1. Przeczytać informacje na temat wywiadu ( podręcznik str. 314 – 315). Przeanalizować ćwiczenia z podręcznika (str. 316 – 317).
  2. Wykonać ćwiczenia 1 – 4 w zeszycie ćwiczeń (str.108 – 109).
  3. Przeprowadzić wywiad ze swoimi rodzicami ( z mamą lub z tatą) na temat ich młodości - nauki w szkole, spędzania czasu wolnego, ulubionych wykonawców, filmów. Wywiad można zapisać lub nagrać. Tekst wywiadu – min. 8 pytań.
  4. Przeczytać z Internetu utwór „Stary człowiek i morze” E. Hemingway’a.

Piątek  27.03.20r.

Lekcja nr 3.

Temat: W jakich sytuacjach przyda się wiedza na temat wywiadu?

1. Na podstawie przeczytanych informacji ( podręcznik str. 314 – 315) zapisz w zeszycie definicję wywiadu.
2. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym ćw. 1 i 2 str. 316.
3. Wykonaj ćwiczenia 1 – 4 w „Zeszycie ćwiczeń” (zadanie zadane wcześnie).
4. Prześlij na mój e – mail tekst wywiadu ze swoimi rodzicami (zadanie zadane wcześniej).
5. Na poniedziałek przypomnij sobie treść II cz. „Dziadów” A. Mickiewicza (informacje w zeszycie przedmiotowym).


30.03.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4

Temat :”Dziady” cz. II A. Mickiewicza – zestawienie wiadomości.

  1. Dzisiejsza lekcja będzie podsumowaniem wiadomości na temat II cz. „Dziadów” A. Mickiewicza.
  2. Wpisz w poszczególne rubryki tabeli odpowiednie informacje na temat lektury.

Autor

 

Tytuł

 

Znaczenie tytułu

 

Miejsce akcji

 

Czas wydarzeń

 

Postaci realistyczne

 

Postaci fantastyczne

 

Przesłanie utworu

 

 

  1. Zadanie domowe
  2. Przypomnij sobie informacje o życiu i twórczości A. Mickiewicza (podr. Str.206 – 207)
  3. Przeczytaj utwór A. Mickiewicza „Świtezianka.

 

31.03.20r. (wtorek)

Lekcja 6

Temat: Nastrojowa ballada i zdradzona miłość – w jaki sposób poeta głosi prawdy ludowe? (A. Mickiewicz „Świtezianka”

  1. Wejdź na stronę https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awite%C5%BA i przeczytaj informacje o jeziorze Świteź.
  2. Wysłuchaj recytacji utworu https://www.youtube.com/watch?v=pME0oopOFGk
  3. Zredaguj notatkę do zeszytu:

- czas i miejsce wydarzeń:

- bohaterowie:

- element fantastyczne i realistyczne:

  1. Za co został ukarany młody strzelec?
  2. Ballada jako gatunek literacki łączy w sobie cechy liryki, epiki i dramatu, dlatego jest gatunkiem mieszanym (synkretycznym).Zazwyczaj opowiada o niesamowitych wydarzeniach, które mogą budzić grozę. Obok realistycznych bohaterów w balladzie występują postaci fantastyczne. Ma ona zwykle budowę stroficzną.
  3. Wykonaj ćw.6 - 7 str. 212 (podręcznik)

 

1.04.20r. (środa)

Lekcja2

Temat: Samotność w podróży – A. Mickiewicz „Stepy akermańskie”.

Wejdź na stronę https://www.google.com/search?q=Podr%C3%B3%C5%BC+Mickiewicza+na+Krym+mapa&rl

Obejrzyj mapę podróży Mickiewicz na Krym

1.Zapisz w zeszycie: „Sonety krymskie” jest to cykl utworów, które powstały w czasie wycieczek, jakie z Odessy Mickiewicz urządzał sobie kilkakrotnie na Krym. W cyklu tych utworów poeta w mistrzowski sposób ukazał piękno krymskiego krajobrazu, orientalnej przyrody i kultury Wschodu.

