c, d, 2 – przykłady b, d, 8 i 9 ze str. 176-177.

W ćwiczeniach wykonaj zadania 2, 4, 6 oraz  ze str. 82-84. W piątek wieczorem napiszę, które osoby mają mi przysłać zdjęcia lub skany ćwiczeń z rozwiązanymi zadaniami.


 Dzisiaj maszyna losująca wylosowała następujące liczby: 2, 5, 6, 7, 16. Proszę uczniów z takimi numerami w dzienniku o przesłanie zdjęć (skanów) rozwiązanych ćwiczeń w dniu dzisiejszym, tj. 27 marca.


Najbliższe 3 lekcje poświęcimy na powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości o ułamkach zwykłych, jako że w piątek czeka nas sprawdzian.

Lekcje z 30.03, 31.03, 01.04 2020

Temat: Powtórzenie i usystematyzowanie wiadomości o ułamkach. (do zapisania w zeszytach)

Zanim zapiszemy coś w zeszytach, proszę o rozwiązanie online zadań, w których będziecie mogli na bieżąco ocenić poprawność waszych odpowiedzi. Myślę, że ta forma sprawdzenia siebie spodoba się wam. Tylko nie zostawiajcie sobie wszystkiego na ostatnią chwilę, podzielcie to na kilka dni.

https://epodreczniki.pl/a/porownywanie-liczb-dziesietnych/D1EJFiHVR

https://epodreczniki.pl/a/dodawanie-i-odejmowanie-liczb-dziesietnych/DUtjm5t2m

https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-i-dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-10-100-1000/DQVk7e4Jm

https://epodreczniki.pl/a/mnozenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne/D1HpbFmRV

https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych-przez-liczby-naturalne/DSrfjayAi

https://epodreczniki.pl/a/dzielenie-liczb-dziesietnych/DV8yaUVB2

https://epodreczniki.pl/a/obliczanie-wartosci-wyrazen-arytmetycznych/DFVWmhY3t

https://epodreczniki.pl/a/procenty-w-zyciu-codziennym/DErTyiy3H

W zeszytach rozwiążcie zadania: 172/6 (prawidłowa odpowiedź to 0,64 m) oraz 179/10 (prawidłowa odpowiedź to 12,92 zł).

Jak będzie wyglądał sprawdzian.
Otóż w piątek, 3 kwietnia, o godz. 9.00 prześlę do każdego z was mailem plik (pdf), który sobie wydrukujecie. Po rozwiązaniu wszystkich zadań wykonacie zdjęcie i prześlecie mi je mailem. Jeśli ktoś nie ma drukarki, na czystej kartce przepisze poszczególne przykłady i rozwiąże je (bardzo proszę o czytelne pisanie). Proszę nie przepisywać poleceń, ani treści zadań (szkoda na to czasu). Będziecie na to mieli 60 minut (45 minut wystarczy na rozwiązanie zadań, pozostałe 15 to kwestie techniczne). Odpowiedzi, które napłyną po tym czasie nie będą brane pod uwagę (chyba, że zaistnieją jakieś udokumentowane, niesprzyjające okoliczności). Zakres materiału – cały dział poświęcony ułamkom dziesiętnym. W razie jakichkolwiek pytań pozostaję do waszej mailowej dyspozycji.

Lekcja z 3.04.2020

Temat: Sprawdzian pisemny - ułamki dziesiętne.


Lekcje z 6.04 i 7.04.2020

Temat: Pole prostokąta i kwadratu.

Wracamy do geometrii. Podczas kolejnych zajęć przypomnimy sobie to, co już umiemy oraz nauczymy się czegoś nowego.

Zacznijmy od jednostek pola powierzchni. Obejrzyj materiał i rozwiąż online zawarte w nim zadania.

https://epodreczniki.pl/a/pole-prostokata-pole-kwadratu/D13eH4gKM

Zapisz w zeszycie, pod tematem wzory na pole prostokąta i kwadratu.

