Podręcznik str 71 zad. 7 – wpisane na 18.03

Podręcznik str 71 zad. 8,9,10. w zad 8: przeczytaj jeszcze raz tekst z zad 7-opis zdjęcia, przeczytaj wskazówki w ramce i odpowiedz na pytania w zad. 8. W zad. 9: popatrz na zdjęcie poniżej i zrób notatki do jego opisu według wskazówek z zad 8. W zad 10: napisz opis zdjęcia, na podstawie notatek z zad 9, oraz zwrotami i słówkami z opisu zdjęcia z górami. – wpisane na 19.03

Podręcznik str 72 zad 1,2,3. W zad. 1: z płyty posłuchaj tekstu, przeczytaj, wypisz do zeszytu i przetłumacz nowe słówka. Odpowiedz na pytania.  W zad 2: dopasuj przyjaciół Agaty do zdjęć a,b,c. W zad 3-uzupełnij zdanie właściwym imieniem. – wpisane na 20.03

Podręcznik str 73 – powtórka działu:

Zad 1: popatrz na obrazki i wybierz właściwą opcję a/b.

Zad 2 Gramatyka: uzupełnij zdania stopniem wyższym przymiotnika oraz słówkiem „than”. Zaznacz przy każdym, według Ciebie, czy są prawdziwe, czy fałszywe (T/F)

Zad 3: Napisz prawdziwe zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym.

Zad 4: Napisz pytania z przymiotnikami w stopniu najwyższym.

Zad 5: Odpowiedz na pytania z zad. 4.

Jeśli potrzeba Ci dodatkowego wyjaśnienia lub  ćwiczeń online odnośnie stopniowania przymiotników, to znajdziesz je np. pod tym linkiem: https://www.ang.pl/gramatyka/przymiotniki/stopniowanie


Ćwiczenia online ze stopnia wyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparative-adjectives-exercises.html

Ćwiczenia online ze stopnia najwyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparison-superlative-exercises.html

Ćwiczenia online możesz robić w dowolnym czasie i tyle ile potrzebujesz, pod każdym zadaniem jest przycisk „Check – sprawdź” lub każdy przykład sprawdzany jest od razu.

Podręcznik str 74:

Zad 1: czytamy uważnie tekst The Three Peaks. Wszystkie nowe słowa tłumaczymy z użyciem słowniczka z tyłu podręcznika lub np. słownika internetowego (www.diki.pl) i wypisujemy w zeszycie.

Zad 2: tłumaczymy nieznane słowa, uzupełniamy tekst wiadomości wybranymi słowami z ramki.

Zad 3: tłumaczymy fragmenty zdań zgodnie z poleceniem, używając zwrotów i gramatyki poznanej w dziale 5.

Powtarzamy i utrwalamy cały dział 5.

Podręcznik str 75:

Zad 1: wypisujemy w zeszycie wszystkie słowa z obrazka i z ramki w zad 1 oraz tłumaczymy je na polski.


CZWARTEK 26.03.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Temat: Life in Britain – praca z tekstem, ćwiczenia. Powtórzenie wiadomości z działu 5 – przymiotniki w stopniu wyższym.

W podręczniku na stronie 72 przeczytaj jeszcze raz tekst Life in Britain, przeanalizuj jeszcze raz zadania słuchając filmiku z moim wyjaśnieniem:

https://youtu.be/791BZhN1b78

W podręczniku na stronie 73 jest powtórka działu. Przypomnij sobie jeszcze raz zasady stopniowania przymiotników, zacznijmy od stopnia wyższego (comparative):

stopień wyższy – porównywanie – strona 66 w podręczniku + notatki w zeszycie;

Zobacz mój filmik z wyjaśnieniami / przypomnieniem: 

https://youtu.be/HR8LEj4SnHE

Na stronie internetowej wydawnictwa podręcznika znajdują się dodatkowe ćwiczenia: tu są ćwiczenia ze stopnia wyższego:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_01?cc=pl&selLanguage=pl

Wykonaj te zadania samodzielnie i kliknij przycisk Score w celu sprawdzenia.

Zadanie domowe – wykonaj zadanie, które przesyłam uczniom poprzez tradycyjny e-mail: utwórz przymiotniki w stopniu wyższym. Nie drukuj pliku, tylko w zeszycie pod tematem lekcji zapisz:

„Zadanie z przymiotników w stopniu wyższym.

