Zadania do wykonanie od 16.03 – 20.03.2020r.
- Talking about experiences – gramatyka i słownictwo.
Podręcznik str. 94 - zad.1a,1b,1c; str.95 – zad. 5; 6 (przetłumaczyć słówka do zeszytu i przyporządkować do odpowiedniej tabeli). Dla chętnych workbook – str.48, ex.1,2.
- Present Perfect – utwalenie wiadomości o czasie. W ramach przypomnienia wiadomości o czasie proszę przeczytać sobie informacje o czasie str. 168 podręcznik, bądź odszukać notatkę z lekcji. Ponadto, podręcznik str. 94, zad 2,3,4; ćwiczenia str. 50 zad. 5,6.
The structure of the sentence
Subject + have/Has+ verb(regular –ed,d; irregular IIIC)+object
I have just had breakfast.
Have you ever been in the USA?
She has lived here since she was born.
- What do you prefer watching films or reading books? – znajomość funkcji językowych.
Wypisać typy filmów do zeszytu; podręcznik str. 96; następnie dopasować recenzje do gatunków filmów. Przetłumaczyć słownictwo str.97 podręcznik zad.1 ; Wykonać zad. 5,6.
DLA CHĘTNYCH
PROSZĘ PRZERABIAĆ ARKUSZE EGZAMINACYJNE Z LAT POPRZEDNICH ZAMIESZCZONE NA cke.gov.pl – zarówno egzamin ósmoklasisty jak i gimnazjalny. Pozdrawiam. Życzę miłej i owocnej pracy.
26.03.2020
Topic: Have you ever been? – znajomości funkcji językowych.
p.100 SB(podręcznik) Ex.1 Have a look at the picture and describe one of the event which you would like to take place in? ( Justify your choice). Opisz jedno wydarzenie w którym chciałbyś wziąć udział. Uzasadnij swój wybór.
Ex.2 Odpowiedz na poniższe pytania:
What kind of music do you like the best? Would you like to be a musician? Why/Why not?
Ex.3 Translate th following parts of a sentencje into English and write into your notebook.
Nigdy nie byłem –
Wchodziliśmy –
Grają –
Pójdę –
Nie wolno rozmawiać –
Byś zrobił –
Nie grał –
Często słucham –
Bardzo chciałbym –
Remember about using appriopriate tense !
Ex.5
Dokonaj transformacji zdań, używając podany wyraz
Odpowiedzi do zadania 3,4,5; str. 100 podręcznik proszę przesłać na moją pocztę
Na wtorek 31.03.2020r. proszę napisać email 50-120 słów.
WRITING TASK
Kolega z USA zapytał Cię w e-mailu, czy lubisz robić zakupy przez Internet. Napisz do niego wiadomość. W e-mailu do niego:
- napisz, jak często robisz zakupy przez Internet i jakie produkty najczęściej kupujesz w ten sposób.
- przedstaw zalety robienia zakupów online.
- napisz, co ostatnio kupiłeś/kupiłaś przez Internet, i czy jesteś zadowolony/zadowolona z tego zakupu.
E-mail powinien zawierać od 50 do 120 wyrazów.
Hi Sam,
Thanks for your e-mail. You asked my opinion about online shopping. _________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
___________________________________________________________________
poniedziałek 30.03.2020r. lekcja nr 1,2 według planu lekcji
Topic: Wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii na temat sztuki oraz doskonalenie sprawności czytania ze zrozumieniem.
Najpierw podam odpowiedzi do zadań z podręcznika, ponieważ co niektórzy mieli problem z tymi zadaniami. Proszę o sprawdzenie odpowiedzi i w razie błędu o poprawę.
Ex.3/100 ex. 4/100 ex.5
1.I’ve never been 1.You mustn’t talk 1. Is the longest
2.We were wal king 2. Would you do 2. Have never been
3.are playing 3. Hasn’t player 3. Have not been
4.will go 4. Often listen to 4. As talented as
- would love to 5. Better festival than
Słownictwo związane z malarstwem
Materiały obowiązkowe
SB:s. 98-99, zad. 1-5b
Bank wyrazów i wyrażeń SB: s. 103
Bank funkcji językowych SB: s. 176
Ex.1
Have a look at the picture. Try to guess who has painted the following picture. Czy potrafisz powiedzieć, kto namalował poszczególne obrazy? Dopasuj artystów do obrazów.
