Zadania do wykonanie od 16.03 – 20.03.2020r.
1.Computers and gadgets – słownictwo.
Przepisz słówka z podręcznika str. 71, zad. 1 i przetłumacz je na język polski; zad. 3 Workbook str. 46, zad. 1,2,3.
- Grammar in context – comparative or superlative form of adjectives. Podręcznik str. 70 zad. 3,4,6.
Ćwiczenia str. 47 zad. 1,2. - The biggest gaming festival in the USA – culture corner. Przeczytaj tekt ze strony 72 podręcznik, wykonaj zadanie 2; przepisz słówka i odpowiedź na 3 pytania z zadania 3 do zeszytu.
DLA CHĘTNYCH
PROSZĘ PRZERABIAĆ ARKUSZE EGZAMINACYJNE Z LAT POPRZEDNICH ZAMIESZCZONE NA cke.gov.pl – zarówno egzamin ósmoklasisty jak i gimnazjalny. Pozdrawiam. Życzę miłej i owocnej pracy.
Czwartek, 26.03.2020
Topic: Comparative adjectives. Superlative adjectives. (Przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym - ćwiczenie użycia w zdaniach).
1 p. 70. Look at the table. Watch https://www.youtube.com/watch?v=wwLaiF_bVpIWrite these sentences in your notebook.
1. We usually add –er to short
2. We use more with long
3. Good and bad are irregular adjectives.
Write in your notebook ex. 2,3,4,5 p. 70 SB
Homework
- 1,2,3 p. 47 WB
Listening task https://learningapps.org/2147385
Extra homework
https://agendaweb.org/grammar/comparative-superlative-adjectives-exercises.html (najlepiej wszystkie zakładki :)
W weekend otrzymacie zadania do wykonania na wasz adres mailowy na przyszły tydzień.
wtorek, 31.03.2020 r. lekcja nr 1 według planu lekcji
Topic: The Biggest Gaming Festival in the USA. Czytanie tekstu o festiwalu PAX – największym w USA festiwalu gier komputerowych.
Podręcznik str.72. Read the text. Przeczytaj tekst.
Answer the following questions:
Odpowiedz na pytania: What’s the trendiest gadget among teenagers? What’s the best film recently? What’s the most popular song recently? What’s the easiest computer game to play?
Przepisz do zeszytu i wyjaśnij słówka z tabeli GLOSSARY strona 72 podręcznik.
Opcjonalnie: Obejrzyj fragment filmiku by poczuć atmosferę festiwalu (koniecznie włącz angielskie napisy i nie przestrasz się AmericanEnglish:) https://www.youtube.com/watch?v=WSpQTFerqPo
Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 strona 72 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Pomocnicze słówka z tego działu str. 79 podręcznik
środa 01.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu lekcji
Topic: Could/couldn’t, should/shouldn’t. (Czasowniki modalne could/couldn’t oraz should/shouldn’t – ćwiczenia na użycie powyższych czasowników modalnych).
Zapoznaj się z informacjami z tabeli w ćwiczeniu 1 strona 73 podręcznik.
Zapisz do zeszytu i przetłumacz regułę: We use could and couldn’t to talk about ability and possibility in the past.
Odpowiedz na pytania 1-3 z ćwiczenia 1 strona 73 podręcznik.
Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 z wyż. wym. strony lub skorzystaj z linku:
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-91443.php
Zapoznaj się z informacjami z tabeli w ćwiczeniu 5 strona 73 podręcznik.
Zapisz do zeszytu i przetłumacz regułę: We use should and shouldn’t to give advice or recommendations.
Odpowiedz na pytania 1-3 z ćwiczenia 5 strona 73 podręcznik.
Wykonaj ćwiczenie 6 z wyż. wym. strony lub skorzystaj z linku:
https://learningapps.org/4843714
czwartek 2.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Czasowniki modalne – powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Ćwiczenia na wymowę l w słowach could oraz should. Ćw. 7 str. 73 podręcznik.
USE OF ENGLISH: Tłumaczenie fragmentów zdań na język angielski. Ćw. 8 str. 73 podręcznik.
Utrwal wszystkie wiadomości z działu 6 podręcznik do strony 73, ćwiczenia do str. 49
wtorek 07.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: A survey (Pisanie ankiety dotyczącej młodzieży).
Jak zauważyliście jest to ankieta dotycząca was samych
SB – p. 74 Odpowiedz na pytania do ankiety Teenagers & Technology. Odpowiedzi zapisz w zeszycie np. 1. I spend fewer than 5 hours on social networking sites. Przepisz do zeszytu i wyjaśnij słówka, których nie znasz z tekstu ćw. 1 str. 74.