Następnie rozwiąż pisemnie w zeszycie zad. 1 ze str. 183. Zapis powinien wyglądać w następujący sposób:

P = a · b = 13 · 7 = 91 m2

Zwracaj uwagę na jednostki, gdyż możemy przez siebie mnożyć tylko wartości podane w tych samych jednostkach. Jeśli są różne, należy je zamienić. Sprawdź wyniki na końcu podręcznika.

Rozwiążmy teraz 184/6

Najpierw musimy obliczyć pole powierzchni trawnika. Ma on kształt prostokąta, więc należy wykonać odpowiednie mnożenie:

P = a V b = 10 · 12 = 120 m2

Wiemy, że opakowanie nawozu wystarcza na 25 m2 trawnika, więc aby obliczyć ile opakowań nawozu potrzebujemy wykonamy dzielenie:

120 : 25 = 4 r20

Takiego wyniku nie możemy zapisać w odpowiedzi, gdyż nikt nie sprzeda nam 4 opakowań i jeszcze trochę. A zatem odpowiedź będzie brzmiała: Należy kupić 5 opakowań nawozu.

Zapiszcie rozwiązanie tego zadania. Rozwiążcie w zeszytach zadanie 184/7, a z zadania 184/9 przerysujcie do zeszytu literkę E i obliczcie jej pole. Podpowiedź – należy ją podzielić na prostokąty i kwadraty, a po obliczeniu pól tych mniejszych figur zsumować je.

W ćwiczeniach wykonajcie (wszyscy) zadania 3, 4, 5 oraz  ze str. 46. We wtorek wieczorem napiszę, które osoby mają mi przysłać zdjęcia z rozwiązanymi zadaniami.

Dzisiaj maszyna losująca wylosowała następujące liczby: 1, 9, 10, 11. Proszę uczniów z takimi numerami w dzienniku o przesłanie zdjęć (skanów) rozwiązanych ćwiczeń w dniu dzisiejszym, tj. 7 kwietnia.

Lekcja z 8.04.2020

Temat: Zależności między jednostkami pola.

Umiejętność obliczania pola powierzchni jest bardzo ważna, przydaje się w życiu codziennym, co mogliście zaobserwować rozwiązując zadania z podręcznika. Nie mniej ważne jest aby znać jednostki pola i umieć je zamieniać.

Obejrzyjcie poniższy materiał i rozwiążcie online zawarte w nim zadania.

https://epodreczniki.pl/a/pole-figury-jednostki-pola/DFpcrJFkF

Pod tematem lekcji wypiszcie wszystkie jednostki pola powierzchni, począwszy od najmniejszej.

Spróbujmy teraz rozwiązać zadania 187/1 i 187/3 w zeszytach. Rozwiązania sprawdźcie na końcu podręcznika.

Jako, że to ostatnia lekcja przed Świętami nic wam nie zadaję, a do tematu powrócimy 15 kwietnia (mam nadzieję, że już online). Zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych życzę Wam wszystkim!


Lekcja z 15.04.2020

Temat: Ćwiczenia w zamianie jednostek, zadania tekstowe.

Znając zależności między jednostkami pola, można rozwiązywać zadania tekstowe, w których takie obliczenia są niezbędne.

Przeanalizujmy 2 zadania tekstowe:

Zadanie 187/4

Działka Kowalskich – 0,7 ha = 70 a
Działka Nowaków – 60 a
70 – 60 = 10

Odp. Działka państwa Kowalskich jest większa o 10a.

Zadanie 187/5

120 km2 = 120 000 000 m2  (1 km = 1000 m, więc 1 km2 = 1000 · 1000 = 1 000 000 m2)
120 000 000 : 6 000 = 20 000 m2 = 2 ha (ponieważ 1 ha = 10 000 m2)

Odp. Na jednego mieszkańca przypada 2 ha.

