1. Przygotować się do omawiania lektury „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza (lektura powinna być już przeczytana przez wszystkich uczniów). Powtórzyć wiadomości o Henryku Sienkiewiczu.
  2. Obejrzeć film w odcinkach na kanale TVP Kultura. Oto rozkład na cały tydzień:

Harmonogram filmowy na tydzień od 16.03. 2020 r. do 20.03.2020 r.

Poniedziałek, 16 marca

Godz. 16:25 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 1 „Porwanie”, reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut

Wtorek, 17 marca

Godz. 15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 2 „Chartum), reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut.

Środa, 18 marca

15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. „Ucieczka” reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min.

Czwartek, 19 marca

Godz. 15:35 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 4 „Smain”. reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min. 

Zadanie dodatkowe:

Czwartek, 19 marca

Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Katarynka reż. Stanisław Jędryka (1967), 27 min.

Piątek, 20 marca

Godz. 16:15  Lektura na ekranie - Mały Książę reż. Marc Ozborne (2015), 105 min.

  1. Zapoznać się z lekturą (polecenie dla tych uczniów, którzy jeszcze nie przeczytali lub nie przeczytali w całości zapowiedzianej lektury). Oto link:

https://lektury.gov.pl/lektura/w-pustyni-i-w-puszczy

Przeczytaj lekturę pt. "Sposób na Alcybiadesa" Edmunda Niziurskiego. Plik do pobrania poniżej.

*pobierz plik*


Przypomnienie!

Przeczytać ostatnią w tym roku szkolnym lekturę pt. „Sposób na Alcybiadesa” Edmunda Niziurskiego. Link został zamieszczony na stronie głównej w ubiegłym tygodniu. Czas omawiania lektury – koniec kwietnia 2020 r.

Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

- plik pdf z prezentacją multimedialną do lektury „W pustyni i w puszczy”;

- plik pdf z komiksem do uzupełnienia – lektura „W pustyni i w puszczy”;

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 23.03. do 10.04. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

Harmonogram lekcji od 23.03. do 10.04.2020 r.

poniedziałek, 23.03.2020 r., lekcja 5.

Temat: Znaki interpunkcyjne w zdaniu – ćwiczenia z e-podręcznika.

  • Przepisz temat lekcji do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia interaktywne od 1 do 4 z e-podręcznika. Oto link:

https://epodreczniki.pl/a/przecinek-kropka-myslnik-wykrzyknik-pytajnik---co-krok/DREeSJQ4l

  • Wpisz lub wklej do zeszytu poniższe zasady interpunkcyjne dotyczące stosowania przecinków oraz utrwal te zasady.

Zasady interpunkcyjne – stawianie przecinka

  1. Stawiamy przecinki przed takimi spójnikami: natomiast, ale, jednak, lecz, więc, toteż, dlatego, czy, bądź.
  2. Stawiamy przecinki przed spójnikami rozpoczynającymi zdania podrzędne: że, aby, żeby jeśli, jeżeli, chociaż, ponieważ, gdyż, bo.
  3. Nie stawiamy przecinka przed spójnikami: i, oraz, ani, ni, albo, lub, chyba że powtarzają się po raz drugi i kolejny.
  4. Nigdy nie stawiamy przecinka na początku linijki!
  5. W zdaniu złożonym rozdzielamy przecinkami zdania składowe.

środa, 25.03.2020 r., lekcja 4.

Temat: „Marzenia” – bogacenie słownictwa z wykorzystaniem ćwiczeń e-podręcznika.

  • Przepisz temat lekcji do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia interaktywne: 1, 4, 8, 9 z e-podręcznika.
  • Wpisz do zeszytu ćwiczenie 4 i 9.

 Oto link:

https://epodreczniki.pl/a/marzenia/D17fFgXUk

 

czwartek, 26.03.2020 r., lekcja 3.

Obejrzyj prezentację multimedialną „W pustyni i w puszczy” w formacie pliku pdf, a potem na jej podstawie oraz na podstawie treści książki wykonaj zadania. Tematy i notatki lekcyjne zapisz w zeszycie przedmiotowym.

Temat: Jak żyło się na Czarnym Lądzie w XIX w.?

  • Przepisz notatkę ze slajdu 3. – Afryka w XIX w.
  • Utrwal wiadomości z tej lekcji.

piątek, 27.03.2020 r., lekcja 3.

Temat: Geneza powieści podróżniczo-przygodowej „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza.

  • Na podstawie prezentacji multimedialnej (slajdy 5.-8.) zredaguj notatkę i zapisz ją w zeszycie. Niech kolejne wyliczenia w twojej notatce będą odpowiedziami na poniższe pytania:

- Skąd wziął się pisarzowi pomysł na napisanie powieści „W pustyni i w puszczy”?

- Jak Sienkiewicz spędzał czas w Afryce?

- Skąd się wzięli bohaterowie – Staś Tarkowski i Nel Rawlison?

  • Wpisz definicje do zeszytu.

geneza – sposób powstawania czegoś

powieść podróżniczo-przygodowa – odmiana powieści tematycznie związana z podróżą, jej przebiegiem, trudami, które bohater musi pokonać

  1. Geneza powieści „W pustyni i w puszczy”:

a)

b)

c)

d)

  • Utrwal wiadomości z tej lekcji.
  • Notatkę do kontroli w formie wiadomości e-mailowej lub zdjęcia przysyłają mi uczniowie o numerach w e-dzienniku: 1, 2.

 

piątek, 27.03.2020 r., lekcja 4.

Temat: Jak historia prawdziwa przeplata się z fikcja literacką („W pustyni i w puszczy”).

