LESSON 1
Topic: Social networking messages. (czytanie wiadomości umieszczonych na portalu społecznościowym)
Name all social networking sites which you know:
Name all social networking sites which you use:
Write the glossary page 69 in your notebook:
GLOSSARY
check out - …
ex. 1 p. 69 Read and listen. How many social networking sites and apps do Sam and Claire name? …….
ex. 2 p. 69 Write the words in your notebook.
- pictures or photos – images
- ...
ex. 3 p. 69 Write the answers in your notebook. - A
- …
Homework
- Make sure page 46 in your work book is completed.
- Do the online task : https://learningapps.org/display?v=prixfs3va20
Termin odesłania potwierdzenia wykonanej pracy: wtorek 17 marca godzina 12.00 (DEADLINE)
LESSON 2
Topic: Comparative adjectives. Superlative adjectives. (Przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym - ćwiczenie użycia w zdaniach).
ex. 1 p. 70. Look at the table. Watch https://www.youtube.com/watch?v=wwLaiF_bVpI Write these sentences in your notebook.
1. We usually add –er to short
2. We use more with long
3. Good and bad are irregular adjectives.
Write in your notebook ex. 2,3,4,5 p. 70 SB
Homework
- 1,2,3 p. 47 WB
Listening task https://learningapps.org/2147385
Extra homework
https://agendaweb.org/grammar/comparative-superlative-adjectives-exercises.html (najlepiej wszystkie zakładki :)
Termin odesłania potwierdzenia wykonanej pracy: czwartek 19 marca godzina 18.00 (DEADLINE)
LESSON 3
Topic: Computers and gadgets. (Komputery i gadżety – opisywanie podzespołów komputera oraz innych urządzeń cyfrowych).
Look at ex. 1 p. 71 Match pictures 1-15 with these words or phrases. Check up in a dictionary page 79 SB.
Write in your notebook ex.3 p. 71 SB (full sentence + name of the device)
Homework
- 1,2,3 p. 48 WB
https://quizlet.com/pl/496656400/new-voices-7-unit-6-v-2-flash-cards/ Staraj się przejść przez wszystkie zakładki z menu po lewej zacznij od Fiszki a skończ na Test. Polecam również gry na tej stronce: Dopasowania, Grawitacja
Termin odesłania potwierdzenia wykonanej pracy: wtorek 24 marca godzina 12.00 (DEADLINE)
Extra homework:
For music lovers: (I recommend beginners level) - lyricstraining.com
https://learningapps.org/6319419
https://learningapps.org/6319343
https://learningapps.org/6766876
https://quizlet.com/296868586/new-voices-klasa-7-unit-6-flash-cards/
Czwartek 27.03.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Skype godzina 11.00)
Topic: Social networking messages. Comparative and superlative adjectives. Computers and gadgets. Czytanie wiadomości umieszczonych na portalu społecznościowym. Przymiotniki w stopniu wyższym i najwyższym - ćwiczenie użycia w zdaniach. Komputery i gadżety – opisywanie podzespołów komputera oraz innych urządzeń cyfrowych.
Powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Poniedziałek 30.03.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: The Biggest Gaming Festival in the USA. Czytanie tekstu o festiwalu PAX – największym w USA festiwalu gier komputerowych.
Odpowiedz na pytania: What’s the trendiest gadget among teenagers? What’s the best film recently? What’s the most popular song recently? What’s the easiest computer game to play?
Przepisz do zeszytu i wyjaśnij słówka z tabeli GLOSSARY strona 72 podręcznik.
Opcjonalnie: Obejrzyj fragment filmiku by poczuć atmosferę festiwalu (koniecznie włącz angielskie napisy i nie przestrasz się AmericanEnglish:) https://www.youtube.com/watch?v=WSpQTFerqPo
Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 strona 72 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Wtorek 31.03.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Could/couldn’t, should/shouldn’t. (Czasowniki modalne could/couldn’t oraz should/shouldn’t – ćwiczenia na użycie powyższych czasowników modalnych).
Zapoznaj się z informacjami z tabeli w ćwiczeniu 1 strona 73 podręcznik.
Zapisz do zeszytu i przetłumacz regułę: We use could and couldn’t to talk about ability and possibility in the past.
Odpowiedz na pytania 1-3 z ćwiczenia 1 strona 73 podręcznik.
Wykonaj ćwiczenie 2 i 3 z wyż. wym. strony lub skorzystaj z linku:
https://www.tolearnenglish.com/exercises/exercise-english-2/exercise-english-91443.php
Zapoznaj się z informacjami z tabeli w ćwiczeniu 5 strona 73 podręcznik.