Ex.2
Read a text. Complete the gaps with a suitable words according to the text. Przeczytaj tekst. Uzupełnij luki w zdaniach 1-4 zgodnie a treścią tekstu. Luki należy uzupełnić w języku angielskim.
Ex. 5a Read the text 1 and 2.
In contrast to –
At an early age –
Good at sth –
Exhibition –
Exhibit -
Such as –
Interested in –
Incredible –
Wpisz podane słowa i przetłumacz je na język polski
Next, try to choose the correct answer A/B/C to heses text. Wybierz właściwą odpowiedź do 1/2/3.
Ex.5b
Zadanie 5b jest kontynuacją zadania 5a, tym razem uzupełnij luki w języku polskim.
Rozumienie tekstów pisanych Uzupełnianie luk, Wybór wielokrotny, Uzupełnianie luk w języku polskim
Homework
- P. 48, ex. 1-5
Remember to study vocabulary items to the exam.
wtorek 31.03.2020r. lekcja nr 5,6 według planu lekcji
Topic: Writing - ćwiczenie umiejętności tłumaczenia i parafrazowania zdań, pisanie wiadomości do magazynu internetowego na temat recenzji wybranej książki.
Przypominam o e-mailu, który powinniście przesłać do mnie do 31.03.2020r. na moja pocztę.
Open your SB:101
SB: s. 100, zad. 1-6, s. 101, zad. 1-7
Bank wyrazów i wyrażeń SB: s. 103
Bank wypowiedzi pisemnych SB: s. 181
Pisanie: przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości, opisywanie upodobań, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, opowiadanie o czynnościach, doświadczeniach i wydarzeniach z przeszłości i teraźniejszości, stosowanie formalnego lub nieformalnego stylu wypowiedzi adekwatnie do sytuacji
Przepisz zwroty, które później wykorzystasz przy pisaniu recenzji
Ex.3/101 Read the instruction. Are the following sentences true or false?
1F 2 P 3P 4F 5P
Ex.4/101
Znajdź i popraw poniższe błędy interpunkcyjne.
Przygotuj się do napisania recenzji. (50 words).
Magazyn internetowy poprosił Cię o napisanie krótkiej recenzji książki. Napisz krótką wiadomość, w której:
- podasz informacje o książce;
- opowiesz, o czym jest ta książka;
- wyjaśnisz, dlaczego warto ją przeczytać.
Termin na czwartek 2.04.2020. Proszę przesłać recenzję nr 1-10 z dziennika. Praca będzie oceniona.
Czwatek 02.04.2020r. lekcja nr 1,5 według planu lekcji
Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu.
1 Zaznacz poprawne opcje.
- I’ll send you an email as soon as I have / will have some more information.
- She won’t go with us if / unless she feels better.
- If she isn’t / weren’t so shy, she would go out more often.
- If it rains tomorrow, we don’t / won’t go cycling.
- I can’t drink coffee in the evening. When I do, I have / had problems falling asleep.
- Hurry up! We’ll leave without you if you won’t be / aren’t
___ / 6
2 Uzupełnij zdania 1–4. Wykorzystaj w odpowiedniej formie wyrazy podane w nawiasach. Nie należy zmieniać kolejności podanych wyrazów, trzeba natomiast – jeśli jest to konieczne – dodać inne wyrazy, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy, wliczając w to wyrazy już podane.
- If she did sports more regularly, she (not / feel) _______________________ so unfit.
- He’ll fail the exam unless (he / start) _______________________ revising.
- I wouldn’t buy such an expensive jacket if (I / be) _______________________ you.
- My grandma always gets a headache when (weather / change)
- As soon as we get home, (I / make) _______________________ something to eat.
___ / 5
3 Przetłumacz na język angielski fragmenty podane w nawiasach, tak aby otrzymać zdania logiczne i gramatycznie poprawne. Wymagana jest pełna poprawność ortograficzna wpisywanych fragmentów zdań.
Uwaga! W każdą lukę możesz wpisać maksymalnie trzy wyrazy.
- If I had more free time, (grałbym) _______________________ tennis more often.
- Susan says she will do some shopping (zanim ona przyjdzie) _______________________
- He won’t go on the trip with us (chyba że dostanie) _______________________ some money from his dad.
- We’ve got a lot of work in the garden, so we’ll keep working (aż skończymy)
___ / 4
Rozwiązania do zadań prześlij na mój adres mailowy na 6.04.2020 nr 11-19 z dziennika.
