Zadania do wykonanie od 16.03 – 20.03.2020r.

1.Computers and gadgets – słownictwo.

Przepisz słówka z podręcznika str. 71, zad. 1 i przetłumacz je na język polski; zad. 3 Workbook str. 46, zad. 1,2,3.

  1. Grammar in context – comparative or superlative form of adjectives. Podręcznik str. 70 zad. 3,4,6.
    Ćwiczenia str. 47 zad. 1,2.
  2. The biggest gaming festival in the USA – culture corner. Przeczytaj tekt ze strony 72 podręcznik, wykonaj zadanie 2; przepisz słówka i odpowiedź na 3 pytania z zadania 3 do zeszytu.

DLA CHĘTNYCH

PROSZĘ PRZERABIAĆ ARKUSZE EGZAMINACYJNE Z LAT POPRZEDNICH ZAMIESZCZONE NA cke.gov.pl – zarówno egzamin ósmoklasisty jak i gimnazjalny. Pozdrawiam. Życzę miłej i owocnej pracy.


Czwartek, 26.03.2020

Topic: Comparative adjectives. Superlative adjectives. (Przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym - ćwiczenie użycia w zdaniach).


  1. 1 p. 70. Look at the table. Watch https://www.youtube.com/watch?v=wwLaiF_bVpIWrite these sentences in your notebook.
    1. We usually add –er to short
    2. 
    We use more with long
    3. Good
     and bad are irregular adjectives.

Write in your notebook ex. 2,3,4,5 p. 70 SB

Homework

  1. 1,2,3 p. 47 WB

Listening task https://learningapps.org/2147385

Extra homework

https://agendaweb.org/grammar/comparative-superlative-adjectives-exercises.html (najlepiej wszystkie zakładki :)

W weekend otrzymacie zadania do wykonania na wasz adres mailowy na przyszły tydzień.


wtorek, 31.03.2020 r. lekcja nr 1 według planu lekcji

Topic: The Biggest Gaming Festival in the USA. Czytanie tekstu o festiwalu PAX – największym w USA festiwalu gier komputerowych.

Podręcznik str.72. Read the text. Przeczytaj tekst.

Answer the following questions:

Odpowiedz na pytania: What’s the trendiest gadget among teenagers? What’s the best film recently? What’s the most popular song recently? What’s the easiest computer game to play?

Przepisz do zeszytu i wyjaśnij słówka z tabeli GLOSSARY strona 72 podręcznik.

Opcjonalnie: Obejrzyj fragment filmiku by poczuć atmosferę festiwalu (koniecznie włącz angielskie napisy i nie przestrasz się AmericanEnglish:) https://www.youtube.com/watch?v=WSpQTFerqPo

Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 strona 72 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Pomocnicze słówka z tego działu str. 79 podręcznik

 

środa 01.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu lekcji

Topic: Could/couldn’t, should/shouldn’t. (Czasowniki modalne could/couldn’t oraz should/shouldn’t – ćwiczenia na użycie powyższych czasowników modalnych).

Zapoznaj się z informacjami z tabeli w ćwiczeniu 1 strona 73 podręcznik.

 Zapisz do zeszytu i przetłumacz regułę: We use could and couldn’t  to talk about ability and  possibility in the past.

Odpowiedz na pytania 1-3 z ćwiczenia 1 strona 73 podręcznik.

Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 z wyż. wym. strony lub skorzystaj z linku:

https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-91443.php

Zapoznaj się z informacjami z tabeli w ćwiczeniu 5 strona 73 podręcznik.

 Zapisz do zeszytu i przetłumacz regułę: We use should and shouldn’t to give advice or recommendations.

Odpowiedz na pytania 1-3 z ćwiczenia 5 strona 73 podręcznik.

Wykonaj ćwiczenie 6 z wyż. wym. strony lub skorzystaj z linku:

https://learningapps.org/4843714

 

czwartek 2.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Czasowniki modalne – powtórzenie i utrwalenie wiadomości.