Zapisz do zeszytu i przetłumacz regułę: We use should and shouldn’t to give advice or recommendations.
Odpowiedz na pytania 1-3 z ćwiczenia 5 strona 73 podręcznik.
Wykonaj ćwiczenie 6 z wyż. wym. strony lub skorzystaj z linku:
https://learningapps.org/4843714
Czwartek 2.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Skype godzina 11.00)
Topic: Czasowniki modalne – powtórzenie i utrwalenie wiadomości.
Ćwiczenia na wymowę l w słowach could oraz should. Ćw. 7 str. 73 podręcznik.
USE OF ENGLISH: Tłumaczenie fragmentów zdań na język angielski. Ćw. 8 str. 73 podręcznik.
Poniedziałek 06.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: A survey (Pisanie ankiety dotyczącej młodzieży).
Odpowiedz na pytania do ankiety Teenagers & Technology ze strony 74 w podręczniku. Odpowiedzi zapisz w zeszycie np. 1. I spend fewer than 5 hours on social networking sites. Przepisz do zeszytu i wyjaśnij słówka, których nie znasz z tekstu ćw. 1 str. 74.
Obejrzyj filmik - kolejność słów w j. angielskim https://www.youtube.com/watch?v=d8UxEkQWcoo
Wykonaj ćwiczenia:
zdania twierdzące https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/word_order/sentences3.htm
zdania przeczące https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/word_order/sentences8.htm
zdania pytające https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/word-order/exercises?06
zdania mieszane https://www.english-grammar.at/online_exercises/word-order/wo001-word-order.htm
Zapisz na kolorowo w zeszycie:
Sentences in English follow a particular order.
subject + verb + object
John eats a sandwich.
Wykonaj ćw. 1 str. 50 w zeszycie ćwiczeń.
Wtorek 07.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Giving advice. (Udzielanie rad – poznanie zwrotów pomocnych przy udzielaniu porad)
Korzystając ze słownika (a zwłaszcza rubryki USEFUL EXPRESSIONS)wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1,3 i 4 str. 51
Zadania z akcentem świątecznym: https://learningapps.org/4809184
https://learningapps.org/2192032
Zadanie na słuchanie: https://learningapps.org/display?v=phhyp4iej18
Potwierdzenie wykonania zadań prześlij w formie zdjęć zeszytu, zeszytu ćwiczeń do 8 kwietnia.
Czwartek 16.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Self Check (Powtórzenie i utrwalenie wiadomości poznanych w rozdziale 6. Rozwiązywanie powtórzeniowych ćwiczeń językowych)
Zadanie domowe: Rozwiąż zadania z przesłanych kart pracy (platforma Teams)od strony 26 do strony 29 (strona 30 jest do rozwiązania dla chętnych). Odpowiedzi wpisz do zeszytu lub wydrukuj i rozwiąż na kartach pracy. Wykonanie zadania sprawdzimy podczas kolejnej lekcji online.
Poniedziałek 20.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Test Practice – poziom podstawowy.
Wykonaj ćwiczenie 1 i 3 strona 76 w podręczniku a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Wykonaj ćwiczenie 1,2 i 3 strona 52 w zeszycie ćwiczeń.
Wtorek 21.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Test Practice – poziom rozszerzony.
Wykonaj ćwiczenie 1 i 4 strona 77 w podręczniku a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Wykonaj ćwiczenie 4,5,6 strona 52 w zeszycie ćwiczeń.
Zdjęcia potwierdzające wykonanie zadań z lekcji poniedziałkowej i wtorkowej prześlij pocztą mailową do 22 kwietnia do godziny 18.00.
Czwartek 23.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Test. Sprawdzian rozdział 6.
Poniedziałek 27.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Your life story (Historia Twojego życia – powtórzenie i utrwalenie wyrażeń związanych
z różnymi etapami życia)
AIM: To meet and practise vocabulary related to important life events, and to review the past forms of several irregular verbs, in preparation for the following reading text.
- W zeszycie odpowiedz na pytania:
What do you think is the average life expectancy in Poland? (life expectancy = how long people live)
Do people in Poland live a healthy lifestyle?
Do you sort rubbish?
Do the Poles in general do it?
- W zeszycie połącz osobę i pasujący do niej przedział wiekowy.
baby/child/teenager/adult/senior citizen
13-19 0-1 20+ 65+ 2-12
- Przepisz do zeszytu i uzupełnij wyrażenia z ćw 1 i 3 str. 80 podręcznik.
- Answer the questions about one of your parents or grandparents ex 6 p. 80 SB.
Wtorek 28.04.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Palm Reading (Czytanie tekstu o wróżeniu z ręki)
AIM: To read an article and dialogue about palm reading, and look at will / won’t in context.
