Zadania:

  1. Przygotować się do omawiania lektury: „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika. Wpisać do zeszytu notatkę biograficzną na temat autora oraz się jej nauczyć.
  2. Przeczytać z podręcznika wiadomości ze str. 26, 27.

Harmonogram filmowy na tydzień od 16.03. 2020 r. do 20.03.2020 r.

Zadania na ten tydzień:

Obejrzeć film w odcinkach na kanale TVP Kultura. Oto rozkład na cały tydzień:

Poniedziałek, 16 marca

Godz. 16:25 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 1 „Porwanie”, reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut

Wtorek, 17 marca

Godz. 15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 2 „Chartum), reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut.

Środa, 18 marca

15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. „Ucieczka” reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min.

Czwartek, 19 marca

Godz. 15:35 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 4 „Smain”. reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min.

Zadania dodatkowe

Czwartek, 19 marca

Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Katarynka reż. Stanisław Jędryka (1967), 27 min.

Piątek, 20 marca

Godz. 16:15  Lektura na ekranie - Mały Książę reż. Marc Ozborne (2015), 105 min.


Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

- plik pdf z prezentacją multimedialną do lektury „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”;

- plik pdf z komiksem do uzupełnienia – lektura „W pustyni i w puszczy”;

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 23.03. do 10.04. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

Zadania na tydzień od 23.03. do 27.03.2020 r.

wtorek, 24.03.2020 r., lekcja 6.

Temat: Zaimki – praca z e-podręcznikiem.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne od 1 do 7 z e-podręcznika, wpisz do zeszytu ćw. 1. i 4.

Oto link do strony:

https://epodreczniki.pl/a/nie-ma-niezastapionych-czyli-o-zaimku/D13nDgAvQ

 

środa, 25.03.2020 r., lekcja 3.

Temat: Co wiesz o bajkach? – praca z e-podręcznikiem.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne od 1 do 7 z e-podręcznika, wpisz do zeszytu ćw. 3., 4., 5., 6.

Oto link do strony:

https://epodreczniki.pl/a/co-wiesz-o-bajkach/DJ0fKFZPH

 

czwartek, 26.03.2020 r., lekcja 1.

Temat: Świat przedstawiony w lekturze „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika.

  • Zapisz temat lekcji oraz notatkę biograficzną z 2. slajdu, jeśli nie wykonałaś / nie wykonałeś tego zadania w ubiegłym tygodniu.
  • Sprawdź swoje wiadomości na temat lektury w formie ćwiczeń interaktywnych – zobacz wskazówki w 4. slajdzie prezentacji multimedialnej w formie pdf.

Oto link do strony z ćwiczeniami interaktywnymi:

https://wordwall.net/pl/resource/566629/polski/felix-net-i-nika-krzy%C5%BC%C3%B3wka

  • Wykonaj zadania: „Krzyżówka”, „Połącz w pary”, „Znajdź parę”, „Przebij balon”, „Test”.
  • „Zagadki dotyczące znajomości lektury” (z 4. slajdu prezentacji multimedialnej, zapisane również poniżej) przepisz do zeszytu i dodaj  do nich rozwiązania (możesz wykonać to na komputerze, wydrukować i wkleić).     

         Zagadki dotyczące znajomości lektury z ćwiczeń interaktywnych :

 -  srebrna pamiątka po babci Niki -
 -  imię chłopca, który zabierał innym zabawki -
 -  imię wróżki Madame -
 -  walentynka, którą Jędrek podarował Nice -
 -  zaginiony skarb babci Felixa (Lusi) -
 -  napis na białej furgonetce -
 -  wieżowiec z siedzibą Mortena -
 -  ukryty za ścianą w zamku ma Kociej Skale -
 -  nazwisko dyrektora szkoły -
 -  robot skonstruowany przez Felixa: pojazd gąsienicowy z ruchomą kamerą zamiast lufy -
 -  pies Felixa -
 -  za odwagę i pomysłowość dzieci otrzymały Order -
 -  kierował Gangiem Niewidzialnych Ludzi -
 -  nazwisko sąsiada Felixa -
 -  dodatkowe zajęcia, na które uczęszczali Felix, Net i Nika -
 -  program, który robił obróbkę zdjęć tajemniczego dysku –

  • Zapoznaj się z pojęciami i zapisz je w zeszycie lub wydrukuj i wklej.

powieść fantastycznonaukowa (science fiction) - powieść o fabule osnutej na przewidywanych osiągnięciach nauki i techniki oraz ukazującej ich wpływ na życie jednostki lub społeczeństw

powieść detektywistyczna - gatunek powieści kryminalnej; jej tematyką jest śledztwo zmierzające do wykrycia sprawcy zbrodni opisanej na początku utworu

powieść przygodowa – fabułę powieści przygodowej stanowią wydarzenia rozgrywające się w podróży

powieść młodzieżowa - powieść, w której na plan pierwszy wysunięto problemy nastolatków; fabuła rozgrywa się w świecie młodzieżowym:  w szkole, na podwórku, w domu; stylistyka tej powieści także często nawiązuje do gwary młodzieżowej (języka specyficznego dla młodzieży).

  • Zredaguj notatkę dotyczącą tematu lekcji według załączonego wzoru i na podstawie przeczytanej lektury. Informacje mają być krótkie i zwięzłe, w formie wyliczeń po przecinku.