Ponadto wykonaj SB Ex.1,2,5/102
poniedziałek 06.04.2020r. lekcja nr 1,2 według planu lekcji
Topic: Talking about conditions - zastosowanie trybów warunkowych do opisywania doświadczeń związanych z uprawianiem sportu.
- If the ball goes through the hoop, they score two points. (Conditional Type 0)
If +present simple, present simple
Zerowego trybu warunkowego używamy, kiedy mówimy o faktach i tym, co jest ogólnie uznane za prawdziwe.
- If I practise, I’ll get better. (Conditional Type I)
If+ present simple, future Simple(will+ czasownik w formie podstawowej)
Pierwszego trybu warunkowego używamy, kiedy mówimy o tym, co najprawdopodobniej wydarzy się w przyszłości.
Unless= if not(jeśli nie, chyba nie)
If I don’t study hard, I won’t pass my final exam.
Unless I study hard, I won’t pass my final exam well.
If she doesn’t wake up early, she will be late.
Unless she wakes up early, she will be late.
- If I were a famous footballer, I would have a big house. (Conditional Type II)
If+ Past Simple, future in the past(would+ czasownik w formie podstawowej) TEORIA patrz str. 169 SB
Drugiego trybu warunkowego używamy, kiedy mówimy o tym, co nie jest prawdziwe lub najprawdopodobniej nie wydarzy się w przyszłości.
Zwróć uwagę na konstrukcję – If I were you………... – gdybym był na twoim miejscu…..(używamy, aby udzielić rady)
Przypomnij wiadomości o gerund i bezokoliczniku
Następnie wykonaj zad.2,3,4 z podręcznika str. 104, 105
Dla chętnych www.youtube.com - conditionals angielski ćwiczenia
Przypominam o 2 pracach pisemnych dla tych, którzy jeszcze tego nie uczynili.
wtorek 07.04.2020r. lekcja nr 5,6 według planu lekcji
Topic: Easter time – lekcja okolicznościowa.
Watch a short film about Easter Time at www.youtube.com Easter in Britain avi
Napisz 5 zdaniową wypowiedź na temat Świąt Wielkanocych w Polsce. Write about tradition, customs, etc.
Next open your SB. P. 176 – 177 i powtarzaj Bank Funkcji Językowych
Dla chętnych learningapps.org – Easter Time
Czwatek 16.04.2020r. lekcja nr 1,5 według planu lekcji
Topic: Sport collocations, places, equipment – vocabulary focus.
SB p. 105, ex.7 Read the information, Przeczytaj informacje, przerysuj tabelkę i uzupełnij ją wyrazami z ramki. E.g.play football; go motor racing, do aerobics, etc.
P.106 ex. 1
P. 107, ex.1,2,5,6. Proszę uczyć się słówek związanym z unitem 10, str. 113. We wtorek mamy lekcję online. CU
Klasa 8a/8b
poniedziałek 20.04.2020r. lekcja nr 1,2 według planu lekcji
Topic: Reading – rozumienie tekstów pisanych.
SB – podręcznik str. 108
Ex.1,2,3, 4
Ex.1 Choose one of the picture and try to describe the place which is the most interesting for you. Wybierz 1 zdjęcie i opisz go w 3 zdaniach.
Ex.2 Answer the following questions( odpowiedz na następujące pytania)
What sports facilities do you have at your school? How would you like to improve them?
What sport facilities do you have in your area?
Have you ever taken sports lessons or done a course(e.g. diving, cycling, etc.) What did you do? What would you like to do?
Następnie przeczytaj oferty trzech kursów sportowych(A-C) z tekstu ‘New Sports Opportunities!’oraz pytania 1-4 dotyczące tych ofert. Do każdego pytania dopasuj właściwą ofertę. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Jedna oferta pasuje do dwóch pytań.
Ex.4 Read the text and answer the questions 1-3 .
21.04.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Powtórka kumulatywna – rozdziały 1-10.
Czwartek 23.04.2020r. lekcja nr 1,5 według planu lekcji
Topic: Writing – wypowiedź pisemna.
Zostałeś poproszony/ Zostałaś poproszona o pomoc w zorganizowaniu zawodów sportowych w szkole. Napisz krótką notatkę, w której:
- podasz informacje dotyczące zawodów;
- opiszesz nagrody;
- wyjaśnisz, w jaki sposób można przystąpić do zawodów.
Przydatne zwroty znajdziesz na str. 111 w podręczniku oraz str.180 wskazówki jak pisać notakę.
Wykonaj zadanie, zrób zdjęcie i odeślij na mój adres mailowy do 27.04.2020r.