  • Zapisz w zeszycie notatki na podstawie slajdów od 9. do 12. prezentacji multimedialnej „W pustyni i w puszczy:

Wzór notatki:

Charles George Gordon (    -    )  -

Mahdi –

Powstanie Mahdiego w Sudanie –

Kanał Sueski -

 

poniedziałek, 30.03.2020 r., lekcja 5.

Temat: Wyprawa do egzotycznego świata.

  • Zapisz temat lekcji, definicję, uzupełnij podany wzór notatki i wpisz do zeszytu.
  • Utrwal wiadomości z tej lekcji.
  • Notatkę do kontroli i oceny w formie pliku Word lub zdjęcia przysyłają mi uczniowie o numerach w e-dzienniku: 3, 4, 5.

egzotyczny – niezwykły, osobliwy, daleki, o odmiennej cywilizacji i klimacie

  1. Czas akcji:
  2. Miejsca zdarzeń:
  3. Bohaterowie główni i ich krótkie przedstawienie:

a)

b)

  1. Krajobrazy Afryki:
  2. Zwierzęta w powieści:
  3. Rośliny egzotyczne:
  4. Wydarzenia na pustyni (z uwzględnieniem zjawisk):

a)

b)

c)

d)

  1. Wydarzenia w puszczy:

a)

b)

c)

d)

e)

środa, 01.04.2020 r., lekcja 4.

Temat: Charakterystyka Stasia Tarkowskiego.

  • na podstawie lektury uzupełnij poniższą notatkę. Kolejne informacje do punktów zapisz w podpunktach, czyli w formie planu szczegółowego.
  • Notatkę do kontroli i oceny w formie pliku Word lub zdjęcia przysyłają mi uczniowie o numerach w e-dzienniku: 6, 7, 8.
  1. Przedstawienie postaci:
  2. Wygląd zewnętrzny:
  3. Cechy usposobienia:
  4. Umiejętności, zainteresowania, pasje:
  5. Cechy charakteru:
  6. Ocena postaci:

 

czwartek, 02.04.2020 r., lekcja 3. i piątek , 03.04.2020 r., lekcja 3

Temat: Charakterystyka Stasia Tarkowskiego.

  • Zredaguj charakterystykę Stasia Tarkowskiego.
  • Pamiętaj o cytatach oraz o tym, że cechy usposobienia, charakteru i umysłu należy poprzeć odpowiednimi przykładami.
  • Pisząc pracę, skorzystaj ze swojej notatki z poprzedniej lekcji.
  • Kolejne punkty twojej notatki, to akapity w tej charakterystyce.
  • Napisaną pracę prześlij do oceny na mój adres e-mailowy (wszyscy).
  • Wzory charakterystyk masz w zeszycie przedmiotowym i w podręczniku.

 

piątek , 03.04.2020 r., lekcja 4.

Temat: Film „W pustyni i w puszczy” w reżyserii Władysława Ślesickiego przykładem ekranizacji powieści Henryka Sienkiewicza.

  • Zapisz temat lekcji, definicję i notatkę w zeszycie.
  • Wykonaj jedno z dwóch zadań i prześlij mi do oceny (plik Word lub zdjęcie).
  • Notatkę do kontroli i oceny przysyłają mi wszyscy uczniowie.

ekranizacja – wierne odzwierciedlenie wydarzeń z powieści w filmie (zapisz definicję w zeszycie)

Zapisz notatkę:

  • 16 października 1973 r. – premiera filmu
  • Reżyser: Władysław Ślesicki
  • Gatunek filmu: przygodowy
  • W rolach głównych: Monika Rosca – Nel, Tomasz Mędrzak – Staś
  • Scenariusz: Władysław Ślesicki
  • Muzyka: Andrzej Korzyński
  • Zdjęcia: Bogusław Lambach
  • Piosenkę „Gwiazda dnia” podczas napisów końcowych serialu wykonywał zespół Dwa Plus Jeden.

Filmowe środki wyrazu

Tworzywo literackie

Cechy komiksu

- ruchomy obraz,

- aktor i jego gra,

- dźwięk,

- muzyka,

- kolor,

- efekty specjalne,

- plany filmowe: ogólny, pełny,

  amerykański, półzbliżenie,

  zbliżenie, detal,

- montaż,

- scenografia.;

- słowo pisane;

- duża ilość obrazków, ilustracji,

- mało tekstu,

- tekst zapisywany jest drukowanymi

  literami w chmurkach, są to

  dialogi lub wyrazy dźwiękonaśladowcze,

   np. Auuu, Brrrr,

- rysunki przedstawiają wydarzenia                        

  i emocje bohaterów;

Zadania do wyboru:

  1. Zredaguj głos w dyskusji na temat swoich wrażeń po obejrzeniu filmu „W pustyni i w puszczy” (około dwunastu zdań). Możesz wykorzystać w swojej pracy wybrane informacje z notatki lekcyjnej. Swoją pracę zacznij od słów:  Moim zdaniem… Zadanie zapisz na komputerze i prześlij mi e-mailowo do oceny w pliku Word.
  2. Na podstawie obejrzanego filmu i przeczytanej książki opracuj komiks, pamiętając o pisaniu drukowanymi literami w chmurkach. Wzór tej pracy przesyłam w e-mailu. Pracę sfotografuj i prześlij mi plik zdjęciowy do oceny.

poniedziałek, 06.04.2020 r., lekcja 5.

Temat: Środki artystyczne w opisie krajobrazu – „Sad” Adama Mickiewicza.

  • Przepisz temat lekcji do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia interaktywne: 1, 4, 5, z e-podręcznika.
  • Wpisz do zeszytu poniższą notatkę.
  • Utrwal pojęcia.

Ożywienie, inaczej animizacja to rodzaj przenośni przypisującej przedmiotom martwym lub pojęciom abstrakcyjnym właściwości istot żywych, np. Słońce szło ku zachodowi.