  1. (i tu wpisz to co trzeba wstawić w zdaniu, np. longer)
  2. itd

Gotowe zadanie prześlij do mnie w formie zdjęcia na mój adres mailowy. Sprawdzę te zadania w piątek 27.03.2020.

Good luck!

 

PIĄTEK 27.03.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji

Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 5 – przymiotniki w stopniu najwyższym.

Przypomnij sobie jeszcze raz zasady stopniowania przymiotników, w stopniu najwyższym (superlative)

stopień najwyższy – np. ktoś jest najwyższy z klasy, najstarszy w rodzinie itp. – strona 68 w podręczniku + notatki w zeszycie;

Zobacz mój filmik z wyjaśnieniami / przypomnieniem:

https://youtu.be/hux3zbgMls4

Na stronie internetowej wydawnictwa podręcznika znajdują się dodatkowe ćwiczenia: tu są ćwiczenia ze stopnia najwyższego:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_02?cc=pl&selLanguage=pl

Tutaj są ćwiczenia z obu typów stopniowania:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_03?cc=pl&selLanguage=pl

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_04?cc=pl&selLanguage=pl

Wykonaj te zadania samodzielnie i kliknij przycisk Score w celu sprawdzenia.

Zadanie domowe – wykonaj zadanie, które zostaną przesłane uczniom poprzez tradycyjny e-mail: utwórz przymiotniki w stopniu najwyższym. Nie drukuj pliku, tylko w zeszycie pod tematem lekcji zapisz:

 „Zadanie z przymiotników w stopniu najwyższym.

  1. (i tu wpisz to co trzeba wstawić w zdaniu, np. the longest)
  2. itd

Gotowe zadanie prześlij do mnie w formie zdjęcia na mój adres mailowy. Sprawdzę te zadania w środę 01.04.2020.

Good luck!


Środa 01.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 01.04.2020

Topic:  Welcome to Ben Nevis – czytanie – praca w ćwiczeniach.

Otwórz ćwiczenia na stronie 30. Robimy zadania 1, 2, 3, 4.

Zadanie 1. Przeczytaj uważnie tekst. Odpowiedz w zeszycie na pytanie w poleceniu. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe dla Ciebie słowa i przetłumacz je z pomocą słownika. Znając znaczenie słów, przeczytaj tekst ze zrozumieniem jeszcze raz.

Zadanie 2. Odpowiedz, czy zdania są zgodne z tekstem, czy nie (zgodne – T, niezgodne – F). Jeśli niezgodne – napisz właściwe.

Zadanie 3 – przeczytaj informacje na plakacie i odpowiedz ustnie na pytanie w poleceniu. Podkreśl na plakacie informacje, które są odpowiedziami na to pytanie.

Zadanie 4 – posłuchaj uważnie, kilkakrotnie, nagrania nr 25 – Tony i Amy rozmawiają o szkolnej wycieczce. Następnie uzupełnij plakat w ćwiczeniu 3.

Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/audio?cc=pl&selLanguage=pl

(trzeba kliknąć na Audio do materiałów ćwiczeniowych i pobrać pliki).

W przypadku problemów z pobraniem proszę o kontakt, prześlę nagranie na maila.

Zdjęcie wypełnionej strony prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia (ocena w formie „plusika”, traktujemy to jako ćwiczenia w czytaniu i słuchaniu).

 

Czwartek 02.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 02.04.2020

Topic:  Reading and listening – czytanie i słuchanie – praca w ćwiczeniach.

Otwórz ćwiczenia na stronie 31. Robimy zadania 1 i 2.

Zadanie 1. Przeczytaj uważnie teksty. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe dla Ciebie słowa i przetłumacz je z pomocą słownika. Znając znaczenie słów, przeczytaj teksty ze zrozumieniem jeszcze raz. Teraz wybierz właściwą opcję: a, b lub c.

Zadanie 2. Posłuchaj uważnie, kilkakrotnie, nagrania nr 26. Następnie wybierz właściwą opcję: a, b lub c.

Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/audio?cc=pl&selLanguage=pl

(trzeba kliknąć na Audio do materiałów ćwiczeniowych i pobrać pliki).

W przypadku problemów z pobraniem proszę o kontakt, prześlę nagranie na maila.

Zdjęcie wypełnionej strony prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia (ocena w formie „plusika”, traktujemy to jako ćwiczenia w czytaniu i słuchaniu).

 

Piątek 03.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 03.04.2020

Topic: Agata and friends – rozumienie tekstu czytanego.