  1. Wysłuchaj recytacji „Stepów akermańskich” https://www.youtube.com/watch?v=9Wy8yDXdVec
  2. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst „Stepy akermańskie”.
  3. Wejdź na stronę i wysłuchaj krótkiego wprowadzenia: https://www.youtube.com/watch?v=J5hL3IybBnU
  4. Wykonaj ćwiczenie1 i 4 (podr. Str. 213
  5. Zapisz definicję sonetu („Nowa wiadomość” –podręcznik str. 213)

 

1.04.20r. (środa)

Lekcja 3

Temat: Co się może wydarzyć, gdy śpisz? – Bolesław Leśmian „Dusiołek”.

  1. Zapoznaj się z biogramem Bolesława Leśmiana (podr. Str. 218)
  2. Wysłuchaj recytacji utworu na stronie https://www.youtube.com/watch?v=TouS04rvqY0
  3. Przeczytaj ze zrozumieniem utwór.

4.Uzupełnij tabelkę – ćw. 3 str. 220 (podręcznik)

  1. Kilka elementów świata przedstawionego ( postacie i wydarzenia) ma charakter symboliczny:
  2. a) Bajdała – każdy człowiek
  3. b) Dusiołek – symbol zła , fatum , przeciwności losu , kłopotów , problemów
  4. c) wędrówka Bajdały – życie ludzkie
  5. d) walka Bajdały z Dusiołkiem – walka każdego człowieka ze złem , z przeciwnościami losu.

6.Wyszukaj znaczenia pojęcia neologizm(podr. str. 341)  i zapisz je do zeszytu.

  1. Wypisz z tekstu neologizmy:

Bajdała,  ……

 

 

3.03.20r.(piątek)

Lekcja 3

Temat: Jak chronić własność intelektualną, czyli zasady cytowania cudzych tekstów.

 

  1. Odpowiedz na pytania

- Kiedy i w jakich okolicznościach przytaczamy cudze wypowiedzi?

- Co to jest cytat?

  • . Zapoznaj się z informacjami w „Nowej wiadomości”(podr. str. 238 – 240).

3.Wykonaj ćwiczenia w „Zeszycie ćwiczeń” 1 – 5 str. 82-83.

4.Zadanie domowe ćw. 2 str. 240 (podręcznik)


6.04.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4

Temat: Jak powstaje wyraz?

Dzisiejsza lekcja rozpoczyna cykl zajęć z nowego działu związanego ze słowotwórstwem.

Słowotwórstwo to nauka zajmująca się budową i tworzeniem nowych wyrazów.

  1. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=j8O-OWxTahM
  2. Na podstawie „nowej wiadomości” dokończ definicje:

Wyraz podstawowy - ………………………………..

Wyraz pochodny - …………………………………………

  1. Wykonaj do zeszytu ćw. 3 i 5 str. 285 (podręcznik)
  2. Wykonaj zadanie na stronie https://learningapps.org/1140561

 

7.04.20r.(wtorek)

Lekcja 6

Temat: Budowa wyrazu pochodnego.

  1. Obejrzyj film Uwaga! W prezentacji pojawia się określenie „podstawa słowotwórcza”, w podręczniku „temat słowotwórczy”. https://www.youtube.com/watch?v=nThrXRQUQIQ
  2. Zapisz na podstawie „Nowej wiadomości”

Wyraz pochodny składa się z tematu słowotwórczego, czyli……………………………………………………

oraz z ………………………., czyli elementu różniącego wyraz pochodny od podstawowego.