Personifikacja, inaczej uosobienie to przenośnia, w której przedmiotom, zjawisko nadaje się cechy ludzkie, np. Śmiechem się bez zanosi.

Oto link do e-podręcznika:

https://epodreczniki.pl/a/fragment-krajobrazu/Dl8Ap2BWe

 

środa, 08.04.2020 r., lekcja 4.

Temat: Utrwalenie wiadomości o częściach zdania – ćwiczenia interaktywne.

  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne. Oto linki do stron:

http://pisupisu.pl/klasa5/jaka-czesc-mowy

http://pisupisu.pl/klasa5/znajdz-spojnik

http://pisupisu.pl/klasa5/znajdz-przyimek

http://pisupisu.pl/klasa5/przypadki-rzeczownika-ktory-przypadek

http://pisupisu.pl/klasa5/stopniowanie-przymiotnikow-losowy-stopien

http://pisupisu.pl/klasa5/tryby-czasownika-wybierz-tryb

czwartek, 09.04.2020 r., lekcja 3.

 

Temat: Utrwalenie pisowni wyrazów z „rz , ż” – ćwiczenia interaktywne.

  • Przepisz temat lekcji do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia interaktywne z ortografii: „Modrzew”, „Na wrzosowisku”, „Zwierzęta”, „Marzenia”.

 Oto linki do ćwiczeń:

https://www.dyktanda.net/ortografia-29.php

https://www.dyktanda.net/ortografia-23.php

https://www.dyktanda.net/ortografia-01.php

https://www.dyktanda.net/ortografia-12.php

  • Wpisz do zeszytu zdania z tych ćwiczeń, w których wyrazy sprawiły ci problem.
  • Utrwal zasady ortograficzne „rz, ż”.
  • Uczniowie o numerach w e-dzienniku: 9, 10, 11, 12 przysyłają mi notatki do kontroli (w formie pliku tekstowego Word lub zdjęcia).

piątek, 10.04.2020 r., lekcje 3.

Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?

  • Przeczytaj informacje w podręczniku, str. 188-189.
  • Wykonaj ćwiczenia: 1, 2, 3, 5., zapisując je w zeszycie.
  • Poprawność ćwiczeń zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły.
  • Utrwal wiadomości dotyczące rodzajów zdań, różnic pomiędzy zdaniem a równoważnikiem zdania.

piątek, 10.04.2020 r., lekcje 4.

Temat: Rodzaje wypowiedzeń – ćwiczenia utrwalające.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: str. 39 – 41, ćw. 1 – 8.

Lekcje z dni 09.04 – 10.04. 2020 r. z wcześniejszego harmonogramu zostały przesunięte do aktualnego planu.

 

Przypomnienie!

 

Do końca kwietnia należy przeczytać lekturę „Sposób na Alcybiadesa” Edmunda Niziurskiego.

 

Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

 

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 15.04. do 30.04. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

- karta pracy „Pisanka gramatyczna” – załącznik w pliku Word;

 

- plik Word z notatką do lekcji online „Co już wiemy o wypowiedzeniach?”

 

 

Zadania na tydzień od 15.04. do 30.04.2020 r.

 

środa, 15.04.2020 r., lekcja 4.

 

Temat: Utrwalenie pisowni wyrazów z „rz, ż” – ćwiczenia interaktywne.

 

  • Przepisz temat lekcji do zeszytu. Wykonaj ćwiczenia interaktywne z ortografii: „Modrzew”, „Na wrzosowisku”, „Zwierzęta”, „Marzenia”.

 

 Oto linki do ćwiczeń:

 

https://www.dyktanda.net/ortografia-29.php

 

https://www.dyktanda.net/ortografia-23.php

 

https://www.dyktanda.net/ortografia-01.php

 

https://www.dyktanda.net/ortografia-12.php

 

  • Wpisz do zeszytu zdania z tych ćwiczeń, w których wyrazy sprawiły ci problem.
  • Utrwal zasady ortograficzne „rz, ż”.

 

czwartek, 16.04.2020 r., lekcja 3.

Temat:Wykrzyknik – znak interpunkcyjny pełen emocji.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Zapoznaj się z zasadami stosowania wykrzyknika, podręcznik – str. 191.
  • Zapisz notatkę:

 

  1. Wykrzyknik stosujemy:

 

  1. gdy chcemy wyrazić, podkreślić silne uczucia, np. Wyglądasz wspaniale!

 

  1. po okrzykach, zawołaniach, stanowczych żądaniach czy w wypowiedzeniach pełnych wzniosłości, np.: Hej! Podejdź no tu!, Wszystkiego dobrego!

 

  1. w korespondencji, np. Cześć Tomku!

 

  • Wykonaj zadania od 1 do 4 w zeszycie ćwiczeń, str. 97 – 98.
  • Utrwal wiadomości zapisane w notatce lekcyjnej.

 

piątek, 17.04.2020 r., lekcja 3. i 4.

 

Temat:Części mowy – ćwiczenie sprawdzające.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj ćwiczenie sprawdzające w formie pisanki (przesłany w załączniku plik pdf) lub tabeli (decyduje uczeń):

 

- sposób 1.: wydrukuj pisankę z pliku pdf; wykonaj ćwiczenie zgodnie z jego poleceniem;

  wklej do zeszytu; zrób zdjęcie i wyślij do oceny;

 

- sposób 2. (jeśli nie możesz wydrukować): narysuj tabelę w zeszycie według podanego poniżej

wzoru; wyrazy zamieszczone na pisance wpisz do odpowiednich rubryk tabeli; zrób zdjęcie i prześlij   

  do oceny;

 

Rzeczowniki

Czasowniki

Przymiotniki

Liczebniki

Przysłówki

w l. poj.

w l. m.

w czasie przeszłym

w czasie teraź.

w czasie przyszłym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

poniedziałek, 20.04.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 - 9.45.