Przepisz do zeszytu słówka z tabeli GLOSSARY str 81 Podręcznik.
Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 strona 77 w podręczniku a odpowiedzi zapisz w zeszycie (nagranie do tekstu dostępne na platformie Teams lub Macmillan.pl)
Czwartek 30.04.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Will/won’t (Użycie konstrukcji z will/won’t do wyrażania przyszłości – zdania twierdzące, przeczące, pytania i krótkie odpowiedzi)
AIM: To meet and practise the future with will / won’t.
Zadanie domowe: 1,2,3 str. 55 zeszyt ćwiczeń
Poniedziałek 04.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Recycling: materials and containers (Recykling: materiały i pojemniki – poznawanie słownictwa związanego z tematem recyklingu)
AIM: To meet and practise words related to recycling (materials and containers), before listening to a science programme and answering questions about robots in the future.
Przepisz do zeszytu i uzupełnij wyrażenia z ćw 1, 2 i 3 str. 83 podręcznik.
Wykonaj zadania online:
https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/mass1.htm
https://www.vocabulary.cl/Games/Food_Containers.htm
https://learningapps.org/2336651 (pamiętaj aby się zalogować)
Zadanie domowe: zeszyt ćwiczeń strona 56 zadanie 1,2 i 3.
Wtorek 05.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Hotels in England (czytanie tekstu o ciekawych hotelach w Anglii)
AIM: To read about unusual hotels in England, reviewing will and won’t for predictions, and meeting the first conditional in context. Then to answer questions about what students have read, and discuss places of interest in Poland.
Przepisz do zeszytu informacje o Anglii ze strony 84 podręcznik (prawy górny róg) i przetłumacz.
Przepisz słówka z tabeli GLOSSARY str. 84 podręcznik.
Włącz nagranie 2.28 w czasie słuchania czytaj tekst Hotels in England.
Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 strona 84 w podręczniku a odpowiedzi zapisz w zeszycie (nagranie do tekstu dostępne na platformie Teams zakładka zadanie domowe lub Macmillan.pl)
Potwierdzenie wykonania zadań z poniedziałku i wtorku prześlij na Teams do środy 6.05 godz. 19.00.
Czwartek 07.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: First conditional (Pierwszy okres warunkowy – tworzenie zdań i zastosowanie)
AIM: To meet and practise the first conditional.
Zadanie domowe: 1,4 str. 57 zeszyt ćwiczeń.
Poniedziałek 11.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: A letter of request (Pisanie listu zawierającego prośbę)
AIM: To write a letter of request after reading a model and practising error correction.
Posłuchaj i przeczytaj list ze strony 86 w podręczniku nagranie 2.29. Zauważysz, że list zawierający prośbę piszemy w stylu formalnym.
Zastanów się jak poprawić zdania w zadaniu 3 str. 86 w podręczniku a odpowiedzi zapisz w zeszycie np. 1. I am having lunch at school every day. – nieodpowiedni czas, do czynności wykonywanych rutynowo używamy pesent simple, poprawiamy na I have lunch at school every day.
Wykonaj zadania 1,2,3 ze strony 58 w zeszycie ćwiczeń. Zanim wykonasz zadanie 4 obejrzyj:
https://www.youtube.com/watch?v=McnBFDnlg-E
E-mail prześlij na Teams do środy 13 maja.
Wtorek 12.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Givingopinions (Wyrażanie opinii − poznanie zwrotów pomocnych przy wyrażaniu własnego zdania)
AIM: To listen to Katy and her friend Anna discussing school subjects, before practising a similar dialogue with a partner.
Posłuchaj i przeczytaj dialog ze strony 87 w podręczniku. Wykonaj zadanie 4 i 6 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Czwartek 14.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Test Practice – poziom podstawowy
AIM: To practise exam skills: listening. Subskills practised: listening for specific information, selecting information. Task type: true/false (prawda/fałsz).
Poniedziałek 18.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Test Practice – poziom rozszerzony
AIM: To practise exam skills: listening. Subskills practised: listening for specific information, selecting information. Task type: true/false (prawda/fałsz).
Wykonaj zadanie 1 str. 89 w podręczniku a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Rozwiąż test ze strony 90 w podręczniku. Policz punkty i sprawdź jaką uzyskałeś/łaś ocenę.
Wtorek 19.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Self Check (Powtórzenie i utrwalenie wiadomości poznanych w rozdziale 7. Rozwiązywanie powtórzeniowych ćwiczeń językowych)
AIM: To revise before a test.