Wzór notatki:

  1. Czas akcji:
  2. Miejsca akcji:
  3. Bohaterowie:
    a) główni:
    b) drugoplanowi:
    c) epizodyczni (występujący rzadko, nieregularnie):
  4. Problematyka:
    a)
    b)
    c)
  1. Rodzaj narracji:
  2. Typ narratora:
  3. Rodzaj literacki (liryka, epika czy dramat?):
  4. Gatunek literacki – połączenie różnych odmian powieści:
    a) powieść fantastycznonaukowa (podaj przykłady z lektury):
    b) powieść detektywistyczna (podaj przykłady z lektury):
    c) powieść przygodowa (podaj przykłady z lektury):
    d) powieść młodzieżowa (podaj przykłady z lektury):
  • Utrwal wiadomości zapisane w notatkach.
  • Notatki do sprawdzenia przesyłają mi uczniowie zapisani w e-dzienniku przy numerach od 1 do 5 (rozwiązania zagadek i uzupełniony plan).

piątek, 27.03.2020 r., lekcja 1. – 2.

Temat :  Przedstawiamy bohaterów powieści „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika.

  • Wpisz do zeszytu temat lekcji.
  • Zgromadź informacje na temat głównych bohaterów, korzystając z treści lektury (jak również z jej fragmentu w podręczniku na str. 29.) oraz zapisz je w formie krótkich i zwięzłych wyliczeń według poniższego wzoru.

Elementy analizy tekstu literackiego

Felix

Nika

Net

- Nazwiska  bohaterów,

- przedstawienie postaci,

- informacje o rodzinie.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

- Wygląd.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

- Cechy charakteru
i usposobienia.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

- Zdolności,

  umiejętności,  

 zainteresowania.

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

 

  • Utrwal wiadomości zapisane w notatkach.
  • Notatkę w formie tabeli przesyłają mi do sprawdzenia uczniowie zapisani w e-dzienniku przy numerach od 6 do 10 (plik Word lub zdjęcie).

wtorek, 31.03., lekcja 6.

Temat: W  szkole Felixa, Neta i Niki.

  • Wyszukaj w lekturze odpowiednie fragmenty i uzupełnij notatkę.
  1. Nazwa szkoły
  2. Dyrektor:
  3. Wygląd szkoły:
    a) zewnątrz:
    b) wewnątrz:
  4. Krótka charakterystyka wybranych uczniów:
    a) Marcel –
    b) Ruben –
    c) Zosia Frankowska –
    d) Aurelia Ziemek –
  5. Krótka charakterystyka nauczycieli:
    a) Juliusz Stokrotka –
    b) Jolanta Chaber –
    c) Zenon Butler –
    d) pani Bąk –
  • Utrwal wiadomości zapisane w notatkach.
  • Notatki do sprawdzenia przesyłają mi uczniowie zapisani w e-dzienniku przy numerach od 11 do 15.

 

środa, 01.04., lekcja 3.

Temat: Możliwości młodego umysłu – wynalazki Felixa i Neta.

  • Wpisz do zeszytu dwa wybrane cytaty, wypowiedzi Rafała Kosika. Zestaw cytatów znajduje się w slajdzie nr 8.
  • Wyszukaj w lekturze odpowiednie fragmenty i uzupełnij mapkę mentalną. Zapisz ją w zeszycie.

Wynalazki Felixa i Neta
-
-
-
-
-
-
-

  • Pod notatką w formie mapki myślowej opisz krótko trzy wybrane wynalazki w formie haseł słownikowych, to znaczy najpierw podaj nazwę wynalazku, a po pauzie krótkie objaśnienie do niego.
  • Utrwal wiadomości zapisane w notatkach.
  • Notatki do sprawdzenia przesyłają mi uczniowie zapisani w e-dzienniku przy numerach od 16 do 19.

Czwartek, 02.04., lekcja 1.

Temat: Pożegnanie z powieścią „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi Rafała Kosika -ćwiczenia redakcyjne.

  • Przypomnij sobie następujące formy wypowiedzi: list, opis przeżyć wewnętrznych, dedykację i zaproszenie.
  • Zapisz tematy ćwiczeń redakcyjnych pod tematem lekcji lub wydrukuj i wklej.
  • Prace napisz na komputerze. Mogą Ci one zająć około 1,5 – 2 stron A4, czyli jedną kartkę. Plik z ćwiczeniami redakcyjnymi każdy niech prześle na mój adres e-mail do oceny – ostateczny termin nadesłania : 03.2020 r.

Oto schematyczne wzory prac

Jak napisać list?

Nazwa miejscowości i data

Zwrot do adresata

Trójdzielna budowa listu (trzy akapity), zwroty grzecznościowe pisane wielką literą, opis przeżyć wewnętrznych (nazwy uczuć i ich przejawy - notatka w zeszycie z tego roku do przypomnienia sobie tej formy).

podpis

 

Jak napisać dedykację?

I. Zwrot do adresata, np. Droga, Kochana Aniu!

II. Poniżej tekst: co ofiarowujesz i z jakiej okazji.

III. Poniżej, po lewej stronie – nazwa miejscowości i data, natomiast po prawej stronie – podpis.

 

Zaproszenie

I. Akapit:: kogo zapraszasz i na co?

II. Akapit: Gdzie zapraszasz? Gdzie to się odbędzie?

III. Akapit: Jaki będzie przebieg imprezy? Co będzie można zobaczyć?

podpis

 

 

Tematy ćwiczeń redakcyjnych  (należy zredagować wszystkie):

  1. List z opisem przeżyć wewnętrznych:

Wyobraź sobie, że Nika, aby poczuć się mniej  samotna, w specjalnym zeszycie pisze listy do swojej zmarłej mamy. Wcielając się w postać bohaterki, opisz jej pierwszy dzień w nowej szkole.