 

Temat:Co już wiemy o wypowiedzeniach? – lekcja online.

  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Zapoznanie uczniówz rodzajami wypowiedzeń, str. 188 – 189 w podręczniku oraz rodzajami zdań ze względu na ich budowę, jak również podziałem zdań pojedynczych ze względu na cel wypowiedzi.
  • Zapisanie notatki w zeszycie – została przesłana w pliku Word jako załącznik do harmonogramu nauki.
  • Wykonaniewybranychćwiczeń z podręcznika: np. „Na rozgrzewkę”, ćw. 1.,2., 4., 5. oraz wpisanie do zeszytu ćw. 2. i 5.

 

  • Zadanie domowe:Utrwal wiadomości zapisane w notatce lekcyjnej.

 

środa, 22.04.2020 r., lekcja 4.

 

Temat:Rodzaje wypowiedzeń – ćwiczenia.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj żadania od 2. do 8. w zeszycie ćwiczeń, str. 39 – 41.

 

 

czwartek, 23.04.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Jeszcze raz „Przystanek historia”-  powtórzenie i utrwalenie wiadomości z IV. działu (lekcja online).

  • Wspólne sprawdzenie ćwiczeń 2-8, str. 39. – 41.
  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Przeanalizowanie mapki mentalnej w podręczniku na str. 196. oraz przypomnienie wiadomości i pojęć.
  • Czytanie tekstu ze str. 187.
  • Wykonanie ćw. sprawdzających 1-11.
  • Zapisanie w zeszycie wybranych ćw., np. 5., 8., 10., 11.

 

piątek, 24.04., lekcja 3. i 4.

Temat:Historia pędzlem malowana – opis „PortretuStanisława Augusta Poniatowskiego

w stroju koronacyjnym” Marcello Bacciarellego.

 

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeczytaj informacje na temat obrazu ze str. 147.
  • Opisz wygląd króla z portretu.

 

Scemat opisu obrazu:

 - Akapit 1.: Podaj autora i tytuł opisywanego obrazu. Zapisz w zdaniach ogólne informacje o dziele

sztuki (lata powstawania dzieła, technika malowania, wielkość obrazu,  miejsce

przechowywania, kim był Stanisław August Poniatowski i kiedy żył).

 

- Akapit 2. Opisz wygląd postaci na obrazie, zachowując kolejność opisu od głowy do stóp (sylwetka,

poza, ubiór, kolorystyka, tło).

 

- Akapit 3. Opisz wrażenia, jakie budzi w tobie to dzieło sztuki.

 

  • Wszyscy uczniowie przesyłają opis do oceny.

 

poniedziałek, 27.04., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45.

Temat: „Mitologiczne krainy” – wprowadzenie do V. działu (lekcja online).

 

  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Zapoznanie z pojęciami: mit, mitologia, str. 205 (podręcznik).
  • Przybliżenie uczniom przez nauczyciela mitu o Herkulesie (Heraklesie) i jego dwunastu pracach.
  • Omówienie obrazu Sylvii Pastore „Herkules i złota łania” ze str. 199. Wyjaśnienie tytułu obrazu, okoliczności schwytania łani przez Herkulesa.
  • Wykonanie ćwiczeń z podręcznika: 1 – 4, str. 199.
  • Zapisanie notatki.
  • Zadanie domowe: Nauczyć się wiadomości z notatki lekcyjnej.

 

środa, 29.04., lekcja 4.

Temat: Początki świata według Greków. 

 

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeczytaj tekst z podręcznika ze str. 202 (wraz z przypisami).
  • Zapisz w zeszycie objaśnienia pojęć:

 

Arkadia

 

Tartar

 

  • Zredaguj ok. 10-punktowy plan ramowy wydarzeń opisanych w micie na str. 202. (najważniejsze wydarzenia) w formie równoważników zdań (wypowiedzenia bez orzeczeń) na temat powstania świata według wierzeń starożytnych Greków. Wpisz plan do zeszytu.
  • Utrwalić wiadomości z notatki lekcyjnej.

 

 

czwartek, 30.04., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Analiza i interpretacja wiersza „Atlantyda” Wisławy Szymborskiej.

 

  • Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji, dotyczących mitów.
  • Sprawdzenie poprawności zredagowania planu wydarzeń.
  • Zapoznanie z krótką notatką biograficzną dotyczącą Wisławy Szymborskiej.
  • Wyjaśnienie pojęcia Atlantyda.
  • Zanim przeczytasz: poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, str. 200 (podręcznik).
  • Zapoznanie z pojęciem: pytanie retoryczne, str. 201.
  • Czytanie wiersza „Atlantyda” Wisławy Szymborskiej.
  • Wspólne redagowanie notatki interpretacyjnej i jej zapis w zeszycie.
  • Zadanie domowe: Utrwalić wiadomości z notatki lekcyjnej.

 

Notatka do lekcji online:

Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach? – lekcja online.

 

                                         Rodzaje wypowiedzeń

 

 

zdanie                              równoważnik zdania

     (posiada orzeczenie – czasownik w formie osobowej)                       (brak orzeczenia)

np.Ewa przyjechała do nas.                                                             np.  Przyjazd Ewy do nas

           

 

Dwom liniami podkreśla się orzeczenie w zadaniu. Orzeczeniem jest czasownik osobowy odpowiadający na pytanie: co robi?, co się z nim dzieje?

 

                        Rodzaje zdań

 

 

pojedyncze                                           złożone

  (w zdaniu jest 1 orzeczenie)                 (w zdaniu jest 2 lub więcej orzeczeń)

np. Dzieci bawiły się w ogrodzie.                                                               np.  Dzieci biegały i bawiły się w chowanego.