Poniedziałek 20.04.2020r. lekcja nr 1,2 według planu lekcji
Topic: Gerund or infinitive – grammar in use.
Formę Gerund(czyli czasownik z końcówką –ing) używamy:
- w funkcji podmiotu:
Walking is a good form of exercise.
- zwykle po czasownikach: like, love, enjoy, dislike, prefer, hate
Helen likes watching old films on TV.
- po czasownikach: start, begin, stop, finish
He started writing his composition an hour ago.
- po przyimkach
I’m tired of going…
- po czasowniku go, kiedy mówimy o czynnościach, które są celem wyjścia lub wyjazdu
We usually go skiing at the weekends.
- po wyrażeniach: be busy, it’s no use/it’s no good – nie ma sensu, it’s worth – warto, what’s the use of…? Jaki sens ma, there’s is no point in…- jest bezcelowe…
- po czasownikach avoid-unikać; admit – przyznawać; confess – przyznać się do czegoś; deny – zaprzeczać; look forward to – oczekiwać na coś; mind- mieć za złe; regret- żałować risk – ryzykować, spend-spędzać; suggest- sugerować
Uwaga:
Po czasownikach: start, begin, continue, like, love, prefer i hate można użyć albo bezokolicznika z to albo czasownika z końcówką –ing
He started writing/to write his speech last night.
Bezokolicznika używamy po niektórych czasownikach, np. agree, decise, would like, forg et, prefer, try, want.
Następnie uzupełnij ex.1. p. 169.
28.04.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Illnesses and symptoms – vocabulary symptoms.(choroby i ich objawy; słownictwo).
Czwartek 30.04.2020r. lekcja nr 1,5 według planu lekcji
Topic: Accidents and treatments – znajomość funkcji językowych.
SB – p.119 Ex.1-6.
Bank wyrazów i wyrazeń str. 125 podręcznik
Do wypadków 1-10 dobierz sposoby postępowania a-l.
Break a bone
Cut yourself
Faint
Choke
Have an electric shock
Burn yourself
Twist your ankle
Scald yourself
Brusie yourself
Have concussion
What would you do if you were a fitness..? Choose 3 accidents and try to explain
Next do ex. 3,4,6.
Wykonaj zadanie, zrób zdjęcie dzisiejszej lekcji i odeślij na mój adres mailowy do 15.00.
Poniedziałek 04.05.2020r. lekcja nr 1,2 według planu lekcji
Topic: Zastosowanie czasu Past Simple i Past Continuous do opisu przeszłych zdarzeń, udzielanie i pytanie o informacje związane z własnym stanem zdrowia.
SB p.170
Przypomnij i utrwal wiadomości na porównanie czasów Past Simple vs Past Continuous
I was studying English yesterday afternoon.
What were you doing when the telephone rang?
While my mum was shopping, my dad was repairing his car.
Just as I was opening the door, I heard a funny noise.
Notatkę macie w zeszycie z powtórki czasów.
The structure of the tense; usage; operators; time expressions
Najczęściej używane przyimki w czasie past continuous to: while, as, just as
Następnie wykonaj zadanie 1,2- str 170.
Jeżeli nadal nie pamiętasz czasów, oglądnij filmik na youtube.com Past Simple vs. Past Continuous - jak poprawnie stosować, jak rozróżniać
Homework
Podręcznik SB – p. 116, ex. 3; p 117, ex. 5. Odpowiedzi do zadań sprawdzimy na lekcji online we wtorek.
05.05.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Well-being – rozumienie tekstów pisanych.
Kartkówka unit 10-Sport
Czwartek 07.05.2020r. lekcja nr 1,5 według planu lekcji
Topic: Znajomość środków językowych Test luk sterowanych, Uzupełnianie luk podanymi wyrazami w odpowiedniej formie, Parafrazowanie zdań (WB), Tłumaczenie fragmentów zdań (WB), Uzupełnianie luk z wyrazem kluczowym (WB) zadania egzaminacyjne.
VOCABULARY SHORT TEST 11A
Imię i nazwisko: _______________________________ Klasa: ________
1 Połącz wyrazy/wyrażenia z kolumny A z wyrazami z kolumny B, tak aby utworzyć poprawne wyrażenia. Dwa wyrazy z kolumny B zostały podane dodatkowo.
A B
- have a sprained a cheek
- get regular b kit
- feel c throat
- use a first aid d disease
- have a sore e ankle
f dizzy
g check-up ___ / 5
2 Zaznacz poprawne opcje.
- Regular exercise helps to lower / apply your heart rate.