Przypomnij sobie wszystkie słówka ze strony 75 – My town. Jeśli masz je zapisane, to nie musisz pisać drugi raz, tylko je powtórz i zapamiętaj. Jeśli nie masz jeszcze zapisanych, zapisz je teraz i przetłumacz.

W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.

Nice to meet you – miło mi Cię poznać

First – pierwszy

How long are you here for? – na jak długo się tu zatrzymałaś?

The Town hall – ratusz

Know – wiedzieć, znać

A prison – więzienie

Castle – zamek

A tour guide – przewodnik

Tourists – turyści

What a waste of time! = Jaka strata czasu!

Can you show us…? – Pokażesz nam..?

We’re lost!  - Zgubiliśmy się

Sure, why not! – Jasne, dlaczego nie!

Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Ułóż podane zdania w odpowiedniej kolejności, zgodnie z historyjką.

Wykonaj zadanie 3 - odpowiedz na 5 pytań:

Tłumaczę pytania:

Gdzie mieszka Faith?

Na jak długa zatrzymała się ona w Oxford?

Gdzie znajduje się ratusz?

Czym jest teraz zamek?

Czy Faith i Agata są złe na Marcusa?

Obejrzyj krótki filmik o zamku: https://www.youtube.com/watch?v=oTopcRaoeJ8

Zdjęcia wykonanych zadań prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia i oceny. Masz czas do środy 8.04.


Środa 8.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 8.04.2020

Topic:  Agata and friends – czytanie, ćwiczenia.

Otwórz podręcznik na stronie 76. Posłuchaj z płyty jeszcze raz historyjki Agata and friends. Przypomnij sobie słówka zapisane w zeszycie na ostatniej lekcji i postaraj się je zapamiętać.

Wykonaj zadanie 4 – dopasuj zwroty / zdania z historyjki do ich tłumaczeń.

Zapisz zadanie w zeszycie w całości. Przykład:

  1. How long are you here for –Na jak długo tu przyjechałaś?
  2. itd.

Zdjęcia gotowego zadania prześlij do mnie (ocena w formie „plusika”).

Ponadto we własnym zakresie i w dowolnym czasie wykonuj ćwiczenia doskonalące słownictwo poznawane w tym dziale:

https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-1

https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-2

http://www.web-esl.com/qanda/qanda.htm

https://www.passporttoenglish.com/Beginning-English/Lesson13/Vocabulary.html

 


Środa 15.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 15.04.2020

Topic: Be: Past Simple – odmiana czasownika ’to be’ (być) w formie przeszłej.

Zapisz notatkę:

I was – ja byłam/em                   we were – my byliśmy

You were – ty byłeś                  you were – wy byliście

She was – ona była                  they were – oni, one były

He was  - on był

It was – ono, to było

Dla: I, she, he, it – używamy was:

I was at school. She /my mother, my sister/ was happy. He /my father,my brother/ was hungry.

Dla: we, you, they – używamy were:

We were at home. You were sad. They /my friends, my parents/ were at the cinema.

Otwórz podręcznik na stronie 78. Zapoznaj się z ramką w zad.1.

Następnie wykonaj zadanie 2. Wstaw was lub were w poniższych zdaniach.

Spójrz:

Our first lesson was – nasza pierwsza lekcja była…

You were late… – spóźniłeś się (w znaczeniu ty byłeś spóźniony)

 

Zadanie: Wstaw „was” lub „were”:

1 I ________ at home.

2 You _________ late for school.

3 My mother _________ at home yesterday.

4 My father __________ at work.

5 Me and my class _________ at the cinema last year.

6 You and your brother _______ hungry.

7 He and his brother __________ tired.

Ocenianie zadań: poproszę 3 losowo wybrane osoby (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie zadań mailem.

Czwartek 16.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 16.04.2020

Topic: Be: Past Simple – ćwiczenia.

Zapisz notatkę:

„There was” i „There were” używamy, gdy chcemy powiedzieć że coś było lub ktoś był w jakimś miejscu. „There was” używamy do mówienia o liczbie pojedynczej, „there were” – do mówienia o liczbie mnogiej.

Wykonaj zadaniu 4 str 78: posłuchaj zdań w ramce i powtórz!

W zadaniu 5 str 78 wpisz there was/there were

There was a train………….. – zauważ: po „there was” jest rzeczownik w liczbie pojedynczej

There were lots of people – było mnóstwo ludzi….., po „there were” jest rzeczownik w liczbie mnogiej

Uzupełnij zadanie 6

Homework

Naucz się odmiany ‘to be’ w formie przeszłej.