  1. Dedykacja:

Zredaguj dedykację do książki „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi” Rafała Kosika”, którą zamierzasz ofiarować swojej koleżance / swojemu  koledze z okazji urodzin, wiedząc, że lubi powieści fantastycznonaukowe.

  1. Zaproszenie:

Zredaguj zaproszenie dla swoich rodziców na Galę Wynalazków Felixa Polona w XIII Gimnazjum im. Stefana Kuszmińskiego  w Warszawie.

 

piątek, 03.04., lekcja 1.

Temat: Ciekawie żyć… - my w roli wynalazców.

  • Zaprojektuj swój niezwykły wynalazek (narysuj go lub zaprojektuj na komputerze, wzorem rysunku niech będzie cybermucha ze slajdu 10.
  • Nadaj swojemu wynalazkowi nazwę.
  • Opisz jego niezwykłe zalety, korzyści dla człowieka.
  • Opisz ewentualne zagrożenia.
  • Kartę pracy wklej do zeszytu, a plik z zadaniem prześlij mi do kontroli.
  • Jeśli zdecydujesz się narysować swój wynalazek, to zrób zdjęcie całej karty pracy, łącznie z opisem i prześlij do oceny.

Oto schematyczny wzór karty pracy, którą należy przesłać do oceny

Nazwa wynalazku

Rysunek wynalazku ze strzałkami opisującymi jego elementy

Korzyści dla człowieka:

Ewentualne zagrożenia:

 

wtorek, 07.04., lekcja 6.

Temat: Wielką czy małą literą?  – utrwalenie pisowni wyrazów w formie ćwiczeń interaktywnych.

Oto linki do ćwiczeń:

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-v-wielka-i-mala-litera

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-vi-wielka-i-mala-litera

https://kobieta.onet.pl/dziecko/ciekawostki/mala-czy-wielka-litera-sprawdz-swoja-ortografie-quiz/3nkxx07

https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DlRP3Cd3v

  • Ćwiczenie kontrolne – uzupełnij podany tekst małą lub wielką literą, wpisując ją w miejsce kropek i prześlij tekst do oceny.

Gdy jest ciepło, (W, w)……..arszawianie chętnie idą na spacer do (Ł, ł)…………azienek.

(Ż, ż) „…….ycie (W, w) …….arszawy” to gazeta, opisująca codzienność w naszej stolicy. Lubię czasem czytać ciekawostki o tym mieście, a czasem siedzę nad gazetą jak na  (T, t) ………ureckim kazaniu, gdyż wielu rzeczy nie rozumiem. Nie wiem czy wiecie, ale ostatnio dowiedziałem się, że w (W, w) ……..ojewództwie (P, p) ……odkarpackim znajduje się (M, m) …….uzeum (D, d) ……..obranocek.  Poza tym w (P, p) …….odkarpackiem są naprawdę piękne miejsca do zwiedzania i aktywnergo wypoczynku, jak choćby trasy rowerowe nad (S, s) …..oliną. Turyści, chcąc przygotować sobie obozowisko, posługują się (F, f) …..inką. (P, p) ……olska to wiele ciekawych regionów, z których każdy ma odrębne tradycje. Inaczej mówi np. (Ś, ś) …….lązak a inaczej (M, m) …..azur. Piękny jest (Ł, ł) ………owicki strój ludowy, ale równie ciekawy jest strój (K, k) …….rakowski. Osoby, które lubią tańce ludowe, chętnie obejrzą i (K, k) ……rakowiaka, i (K, k) ……ujawiaka. Jedni lubią (T, t) ……atry, inni uwielbiają pływać motorówką po (J, j) ………eziorze (Ś, ś) ……….niardwy, a jeszcze inni chętnie udają się w rejs po (B, b) ……ałtyku, gdyż (M, m) ……orze (B, b) ………ałtyckie to – według nich - smak przygody.

 

środa, 08.04., lekcja 3.

Temat: Film „W pustyni i w puszczy” w reżyserii Władysława Ślesickiego przykładem ekranizacji powieści Henryka Sienkiewicza.

  • Zapisz w zeszycie temat lekcji i poniższą definicję.

ekranizacja – wierne odzwierciedlenie wydarzeń z powieści w filmie.

- Zapisz notatkę:

  • 16 października 1973 r. – premiera filmu
  • Reżyser: Władysław Ślesicki
  • Gatunek filmu: przygodowy
  • W rolach głównych: Monika Rosca – Nel, Tomasz Mędrzak – Staś
  • Scenariusz: Władysław Ślesicki
  • Muzyka: Andrzej Korzyński
  • Zdjęcia: Bogusław Lambach
  • Piosenkę „Gwiazda dnia” podczas napisów końcowych serialu wykonywał zespół Dwa Plus Jeden.