Ćwiczenia na wymowę l w słowach could oraz should. Ćw. 7 str. 73 podręcznik.

USE OF ENGLISH: Tłumaczenie fragmentów zdań na język angielski. Ćw. 8 str. 73 podręcznik.

Utrwal wszystkie wiadomości z działu 6 podręcznik do strony 73, ćwiczenia do str. 49


wtorek 07.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu

Topic: A survey (Pisanie ankiety dotyczącej młodzieży).

Jak zauważyliście jest to ankieta dotycząca was samych

SB – p. 74 Odpowiedz na pytania do ankiety Teenagers & Technology. Odpowiedzi zapisz w zeszycie np. 1. I spend fewer than 5 hours on social networking sites. Przepisz do zeszytu i wyjaśnij słówka, których nie znasz z tekstu ćw. 1 str. 74.

Obejrzyj filmik - kolejność słów w j. angielskim https://www.youtube.com/watch?v=d8UxEkQWcoo

Wykonaj ćwiczenia:

zdania twierdzące https://www.english-hilfen.de/en/exercises/word_order/sentences3.htm

zdania przeczące https://www.english-hilfen.de/en/exercises/word_order/sentences8.htm

zdania pytające https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/word-order/exercises?06

zdania mieszane https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-order/wo001-word-order.htm

Wpisz do zeszytu:

Sentences in English follow a particular order.

subject + verb object

podmiot+ czasownik+ dopełnienie

Peter prefers drinking hot chocolate

Wykonaj ćw. 1 str. 50 w zeszycie ćwiczeń.

 

środa 08.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Giving advice. (Udzielanie rad – poznanie zwrotów pomocnych przy udzielaniu porad)

Korzystając ze słownika (a zwłaszcza rubryki USEFUL EXPRESSIONS)wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,3 i 4 str. 51

Zadania z akcentem świątecznym: https://learningapps.org/4809184

https://learningapps.org/2192032

Zadanie na słuchanie: https://learningapps.org/display?v=phhyp4iej18

 Wykonane zadania prześlij w formie zdjęć zeszytu do 8 kwietnia.

Happy Easter !

 


środa 15.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Test Practice – znajomość środków językowych, poziom podstawowy.

Uzupełnij kartę pracy i odeślij odpowiedzi do czwartku. SB – podręcznik str. 76, wykonaj zadania 1,2,3+ zadanie testujące 1,2. Powtarzaj i utrwalaj materiał.

czwartek 16.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Self check – New Technologies. Powtórzenie materiału z działu 6.

Korzystając ze słownika (Wordlist, a zwłaszcza rubryki USEFUL EXPRESSIONS)wykonaj w podręczniku zadania 1 – 8 str. 78

Potwierdzenie wykonania zadań prześlij w formie zdjęć zeszytu, do 21 kwietnia.

We wtorek spotykamy się na lekcji online.


 

21.04.2020r.(wtorek) – lekcja online

Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu.

 


Klasa 7/ Gr1.

środa 22.04.2020 r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Your life story  - vocabulary 1.

SB, p.80 Zapisz poniższe frazy do zeszytu, przetłumacz je na język polski:

be born-

grow up-

go to school-

leave school-

learn to drive-

go to university-

get a job-

fall in love-

get married-

buy a house-

have children-

grow old-

make friends-

move house-

baby 0-1; child 2-12; teenager – 13-19; adult 20+; senior citizen 65+

Useful phrases:

A few years ago, later, after that

When I was a… child, teenager, young man

Wykonaj zadanie 4-6 z str. 80

W zad. 4 zastosuj czasowniki w formie przeszłej z zad. 1

W zad. 5 Napisz paragraf o życiu jakiejś osoby. (może być to ktoś kogo znasz lub osoba fikcyjna) skorzystaj z fraz z zad. 1.