Obejrzyj filmik - kolejność słów w j. angielskim https://www.youtube.com/watch?v=d8UxEkQWcoo
Wykonaj ćwiczenia:
zdania twierdzące https://www.english-hilfen.de/en/exercises/word_order/sentences3.htm
zdania przeczące https://www.english-hilfen.de/en/exercises/word_order/sentences8.htm
zdania pytające https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/word-order/exercises?06
zdania mieszane https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-order/wo001-word-order.htm
Wpisz do zeszytu:
Sentences in English follow a particular order.
subject + verb + object
podmiot+ czasownik+ dopełnienie
Peter prefers drinking hot chocolate
Wykonaj ćw. 1 str. 50 w zeszycie ćwiczeń.
środa 08.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Giving advice. (Udzielanie rad – poznanie zwrotów pomocnych przy udzielaniu porad)
Korzystając ze słownika (a zwłaszcza rubryki USEFUL EXPRESSIONS)wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,3 i 4 str. 51
Zadania z akcentem świątecznym: https://learningapps.org/4809184
https://learningapps.org/2192032
Zadanie na słuchanie: https://learningapps.org/display?v=phhyp4iej18
Wykonane zadania prześlij w formie zdjęć zeszytu do 8 kwietnia.
Happy Easter !
środa 15.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Test Practice – znajomość środków językowych, poziom podstawowy.
Uzupełnij kartę pracy i odeślij odpowiedzi do czwartku. SB – podręcznik str. 76, wykonaj zadania 1,2,3+ zadanie testujące 1,2. Powtarzaj i utrwalaj materiał.
czwartek 16.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Self check – New Technologies. Powtórzenie materiału z działu 6.
Korzystając ze słownika (Wordlist, a zwłaszcza rubryki USEFUL EXPRESSIONS)wykonaj w podręczniku zadania 1 – 8 str. 78
Potwierdzenie wykonania zadań prześlij w formie zdjęć zeszytu, do 21 kwietnia.
We wtorek spotykamy się na lekcji online.
21.04.2020r.(wtorek) – lekcja online
Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu.
Klasa 7/ Gr1.
środa 22.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Your life story - vocabulary 1.
SB, p.80 Zapisz poniższe frazy do zeszytu, przetłumacz je na język polski:
be born-
grow up-
go to school-
leave school-
learn to drive-
go to university-
get a job-
fall in love-
get married-
buy a house-
have children-
grow old-
make friends-
move house-
baby 0-1; child 2-12; teenager – 13-19; adult 20+; senior citizen 65+
Useful phrases:
A few years ago, later, after that
When I was a… child, teenager, young man
Wykonaj zadanie 4-6 z str. 80
W zad. 4 zastosuj czasowniki w formie przeszłej z zad. 1
W zad. 5 Napisz paragraf o życiu jakiejś osoby. (może być to ktoś kogo znasz lub osoba fikcyjna) skorzystaj z fraz z zad. 1.
W zad 6 odpowiedz na 6 pytań
Vocabulary plus – Unit 7, p117
Homework WB, p. 54; ex. 1,2,
czwartek 23.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu lekcji
Topic: Palm Reading – czytanie z dłoni – rozumienie tekstu czytanego.
Podręcznik str. 81 Oglądnij filmik na youtube.com
Things Palm Reading Says About You
Zapoznaj się z tekstem z podręcznika. Następnie wykonaj zadanie 2. Połącz połówki zdań. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zapisz Glossary do zeszytu:
palm – dłoń
spread- rozprzestrzeniać się
unique – niezwykły, unikalny
focus- skupiać się
professional life – życie zawodowe
thumb- kciuk
1.Draw your hand in the notebook and try to do palm reading.
2. Naucz się czytać i tłumaczyć tekst na j. polski+ pytania do tekstu.
Zrób zdjęcie z zeszytu lekcji z tego tygodnia i prześlij na mój adres mailowy.( do wtorku 28.04.2020r.)
We wtorek napiszemy sprawdzian z działu 6 na lekcji online.
Self Check (Powtórzenie i utrwalenie wiadomości poznanych w rozdziale 6. Rozwiązywanie powtórzeniowych ćwiczeń językowych)
Zadanie domowe: Rozwiąż zadania z przesłanych kart pracy (platforma Teams)od strony 26 do strony 29 (strona 30 jest do rozwiązania dla chętnych). Odpowiedzi wpisz do zeszytu lub wydrukuj i rozwiąż na kartach pracy. Wykonanie zadania sprawdzimy podczas kolejnej lekcji online.
Klasa 7Gr1
Wtorek 28.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).
Topic: Practice Test – sprawdzian wiadomości z działu 6.
Środa 29.04.2020r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Will/won’t (Użycie konstrukcji z will/won’t do wyrażania przyszłości – zdania twierdzące, przeczące, pytania i krótkie odpowiedzi)
AIM: To meet and practise the future with will / won’t.