 

Dom (wyraz podstawowy)  - domek (wyraz pochodny)  

 Dom (temat słowotwórczy) –ek (formant)

 

zegar –zegarek

czytać – przeczytać

 

  1. Wykonaj ćw. 3 i 4 str. 51 w „Zeszycie ćwiczeń”.
  2. W obrębie tematu słowotwórczego może dochodzić do wymiany głosek (samogłoski na samogłoskę, spółgłoski na spółgłoskę lub zanik samogłoski):

 

Stółstolik

Wymiana głosek ó:o ,ł :l

Droga – dróżka

Wymiana głosek o:ó, g:ż

Pies - psi

Wymiana głosek pi: p, e: 0 (zanik samogłoski)

  1. Wykonaj ćwiczenie9 str. 53(„Zeszyt ćwiczeń”).
  2. Rozwiąż test  https://learningapps.org/4937840

 

8.04.20r.(środa)

Lekcja 2

Temat: Rodzaje formantów.

  1. Przypomnij sobie pojęcia: wyraz podstawowy, wyraz pochodny, temat słowotwórczy(podstawa słowotwórcza) formant.
  2. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=v4eC2aNvUHE
  3. Zapisz do zeszytu na podstawie” Nowej wiadomości” (podr. str. 286)

Rodzaje formantów:

- przedrostek -……………………………………………………

-………………………- cząstka występująca po temacie słowotwórczym

- wrostek -……………………………………………………………………….

- ………………….. – występuje wówczas, gdy część wyrazu podstawowego została odrzucona (lub zastąpiona inną końcówką)

 

  1. Wykonaj w „Zeszycie ćwiczeń” ćw. 6 str.52
  2. Rozwiąż test https://learningapps.org/1105217

 

8.04.20r. (środa)

Lekcja 3

Temat: Wyrazy pochodne. Funkcje formantów słowotwórczych.

  1. Przypomnij sobie definicję wyrazu podstawowego i pochodnego.
  2. Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=kZ9wNzRWnjM
  3. Zapoznaj się z ”Nową wiadomością” (podr. str. 287)
  4. Wykonaj ćw. 1 ,2, 6,7 str. 55(„Zeszyt ćwiczeń”)

15.04.20r.(środa) – lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: O rodzinie wyrazów. (lekcja online)

  1. Rodzina wyrazów to grupa słów, w których występuje wspólna cząstka mająca określone znaczenie. Tę wspólną cząstkę nazywa się rdzeniem. Wszystkie wyrazy należące do jednej rodziny są wyrazami pokrewnymi.
  2. Uzupełnianie ćwiczeń w „Zeszycie ćwiczeń”.

 

15.04.20r. (środa)

Lekcja 3
Temat: Pisownia przyrostków i przedrostków.

1.Zapoznaj się z „Nową wiadomością”- podręcznik str. 292.
2.Wykonaj w „Zeszycie ćwiczeń” ćw. 1 – 5 str. 76 – 77.
3.Ułóż tekst dyktanda (10 zdań połączonych w sensowną całość) z pisowni przedrostów i przyrostków z wykorzystaniem słownictwa z ćw. 6a i 7 z podręcznika str. 294. Tekst prześlij do mnie do piątku.

17.04.2020r.(piątek)

 Lekcja 3
Temat: Skrótowce i skróty.

1. Zapoznaj się z definicją skrótowca- „Nowa wiadomość”- podr. str. 322.
2. Zredaguj do zeszytu notatkę.
3. Wykonaj w „Zeszycie ćwiczeń” ćw.1-3 str. 61
4. Zapisz do zeszytu co to jest skrót- „Nowa wiadomość”- podr. str.324.
5. Wykonaj w „Zeszycie ćwiczeń” ćw. 5-9 str. 63-63



20.04.20r.(poniedziałek)- lekcja 4
Temat: Wyrazy złożone.
1.Zapoznaj się z „Nowa wiadomość”- podr. str.326.
2. Zapisz do zeszytu pojęcie złożenia i zrostu.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń- ćw. 1,5,6,7 str. 65-67
4. Przeczytaj na jutro informacje o Ignacy Krasickim podr. str. 98-99 oraz tekst utworu „Żona modna”- podr. str. 100-104

21.04.20r.(wtorek)- lekcja online 9.00-9.45
22.04.20r.(środa)- lekcja online 10.00-10.45
Temat: Próżny żal po szkodzie- historia małżeńska pana Piotra.
1. Życie i twórczość Ignacego Krasickiego.
2. Odczytanie satyry „Żona modna”.
3. Redagowanie planu wydarzeń.
4. Cechy charakteru tytułowej żony modnej.
5. Satyra jako gatunek literacki.