W zad 6 odpowiedz na 6 pytań

Vocabulary plus – Unit 7, p117

Homework WB, p. 54; ex. 1,2,

 

czwartek 23.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu lekcji

Topic: Palm Reading – czytanie z dłoni – rozumienie tekstu czytanego.

Podręcznik str. 81 Oglądnij filmik na youtube.com

Things Palm Reading Says About You

Zapoznaj się z tekstem z podręcznika. Następnie wykonaj zadanie 2. Połącz połówki zdań. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zapisz Glossary do zeszytu:

palm – dłoń

spread- rozprzestrzeniać się

unique – niezwykły, unikalny

focus- skupiać się

professional life – życie zawodowe

thumb- kciuk

 1.Draw your hand in the notebook and try to do palm reading.

2. Naucz się czytać i tłumaczyć tekst na j. polski+ pytania do tekstu.

Zrób zdjęcie z zeszytu lekcji z tego tygodnia i prześlij na mój adres mailowy.( do wtorku 28.04.2020r.)

We wtorek napiszemy sprawdzian z działu 6 na lekcji online.

Self Check (Powtórzenie i utrwalenie wiadomości poznanych w rozdziale 6. Rozwiązywanie powtórzeniowych ćwiczeń językowych)

Zadanie domowe:  Rozwiąż zadania z przesłanych kart pracy (platforma Teams)od strony 26 do strony 29 (strona 30 jest do rozwiązania dla chętnych). Odpowiedzi wpisz do zeszytu lub wydrukuj i rozwiąż na kartach pracy. Wykonanie zadania sprawdzimy podczas kolejnej lekcji online.

 


Klasa 7Gr1

Wtorek 28.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).

Topic: Practice Test – sprawdzian wiadomości z działu 6.

 

 Środa 29.04.2020r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Will/won’t (Użycie konstrukcji z will/won’t do wyrażania przyszłości – zdania twierdzące, przeczące, pytania i krótkie odpowiedzi)

AIM: To meet and practise the future with will / won’t.

Zadanie domowe: 1,2,3 str. 55 zeszyt ćwiczeń

 

Czwartek 30.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Types of transport – vocabulary 1.

SB – p.92 ex. 1,3,5,6

Przepisz słownictwo z zad. 1 i wpisz polskie odpowiedniki

barge; cable car; coach; ferry; hot-air balloon; motorbike; scooter; on foot; tram; the underground

Uzupełnij zdania 1-10 odpowiednim środkiem transportu

Useful phrases

Get on a bus/ train

Get off a bus/train

Get out of a car/taxi

Get into a car/taxi

Remember : travel by car; travel by bike………….. by+ środek transportu; ale wyjątek I go to school on foot. 

Ex.5 Porównaj środki transportu używając przymiotnika w stopniu wyższym.

Ex.6 Odpowiedz na pytania.



Klasa 7Gr1

Wtorek 05.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).

Topic: After the test – poprawa i omówienie.

 Środa 06.05.2020r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Recycling: materials and containers (Recykling: materiały i pojemniki – poznawanie słownictwa związanego z tematem recyklingu). 

Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne mogą być poprzedzone określeniami miary lub ilości takimi jak: a jar/bottle/piece/loaf/cup/bar/glass/kilo/carton/bowl/can/jug/slice/tin/packet itp.+of

A jar of olives

A loaf of bread

A cup of coffee

A bar of chocolate

A can of cola

A packet of biscuits

A slice of cheese

A piece of cake

A tin of sardines

A glass of water

A bowl of cornflakes

Wykonaj zadanie 1,3,str. 83 podręcznik

Przepisz: We should sort rubbish into different categories.(sort-sortować)

               We should recycle things like paper and plastic.(recycle-przetwarzać)

               We should throw away rubbish.(throw away – wyrzucać)

Write a short paragraph about recycling old (metal cans)things at your home.

Homework WB p. 56 ex.1,2,3,4

 Czwartek 07.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Hotels in England (czytanie tekstu o ciekawych hotelach w Anglii).