Filmowe środki wyrazu

Tworzywo literackie

Cechy komiksu

- ruchomy obraz,

- aktor i jego gra,

- dźwięk,

- muzyka,

- kolor,

- efekty specjalne,

- plany filmowe: ogólny, pełny,

  amerykański, półzbliżenie,

  zbliżenie, detal,

- montaż,

- scenografia.;

- słowo pisane;

- duża ilość obrazków, ilustracji,

- mało tekstu,

- tekst zapisywany jest drukowanymi

  literami w chmurkach, są to

  dialogi lub wyrazy dźwiękonaśladowcze,

   np. Auuu, Brrrr,

- rysunki przedstawiają wydarzenia                        

  i emocje bohaterów;

 

Zadania do wyboru:

  1. Zredaguj głos w dyskusji na temat swoich wrażeń po obejrzeniu filmu „W pustyni i w puszczy” (około dwunastu zdań). Możesz wykorzystać w swojej pracy wybrane informacje z notatki lekcyjnej. Swoją pracę zacznij od słów:  Moim zdaniem… Zadanie zapisz na komputerze i prześlij mi e-mailowo w pliku Word do oceny.
  2. Na podstawie obejrzanego filmu i przeczytanej książki opracuj komiks, pamiętając o pisaniu drukowanymi literami w chmurkach. Wzór tej pracy przesyłam w e-mailu. Pracę sfotografuj i prześlij mi plik zdjęciowy do oceny.
  • Prześlij mi to ćwiczenie redakcyjne do oceny (wszyscy).
  • Utrwal wiadomości z notatek lekcyjnych.

 

Czwartek, 09.04., lekcja 1.

Temat: „Odkrywanie świata” – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z IV. działu.

  • Zapisz temat lekcji, wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2, 3, 6, 7 i wpisz je do zeszytu.

 

piątek, 10.04., lekcja 1.

Temat: Części zdania – ćwiczenia sprawdzające.

  • Przedstaw zdania na wykresach, podpisz części zdania, zrób zdjęcie tych ćwiczeń i prześlij od oceny.

Wiedzieliśmy o twoich, wspaniałych sukcesach w dziedzinie sportu.

Dzieci i dorośli spacerowali po tym bardzo dziwnym obiekcie.

Autorka tego reportażu została nagrodzona przez jury w ubiegłym tygodniu.

Z powodu epidemii koronawirusa uczniów nie było w szkole od tygodnia.

  • Ćwiczenia dla Grażyny R. – prześlij poprzez e-mail do oceny.

Nazwij podmioty i orzeczenia w zdaniach:

  Dzieci bawiły się wesoło. Zrobiliśmy ćwiczenia. Brata nie było. Drzewa i krzewy są zielone.

Podróże kształcą. Młodzież lubi wycieczki turystyczne. Te regiony Polski są  znane wszystkim.

 

piątek, 10.04., lekcja 2.

Temat: Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeczytaj informacje w podręczniku – str. 171 – 172.
  • Zapisz w zeszycie ćw. 1., 2., 6.

Lekcje z dni 09.04 – 10.04. 2020 r. z wcześniejszego harmonogramu zostały przesunięte do aktualnego planu.

 

Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

 

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 15.04. do 30.04. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

- karta pracy „Opowiadanie twórcze na podstawie legendy” ;

 

- plik Word z „Legendą o Popielu”.

 

 

Zadania na tydzień od 15.04. do 30.04.2020 r.

 

środa, 15.04.2020 r., lekcja 3.

 

Temat:„Odkrywanie świata” – powtórzenie wiadomości z IV. działu.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeanalizuj mapkę mentalną w podręczniku na str. 188.
  • Utrwal wiadomości na podstawie notatek w zeszycie lub informacji zawartych w podręczniku (poucz się):

 

- o częściach zdania: rodzajach podmiotów, orzeczeń, o przydawkach, dopełnieniach i okolicznikach    

  (notatki masz w zeszycie, ale wiadomości te są także w podręczniku, str. 161 – 165);

 

- pojęcie: powieść przygodowa (podręcznik, str. 150);

 

- sposoby wyrażania oczekiwań (podręcznik s. 166-167 lub zeszyt);

 

- zasady pisowni małą i wielką literą (zeszyt, podręcznik – str. 178 – 179)

 

czwartek, 16.04.2020 r., lekcja 1.

Temat: Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeczytaj informacje w podręczniku – str. 171 – 172.
  • Wpisz notatkę do zeszytu.

 

Wypowiedź twórczą (np. opowiadanie) można urozmaicić poprzez:

 

- nadanie ciekawego tytułu, zachęcającego do przeczytania tekstu;

- elementy charakterystyki postaci;

- wyeksponowanie uczuć bohaterów;

- opisy niezwykłości jakiegoś miejsca, przedmiotów;

- tworzenie odpowiedniego klimatu, nastroju;

- wprowadzenie ciekawych dialogów;

- zakończenie opowiadania puentą, czyli celnym podsumowaniem (może to być np. przysłowie)

 

  • Zapisz w zeszycie ćw. 6., str. 173.

.

piątek, 17.04.2020 r., lekcja 1. i 2.

 

 

Temat: O sile wyobraźni – redagujemy opowiadanie twórcze.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Zapisz w zeszycie ćw. 9, str, 173. Opowiadanie powinno zająć więcej niż pół strony A4. Nadaj mu tytuł. Wykorzystaj wskazówki zawarte w notatce z wcześniejszej lekcji
  • Prześlij e-mailem do oceny w formie pliku Word (chętni) lub ewentualnie jako zdjęcie.

 

wtorek, 21.04.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Analiza i interpretacja wiersza „Wielkanocny pacierz” Jana Twardowskiego.

  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Krótkie przypomnienie biografii Jana Twardowskiego przez nauczyciela.
  • Przeczytanie przydatnych słówek i objaśnień w przypisach oraz wiersza „Wielkanocny pacierz” Jana Twardowskiego, podręcznik - str. 336;
  • Zapisanie notatki w zeszycie dotyczącej wybranych symboli i frazeologizmów związanych z Wielkanocą.
  • Analiza i interpretacja wiersza „Wielkanocny pacierz” Jana Twardowskiego.