 

 

Rodzaje zdań pojedynczych ze względu na cel wypowiedzi:

  • oznajmujące (poinformowanie o czynności): Idę do sklepu.
  • rozkazujące (zawiera polecenie, rozkaz):Idź do sklepu.
  • pytające: Czy idziesz do sklepu?

 

Wnioski:

  1. Każde z tych zdań może być zdaniem wykrzyknikowym, jeśli powiedziane jest podniesionym tonem. Wtedy na końcu zdania stawia się wykrzyknik.
  2. W zdaniu pytającym najpierw stawia się pytajnik, a potem wykrzyknik, np. Czy mógłbyś pójść do sklepu?!



Zadania na tydzień od 04.05. do 29.05.2020 r.

Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

plik Word z harmonogramem nauki na dni od 04.05. do 29.05. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

 

poniedziałek, 04.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 - 9.45.

Temat: Z wizytą na Olimpie – poznajemy greckich bogów (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji dotyczących mitów.
  3. Wykonanie ćw. ze str. 202. oraz objaśnienie słów i zwrotów: Olimp, nektar, ambrozja, być pod egidą.
  4. Czytanie tekstu z podręcznika, str. 206 i 207.
  5. Redagowanie notatki na podstawie tekstu w podręczniku według podanego przez nauczyciela wzoru.
  6. Zadanie domowe: Utrwalić wiadomości z notatki lekcyjnej.

 


środa, 06.05.2020 r., lekcja 4.

 

Temat: Świat przedstawiony w powieści młodzieżowej „Sposób na Alcybiadesa”Edmunda

Niziurskiego.

 

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz poniższe pojęcia, można wydrukować i wkleić.

 

Edmund Niziurski (1925-2013) – pisarz, scenarzysta, publicysta, dramaturg; autor książek, np.: „Sposób na Alcybiadesa”, „Księga urwisów”, „Niewiarygodne przygody Marka Piegusa”, „Klub włóczykijów” i in.

 

powieść – gatunek epicki (epika – to rodzaj literacki obok liryki i dramatu), dłuższy utwór fabularny, wielowątkowy (wątek to wydarzenia skupione wokół bohatera, powieść ma wielu bohaterów, a więc                i wiele wątków), długi czas akcji, wiele miejsc zdarzeń, o których opowiada narrator konkretny (wypowiedzi w 1 osobie l. poj.) lub abstrakcyjny (wypowiada się w 3 osobie l. poj.).

 

powieść młodzieżowa – to odmiana powieści, w której narrator ukazuje problemy nastolatków; fabuła rozgrywa się w świecie młodzieżowym:  w szkole, na podwórku, w domu; stylistyka tej powieści także często nawiązuje do gwary młodzieżowej (języka specyficznego dla młodzieży).

 

  1. Sprawdź swoją znajomość lekturypoprzez ćwiczenia interaktywne. Oto linki do stron:

 

http://pisupisu.pl/klasa6/sposob-na-alcybiadesa-test-1

http://pisupisu.pl/klasa6/sposob-na-alcybiadesa-test-2

http://pisupisu.pl/klasa6/sposob-na-alcybiadesa-test-3

  1. Uzupełnij notatkę i wpisz ją do zeszytu:

 

  1. Czas akcji:
  2. Miejsca wydarzeń:
  3. Narracja (określić czy w 1 os. czy w 3 os.):
  4. Narrator (określić jaki - konkretny czy abstrakcyjny?):
  5. Problematyka (określić, jakie problemy pojawiają się w powieści, dodać dwa podpunkty):
  6. Rodzaj literacki: epika.
  7. Gatunek epicki: powieść młodzieżowa.

 

Utrwalić, co to jest powieść, powieść młodzieżowa, wiadomości z notatki w formie planu odnoszące się do świata przedstawionego.

czwartek, 07.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat: Rodzaje podmiotów i orzeczeń – lekcja online.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Zapisanie notatki.
  3. Analiza przykładów, podręcznik, str. 236.
  4. Rodzaje podmiotów – przykłady podane przez nauczyciela.
  5. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, ze str. od 46. do 48.

 


piątek, 08.05.2020 r., lekcja 3. i 4.

 

Temat: Z wizytą w szkole sławnych wyczynowców.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Popracuj z lekturą - uzupełnij notatkę i wpisz ją do zeszytu lub wklej, jeśli pracujesz na komputerze.
  3. Utrwal wiadomości z lekcji.

 

Wzór notatki:

 

  1. Założyciel szkoły:
  2. Nazwa szkoły:
  3. Usytuowanie budynku (miasto, dzielnica):
  4. Wygląd budynku i otoczenia:
  5. zewnątrz:
  6. wewnątrz:
  7. Pamiątki w szkole:
  8. Powody do dumy:
  9. Środowisko szkole – krótka charakterystyka postaci (uzupełnienie tabeli):

 

 

Uczniowie

Nauczyciele

 

Marcin Ciamciara (Ciamcia) -

 

 

dyrektor (Dyro) -

Juliusz Lepki (Szekspir) –

 

 

pani Kalino -

Zenon Zasępa –

 

 

pani Lilkowska -

Józio Pędzelkiewicz –

 

 

profesor Żwaczek -

Słabiszewski (Słaby) –

 

 

profesor Ejdziatowicz (Dziadzia) -

Wątłusz  Pierwszy –

 

 

profesor Nierucha  -

Bem –

 

 

profesor Farfala -

 



poniedziałek, 11.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 - 9.45.

Temat:Przydawka jako określenie rzeczownika – lekcja online.