- The doctor gave me a receipt / prescription for a course of antibiotics.
- My sister suffers from an allergy / acne. She gets awful hay fever when spring starts.
- The waist / chin is part of the face.
- A healthy lifestyle will help to prevent / improve serious diseases like cancer. ___ / 5
3 Uzupełnij luki w tekście brakującymi wyrazami. Pierwsze litery zostały podane.
I think it’s very important to have a healthy lifestyle. I (1) f_____________ a healthy balanced diet and I also spend a lot of time outdoors. It’s good for you to get a lot of fresh (2) a__________. Of course, I am occasionally ill. For example, I might catch a cold in winter, but it’s never very serious and I (3) r__________ very quickly. Well, last year I broke my leg while I was skiing. It really
(4) h_____________ and I needed to take pills for the pain. I went to hospital and they put my leg in (5) p____________ for a few weeks. Now I’m much more careful when I go skiing! ___ / 5
VOCABULARY SHORT TEST 11B
Imię i nazwisko: _______________________________ Klasa: ________
1 Połącz wyrazy/wyrażenia z kolumny A z wyrazami/wyrażeniami
z kolumny B tak, aby utworzyć poprawne wyrażenia. Dwa wyrazy/wyrażenia z kolumny B podano dodatkowo.
A B
- follow a balanced a a skin cream
- feel b unwell
- have a sore c relationships with friends
- have close d diet
- apply e antibiotics
f first aid kit
g throat ___ / 5
2 Zaznacz poprawne opcje.
- This virus may cause / mend a serious infection.
- I need to see my doctor next week for a receipt / check-up.
- After playing tennis yesterday my arm hurt, especially my ankle / elbow.
- Doing sports can lower / improve our general health a lot.
- She felt so dizzy and weak that she almost fainted / sneezed.
___ / 5
3 Uzupełnij luki w tekście brakującymi wyrazami. Pierwsze litery zostały podane.
I try to take care of my health. I know it’s important to (1) e______________, so I do sports regularly and I go for walks in the forest to (2) b____________ in some fresh air. Unfortunately, I have an (3) a___________ to some flowers and I always suffer from bad hay (4) f___________ in late spring. Sometimes when I’m tired and I haven’t got enough sleep, I also get a headache. When it’s really bad, I need to take a (5) p___________, usually some aspirin.
___ / 5
Klasa 8a wykonuje Test A, a klasa 8b – Test B( zadania oceniane)
Podręcznik str. 122, ex. 2,4,5
Wykonaj zadanie, zrób zdjęcie dzisiejszej lekcji i odeślij na mój adres mailowy do 15.00.
Język angielski
poniedziałek 11.05.2020r. lekcja nr 1,2 według planu lekcji
Topic: Rozwiązywanie zadań egzaminacyjnych typu test luk sterowanych, pisanie wiadomości e-mail na temat poprawy własnego stanu zdrowia.
SBp.123 -podręcznik str.123
Pisanie: opisywanie ludzi, miejsc, opowiadanie o czynnościach z teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, przedstawianie intencji i planów na przyszłość, stosowanie formalnego lub nieformalnego stylu wypowiedzi adekwatnie do sytuacji
Ex.1. Popatrz na 4 zdjęcia, które z tych czynności chcielibyście wykonywać najbardziej? Wybierz 1 zdjęcie i uzasadnij swój wybór. Napisz przynajmniej 3 zdania na temat tego zdjęcia.
Przepisz przydatne zwroty z zad. 4 do zeszytu i naucz się ich na pamięć.
What do you think about going?
What’s your opinion?
It would be great to have your opinion.
Tell me what you think!
Asking for an opinion
Let me know what you think!
Let me know how you feel about going.
How do you feel about going?
How about going there?
Wykonaj zad.2, 3,5 str.123
To ważne!
Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, w jakiej kolejności rozwiniesz trzy podpunkty z polecenia. Najlepiej zachować podaną kolejność, ale nie jest to konieczne. Pamiętaj jednak, że różne informacje powinny znaleźć się w oddzielnych akapitach.
12.05.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 11.
Czwartek 14.05.2020r. lekcja nr 1,5 według planu lekcji
Topic: Talking about inventions - rozmowy na temat wynalazków z wykorzystaniem poznanego słownictwa oraz strony biernej.SB – p.126 ex.1,3; p.1275a, 5b, 5c, 6, 7, 8
Bank wyrazów i wyrażeń str. 135 podręcznik
Ex. 1 Popatrz na zdjęcia i powiedz, co przedstawiają. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Ex.3. Przypomnij sobie konstrukcje strony biernej. Patrz notatka w zeszycie ze strony biernej.