 

 

środa, 22.04.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Czy łatwo w ludziach wzbudzić zachwyt? – „Koncert Wojskiego” Adama Mickiewicza.

 

  • Zapisanie tematu lekcji oraz krótkiejnotatki biograficznejo Adamie Mickiewiczu.
  • Przeczytanie „Koncertu Wojskiego” – fragmentu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, podręcznik, str. 201-202.
  • Analiza i interpretacja tekstu.
  • Zapisanie notatki.
  • Zadanie domowe: Utrwal wiadomości z lekcji.

 

 

czwartek, 23.04.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Części zdania – ćwiczenia sprawdzające.

 

  • Przedstaw zdania na wykresach, podpisz części zdania, zrób zdjęcie tych ćwiczeń i prześlij do oceny (wszyscy pozostali, oprócz tych uczniów, którzy już to zrobili).

 

Wiedzieliśmy o twoich, wspaniałych sukcesach w dziedzinie sportu.

 

Dzieci i dorośli spacerowali po tym bardzo dziwnym obiekcie.

 

Autorka tego reportażu została nagrodzona przez jury w ubiegłym tygodniu.

 

Z powodu epidemii koronawirusa uczniów nie było w szkole od tygodnia.

 

  • Ćwiczenia dla Grażyny R. – prześlij poprzez e-mail do oceny.

 

Nazwij podmioty i orzeczenia w zdaniach:

 

  Dzieci bawiły się wesoło. Zrobiliśmy ćwiczenia. Brata nie było. Drzewa i krzewy są zielone.

Podróże kształcą. Młodzież lubi wycieczki turystyczne. Te regiony Polski są  znane wszystkim.

 

piątek, 24.04.2020 r., lekcja 1.

 

 

Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni – praca z e-podręcznikiem jako wprowadzenie do

  1. działu.

 

  • Zapisz temat lekcji.
  • Zapisz poniższą notatkę w zeszycie.

 

Fikcja, czyli zmyślenie

Elementy porównawcze

Świat realistyczny

Świat fantastyczny

Wydarzenia

np. popołudniowa drzemka

np. stuletni sen

Bohaterowie

np. zabawa z psem

np. spotkanie jednorożca w parku

Przedmioty

np. dywanik na podłodze

np. latający dywan

Miejsca

np. ogród różany wokół domu

np. zaczarowany ogród

 

  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne pt. „O czym marzy pies”, tj. 4, 5 z e-podręcznika.

 

Oto link do strony i ćwiczeń interaktywnych w e-podręczniku.:

 

https://epodreczniki.pl/a/o-czym-marzy-pies/DeUUQqYEU

 

  • Utrwal pojęcia: fikcja, świat realistyczny i świat fantastyczny.

 

 

wtorek, 28.04.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Rola muzyki w życiu człowieka.

 

  • Przypomnienie wiadomości dotyczących „Koncertu Wojskiego: i Adama Mickiewicza.
  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Ćwiczenia w argumentowaniu na temat dotyczący muzyki.
  • Czytanie tekstu z podręcznika, str. 198.
  • Tworzenie notatki według podanego przez nauczyciela wzoru.
  • Ćwiczenie redakcyjne: ćw. 2, str. 200.
  • Zadanie domowe: Utrwal nowe pojęcia związane z tematem lekcji.

 

środa, 29.04.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?

 

  • Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  • Przeczytanie informacji z podręcznika, str. 216 – 217.
  • Zapisanie notatki.
  • Krótkie omówienie ćwiczenia redakcyjnego zaplanowanego na kolejną lekcję.
  • Zadanie domowe: Utrwal cechy gatunkowe baśni i legendy.

 

 

czwartek, 30.04.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….”  - redagujemy opowiadanie

              twórcze na podstawie legendy.

 

 

  • Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  • Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji.
  • Zapoznaj się z „Legendą o Popielu” w przesłanym przeze mnie pliku Word.
  • Zredaguj opowiadanie twórcze na podstawie przeczytanej legendy na temat: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….- karta pracy.
  • Prześlij mi pracę do oceny (wszyscy) w formie pliku tekstowego lub zdjęcia z zeszytu.

 

„Legenda o Popielu”

Dawno, dawno temu, w Kruszwicy nad jeziorem Gopło, w zamku żył książę Popiel wraz z żoną, niemiecką księżniczką. Oboje lubili zabawę, nie dbali zaś o swoich poddanych. Swoim stryjom, rycerzom wielkopolskim, Popiel przysparzał przez to samych zmartwień. Ostrzegali go, że powinien zająć się swoimi włościami, on jednak ich nie słuchał. Czas spędzał z żoną na polowaniach, nie interesując się sprawami poddanych, ani stanem murów chroniących osadę przed najazdami barbarzyńskich plemion.

Zła księżna, zdenerwowana nagabywaniami stryjów Popiela doradziła mu, by wyprawić ucztę, zaprosić na nią wszystkich stryjów i wlać im do wina truciznę. Tak zrobili. Gdy stryjowie przybyli na ucztę i wznieśli toast, po chwili padli nieżywi na podłogę. Nocą księżna kazała służbie wrzucić ciała do jeziora. Była pewna, że nikt nie dowie się, co się stało.

Po kilku dniach wokół zamku zaczęły gromadzić się myszy. Z każdą godziną było ich więcej: wdarły się do środka, a ich popiskiwanie wkrótce słychać było w każdej izbie zamku. Popiel wraz z żoną przeprawił się na wyspę na jeziorze i schronił w starej wieży.