W ćwiczeniach p.34 ex. 1.

Ocenianie zadań: poproszę 3 losowo wybrane osoby (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie zadań mailem.

 

Piątek 17.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 17.04.2020

Topic: Giving directions – wskazywanie drogi.

Podręcznik str. 79, ćw. 1 i 2. Jeżeli masz płytkę posłuchaj dialogu w zad 1.

Przepisz zwroty:

Excuse me, where’s the………….., please? – przepraszam, gdzie znajduje się …………?

How do I get to……….. – jak mogę dojść do/dostać się do…..

Go straight on - idź prosto

Take the first left – skręć w pierwszą drogę po lewej stronie

Take the second right – skręć w drugą drogę po prawej stronie

Go past the park – przejdź obok parku

Przećwicz podane zwroty w ex. 3/79 – zapisz wskazówki.

Ex.4/79

W zadaniu 4 połącz sytuacje z reakcjami a-c.

W zadaniu 5 jeżeli masz płytkę, posłuchaj dialogów i wskaż miejsca na mapie.

Homework WB – ćwiczenia p.33 ex. 1,2

Naucz się zapisanych na lekcji zwrotów na pamięć.

Ocenianie zadań: poproszę 3 losowo wybrane osoby (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie zadań mailem.


 

Środa 22.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.04.2020

Topic:Be: Past Simple –czasownik ’to be’ (być) w formie przeszłej– przeczenia i pytania.

Zapisz notatkę:

ZDANIA PRZECZĄCE

Aby utworzyć zdanie przeczące, do „was” lub „were” dodajemy „not”:

was not = wasn’t, were not = weren’t

I wasn’t – ja nie byłam/em                   we weren’t – my nie byliśmy

Youweren’t – ty nie byłeś                  youweren’t – wy nie byliście

Shewasn’t – ona nie była                  theyweren’t – oni, one nie były

He wasn’t  - on nie był

It wasn’t – ono, to nie było

Examples – przykłady:

I wasn’tatschool. – Ja nie byłem w szkole.

She /my mother, my sister/ wasn’t happy. – Ona /moja mama, moja siostra/ nie była szczęśliwa.

He /my father,mybrother/ wasn’thungry. – On /mój tata, mój brat/ nie był głodny.

Otwórz podręcznik na stronie 80. Zapoznaj się z pierwszą ramką w zad.1.

Wykonaj zadanie 2:wstaw „wasn’t” lub „weren’t” w zdaniach.

 

Zapisz kolejną notatkę:

ZDANIA PYTAJĄCE

Aby utworzyć pytanie, „was” lub „were” stawiamy na początku,przed podmiotem (osobą lub rzeczą). Zobacz:

Youwerehungry. – zdanie twierdzące.

Wereyouhungry? – pytanie

She was athome.  – zdanie twierdzące.

Was sheathome? – pytanie

PYTANIA I KRÓTKIE ODPOWIEDZI:

was I…? – czy ja byłam/em…?  Yes, I was. / No, I wasn’t.                

wereyou…?  – czy ty byłeś…?      Yes, youwere. / No, youweren’t.           

wasshe…?  – czy ona była…?         Yes, she was. / No, shewasn’t.                        

was he…?  - czy on był…?                   Yes, he was. / No, he wasn’t.

wasit…?  – czy ono, to było…?  Yes, itwas. / No, itwasn’t.

were we…? – czy my byliśmy…?Yes, we were. / No, weweren’t.

wereyou…?  – czy wy byliście…?Yes, youwere. / No, youweren’t.

werethey…?  – czy oni, one były…?Yes, theywere. / No, theyweren’t.

Zadanie: Utwórz pytania z poniższych zdań.

  • Youwereat the cinema. _____________________________
  • My mother was atworkyesterday. ___________________________
  • My brother was angry. __________________________
  • My sister was happy. __________________________
  • It was raining. __________________________
  • Me and my classwereat the lesson. ___________________________
  • My friendswere on holiday. ___________________________

 

Otwórz podręcznik na stronie 80. Zapoznaj się z drugąramką w zad.1.

Wykonaj zadanie 3:wstaw „was” lub „were” w pytaniach i zapisz je w zeszycie. Następnie posłuchaj nagrania i dopisz krótkie odpowiedzi.

 

Czwartek 23.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson23.04.2020

Topic: Be: Past Simple w przeczeniach i pytaniach – ćwiczenia.