22.04.20r.( środa)- lekcja 3
Temat: Pisownia przyimków złożonych.
1. Zapoznaj się z „Nowa wiadomość”- podr. str.328.
2. Zapisz do zeszytu zasady pisowni przyimków złożonych.
3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń- ćw.1-4 str.78-79.

24.04.20r. (piątek)-lekcja 3
Temat: Słowotwórstwo- ćwiczenia utrwalające.
1. Przypomnij sobie pojęcia: wyraz podstawowy, wyraz pochodny, temat słowotwórczy, formant, rodzaje formantów, funkcje formantów słowotwórczych, rdzeń, oboczności rdzenia, wyrazy pokrewne, wyrazy złożone, skrótowce, skróty.
2. Rozwiąż test, który otrzymasz na maila i prześlij go do mnie do godziny 15.00


 


27.04.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4
Temat: Elementy świata przedstawionego w utworze „Stary człowiek i morze” E. Hemingwaya.

  1. Zapoznaj się z biogramem autora utworu (podr. str. 115)

2.Na podstawie tekstu uzupełnij:

- czas akcji….

- miejsce akcji….

- bohaterowie….

- tematyka utworu…..

  1. Ułóż plan ramowy w utworu.


28.04.20r.(wtorek)  lekcja online 9.00-9.45

29.04.20r. (środa) lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: „Człowiek nie jest stworzony do klęski” – E. Hemingway „Stary człowiek i morze”.

  1. Sprawdzenie znajomości treści lektury.
  2. Gromadzenie słownictwa do charakterystyki Santiago - karta pracy.
  3. Ocena zachowania bohatera.
  4. Przesłanie utworu „Stary człowiek morze” – karta pracy.

 29.04.20r.( środa)

 Lekcja 3
Temat: Oglądamy fragmenty filmu „Stary człowiek i morze”.

1.  Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=fSE-oC9cUoo

 


Klasa VII j. polski

4.05.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4 Temat: Pochwała przyjaźni i hartu ducha- Ernest Hemingway „Stary człowiek i morze”. 1.Obejrzyj prezentację przesłaną na maila.

5.05.20r.(wtorek) lekcja online 9.00-9.45

5.05.20r. (środa) lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: Jakie przesłanie zawiera utwór „Stary człowiek i morze”? 1. Przygotuj 5 pytań i odpowiedzi do Santiago na temat jego postawy życiowej. 2.Przygotuj 5 pytań i odpowiedzi do Manolina na temat jego przyjaźni z Santiago. 3. „Stary człowiek i morze” jako przypowieść o ludzkim życiu.

6.05.20r.( środa)

Lekcja 3 Temat: Pożegnanie z Santiago- test.

Rozwiąż test, który otrzymasz na maila. Omówienie w poniedziałek na lekcji online.

8.05.20r.(piątek)

Lekcja 3 Temat: Piszemy opowiadanie twórcze. 1.Napisz opowiadanie twórcze z dialogiem, w którym Santiago i Manolin wypływają razem w morze i przeżywają wspólną przygodę(200 słów), tekst prześlij do mnie we wtorek.

 


Klasa VII
j. polski


11.05.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4
Temat: Twórca i jego czasy – H. Sienkiewicz.
1.Obejrzyj prezentację https://www.youtube.com/watch?v=WT-00lHhO04

  1. Zredaguj krótką notatkę na temat życia i twórczości H. Sienkiewicza (podręcznik str. 164 – 165).
  2. Przeczytaj na jutro ”Latarnika” H. Sienkiewicza https://wolnelektury.pl/media/book/pdf/latarnik.pdf
  3. Przygotuj się do opowiadania treści.