Myszy popłynęły za nimi. Przegryzły dno łodzi, by nikt nie mógł już nią uciec z wyspy. Wdrapały się na wieżę, rzuciły na Popiela i jego żonę, a następnie pożarły. Stara wieża do dziś stoi nad jeziorem Gopło – by nikt nie zapomniał o karze, jaka spotkała niegodziwe małżeństwo, nazwano ją Mysią Wieżą.

 

 

Imię i nazwisko:

Klasa:

 

 

Opowiadanie twórcze na podstawie legendy – karta pracy

 

 

  • Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji.
  • Zapoznaj się z „Legendą o Popielu” w przesłanym przeze mnie pliku Word.
  • Zredaguj opowiadanie twórcze na podstawie przeczytanej legendy.
  • Pisząc, zachowaj jej cechy (zobacz do notatki o legendzie).
  • Pisz według schematu opowiadania twórczego zapisanego na poprzedniej lekcji.
  • Napisz dalszy ciąg historii o Popielu.
  • Nadaj swej historii ciekawy tytuł.

 

 

Temat pracy: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….

 

 

 

………………………………………………………..

tytuł

 

     Z pewnością wszyscy pamiętacie księcia Popiela, który swoim stryjom i rycerzom wielkopolskim przysparzał wielu zmartwień. Spędzał czas na polowaniach i uciechach życia, nie przejmując się poddanymi. I to się na nim zemściło. W niedługim czasie, aby uwolnić się od krytyki krewnych, okrutny Popiel otruł ich, a ciała kazał służącym wrzucić do jeziora. Po kilku dniach wokół zamku zaczęły gromadzić się myszy. Książę uciekł więc wraz z księżną – swoją żoną z zamku w Kruszwicy, żeby poszukać schronienia. Szybko przeprawił się przez jezioro Gopło na wyspę i zamknął się w starej wieży.

 



 

Zadania na tydzień od 04.05. do 29.05.2020 r.

 

Przesłana e-mailowo do każdego ucznia wiadomość zawiera:

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 04.05. do 29.05. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

 

wtorek, 05.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: „Na skrzydłach fantazji” – analiza i interpretacja wiersza pt. „Pudełko zwane wyobraźnią”

            Zbigniewa Herberta (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Zapoznanie z biografią Zbigniewa Herberta.
  3. Bogacenie słownictwa związanego z tematem.
  4. Czytanie wiersza „Pudełko zwane wyobraźnią”.
  5. Analiza i interpretacja wiersza.
  6. Zapis notatki interpretacyjnej.

środa, 06.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat : Pisownia wyrazów z „ą, ę, om, em, on, en” – lekcja online.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  2. Zapoznanie się z zasadami ortograficznymi, podręcznik, str. od 204 do 206.
  3. Zapisanie w zeszytach wybranych zasad ortograficznych..
  4. Wykonanie ćwiczeń ze str. od 89. do 93. w zeszycie ćwiczeń.
  5. Zadanie domowe: Utrwal zasady ortograficzne analizowane na lekcji.

czwartek, 07.05.2020 r., lekcja 1.

Temat : Pisownia wyrazów z „ą, ę, om, em, on, en”.

 

  1. Wykonaj dyktando interaktywne i sprawdź poprawność wykonanego ćwiczenia.

 

Oto link do dyktanda:

 

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-v-z-a-e-om-em-en-em

 

  1. Wykonaj ćw. 11, str. 207 i wpisz je do zeszytu.
  2. Utrwal zasady ortograficzne ćwiczone w czasie lekcji.

piątek, 08.05.2020 r., lekcja 1. i 2.

 

Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przypomnij sobie wiadomości z klasy piątej na ten temat, ramki pt. „Przypomnienie”, podręcznik, str. 227 i 228.
  3. Wykonaj zadania: 3., 5., 6., 7., 8. w zeszycie ćwiczeń, str. od 50. do 52. Zadania zostaną sprawdzone podczas lekcji online we wtorek 12.05.


wtorek, 12.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Jak łączą się wyrazy w zdaniu? – rodzaje związków wyrazowych (lekcja online)

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Sprawdzenie poprawności ćwiczeń dotyczących wypowiedzeń z wcześniejszej lekcji.
  3. Zapoznanie się z rodzajami związków wyrazowych w zdaniu, podręcznik str. od 229 do 231.
  4. Zapisanie notatek.
  5. Wykonanie zadań od 1 do 7 w zeszycie ćwiczeń, str. od 53 do 55.

środa, 13.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: „Na skrzydłach fantazji” - powtórzenie i utrwalenie wiadomości z 5. działu (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Analiza mapki mentalnej na str. 234, przypomnienie definicji pojęć występujących w tym dziale.
  3. Czytanie artykułu prasowego „Internet – muzea w sieci” Bogdana Misia, str. 235 w podręczniku.
  4. Wykonanie ćwiczeń sprawdzających od 1 do 8, str. 236.Utrwal wiadomości z lekcji.

czwartek, 14.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie zasad interpunkcyjnych, str. 232 i 233 w podręczniku.
  3. Wykonanie ćwiczeń sprawdzających od 1 do 5, str. 107 i 108 w zeszycie ćwiczeń.

piątek, 15.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: A było to dobre… - omówienie obrazu pt. „Maszynka do wytwarzania dobrych uczynków”