(to be + past participle)- ogólna konstrukcja
Ex.5
Zapisz w zeszycie (Word formation – słowotwórstwo)
Create – creation-creator
Design-design-designer
Develop-development-developer
Discover - discovery-discoverer
Invent-invention-inventor
Research-research-researcher
Ex.5c Uzupełnij zdania włąściwą formą czasowników w nawiasach. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. W zad. 6 Modern inventions – dobierz nazwy wynalazków do ilustracji.
Homework – ex.1,2 p. 63
poniedziałek 18.05.2020r. lekcja nr 1 według planu lekcji
Topic: Doskonalenie rozumienia ze słuchu w kontekście nowoczesnych technologii, pisanie instrukcji wysyłania krótkiej wiadomości typu sms za pomocą telefonu komórkowego.
SBp.129 -podręcznik str.129
Rozumienie ze słuchu Dobieranie, Odpowiadanie na pytania, Wybór wielokrotny
Znajomość funkcji językowych Uzupełnianie dialogu, Dobieranie, Wybór wielokrotny (WB)Pisanie: opisywanie ludzi, miejsc, opowiadanie o czynnościach z teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, przedstawianie intencji i planów na przyszłość, stosowanie formalnego lub nieformalnego stylu wypowiedzi adekwatnie do sytuacji
Ex.1. Popatrz na 2 zdjęcia, odpowiedz na pytania?
How often do you go online?
What do you do when you are online?
Zad. 2a Przepisz słowa i wpisz ich polskie odpowiedniki
Google; click/tap; download; hack into; upload; froze; restart; sign up; log on/in; log off/out; stream; post
Zad 2b Odpowiedz na pytania 1-5 w zeszycie.
Zad 3a Zapisz kategori
- Asking for directions – What do I do next?; What’s the best way to…?; Can you tell me how to…?; How do I…?
- Sequencing instructions – First,…; Then,…; Next,…;Finally,…; How do I…?
- Giving instructions – You don’t Reed to…; you soul/shouldn’t…; you must/mustn’t…; It’s a good idea to….
Zad 3b. Uzupełnij lukę brakującym fragmentem wypowiedzi, tak aby otrzymać spójny i logiczny tekst.
Homework
Zad. 6 Napisz w zeszycie instrukcję obsługi telefonu komórkowego, objaśniając wysyłanie SMS-a.
To ważne!
Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, w jakiej kolejności rozwiniesz instrukcję. Najlepiej zachować podaną kolejność, ale nie jest to konieczne. Pamiętaj jednak, że różne informacje powinny znaleźć się w oddzielnych akapitach.
19.05.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Technology and entertainment – rozumienie ze słuchu.
Czwartek 21.05.2020r. lekcja nr 1 według planu lekcji
Topic: Doskonalenie sprawności rozumienia tekstów pisanych w kontekście nauki i techniki.
Czytanie: określanie intencji nadawcy/autora tekstu, znajdywanie w tekście określonych informacji, układanie informacji w określonym porządku
Pisanie: opisywanie przedmiotów, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii
Przetwarzanie tekstu: przekazywanie w języku obcym nowożytnym lub polskim informacji sformułowanych w tym języku obcym
Bank wyrazów i wyrażeń str. 135 podręcznik
Ex. 1 Dobierz zdjęcia do zdań. Wypisz rodzaje materiałów
China; metal; plastic; wood;; rubber; brick; concrete; steel; stone i wpisz ich polskie odpowiedniki. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Ex.2. Przeczytaj poniższy tekst i wybierz odpowiedź zgodną z jego treścią: A, B lub C.
Wykonaj zadanie 3 i 4 str. 131
Homework
Zaprojektuj nowe urządzenie ułatwiające życie człowiekowi. Opisz jego wygląd i napisz, na czym polega jego użyteczność. Zrób zdjęcie i prześlij na mój adres mailowy do 25.05.2020r.
poniedziałek 25.05.2020r. lekcja nr 1, 2 według planu lekcji
Topic: Uzupełnianie fragmentów zdań z uwzględnieniem słownictwa z zakresu odkrycia naukowe, tworzenie wiadomości typu wpis na forum.