12.05.20r.(wtorek)  lekcja online 9.00-9.45
13.05.20r. (środa) lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: Trudny los emigranta – H. Sienkiewicz „Latarnik”.

1.Historia Skawińskiego – plan wydarzeń.

  1. Charakterystyka głównego bohatera.

3.Przeżycia Skawińskiego podczas czytania „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza.

  1. Dzieła literackie i filmowe ważne w naszym życiu.

    6.05.20r.( środa)

 Lekcja 3
Temat: Nowela jako gatunek literacki.

  1. Na podstawie informacji( podręcznik str. 168 –„Kontekst” zredaguj definicję noweli jako gatunku literackiego.

8.05.20r.(piątek)

Lekcja 3

Temat: Czym dla mnie jest ojczyzna?

  1. Wskaż wartości, obrazy, skojarzenia ze słowem ojczyzna
  2. Napisz krótkie wypracowanie na ten temat(odpowiedź na pytanie z tematu lekcji).
  3. Termin: wtorek – lekcja online.

 



Klasa VII
j. polski


18.05.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4
Temat:  Zaduma nad wpływem ojczyzny na nasze życie w wierszu T. Różewicza ”oblicze ojczyzny”.
1.Zapoznaj się z biogramem T. Różewicza (podręcznik str. 174).

  1. Przeczytaj wiersz T. Różewicza „oblicze ojczyzny” (podr. str. 174).

3.Wykonaj ćw. 1-3 (podr. str. 175).

4.Zapisz definicję wiersza białego i wiersza wolnego (podr. str. 175).


19.05.20r.(wtorek)  lekcja online 9.00-9.45

Temat: Omówienie opowiadań twórczych.


20.05.20r. (środa) lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: Zaproszenie i ogłoszenie – przypomnienie i uzupełnienie wiadomości.

1.Przypomnienie zasad redagowania zaproszenia.

2.Przypomnienie zasad redagowania ogłoszenia.

  1. Przykładowe zaproszenia i ogłoszenia.



 20.05.20r.( środa)

 Lekcja 3
Temat: Zaproszenie i ogłoszenie – ćwiczenia sprawdzające.

1.Na email otrzymacie polecenie dotyczące zredagowania zaproszenia i ogłoszenia. Proszę odesłać do mnie do godz. 15.00 napisane zaproszenia i ogłoszenia.

22.05.20r.(piątek)

Lekcja 3

Temat: Kształcenie kulturowe – teatr.

1.Zapoznaj się z informacjami podręcznika – str. 42-43.

2.Przedstaw w punktach historię teatru – od starożytności do współczesności.

3.Zapoznaj się z rodzajami spektakli teatralnych.

4.Wykonaj ćw. 5/45(podręcznik).

 


Klasa VII
j. polski


25.05.20r.(poniedziałek)

Lekcja 4

26.05.20r.(wtorek)  lekcja online 9.00-9.45

Temat: Co wydarzyło się w Orient Expressie? – A. Christie” Morderstwo w Orient Expressie”.(dwie godziny – poniedziałek i wtorek)

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 271 – 273.
  2. Określenie miejsca i okoliczności zbrodni.
  3. Sposób rozwiązania zagadki.
  4. Krótka charakterystyka Herkulesa Poirot.
  5. Powieść kryminalna jako gatunek literacki.

 

27.05.20r.(środa)

Lekcja 3

27.05.20r. (środa) lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: Rozwiązujemy przykładowy arkusz egzaminacyjny.(dwie godziny)

     1.Rozwiązywanie arkusza egzaminacyjnego.

     2.Omówienie arkusza na lekcji online (wtorek 2.06)

29.05.20r.(piątek)

Lekcja 3

Temat: Kształcenie kulturowe – malarstwo.