            Moniki Blatton.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Dokonaj interpretacji reprodukcji obrazu przedstawionej w podręczniku na str. 237. Zastanów się nad odpowiedziami na pytania od 1 do 4.
  3. Zapisz w zeszycie notatkę interpretacyjną w formie tabeli, według poniższego wzoru:

 

Reprodukcja obrazu „Maszynka do wytwarzania dobrych uczynków” Moniki Blatton

Zagadnienia do analizy i interpretacji

Odpowiedzi

(zapisz kolejne myśli od pauz)

Sytuacja przedstawiona na obrazie to:

 

Emocje osób stojących w kolejce to:

 

Działanie maszyny polega na(opisz je                        w formie wyliczeń od pauz w drugiej rubryce):

 

Przydatność maszyny we współczesnym świecie (zapisz trzy przykłady w drugiej rubryce, rozpoczynając kolejne odpowiedzi od pauz)

 

 

  1. Zadanie zostanie sprawdzone podczas lekcji online we wtorek, 19.05.2020 r.

piątek, 15.05.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: Biblijny początek świata.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku na str. od 238 do 240.
  3. Wykonaj ćwiczenie 1. Ze str. 240. Zapisz je do zeszytu. Zadanie zostanie sprawdzone podczas lekcji online we wtorek, 19.05.2020 r.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.


wtorek, 19.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: „Pamiętniki Adama i Ewy” Marka Twaina – o różnicach w postrzeganiu rzeczywistości

              (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie definicji słowa pamiętnik.
  3. Czytanie fragmentów „Pamiętników Adama i Ewy” Marka Twaina na str. 245 i 246 w  podręczniku.
  4. Wykonanie ćwiczeń od 1 do 7 zamieszczonych pod tekstem.
  5. Redagowanie notatki: Cechy Adama i Ewy na podstawie przeczytanego tekstu.
  6. Wnioskowanie jako odpowiedź na pytanie: Skąd się biorą różnice w postrzeganiu przez ludzi otaczającej nas rzeczywistości?

środa, 20.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Motywy biblijne w kulturze europejskiej – lekcja online.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  2. Wspólne tworzenie i uzupełnianie w zeszycie mapki mentalnej do hasła
  3. Motywy biblijne jako element kultury europejskiej, wiadomości w podręczniku na str. 248 i 249.
  4. Zredagowanie i zapisanie przez uczniów notatki na temat motywów biblijnych.
  5. Raj na ziemi - tworzenie reklamy wybranego miejsca z uwzględnieniem podanych przez nauczyciela związków frazeologicznych.
  6. Zadanie domowe: Utrwal motywy biblijne omówione na lekcji.

czwartek, 21.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Obraz raju w „Książce nad książkami” Anny Kamieńskiej.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku na str. od 242 do 243.
  3. Zapisz w zeszycie objaśnienie wyrażenia:

 

zakazany owoc –

 

  1. Wykonaj ćwiczenie 3. ze str. 244 w podręczniku. Zapisz je do zeszytu.
  2. Utrwal wiadomości z lekcji.

piątek, 22.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Kiedy i po co używamy nawiasu?

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj Nową wiadomość w podręczniku na str. 277.
  3. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 4 w zeszycie ćwiczeń, str. od 109 do 110.

 

piątek, 22.05.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: Pisownia wyrazów obcych.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj Nową wiadomość w podręczniku na str. 281.
  3. Wykonaj ćwiczenia od 2 do 6 w zeszycie ćwiczeń, str. od 94 do 96.


wtorek, 26.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Ukryte znaczenie „Przypowieści o siewcy” - lekcja online.

  1. Powtórzenie wiadomości o motywach biblijnych.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Objaśnianie zwrotów frazeologicznych z czasownikiem siać.
  4. Przypomnienie znaczenia pojęcia przypowieść.
  5. Czytanie tekstu biblijnego, str. 251.
  6. Wykonanie zadań od 1 do 8, str. od 252 do 253.
  7. Zapisanie notatki.
  8. Utrwal wiadomości z lekcji.

środa, 27.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Jak okazywać dobroć? – przypowieść „Miłosierny Samarytanin” (lekcja online).

 

  1. Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Czytanie przypowieści, str. 252.
  4. Analiza treści, wykonanie ćwiczeń od 1 do 8, str. 253.
  5. Zapisanie notatki.

czwartek, 28.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat:Interpretacja „Przypowieści o pannach roztropnych i nierozsądnych”.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  2. Przeczytaj tekst, str. od 255 do 256.
  3. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 3. ze str. 256 w podręczniku. Zapisz je w zeszycie.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.

piątek, 29.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Lekcja o talentach na podstawie przypowieści biblijnej.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika, str. 254.
  3. Wykonaj ćw. 4 ze str. 255 i wpisz je do zeszytu. Charakteryzując bohaterów przypowieści, wpisz ich cechy do tabeli.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.

 

piątek, 29.05.2020 r., lekcja 2.

Temat: Jak napisać list oficjalny?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przepisz definicję listu oficjalnego do zeszytu z podręcznika, str. 299 u góry.
  3. Przeczytaj objaśnienia ze str. 299 i 300 w podręczniku.
  4. Wykonaj ćw. 5 ze str. 301 i wpisz do zeszytu.


wtorek, 02.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Prometeusz – dobroczyńca ludzkości (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Ćwiczenie wprowadzające „Przewidywanie konsekwencji”.
  3. Przypomnienie znaczenia słów: mit, mitologia, str. 258.
  4. Bogacenie słownictwa: objaśnienie mitologicznego i metaforycznego znaczenia słowa tytan.
  5. Czytanie „Mitu o Prometeuszu”, str. 256.
  6. Analiza i interpretacja tekstu, wykonanie ćwiczeń od 1 do 8, str. 258.
  7. Wyjaśnienie pojęcia: postawa prometejska, prometeizm.
  8. Zapisanie notatki.
  9. Ćwiczenia w argumentowaniu: „Obrona Prometeusza”.