Zadanie domowe: 1,2,3 str. 55 zeszyt ćwiczeń
Czwartek 30.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Types of transport – vocabulary 1.
SB – p.92 ex. 1,3,5,6
Przepisz słownictwo z zad. 1 i wpisz polskie odpowiedniki
barge; cable car; coach; ferry; hot-air balloon; motorbike; scooter; on foot; tram; the underground
Uzupełnij zdania 1-10 odpowiednim środkiem transportu
Useful phrases
Get on a bus/ train
Get off a bus/train
Get out of a car/taxi
Get into a car/taxi
Remember : travel by car; travel by bike………….. by+ środek transportu; ale wyjątek I go to school on foot.
Ex.5 Porównaj środki transportu używając przymiotnika w stopniu wyższym.
Ex.6 Odpowiedz na pytania.
Klasa 7Gr1
Wtorek 05.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).
Topic: After the test – poprawa i omówienie.
Środa 06.05.2020r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Recycling: materials and containers (Recykling: materiały i pojemniki – poznawanie słownictwa związanego z tematem recyklingu).
Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne mogą być poprzedzone określeniami miary lub ilości takimi jak: a jar/bottle/piece/loaf/cup/bar/glass/kilo/carton/bowl/can/jug/slice/tin/packet itp.+of
A jar of olives
A loaf of bread
A cup of coffee
A bar of chocolate
A can of cola
A packet of biscuits
A slice of cheese
A piece of cake
A tin of sardines
A glass of water
A bowl of cornflakes
Wykonaj zadanie 1,3,str. 83 podręcznik
Przepisz: We should sort rubbish into different categories.(sort-sortować)
We should recycle things like paper and plastic.(recycle-przetwarzać)
We should throw away rubbish.(throw away – wyrzucać)
Write a short paragraph about recycling old (metal cans)things at your home.
Homework WB p. 56 ex.1,2,3,4
Czwartek 07.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Hotels in England (czytanie tekstu o ciekawych hotelach w Anglii).
SB – p.84 ex. 1,2,3.
Przepisz słownictwo z Glossary do zeszytu i wpisz ich polskie odpowiedniki
Następnie wykonaj zad. 1 przeczytaj artykuł i zdecyduj, które zdanie jest prawdziwe. W zadaniu 2 połącz każde pytanie z najlepszym hotelem, w którym można się zatrzymać?
Odpowiedź na 3 pytania z zad. 3 do zeszytu. Zrób zdjęcie lekcji z tego tygodnia i prześlij na mój adres mailowy do poniedziałku.
Klasa 7Gr1
Wtorek 12.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).
Topic: First conditional (Pierwszy okres warunkowy – tworzenie zdań i zastosowanie).
AIM: To meet and practise the first conditional.
Zadanie domowe: 1,4 str. 57 zeszyt ćwiczeń.
Wykonaj zadania online:
https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/mass1.htm
https://www.vocabulary.cl/Games/Food_Containers.htm
https://learningapps.org/2336651 (pamiętaj aby się zalogować)
Środa 13.05.2020r. lekcja nr 4 według planu
Topic: A letter of request – ćw. w pisaniu.
SB – p. 86
Read the letter and say if the register is formal or informal?(informal – it contains informal expressions and vocabulary, some short forms).Wykonaj zadanie 3.Znajdź 1 błąd w każdym zdaniu. Zapisz poprawne zdania w zeszycie.
Homework Zadanie testujące 1. Napisz petycję prześlij ją na mój adres do 20.05.2020r.
Czwartek 14.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Zadania egzaminacyjne- rozumienie tekstów pisanych; środki językowe w zdaniu.
WB – p.80 ex. 2; p. 81 ex.4,5,6; p. 83 ex. 4,5,6
Ćwiczenia egzaminacyjne typu rozumienie tekstów pisanych; środki i funkcje językowe w zdaniu.( sprawdzimy podczas lekcji online).
Klasa 7Gr1 – język angielski
Wtorek 19.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).
Topic: Ćwiczenia egzaminacyjne typu rozumienie tekstów pisanych; środki i funkcje językowe w zdaniu.
AIM: To meet and practise the exam exercises
WB – p.80 ex. 2; p. 81 ex.4,5,6; p. 83 ex. 4,5,6
Kartkówka Future Simple/ Conditional Type I; Vocabulary 1 –p. 80
Środa 20.05.2020r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Giving opinions (Wyrażanie opinii − poznanie zwrotów pomocnych przy wyrażaniu własnego zdania)
AIM: To listen to Katy and her friend Anna discussing school subjects, before practising a similar dialogue with a partner.