SB – p.84 ex. 1,2,3.

Przepisz słownictwo z Glossary  do zeszytu i wpisz ich polskie odpowiedniki

Następnie wykonaj zad. 1 przeczytaj artykuł i zdecyduj, które zdanie jest prawdziwe. W zadaniu 2 połącz każde pytanie z najlepszym hotelem, w którym można się zatrzymać?

Odpowiedź na 3 pytania z zad. 3 do zeszytu. Zrób zdjęcie lekcji z tego tygodnia i prześlij na mój adres mailowy do poniedziałku.

 


 Klasa 7Gr1

Wtorek 12.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).

Topic:  First conditional (Pierwszy okres warunkowy – tworzenie zdań i zastosowanie).

 AIM: To meet and practise the first conditional.

Zadanie domowe: 1,4 str. 57 zeszyt ćwiczeń.

Wykonaj zadania online:

https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/mass1.htm

https://www.vocabulary.cl/Games/Food_Containers.htm

https://learningapps.org/2336651 (pamiętaj aby się zalogować)

Środa 13.05.2020r. lekcja nr 4 według planu

Topic: A letter of request – ćw. w pisaniu.

SB – p. 86

Read the letter and say if the register is formal or informal?(informal – it contains informal expressions and vocabulary, some short forms).Wykonaj zadanie 3.Znajdź 1 błąd w każdym zdaniu. Zapisz poprawne zdania w zeszycie.

Homework Zadanie testujące 1. Napisz petycję prześlij ją na mój adres do 20.05.2020r.

Czwartek 14.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Zadania egzaminacyjne- rozumienie tekstów pisanych; środki językowe  w zdaniu.

WB – p.80 ex. 2; p. 81 ex.4,5,6; p. 83 ex. 4,5,6

Ćwiczenia egzaminacyjne typu rozumienie tekstów pisanych; środki i funkcje językowe w zdaniu.( sprawdzimy podczas lekcji online).


Klasa 7Gr1 – język angielski

Wtorek 19.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).

Topic:  Ćwiczenia egzaminacyjne typu rozumienie tekstów pisanych; środki i funkcje językowe w zdaniu.

 AIM: To meet and practise the exam exercises

WB – p.80 ex. 2; p. 81 ex.4,5,6; p. 83 ex. 4,5,6

Kartkówka Future Simple/ Conditional Type I; Vocabulary 1 –p. 80

Środa 20.05.2020r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Giving opinions (Wyrażanie opinii − poznanie zwrotów pomocnych przy wyrażaniu własnego zdania)

AIM:  To listen to Katy and her friend Anna discussing school subjects, before practising a similar dialogue with a partner.

Posłuchaj i przeczytaj dialog ze strony 87 w podręczniku. Wykonaj zadanie 4 i 6 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Glossary:

Similar to – podobny do

Disagree = don’t/doesn’t agree

Variety = a choice

To be good at sth= być w czymś dobrym

Good Marks= good grades= dobre stopnie/oceny

Compulsory= obowiązkowe

 Czwartek 21.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Test Practice – poziom podstawowy.

AIM: To practise exam skills: listening. subskills practised: listening for specific information, selecting information. Task type: true/false (prawda/fałsz).

  1. p. 88 ex. 1,2,3

Ex. 3 Write two true and two false sentences connected with your nearest future.

 

 


Wtorek 26.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu – (spotkanie na Teams godzina 10.00 - lekcja online).

Topic:  Test Practice – poziom rozszerzony.

AIM: To practise exam skills: listening. subskills practised: listening for specific information, selecting information. Task type: true/false (prawda/fałsz).

  1. 89 ex. 1,2,3,4

Ćwiczenia egzaminacyjne typu rozumienie tekstów pisanych; środki i funkcje językowe w zdaniu.

 AIM: To meet and practise the exam exercises

WB – p.8 ex2. 2; p. 85 ex. 3,4,5.