SBp.133 -podręcznik str.133
Przetwarzanie tekstu: przekazywanie w języku obcym nowożytnym informacji sformułowanych w języku polskim, przekazywanie w języku obcym nowożytnym lub polskim informacji sformułowanych w tym języku obcym
Czytanie: znajdywanie w tekście określonych informacji
Pisanie: opisywanie przedmiotów, przedstawianie faktów z teraźniejszości, stosowanie formalnego lub nieformalnego stylu wypowiedzi adekwatnie do sytuacji, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii
Reagowanie pisemne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji
Ex.1-5
Have a look at the photo and try to describe it. Popatrz na zdjęcia, zastanów się, w jaki sposób byś je opisał/opisała?
Ex.2 Przeczytaj polecenie do zadania. Jakich czasów należy użyć w tym liście?
Ex. 3 Przeczytaj przykładowy wpis na forum. Odpowiedz na pytania 1-3, aby sprawdzić, czy jest on poprawny.
- Czy wszystkie punkty zawarte są w zadaniu?
- Czy autor tekstu użył różnych czasów?
- Czy autor ćwiczenia popełnił jakiekolwiek błędy? Jeżeli tak, to gdzie?
Przepisz przydatne zwroty do zeszytu i je zapamiętaj
I’m not really sure.
I can’t decide.
I can’t think of anything.
It’s hard/ difficult to come up with an idea.
I haven’t really got any ideas.
Ex. 5 Wykonaj zadanie w zeszycie. Nie musisz przesyłać na moją pocztę. Sprawdzimy podczas lekcji online.
To ważne!
Zanim zaczniesz pisać, zastanów się, w jakiej kolejności rozwiniesz wpis na forum. Najlepiej zachować podaną kolejność, ale nie jest to konieczne. Pamiętaj jednak, że różne informacje powinny znaleźć się w oddzielnych akapitach – patrz zad.3
26.05.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Powtórka kumulatywna – rozdziały 1-12.
Kartkówka dział 12
Czwartek 28.05.2020r. lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Zastosowanie zdań przydawkowych ograniczających do opisu katastrof naturalnych.
Mówienie: opisywanie zjawisk, przedstawianie faktów z przeszłości i teraźniejszości
Czytanie: znajdywanie w tekście określonych informacji
Bank wyrazów i wyrażeń str. 147 podręcznik
Disasters: drought –susza; eartquake –trzęsienie ziemi; fire-ogień; flooding- powódź; hurricane- huragan; landslide-osuwisko; nuclear explosion- eksplozja nuklearna; oil spill – wyciek ropy naftowej; pollution- zanieczyszczenie powietrza; tsunami- tsunami; volcanic eruption- wybuch wulkanu; wildfire- pożary lasów
Ex.1b Które z katastrof wywołane są przez człowieka, a które przez klęski żywiołowe?
Ex.2. Przeczytaj poniższy tekst. Którego zdjęcia dotyczy?
Ex.2b Write in your notebook
określenie czasu- when
określenie miejsca – where
określenie rzeczy- which
określenie ludzi- who
określenie przynależności – whose. Następnie wykonaj zadanie 3 i 4.
Homework – dokończ zdania
Poland is a country……..
Portuguese is a language………
Elephants are animals……..
Scientists are people……….
The twenty-first century is the time…….
New York is a city………
Penguins are birds………
Explorers are people……
WB – ćwiczenia str. 70 ex1-4.
02.06.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: The weather – rozumienie ze słuchu.
Podręcznik str. 140
Kartkówka zapowiedziana
Czwartek 04.06.2020r. lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Looking after the environment – znajomość funkcji językowych.
Bank wyrazów i wyrażeń str. 147 podręcznik
Save – oszczędzać; pollute – zanieczyszczać; recycle- przetwarzać; protect – chronić; cut down- wycinać; waste- marnować się; throw away – wyrzucać; turn off- wyłączać
Ex.1b Which of these verbs has positive and which negative meaning?
Ex.2.Przeczytaj poniższą broszurę i uzupełnij ją brakującymi czasownikami.
Ex.5 Do każdej z opisanych sytuacji dobierz właściwą reakcję: A, B,C. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Ex.6 Uzupełnij każdą lukę brakującym fragmentem wypowiedzi, tak aby otrzymać spójne i logiczne teksty.
Homework
Narysuj w zeszycie tabelkę, z jednej strony sporządź listę problemów dotyczących środowiska, a po prawej stronie sporządź listę rozwiązań.
poniedziałek 08.06.2020r. lekcja nr 1, 2 według planu lekcji
Topic: Rozmowy na temat przestępczości w oparciu o wysłuchane teksty, sztuka podtrzymywania rozmowy z użyciem odpowiednich wyrażeń w kontekście działalności charytatywnej.