Posłuchaj i przeczytaj dialog ze strony 87 w podręczniku. Wykonaj zadanie 4 i 6 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Glossary:
Similar to – podobny do
Disagree = don’t/doesn’t agree
Variety = a choice
To be good at sth= być w czymś dobrym
Good Marks= good grades= dobre stopnie/oceny
Compulsory= obowiązkowe
Czwartek 21.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Test Practice – poziom podstawowy.
AIM: To practise exam skills: listening. subskills practised: listening for specific information, selecting information. Task type: true/false (prawda/fałsz).
- p. 88 ex. 1,2,3
Ex. 3 Write two true and two false sentences connected with your nearest future.
Wtorek 26.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).
Topic: Test Practice – poziom rozszerzony.
AIM: To practise exam skills: listening. subskills practised: listening for specific information, selecting information. Task type: true/false (prawda/fałsz).
- 89 ex. 1,2,3,4
Ćwiczenia egzaminacyjne typu rozumienie tekstów pisanych; środki i funkcje językowe w zdaniu.
AIM: To meet and practise the exam exercises
WB – p.8 ex2. 2; p. 85 ex. 3,4,5.
środa 27.05.2020r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Self check – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 7.
AIM: To revise the material from unit 7.
Wykonaj zadania od 1-7.Powtórz Future Simple; recycling materials; Language in action; First conditional oraz słownictwo z tego działu – patrz str. 91
Czwartek 28.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: International adventures – types of transport.
AIM: To practise new vocabulary items connected with types of transport
Types of transport – barge; cable car; coach; ferry; hot-air balloon; motorbike; scooter; on foot; tram; the underground. Przepisz do zeszytu i wpisz ich polskie odpowiedniki
Get on a bus/ train
Get off a bus/train
Get out of a car/taxi
Get into a car/taxi
Przypomnij zasady związane ze stopniowaniem przymiotników i wykonaj zadanie 5 i 6.(podręcznik str. 92)
e.g. I think hot-air balloons are quieter than planes.
I think trains are more comfortable than coaches.
Which countries are these capital of?
Athens – Greece; Stockholm- Sweden; Beijing- China; Amsterdam – The Netherlands; Copenhagen- Denmark; Pretoria- South Africa
Remember by + mean of transport – I travel to school by bike. or I usually get to school on foot(wyjątek)
Poćwicz na learningapps.org. środki transportu
Wtorek 02.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu – lekcja online
Topic: Test (Sprawdzian wiadomości z rozdziału 7.)
środa 03.06.2020 r. lekcja nr 4 według planu
Topic: InterRail adventure (Czytanie tekstu o podróżowaniu koleją międzynarodową)
AIM: To read and answer questions about InterRail adventure and look at be going to in context.
Zapoznaj się i przepisz GLOSSARY ze strony 93 w podręczniku. Posłuchaj i przeczytaj tekst o InterRail adventure. W zeszycie odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania do zadania 4 z 93 strony podręcznika.
Zadania dla chętnych:
https://learningapps.org/2188541
https://learningapps.org/1869474
Czwartek 04.06.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Be going to; would like to – grammar in use.
Affirmative: subject+ be+ going to+ infinitive
Negative: subject+ be+ not+ going to+ infinitive
Questions: be+subject+ going to+ infinitive
We use be going to to talk about future plans and intentions.
Wykonaj zadanie 3 i 4, 6 i 7 podręcznik str. 94
would like/ wouldn’t like to = I’d like (short form)
AIM: to revise the grammar material with ‘be going to’; ‘would like to’/ ‘wouldn’t like to.
Zapoznaj się i przepisz tabelkę z wyrażeniem ‘be going to’.
Wtorek 09.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu – lekcja online g.10.00
Topic: Adventure Down Under – culture corner (rozumienie tekstów pisanych).
Podczas lekcji online wykonamy zadania ze strony 95, 96 w podręczniku.
środa 10.06.2020 r. lekcja nr 4 według planu
Topic: Health problems and first aid (Problemy zdrowotne i pierwsza pomoc – nazywanie dolegliwości i udzielanie rad).
AIM: To practise words related to health problems and first aid, before listening to answering questions about short health-related conversations.
Podczas lekcji wykonaj zadania ze strony 95 w podręczniku.
Zadanie domowe: Wykonaj zadanie Recycle, 1 i 3 strona 62 w zeszycie ćwiczeń; zadanie 1 i 3 strona 63 oraz wszystkie zadania ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń. Zdjęcia wykonanego zadania domowego prześlij do 16 czerwca.
Wtorek 23.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu – lekcja online
Topic: Próbny arkusz egzaminacyjny ósmoklasisty.
WB – p. 94,95
Ex. 3, 4, 5,6,
AIM: To read and practise exam tasks.
Czwartek 25.06.2020 r. lekcja nr 6 według planu
Topic: Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 8. My summer holiday.
Write a short paragraph about your plans for the nearest summer vocation.(50 words)