 


środa, 03.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: „O wielkiej sile miłości – „Mit o Orfeuszu i Eurydyce” (lekcja online).

  1. Powtórzenie i utrwalenie wiadomości z ostatnich lekcji.
  2. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  3. Bogacenie słownictwa – objaśnianie frazeologizmów związanych z tematyką lekcyjną.
  4. Czytanie „Mitu o Orfeuszu i Eurydyce”, str. 260.
  5. Redagowanie notatek encyklopedycznych o głównych bohaterach mitu.
  6. Wykonanie ćwiczeń ze str. od 1. do 8, str. 263.

czwartek, 04.06.2020 r., lekcja 1.

Temat: Mitologiczni bohaterowie – utrwalenie wiadomości.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Zapoznaj się z tekstem ze str. 266 i 267.
  3. Wykonaj i wpisz do zeszytu ćw. 1, 3, str. 268.

piątek, 05.06.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Kiedy i po co używamy nawiasu?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Zapoznaj się z Nową wiadomością ze str. 277.
  3. Wykonaj zadania: 1., 3. ze str. 277. oraz wpisz je do zeszytu.

 

piątek, 05.06.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: Rodzaje zdań współrzędnie złożonych.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przypomnienie (zapisz w zeszycie):

Zdania złożone składają się z dwóch lub więcej zdań pojedynczych, które nazywamy zdaniami składowymi. Zdań składowych jest tyle, ile jest orzeczeń. Łączą się one przy pomocy spójników lub bezspójnikowo, czyli są one rozdzielone przecinkami.

  1. Zapoznaj się z Nową wiadomością ze str. 286. Na jej podstawie wykonaj notatkę w formie wykresu. Zapisz na środku hasło Rodzaje zdań współrzędnych. Do hasła dorysuj cztery strzałki, na końcach których zapisz nazwy zdań współrzędnych: łączne, rozłączne, przeciwstawne, wynikowe. Pod każdą z tych nazw zapisz w nawiasie typowe dla tego rodzaju zdania spójniki oraz narysuj jego schematyczny wykres.
  2. Naucz się nazw zdań współrzędnie złożonych, ich spójników oraz staraj się zapamiętać ich wykresy.

 



wtorek, 09.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – ćwiczenia (lekcja online)

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Powtórzenie wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie, podręcznik str. 286.
  3. Omówienie budowy zdań złożonych podrzędnie, podręcznik str. 283.
  4. Wykonanie zadań od 1 do 17 w zeszycie ćwiczeń, str. od 56 do 62.

 

środa, 10.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

Temat: „W poszukiwaniu własnej Itaki” –analiza i interpretacja wiersza „Odys” Leopolda Staffa

(lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Informacje na temat Itaki, jej położenia.
  3. Poznanie historii Odyseusza, podręcznik str. 264.
  4. Czytanie wiersza „Odys” Leopolda Staffa, str. 264.
  5. Wykonanie ćw. od 1 do 8, str. 265. w podręczniku.
  6. Wyjaśnienie symbolicznego znaczenia słowa Itaka.
  7. Tworzenie osobistego znaczenia Itaki.
  8. Zapis notatki interpretacyjnej.

 

czwartek, 11.06.2020 r., lekcja 1.

Temat:Dzień wolny od zajęć (Boże Ciało).

 

piątek, 12.06.2020 r., lekcja 1. 

Temat: Dzień wolny od zajęć

 

piątek, 12.06.2020 r., lekcja 2.

Temat: Dzień wolny od zajęć

 

wtorek, 16.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat: Dzień wolny od zajęć(egzaminy ósmoklasistów).

 

środa, 17.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

Temat: Dzień wolny od zajęć (egzaminy ósmoklasistów).

 

czwartek, 18.06.2020 r., lekcja 1.  

Temat: Dzień wolny od zajęć (egzaminy ósmoklasistów).

 

piątek, 19.06.2020 r., lekcja 1.

Temat: Motywy biblijne i mitologiczne w literaturze – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z VI.

            działu.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeanalizuj mapkę mentalną w podręczniku na str. 288.
  3. Przeczytaj tekst pt. „O przypowieściach” Anny Świderkówny na str. 289.
  4. Wykonaj ćwiczenia sprawdzające: 1, 2, 3, 7 – ustnie; do zeszytu wpisz ćw. 9 i 10. ze str. 290.

 

piątek, 19.06.2020 r., lekcja 2. 

Temat: Co już wiemy o głoskach i sylabach?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeanalizuj informacje w podręczniku na str. 305 i 306.
  3. Wykonaj ćw. 1 ze str. 305. i wpisz je do zeszytu.

 

wtorek, 23.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat:Wypowiedź twórcza – ćwiczenia (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Wykonanie zadań od 1 do 9 w zeszycie ćwiczeń, str. 128.

 

środa, 24.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45 

Temat: Dzień wolny od zajęć.  

 

czwartek, 25.06.2020 r., lekcja 1.

Temat: Opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści – ćwiczenia (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Wykonanie zadań od 1 do 8 w zeszycie ćwiczeń, str. 137.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.