środa 27.05.2020r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Self check – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 7.

 AIM:  To revise the material from unit 7.

Wykonaj zadania od 1-7.Powtórz Future Simple; recycling materials; Language in action; First conditional oraz słownictwo z tego działu – patrz str. 91

 Czwartek 28.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: International adventures – types of transport.

AIM: To practise new vocabulary items connected with types of transport

Types of transport – barge; cable car; coach; ferry; hot-air balloon; motorbike; scooter; on foot; tram; the underground. Przepisz do zeszytu i wpisz ich polskie odpowiedniki

Get on a bus/ train

Get off a bus/train

Get out of a car/taxi

Get into a car/taxi

Przypomnij zasady związane ze stopniowaniem przymiotników i wykonaj zadanie 5 i 6.(podręcznik str. 92)

e.g. I think hot-air balloons are quieter than planes.

       I think trains are more comfortable than coaches.

Which countries are these capital of?

Athens – Greece; Stockholm- Sweden; Beijing- China; Amsterdam – The Netherlands; Copenhagen- Denmark; Pretoria- South Africa

Remember by + mean of transport – I travel to school by bike. or I usually get to school on foot(wyjątek)  

Poćwicz na learningapps.org. środki transportu



Wtorek 02.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu – lekcja online

Topic: Test (Sprawdzian wiadomości z rozdziału 7.)

 

środa 03.06.2020 r. lekcja nr 4 według planu

Topic: InterRail adventure (Czytanie tekstu o podróżowaniu koleją międzynarodową)

AIM:  To read and answer questions about InterRail adventure and look at be going to in context.

Zapoznaj się i przepisz GLOSSARY ze strony 93 w podręczniku. Posłuchaj i przeczytaj tekst o InterRail adventure. W zeszycie odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania do zadania 4 z 93 strony podręcznika. 

Zadania dla chętnych:

https://learningapps.org/2188541

https://learningapps.org/1869474

Czwartek 04.06.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic:  Be going to; would like to – grammar in use.

Affirmative: subject+ be+ going to+ infinitive

Negative: subject+ be+ not+ going to+ infinitive

Questions: be+subject+ going to+ infinitive

We use be going to to talk about future plans and intentions.

Wykonaj zadanie 3 i 4, 6 i 7 podręcznik str. 94

would like/ wouldn’t like to = I’d like (short form) 

AIM: to revise the grammar material with ‘be going to’; ‘would like to’/ ‘wouldn’t like to.

Zapoznaj się i przepisz tabelkę z wyrażeniem ‘be going to’.


Wtorek 09.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu – lekcja online g.10.00

Topic: Adventure Down Under – culture corner (rozumienie tekstów pisanych).

Podczas lekcji online wykonamy zadania ze strony 95, 96 w podręczniku.

 

środa 10.06.2020 r. lekcja nr 4 według planu

Topic: Health problems and first aid (Problemy zdrowotne i pierwsza pomoc – nazywanie dolegliwości i udzielanie rad).

 AIM: To practise words related to health problems and first aid, before listening to answering questions about short health-related conversations.

Podczas lekcji wykonaj zadania ze strony 95 w podręczniku.

Zadanie domowe: Wykonaj zadanie Recycle, 1 i 3 strona 62 w zeszycie ćwiczeń; zadanie 1 i 3 strona 63 oraz wszystkie zadania ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń. Zdjęcia wykonanego zadania domowego prześlij do 16 czerwca.

 


Wtorek 23.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu – lekcja online

Topic: Próbny arkusz egzaminacyjny ósmoklasisty.

WB – p. 94,95

Ex. 3, 4, 5,6,

 AIM:  To read and practise exam tasks.

Czwartek 25.06.2020 r. lekcja nr 6 według planu

Topic: Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 8. My summer holiday.

Write a short paragraph about your plans for the nearest summer vocation.(50 words)

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.