Zapiszcie w zeszytach temat lekcji i powyższe rozwiązywania zadań tekstowych.

 

Lekcja z 17.04.2020 /online/

Temat: Pole równoległoboku.

  1. Zapis w zeszycie wzoru na pole równoległoboku.

P = a · h

gdzie: a – długość boku (podstawy)
          h – wysokość poprowadzona prostopadle do podstawy

  1. Narysowanie dowolnego równoległoboku i obliczenie jego pola powierzchni.
  2. Rozwiązywanie zadań 190/4, 6, 7.
  3. Zadanie z ćwiczeń.

Lekcja z 20.04.2020 /online/

Temat: Obliczanie pól równoległoboków.

 

Lekcja z 21.04.2020 /online/

Temat: Pole rombu.

 

Lekcja z 22.04.2020 /online/

Temat: Pole trójkąta.

 

Lekcja z 24.04.2020 /online/

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.


Lekcja z 27.04.2020 /online/

Temat: Obliczanie pól poznanych figur płaskich.

 

Lekcja z 28.04.2020 /online/

Temat: Pole trapezu.

 

Lekcja z 29.04.2020 /online/

Temat: Obliczanie pól trapezów - zadania tekstowe.


Lekcja z 04.05.2020 /online/

Temat: Pola wielokątów - podsumowanie.

 

Lekcja z 05.05.2020 /online/

Temat: Przypomnienie zależności między jednostkami pola.

 

Lekcja z 06.05.2020 /online/

Temat: Pola figur - podsumowanie i usystematyzowanie wiadomości.

 

Lekcja z 08.05.2020 /online/

Temat: Sprawdzian pisemny - pola figur.


Lekcja z 11.05.2020 /online/

Temat: Poprawa sprawdzianu.

 

Lekcja z 12.05.2020 /online/

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych - pola figur.

 

Lekcja z 13.05.2020 /online/

Temat: Liczby ujemne.

 

Lekcja z 15.05.2020 /online/

Temat: Zaznaczanie liczb na osi liczbowej.


Lekcja z 18.05.2020 /online/

Temat: Rozwiązywanie zadań tekstowych.

 

Lekcja z 19.05.2020 /online/

Temat: Dodawanie liczb całkowitych.

 

Lekcja z 20.05.2020 /online/

Temat: Odejmowanie liczb całkowitych.

 

Lekcja z 22.05.2020 /online/

Temat: Działania na liczbach całkowitych.


Lekcja z 25.05.2020 /online/

Temat: Mnożenie liczb całkowitych.

 

Lekcja z 26.05.2020 /online/

Temat: Dzielenie liczb całkowitych

 

Lekcja z 27.05.2020 /online/

Temat: Podsumowanie i usystematyzowanie wiadomości o liczbach całkowitych i działaniach na nich.

 

Lekcja z 29.05.2020 /online/

Temat: Sprawdzian pisemny - Liczby całkowite.


Lekcja z 02.06.2020 /online/

Temat: Omówienie sprawdzianu - Liczby całkowite.

 

Lekcja z 03.06.2020 /online/

Temat: Poprawa sprawdzianu - Liczby całkowite.

 

Lekcja z 05.06.2020 /online/

Temat: Prostopadłościany i sześciany.


Lekcja z 08.06.2020 /online/

Temat: Graniastosłupy proste.

 

Lekcja z 09.06.2020 /online/

Temat: Siatki graniastosłupów prostych.

 

Lekcja z 10.06.2020 /online/

Temat: Pole powierzchni graniastosłupa prostego.


Lekcja z 15.06.2020 /online/

Temat: Jednostki objętości.

 

Lekcja z 19.06.2020 /online/

Temat:Objętość prostopadłościanu.


Lekcja z 22.06.2020 /online/

Temat: Objętość graniastosłupa prostego.

 

Lekcja z 23.06.2020 /online/

Temat:Litry i mililitry.

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.