   1.Zapoznaj się z informacjami podręcznika – str. 132 – 135.

   2.Przedstaw w punktach historię malarstwa.

  1. Wykonaj ćw. 6 str. 135 (podręcznik)

2.06.20r.(wtorek)  lekcja online 9.00-9.45

Temat: Omówienie zadań z arkusza egzaminacyjnego.

 

3.06.20r.(środa)

Lekcja online 10.00 – 10.45

Temat: Chwytaj dzień! – „Stowarzyszenie umarłych poetów” (fragment).

1.Informacje o autorce utworu – N. Kleinbaum.

2.Przebieg lekcji prowadzonej przez J. Keatinga.

 3.Metoda nauczania zastosowana przez nauczyciela.

4.Ocena sposobu prowadzenia zajęć  przez Keatinga.

 

3.06.20r.(środa)

 Lekcja 3

5.06.20r.(piątek)

Lekcja 3

Temat: Oglądamy film „Stowarzyszenie umarłych poetów”. (dwie godziny lekcyjne)

1.Wejdź na stronę https://www.cda.pl/video/22809029 i obejrzyj film.

 


  1. polski

8.06.20r. –poniedziałek

Lekcja 4

Temat: Treść i forma – ważne w prezentacji.

1.Zapoznaj się z informacjami na temat przygotowania prezentacji multimedialnej (podręcznik str. 318)

2.Wykonaj w „Zeszycie ćwiczeń ćw. 3 str. 112.


9.06.20r.-wtorek ( lekcja online 9.00-9.45)

10.06.20r.- środa( lekcja online 10.00 – 10.45)

Temat: Kiedy wybaczenie staje się przekleństwem – H. Sienkiewicz „Krzyżacy” (fragment).(2godziny lekcyjne)

1.Wprowadzenie w problematykę „Krzyżaków” H. Sienkiewicza.

  1. Przeczytanie fragmentu utworu (podr. str. 262 – 263).

3.Omówienie postawy Zygfryda i Juranda wobec cierpienia.

  1. Powieść historyczna jako gatunek literacki.

10.06.20r.(środa)

 Lekcja 3

15.06.20r. (poniedziałek)

Lekcja 4

Temat: Oglądamy film „Krzyżacy”.(dwie godziny lekcyjne)

1.Wejdź na stronę https://www.youtube.com/watch?v=gDp7xa8CShU  i obejrzyj film.

 

19.06.20r.(piątek)

Lekcja 3

Temat: Świat, który zachwyca – J. Twardowski ”Podziękowanie”.

1.Zapoznaj się z biogramem J. Twardowskiego (podr. str. 266)

2.Przeczytaj wiersz J. Twardowskiego „Podziękowanie”(podr. str. 266)

  1. Wykonaj ćw. 1,3,5(podr. str. 267)

22.06.20r. –poniedziałek

Lekcja 4

Temat: Z ortografią za pan brat. 

1.Przypomnij sobie zasady pisowni „rz”, „ż”; „ó’, „u”; „ch”, „h”; „nie” z różnymi częściami mowy;     wielkiej i małej litery.

  1. Wejdź na stronę https://epodreczniki.pl/a/urzekajace-rzesy-zaby-bozenki-czyli-o-rz-i-z/DOGOnnwLE,

 https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s,

 https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DlRP3Cd3v

,https://epodreczniki.pl/a/nikt-nie-lubi-nieuchwytnych-kolekcjonerow-z-niebezpiecznego-krolestwa-czyli-pisownia-z-nie/DIveJq1uf.

https://epodreczniki.pl/a/mucha-choruje-hiena-harcuje-czyli-o-ch-i-h/DyhX9OcZZ

3.Wykonaj po 1 ćwiczeniu z każdego zestawu.


23.06.20r.- wtorek ( lekcja online 9.00-9.45)

Temat: Podsumowanie pracy na lekcjach j. polskiego w klasie VII.

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.