Otwórz podręcznik na str 80.

Zad 4: uzupełnij dialog właściwą formą przeszłą „be” (czyli „was” lub „were”). Następnie posłuchaj i sprawdź.

Otwórz ćwiczenia na str 34.

Zad. 2: w każdym zdaniu najpierw wstaw „was” lub „were” w formie twierdzącej, a następnie zamień je na zdania przeczące (czyli „was” lub „were” zamień na „wasn’t lub „weren’t”).

Zad 3: Uzupełnij zdania formą twierdzącą lub przeczącą, tak aby miało sens. Pamiętaj, aby uważnie przeczytać całe zdanie, nie tylko początek!

Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail w celu oceny (tradycyjnej).

 

 

Piątek 24.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson17.04.2020

Topic: The Superfriends. „Was” i „were” w praktyce.

Otwórz podręcznik na str 81.

Zad. 7: Posłuchaj nagrania i uważnie przeczytaj historyjkę.

Zapisz w zeszycie słowa:

arrive – przyjeżdżać

hours ago – godziny temu

feather – pióro

wings – skrzydła

person – osoba

laugh–śmiać się

Zad. 8: Przeczytaj zdania i wybierz właściwą odpowiedź, zapisz w zeszycie.

Zad 9: Zamień pytania z czasu teraźniejszego na czas przeszły Past Simple.

Prosta do zapamiętania zasada: „am”, „is” (czas teraźniejszy) zamieniamy na „was” (czas przeszły), „are” (czas teraźniejszy)zamieniamy na „were” (czas przeszły).

Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia.

ZADANIA DLA CHĘTNYCH NA DODATKOWĄ DOBRĄ OCENĘ:

Ćwiczenia, str 35.

Zad 4: Uzupełnij zdania tak aby były prawdziwe dla Ciebie, zastosuj formę twierdzącą lub przeczącą „be” w Past Simple.

Zad. 5: Tak jak w poleceniu. Napisz pytania i krótkie odpowiedzi używając „be” w Past Simple, zgodnie z obrazkami.



Środa 29.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson29.04.2020

Topic: Ghost Town – czytanie ze zrozumieniem. Writing: My town – Pisanie- moja miejscowość. Online lesson.

Otwórz podręcznik na str. 82.

Zad. 1: Posłuchaj nagrania oraz przeczytaj tekst o mieście widmo – Ghost Town. Odpowiedz na pytania:

1 Czym jest „miasto duchów / miasto widmo”?

2 Dlaczego Jerome było ruchliwe w przeszłości?

3 Dlaczego Jerome to teraz „miasto duchów / miasto widmo”?

Przepisz słówka z ramki pod tekstem do zeszytu oraz poniższe:

past – przeszły, przeszłość

first – pierwszy

live – mieszkać, żyć

full of – pełne (czegoś)

gold – złoto

silver – srebro

come from – pochodzić z

empty – pusty/e

in fact – tak naprawdę

tourists – turyści

still – nadal, ciągle

Zad. 2: Znajdź liczby i daty w tekście i uzupełnij zdania. Zapisz w zeszycie.

Zad. 3: Posłuchaj Agaty i Marcusa. Czyj weekend był bardziej ekscytujący?

Zad. 4: Posłuchaj jeszcze raz i wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c.

Writing – My town.

Otwórz podręcznik na str. 83.

Zad. 5: Przeczytaj ulotkę. Czy Manchester jest podobny do twojego miasta? Dlaczego / Dlaczego nie?

Zad. 6. Przeczytaj informację w czerwonej ramce. Następnie dopasuj  4 z tematów poniżej (wybierz spośród a-i) do czterech akapitów / paragrafów w tekście My town.


Czwartek 30.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson30.04.2020

Topic: Writing: My town – Pisanie- moja miejscowość.

Otwórz podręcznik na str 83.

Zad. 7 Połącz zdania 1-5 z tematami z zadania 6.

Zapisz 4 nowe słówka do zeszytu:

entertainment – rozrywka

opera-opera

tram-tramwaj

venue - obiekt,miejsce(jakiegoś wydarzenia)

health – zdrowie

shopping – zakupy

sports – sport, obiekty sportowe

Zad 9. Wybierz 4 tematy z zadania 6 i napisz o miejscowości Czarna. 

Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail w celu oceny (tradycyjnej).

 



Środa 06.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson06.05.2020

Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości. Online lesson.

Podręcznik na str. 82 zad 1-6.