SBp.148-150 -podręcznik str.148-150
Nazwy osób związanych z przestępczością, słownictwo związane z przestępczością, słownictwo związane ze zbieraniem funduszy na cele społeczne
Słuchanie: określanie kontekstu wypowiedzi, określanie intencji nadawcy/autora wypowiedzi, znajdywanie w wypowiedzi określonych informacji, określanie głównej myśli wypowiedzi lub fragmentu wypowiedzi, rozróżnianie formalnego i nieformalnego stylu wypowiedzi
Pisanie: wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, opisywanie upodobań
Mówienie: opisywanie ludzi, miejsc, przedmiotów, opowiadanie o czynnościach z teraźniejszości, przedstawianie faktów z teraźniejszości
Inne: wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych
Ex.1-7
Ex.1 Przeczytaj poniższą listę problemów występujących współcześnie w krajach rozwiniętych. Zastanówcie się, jakie konsekwencje mogą powodować?
working too many hours; having too much money; using mobiles phones all the time
Ex.2b Przeczytaj polecenie do zadania i wskaż właściwą odpowiedź.
Ex. 3 Uzupełnij tekst. Użyj czasowników w czasie Past Simple lub Past Perfect. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Ex. 5 Social issues. Przeczytaj listę problemów społecznych i połącz je z właściwymi nagłówkami z gazet. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Addiction - uzależnienie; bullying – znęcanie się; crime - przestępstwo; discrimination - dyskryminacja; homelessness - bezdomność; Hunger - głód; loneliness- samotność; peer pressure uleganie wpływowi otoczenia; poverty- bieda; unemployment – bezrobocie. Sprawdzimy podczas lekcji online.
Następnie wykonaj zadanie 7. Dopasuj problemy społeczne z ćw. 5 do pomysłów na to, jak je rozwiązać. Sprawdź, czy rozumiesz znaczenie wyrazów napisanych tłustym drukiem. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
People connected with crime
1cburglary- burglar- burgle
2k drug dealing- drug dealer- deal drugs
3d forgery- forger- forge
4a Kidnapping- kidnapper-kidnap
5j Mugging- mugger- mug
6 ffMurder- murderer- murder
7 h Pickpocketing- pickpocket - Pick someone’s pocket
8 b Robbery- robber- rob
9e Terrorism- terrorist- terrorize
10 i Theft – thief – Steal
11 g Vandalism – vandal – vandalise
Naucz się poznanego słownictwa – Bank Funkcji Językowych str. 157
09.06.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: Rozumienie tekstów pisanych – problems with social media.
poniedziałek 15.06.2020r.
Topic: Powtórka kumulatywna – rozdziały 1-14.
SB p. 158,159 (podręcznik str. 158,159).
Wykonaj zadania 2,3,4,6,7,8
Przypomnij poznane słownictwo – Bank Funkcji Językowych – rozdziały 1-14 str. 174-177;
Bank wypowiedzi pisemnych str. 178-181;
Irregular Verbs – p. 182-183
Zagadnienia gramatyczne – str. 160-173
Have a Rest and Good Luck!
Klasa 8a/8b
poniedziałek 22.06.2020r. lekcja nr 1, 2 według planu lekcji
Topic: Rozmowa na temat uczuć i emocji w oparciu o tekst pisany, rozwiązywanie kwizu i tworzenie pracy projektowej na wybrany temat..
SB: s. 192-193, zad. 1-7
Mówienie: opisywanie ludzi, przedstawianie faktów z teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii
Czytanie: określanie głównej myśli tekstu lub fragmentu tekstu, znajdywanie w tekście określonych informacji
Pisanie: przedstawianie faktów z teraźniejszości, wyrażanie i uzasadnianie swojej opinii, wyrażanie uczuć i emocji
Reagowanie ustne: uzyskiwanie i przekazywanie informacji i wyjaśnień
Inne: współdziałanie w grupie, korzystanie ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym, również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych, wykorzystywanie technik samodzielnej pracy nad językiem, stosowanie strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych
Podręcznik str. 192
Wykonaj zadanie 1,2,3,
23.06.2020r.(wtorek) lekcja online
Topic: A Career in… working in the media.
- 195
Czwartek 25.06.2020r. lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 8. My summer holiday.
Write a short paragraph about your plans for the nearest summer vocation.(50 words)