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przydawka jako określenie rzeczownika, Nowa wiadomość, podręcznik – str. 261
  3. Zapisanie notatki.
  4. Wykonanie zadań od 1. do 8. w zeszycie ćwiczeń, str. od 49. do 51.

 


środa, 13.05.2020 r., lekcja 4.

 

Temat: Tymoteusz Misiak jako tytułowy Alcybiades – charakterystyka nauczyciela.

 

  1. Zapisz temat lekcji oraz poniższą notatkę.
  2. Wpisz poniższą notatkę do zeszytu lub wklej.

 

Alcybiades (450 r. p. n. e – 404 r.  p. n. e.) - ateński strateg, kluczowa postać wojny peloponeskiej,  wybitny polityk i wódz, nierozważny i o wygórowanych ambicjach, skłonny do wystawnego trybu życia, dla Greków postać kontrowersyjna

 

Tymoteusz Misiak, przezwisko – Alcybiades:

 

  1. Informacje ogólne: nauczyciel historii; odpytujący uczniów według historycznego klucza; szanujący przeszłość i tradycje szkoły - nie pozwolił usunąć popiersia Katona, które przetrwało II wojnę światową; lubiący posługiwać się łacińskimi zwrotami, nazwany przez uczniów Alcybiadesem, chociaż nie znosił ateńskiego przywódcy.

 

  1. Wygląd i sposób poruszania się: ponad 60 lat, szczupła sylwetka, łysina, czarne oczy, grube okulary, obwisłe ramiona, niemodne i wygniecione ubrania, chodził zamyślony, pochylony, wpatrzony w ziemię.

 

  1. Cechy: spokojny, łagodny, sympatyczny, opanowany – trudno go było wyprowadzić z równowagi; zafascynowany historią, potrafiący zaciekawić lekcją, pobłażliwy wobec uczniów; rozumiejący młodzież i jej problemy związane z wiekiem dorastania, sprawiedliwy, pod wpływem klasy 8 a zmienił się nie do poznania – zaczął o siebie dbać, nabrał pewności siebie, zaczął się uśmiechać, polubił swoich uczniów.

 

  1. Według dyrektora: powinien zająć się pracą naukową lub założyć mnisi habit, nienadający się do pracy z uczniami.

 

  1. Według nauczycieli: nieumiejący pracować z młodzieżą – zbyt pobłażliwy dla wybryków uczniów, powinien zostać np. filozofem.

 

  1. Młodsi uczniowie: lekceważyli go, nie szanowali.

 

  1. Według starszych uczniów: mądry i ciekawie prowadzący lekcje, potrafiący zainteresować młodzież historią, radzący sobie z uczniami sprawiającymi kłopoty wychowawcze, szanujący uczniów, doceniający ich samodzielne myślenie.

 

  1. Objaśnij skróty na podstawie lektury i wpisz do zeszytu..

 

.Znaczenia skrótów

 

gogowie –

SPONAA –

bomby –

laba –

Pe-SPONAA –

Em-SPONAA –

SPONA typu NUPUM -

Wielki Asocjacyjny Bluff -

Dryf historyczny -

zapuszczanie Węża Morskiego -

„Wędzarnia” -

„Obserwatorium” -

„Pulpit” -

„Decybel” -

„Drakon” -

„Salomon” -

 

Chętni uczniowie mogą przysłać objaśnione skróty do oceny. Powtórzyć wiadomości o rodzajach podmiotów, orzeczeń o dopełnieniach i okolicznikach.

 


czwartek, 14.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Dopełnienie i okolicznik jako określenia czasownika – lekcja online.

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Dopełnienie i okolicznik jako określenie czasownika, Nowa wiadomość, podręcznik – str. 275. i 277.
  3. Zapisanie notatki.
  4. Wykonanie zadań od 2. do 10. w zeszycie ćwiczeń, str. od 52. do 55.

 


piątek, 15.05., lekcja 3.

 

Temat: Sposób na Alcybiadesa– czyli jak uczniowie klasy 8 a radzili sobie z problemami                        

            w szkole.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Na podstawie lektury uzupełnij notatkę i wpisz ją do zeszytu.

 

Wzór notatki:

 

  1. Charakterystyka klasy 8 a (dopisz 5 podpunktów):

 

  1. Sposób na Alcybiadesa polegał na (dopisz 3 podpunkty):
  2. Analizowanie i wnioskowanie dotyczące sposobu na Alcybiadesa, dopisz informacje do podpunktów:
  3. Oczekiwane efekty zastosowania sposobu na Alcybiadesa:
  4. Rezultaty zastosowania sposobu:
  5. Wnioski, czyli odpowiedź na pytania: Czy dobrze się stało? Dlaczego?

Chętni uczniowie mogą przysłać notatkę do oceny


piątek, 15.05., lekcja 4.

Temat: My w roli dyrektora szkoły– krótkie ćwiczenia redakcyjne.

 

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  2. Zredaguj przemówienie.

 

Polecenie do zadania:

 

Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem szkoły, w której pracuje Alcybiades. Właśnie dowiedziałeś się, że  klasa 8 a zastosowała wymyślony przez siebie sposób na tego wymagającego nauczyciela, żeby nie musieć przykładać się do nauki. Ten sposób to oczywiście SPONAA. Musisz więc ten problem rozwiązać. Podczas apelu uświadom uczniom, jakie masz zastrzeżenia do ich zachowania. To, co złe – skrytykuj. To, co  w tym sposobie dobre - pochwal. Napisz krótkie przemówienie skierowane do tych uczniów (około 12 zdań).

 

Skorzystaj z banku słówek:

A.Zwróć się do uczniów: Drodzy Uczniowie! lub Kochana Młodzieży!