 

Czwartek 07.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson07.05.2020

Topic: Life in Britain – trip to London.

Otwórz podręcznik na str. 84.

Przeczytaj uważnie tekst o Londynie.

Zad. 1:. Połącz miejsca 1-4 z zdjęciami a-d.

Zad. 2: Posłuchaj nagrania. Co podobało się Agacie, Sophie i Marcusowi? Do każdego przykładu dopasuj imię.

Ex.3. Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Przepisz słówka z czerwonej ramki pod zdjęciami.

Uwaga: tych zadań nie musisz wysyłać, sprawdzimy je na kolejnej lekcji online.

 

Piątek08.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson08.05.2020

Topic:Revision – units 1-6.

Otwórz podręcznik na str. 87.

Zad. 1: Uzupełnij słowa i dopasuj je do obrazków a-j.

Zad. 3: Uzupełnij zdania używając „a”, „an”, „some” lub „any”.

Zad. 4: Uzupełnij dialog używając: „was”, „wasn’t”, „were” lub „weren’t”.

Zad. 6. Wybierz właściwą odpowiedź: a, b, lub c.

Zadania prześlij na mój e-mail w celu oceny.

 



Środa 13.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson13.05.2020

Topic: Test dział 6. People – vocabulary. Online lesson.

Otwórz podręcznik na str. 89.

Zad. 1: Zapisz w zeszycie nowe słowa – nazwy zawodów, a następnie dopasuj je do obrazków. Tych słówek naucz się na pamięć.

Buider – budowniczy

Gardener – ogrodnik

Footballer  - piłkarz

Mechanic – mechanik

Priest – ksiądz

Vet - weterynarz

Chef- szef kuchni

Computerprogrammer – programista komputerowy; informatyk

Doctor- lekarz

Firefighter – strażak

Journalist – dziennikarz

Mechanic – mechanik

Nurse – pielęgniarka

Office Worker – pracownik biura

Police officer – policjant

Shop assistant – sprzedawca

Soldier – żołnierz

Bus driver – kierowca autobusu

Teacher – nauczyciel

Waiter – kelner

Waitress - kelnerka

Zad. 2: Połącz obrazki z nazwami zawodów z zad. 1.

Homework: ćwiczenia na str. 38 zad. 1,2

Czwartek 14.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson14.05.2020

Topic: Agata and friends.

Otwórz podręcznik na str. 90.

Zad. 1 Posłuchaj nagrania i przeczytaj historyjkę, zapisz nowe słowa do zeszytu:

Go on! – Mów dalej!

Of course not! – oczywiście, że nie!

What do youmean?  - co masz na myśli?

We trickedyou! – Nabraliśmy Cię!

Don’tyoubelieve me? – Nie wierzysz mi?

Be born – urodzić się – I was born in 2000 – urodziłam się w roku 2000

Plant – roślina; jako czasownik- sadzić (drzewo/roślinę)

Tell (somebody) a story – opowiedzieć komuś historię

Kind – rodzaj

Skin – skóra

Wet- mokry

Zad. 2: wybierz najlepsze podsumowanie tekstu: a, b lub c.

Zad. 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

1 Winston Churchill urodził się w Pałacu Blenheim.

2 Ludzie mogą zwiedzać ogrody, ale nie pałac.

3 Dziadek Sophie był ogrodnikiem.

4 Sophie zobaczyła ducha dziewczyny przy jeziorze.

5 Marcus wierzy w duchy.

Naucz się czytać historyjkę i nowo poznane zwroty. Zadań nie musisz wysyłać, sprawdzimy je podczas kolejnej lekcji online.

 

Piątek15.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson15.05.2020

Topic:On the phone. Rozmowa telefoniczna.

Otwórz podręcznik na str 93. (uwaga – na razie omijamy str 92, omówimy ją na kolejnej lekcji online gdyż jest to nowy czas Past Simple).

Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie dialog. Odpowiedz na pytanie: które zdanie jest prawidłowe, 1 czy 2?

Zapisz w zeszycie zwroty z dialogu:

It’sSallyhere. – Mówi Sally / Z tej strony Sally.

Could I speak to… - Czy mogłabym rozmawiać z…

Of course. – Oczywiście.

Just a moment. – Chwileczkę.

It’sSally on the phone. – Dzwoni Sally.

Wouldyoulike to go… - Czy chciałabyś pójść…

Let’smeet… - Spotkajmy się…

Zad. 3: Uzupełnij dialogi słowami z ramki. Następnie posłuchaj nagrania do zadania 2 i sprawdź.

Zad. 4: Przeczytaj wypowiedzi w „dymkach” i dobierz właściwą reakcję: a, b lub c.

Homework: Ćwiczenia str 39 zad 1 i 2.

Zadania prześlij na mój e-mail w celu oceny.

 


Środa 20.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson20.05.2020

Topic: Past Simple Tense –czas przeszły prosty. Online lesson

Omówienie i wyjaśnienie czasu, budowa zdania. Podręcznik str. 92 i 94. Ćwiczenia str. 40.

 

Czwartek 21.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson21.05.2020

Topic: Past Simple czasowniki regularne– ćwiczenia.

Otwórz podręcznik na str. 92.

Zad. 4Uzupełnij tekst słowami a-f z ramki. Uwaga – są trzy słowa, które nie są potrzebne.

Zad. 5 – Popatrz na obrazki i zapisz zdania o tym co Ben robił wczoraj. Zapisz zdania we właściwym czasie i dodaj inne słowa w razie potrzeby.

Otwórz ćwiczenia na str 40.

Zad 3 – Ułóż zdania z podanych wyrazów i wyrażeń, wykorzystaj także wyrazy z ramki.

Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.

 

Piątek 22.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.05.2020

Topic:Past Simple czasowniki nieregularne– ćwiczenia.

Otwórz podręcznik na str 94.

Zad. 4 – Co Harry robił w zeszły weekend? Zapisz zdania w zeszycie z czasownikami z ramki.

Otwórz ćwiczenia na str. 40.

Zad 4 – Uzupełnij zdania czasownikami w ramki w formie Past Simple.

Zad. 5 – Posłuchaj nagrania. Zapisz usłyszane czasowniki w czasie Past Simple.

Nagrania do ćwiczeń znajdują się na stronie internetowej:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/audio?cc=pl&selLanguage=pl

Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.

 


Środa 27.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson27.05.2020

Topic: Past Simple – ćwiczenia.The Superfriends – historyjka. Online lesson

Różne ćwiczenia w budowie zdań w czasie Past Simple.

The Superfriends – historyjka.

Podręcznik str. 95 – posłuchaj i przeczytaj historyjkę: ’The Superfriends’.

Zad. 7 Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe?: Wybierz właściwą opcję i zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad. 8 Uzupełnij poniższe zdania słownictwem z ramki.

Vocabulary (słownictwo przepisz do zeszytu):

Want –wanted– chcieć

Make –made – robić, tworzyć

Save- saved – oszczędzać, naprawiać, zapisywać

Decide- decided – decydować o/ się

See-saw – widzieć

 

Czwartek 28.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson28.05.2020

Topic: Nicolaus Copernicus – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 96

Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj tekst o biografii Mikołaja Kopernika, popatrz na zdjęcia. Jakiego przedmiotu dotyczy  ten tekst? Zapisz odpowiedź w zeszycie.

Zad. 2 Odpowiedz na pytania:

  1. Kim był właściciel tych domów?
  2. Jakie przedmioty studiował Kopernik w Krakowie?
  3. Iloma językami posługiwał się Kopernik?
  4. Z czego słynie Kopernik?

Zad. 3 Posłuchaj rozmowy Agaty, Sophie i Marcusa o ich wizycie w Pałacu Blenheim. W którym pomieszczeniu się oni znajdują?

Zad. 4 Posłuchaj ponownie  i odpowiedź na pytania:

  1. Ile krzeseł się tam znajduje?
  2. Kto siedzi na jednym z krzeseł?
  3. Który obraz najbardziej podoba się Agacie?
  4. Co Agata robi źle?
  5. Co Sophie robi źle?

Przepisz słówka do zeszytu:

geometry - geometria

astronomy – astronomia

law – prawo

physics – fizyka

century – stulecie

medicine – medycyna

last – zeszłego’ ostatniego

rich – bogaty

discovery - odkrycie

Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.

 

 

Piątek 29.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Topic: Writing – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 97

Zad. 5: Przeczytaj list. Do kogo on jest? Od kogo jest?

Zad. 6: Uzupełnij podsumowanie dnia Alice używając w każdej luce jednego słowa.

Zad. 7: Zapisz zwroty w zeszycie:

Zwroty rozpoczynające list:

Dear (Ellie) – Droga Ellie

I hopeyou’rewell – Mam nadzieję że masz się dobrze

How areyou? – Jak się masz?

Thanks for yourletter. – Dziękuję za twój list.