 

  1. Użyj sformułowań: Chcę wam przypomnieć, że..., Chcę zwrócić waszą uwagę na..., Dobrze byłoby,

gdybyście zastanowili się nad...,  Odtąd miejcie na uwadze, że.., . Podejmując decyzje, pamiętajcie,

że..,

 

  1. Zastosuj krytykę ich postępowania: Należy skrytykować zwyczaj (jaki?)…, Na szczególną krytykę

zasługuje (co?)...

 

  1. Zastosuj pochwałę: Jednakże nie wszystkie wasze czyny są godne potępienia. Na pochwałę

zasługuje (co?) ...

 

Schemat pracy:

 

  1. Akapit: Zwrot grzecznościowy do uczniów oraz przedstawienie celu spotkania (zawarty w poleceniu do zadania).
  2. Akapit: Skrytykuj postępowanie uczniów, ich kombinowanie i lenistwo.
  3. Akapit: Pochwal szukanie nowych możliwości, pomysłów, które niekoniecznie byłyby złe, gdyby się trochę nad nimi zastanowili.
  4. Akapit: Na zakończenie podziękuj za udział w apelu i podsumuj swoje wystąpienie słowami jednegoz uczniów tej szkoły – Szekspira: „Coś niecoś trzeba się uczyć, choćby dla higieny”.

 

Chętni uczniowie mogą przysłać przemówienie do oceny



Poniedziałek, 18.05., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45.

Temat: Części zdania – ćwiczenia (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie wiadomości o podmiotach, orzeczeniach, dopełnieniach i okolicznikach.
  3. Wykonanie wybranych ćwiczeń z podręcznika: np. 3, 4 na str. 237, ćw. 1, 2, 3, 5, 6, 9, 10 ze str. od 275 do 277 oraz wpisanie do zeszytu ćw. 7. i 9.
  4. Utrwal wiadomości o częściach zdania..

środa, 20.05., lekcja 4.

Temat: Niezwykłe wyczyny Heraklesa.

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj mit o Heraklesie w podręczniku na str. od 222 do 224.
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 i 3 ze str. 225 w podręczniku.
  4. Zapisz w zeszycie przenośne znaczenie wyrażenia: stajnia Augiasza– wielki bałagan, nieporządek.
  5. Utrwal wiadomości z tej lekcji.

czwartek, 21.05., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat: Mit o Demeter i Persefonie – lekcja online.

 

  1. Powtórzenie wiadomości z ostatniej lekcji, sprawdzenie ćwiczeń samodzielnie wykonanych przez uczniów.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Czytanie mitu, wyjaśnianie niezrozumiałych słów i zwrotów.
  4. Redagowanie notatek o Demeter i Persefonie oraz sformułowanie wniosku wyjaśniającego powstanie pór roku według wierzeń starożytnych Greków.
  5. Wykonanie ćw. 1, 3, 4, 5 z podręcznika na str. 210.

 


piątek, 22.05., lekcja 3.i 4.

Temat: Zdania pojedyncze nierozwinięte i rozwinięte – przypomnienie wiadomości.

 

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj Przypomnienie na str. 217 w podręczniku, wiadomości w ramkach.
  3. Zapisz poniższą notatkę w zeszycie.

 

Zdanie pojedyncze nierozwinięte to samo orzeczenie lub tylko podmiot i orzeczenie.

 

Zdanie pojedyncze rozwinięte to podmiot i jego określenia oraz orzeczenie i jego określenia.

 

Grupa podmiotu to podmiot i jego określenia.

 

Grupa orzeczenia to orzeczenie i jego określenia.

 

  1. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania: 2, 4, 5, 6 i 9 ze str. od 42 do 45.
  2. Utrwal wiadomości z tej lekcji.


Poniedziałek, 25.05., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45.

Temat: Daremny trud Syzyfa karą za zuchwałość – lekcja online.

 

  1. Sprawdzenie ćwiczeń gramatycznych samodzielnie wykonanych przez uczniów.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Czytanie mitu, wyjaśnianie niezrozumiałych słów i zwrotów, str. 211 w podręczniku.
  4. Charakterystyka Syzyfa na podstawie mitu, redagowanie notatki.
  5. Definiowanie przenośnego znaczenia wyrażenia: syzyfowa praca.
  6. Wykonanie ćw. 3z podręcznika na str. 213, ćwiczenia w argumentowaniu.

 

Zadanie domowe: Utrwal wiadomości z lekcji.


środa, 27.05., lekcja 4.

Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości.

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj Przypomnienie na str. 220 oraz Nową wiadomość na str.221 w podręczniku, wiadomości w ramkach.
  3. Wykonaj zadania od 1 do 6 w zeszycie ćwiczeń, strony od 99 do 100..

czwartek, 28.05., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat: Jak Ariadna pomogła Tezeuszowi? – lekcja online.

 

  1. Powtórzenie wiadomości o poznanych bogach greckich, o Syzyfie oraz frazeologizmach zaczerpniętych z mitologii..
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Czytanie mitu, wyjaśnianie niezrozumiałych słów i zwrotów, str. 228 w podręczniku.
  4. Redagowanie notatek o Tezeuszu, Ariadnie i Minotaurze na podstawie mitu.
  5. Definiowanie przenośnego znaczenia wyrażenia: po nitce do kłębka.
  6. Ocenianie postępowania Tezeusza.
  7. Wykonanie ćw. 3z podręcznika na str. 213, ćwiczenia w argumentowaniu.

 

Zadanie domowe: Utrwal wiadomości z lekcji.


 piątek, 29.05., lekcja 3. i 4.

Temat: Pisownia wyrazów z „h, ch” – przypomnienie wiadomości.

 

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj Przypomnienie na str. 238 w podręczniku, wiadomości w ramkach.
  3. Wykonaj zadania od 1 do 9 w zeszycie ćwiczeń od str. 78 do 81.

poniedziałek, 01.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 - 9.45.