Zwroty kończące list:

Bye for now. – Na razie / Cześć

Anyway, that’sall from me. – W każdym razie, tyle z mojej strony.

Write soon! – Napisz szybko!

Hope to seeyousoon! – Mam nadzieję że zobaczymy się wkrótce!

Love, (David) – Z wyrazami miłości / Pozdrawiam, David

Zad 9 – Wymyśl sobie niesamowicie spędzony dzień.

Write a letter to a friend in your notebook. Tell him/heraboutyouramazing Day out. 40-50 words. Napisz list do kolegi/ koleżanki o niesamowitym dniu, na ok. 40-50 słówek. Zastosuj czas przeszły prosty – Past Simple. Możesz wzorować się na podręczniku, zad. 5 i  9.  Zrób zdjęcie i prześlij do środy (03.06.2020r.)na mój adresmailowy.

 


Środa 03.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson03.06.2020

Topic: Past Simple – ćwiczenia: zdania twierdzące, przeczące, pytania. Powtórzenie wiadomości. Online lesson

Ćwiczenia w budowie wszystkich rodzajów zdań w czasie Past Simple. Podręcznik str. 99, 104, 106. Ćwiczenia str 45.

 

 

Czwartek 04.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 04.06.2020

Topic:Around the world – countries and nationalities.

Podręcznik str. 101

Zad. 1 Przepisz słówka do zeszytu, a następnie przyporządkuj kraje do numerów na mapie. Posłuchaj i sprawdź:

Countries - kraje

Belarus - Białoruś

The Czech Republic – Republika Czeska

France – Francja

Germany - Niemcy

Greece - Grecja

Ireland - Irlandia

Italy – Włochy

Poland - Polska

Russia - Rosja

Slovakia - Słowacja

Spain - Hiszpania

Sweden - Szwecja

The UK – (United Kingdom) Wielka Brytania

Ukraine - Ukraina

Nationalities – narodowości

Polish - Polak

British - Brytyjczyk

Irish - Irlandczyk

Swedish - Szwed

Spanish - Hiszpan

German - Niemiec

Russian - Rosjanin

Italian - Włoch

Ukrainian - Ukraińczyk

Belarusian - Białorusin

French - Francuz

Greek - Grek

Czech - Czech

Slovak - Słowak

Zad.2: Podaj nazwę kraju który ma granice z…  Pierwsza litera nazwy kraju jest podana.

Homework: ćwiczenia str. 43 Zad. 1, 2, 3

 

Piątek 05.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 05.06.2020

Topic: Zuzia and friends. Talkingaboutholidays.

Otwórz podręcznik na str. 102.

Zad. 1: Posłuchaj i przeczytaj historyjkę.

Zapisz nowe słowa:

It’s a pity – szkoda

I bet… - Założę się…

Take place – odbywać się

Zad. 4: Dopasuj zwroty z historyjki do ich polskich tłumaczeń.Zapisz w zeszycie.

Otwórz podręcznik na str. 105.

Zad. 1. Posłuchaj i przeczytaj dialog. Wybierz właściwą opcję w każdym zdaniu.

Następnie zapisz w zeszycie informację z ramki w zad. 2:

Aby wzmocnić znaczenie przymiotników, możemy poprzedzić je przysłówkami, np.:

very - bardzo,

quite – całkiem,

really – naprawdę,

a bit – trochę.

Zad. 3: Przepisz zdania z przysłówkami wzmacniającymi. Przykład:

  1. The weather was verycold.

 

Homework: Cwiczeniastr 44 zad 1 i 2.

 


Środa 10.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson10.06.2020

Topic: Test unit 7-8.Listening, Past Simple-questions. Online lesson

Ćwiczeniaze słuchu, dalsze ćwiczenie pytań w Past Simple. Podręcznik str. 105, 106. Ćwiczenia str 45.

 



 Piątek 19.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 19.06.2020

Topic: Past Simple-exercises. The Superfriends – reading. Online lesson.

Zadania z Past Simple. Podręcznik str. 106, 107. Ćwiczenia str 45.



Czwartek25.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson25.06.2020

Topic: Revision – Powtórzenie.

Powtarzamy i utrwalamy wszystko to, czego nauczyliśmy się na lekcjach angielskiego w klasie 5.

Pomocne w tym będą zadania i gry:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/?cc=pl&selLanguage=pl

https://elt.oup.com/student/stepsplus/games/?cc=pl&selLanguage=pl

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                         

 

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.