Temat: Dzień wolny od zajęć (Dzień Dziecka).

 


środa, 03.06.2020 r., lekcja 4.

 

Temat: Jak napisać opowiadanie odtwórcze? 

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Zapisz notatkę.

Opowiadanie odtwórcze – to opowiadanie napisane na podstawie przeczytanego tekstu.

  1. Przeczytaj przykład opowiadania odtwórczego na podstawie „Mitu o Heraklesie” o jednej z prac tego herosa, str. 226.
  2. Wykonaj ćw. 1, str. 227 i zapisz je w zeszycie.

czwartek, 04.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Dramat w przestworzach – „Mit o Dedalu i Ikarze” (lekcja online).

  1. Sprawdzenie poprawności ćw. 1, str. 227
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Czytanie głośne „Mitu o Dedalu i Ikarze”, str. 232.
  4. Wykonanie zadań od 1 do 8, str. 235.
  5. Redagowanie notatki charakteryzującej głównych bohaterów.
  6. Wyjaśnienie znaczenia pojęcia: ikarowe loty.
  7. Utrwal wiadomości.

piątek, 05.06.2020 r., lekcja 3.

 

Temat: Cechy ballady na przykładzie utworu „Powrót taty” Adama Mickiewicza.

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj balladę „Powrót taty” Adama Mickiewicza, str. 244.
  3. Zapisz w zeszycie objaśnienie pojęcia ballada oraz poniższą notatkę.

ballada - gatunek łączący w sobie cechy liryki (nastrojowość, emocjonalność, środki artystyczne, budowa wierszowana), epiki (fabuła, narrator) i dramatu (dialogi, akcja); jej tematem są niezwykłe wydarzenia; łączy ze sobą świat realistyczny i fantastyczny.

Interpretacja ballady „Powrót taty”:

  1. Utwór jest opowieścią o miłości, która łączy dzieci i ojca oraz o lęku o ukochaną osobę.
  2. Modlitwa w tym utworze stała się sposobem na ukojenie lęku.
  3. Okrutny zbójca pod wpływem widoku modlących się dzieci daruje życie im oraz ich ojcu.
  4. Ballada ta jest opowieścią o sile, jaką ma duchowość

piątek, 05.06.2020 r., lekcja 4.

 

Temat: „Pijemy nektar, jemy ambrozję, zbieramy laury” – mitologia w naszym języku.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst na str. 230-231.
  3. Zapisz w zeszycie krótkie notatki objaśniające znaczenie przenośne pojęć:

jabłko niezgody –

koń trojański –

paniczny strach –

pięta Achillesa –

w objęciach Morfeusza –


poniedziałek, 08.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 - 9.45.

Temat:„Przepaść” Tadeusza Różewicza, czyli kilka słów o miłości i dobroci– lekcja online.

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Zapoznanie z biografią Tadeusza Różewicza.
  3. Głośne odczytanie wiersza „Przepaść”.
  4. Analiza i interpretacja utworu.
  5. Zredagowanie notatki interpretacyjnej.

 

środa, 10.06.2020 r., lekcja 4.

 

Temat: „Mitologiczne krainy”– powtórzenie i utrwalenie wiadomości z 5. działu

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeanalizuj mapkę mentalną na str. 240.
  3. Przeczytaj tekst „Słownik kultury antycznej”, str. 241.
  4. Wykonaj ćwiczenia utrwalające wiadomości zawarte w 5. dziale: od 1 do 6 - ustnie, ćw. 9. wpisz do zeszytu, str.241-242.

 

czwartek, 11.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Dzień wolny od zajęć – Boże Ciało.

 

piątek, 12.06., lekcja 3. i 4.

 

Temat:Dzień wolny od zajęć.

 

Poniedziałek, 15.06., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45.

Temat: Pisownia wyrazów małą i wielką literą – lekcja online.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie zasad pisowni, str. 319-321 w podręczniku.
  3. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń: 2, 3, 7, 8, str. od 86 do 89.

 

środa, 17.06., lekcja 4.

Temat:Dzień wolny od zajęć.

czwartek, 18.06.

Temat:Dzień wolny od zajęć.

 

piątek, 19.06., lekcja 3.

 

Temat:Pisownia „nie” z różnymi  częściami mowy – przypomnienie zasad ortograficznych.

 

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj Przypomnienie na str. 280 oraz Nową wiadomość na str. 281 w podręczniku, wiadomości w ramkach.
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 4, ze str. 281.
  4. Utrwal zasady pisowni z tej lekcji.

 

 

piątek, 19.06., lekcja 4.

Temat: Przecinek w zdaniach złożonych.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj Nową wiadomość, str. 318.
  3. Wykonaj ćwiczenia: od 1 do 6, str. od 104 do 106 w zeszycie ćwiczeń.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.

 

 

Poniedziałek, 22.06., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45.

Temat:Pisownia „nie”  z różnymi częściami mowy – ćwiczenia (lekcja online).

 

  1. Sprawdzenie ćwiczeń samodzielnie wykonanych przez uczniów z poprzednich lekcji.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Powtórzenie zasad pisowni „nie” z różnymi częściami mowy.
  4. Wykonanie ćw. od 1 do 8, str. 82-85 w zeszycie ćwiczeń.

 

środa, 24.06., lekcja 4.

Temat:Dzień wolny od zajęć.

 

czwartek, 25.06., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat: Jak urozmaicić opowiadanie? – lekcja online.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Zapisanie notatki „Jak ciekawie opowiadać” na podstawie tekstu w podręczniku, str. 259.
  3. Wykonanie zadań w zeszycie ćwiczeń od 1 do 6, str. od 132 do 134.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.