Utrwal słownictwo z rozdziału 7 korzystając z quizlet : https://quizlet.com/298744380/new-voices-klasa-7-unit-7-m-flash-cards/
Zadanie domowe: Rozwiąż zadania ze strony 60 w zeszycie ćwiczeń.
Czwartek 21.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Revision Extra ( Utrwalenie i poszerzenie słownictwa)
AIM: To practise exam skills: listening.
Podczas lekcji wykonamy zadania na słuchanie ze strony 89 w podręczniku.
Zadanie domowe: Wykonaj zadania z przesłanych na Teams kartach pracy.
Poniedziałek 25.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Types of transport (Rodzaje transportu – poznanie i utrwalenie słownictwa związanego z przemieszczaniem się)
AIM: To meet and practise vocabulary related to types of transport, and to review comparative adjectives, in preparation for the following reading text.
Wykonaj zadanie 1,3,4,5 str. 92 w podręczniku, skrócone odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania do zadania 6 str. 92 a odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Wtorek 26.05.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: InterRail adventure (Czytanie tekstu o podróżowaniu koleją międzynarodową)
AIM: To read and answer questions about InterRail adventure and look at be going to in context.
Zapoznaj się i przepisz GLOSSARY ze strony 93 w podręczniku. Posłuchaj i przeczytaj tekst o InterRail adventure. W zeszycie odpowiedz pełnymi zdaniami na pytania do zadania 4 z 93 strony podręcznika.
Zadania dla chętnych:
https://learningapps.org/2188541
https://learningapps.org/1869474
Czwartek 28.05.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Test (Sprawdzian wiadomości z rozdziału 7.)
Wtorek 02.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Be going to, would like to/ wouldn’t like to (Konstrukcja be going to oraz would like to/wouldn’t like to – zastosowanie i tworzenie zdań różnego typu)
AIM: To meet and practise be going to and would like to / wouldn’t like to.
Przepisz, uzupełni i przeanalizuj informacje z tabelki z ćwiczenia nr 1 strona 94 w podręczniku.
Affirmative: subject + be + going to + infinitive
Negative: subject + be + not + going to + infinitive
Questions: Be + subject + going to + infinitive
Ułóż zdania do ćwiczenia 2 str. 94. Zapisz je zeszycie i zapamiętaj typowe wyrażenia dla czasu przyszłego z tabeli LOOK! Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=uxgFUKaHy18
Zapisz w zeszycie jakie są twoje plany na przyszłość – zadanie 3 str. 94.
Przeanalizuj tabelę z zadania nr 6 str. 94, wybierz poprawną odpowiedź a zdania zapisz w zeszycie.
Zadania dla chętnych:
https://agendaweb.org/verbs/future-exercises.html
Czwartek 04.06.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Health problems and first aid (Problemy zdrowotne i pierwsza pomoc – nazywanie dolegliwości i udzielanie rad)
AIM: To meet and practise words related to health problems and first aid, before listening to answering questions about short health-related conversations.
Podczas lekcji online wykonamy zadania ze strony 95 w podręczniku.
Zadanie domowe: Wykonaj zadanie Recycle, 1 i 3 strona 62 w zeszycie ćwiczeń; zadanie 1 i 3 strona 63 oraz wszystkie zadania ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń. Zdjęcia wykonanego zadania domowego prześlij do 9 czerwca.
Poniedziałek 08.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Must/mustn’t, indefinite pronouns (Czasowniki modalne must/mustn’t – zastosowanie i ćwiczenie użycia w zdaniach; zaimki nieokreślone – rodzaje i ćwiczenie użycia w zdaniach)
AIM: To review and practise must / mustn’t and indefinite pronouns.
Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=4yTFChKllmw Następnie, rozwiąż w zeszycie zadanie 1 i 2 ze strony 97 z podręcznika.
Zanim przeanalizujesz tabelę z ćwiczenia nr 4 str. 97 obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=O8v7Fr2n-y0 W zeszycie zapisz odpowiedzi do ćw. 5 str. 97 podręcznik.
Wtorek 09.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Travelling by train (Podróżowanie pociągiem – ćwiczenie zwrotów przydatnych podczas podróży koleją; kupowanie biletu kolejowego)
AIM: To listen to a recording of Katy asking for information at the railway station, before practising a similar dialogue with a partner.
Obejrzyj dialogi i przeczytaj ich treść https://www.excellentesl4u.com/esl-travel-conversation.html Przetłumacz fragmenty i zapisz w zeszycie pełne zdania z ćwiczenia 5 str. 99 w podręczniku.
Zadanie domowe: wykonaj ćwiczenia 1,2 strona 65 oraz 1,2,3 str. 68 w zeszycie ćwiczeń.
Poniedziałek 15.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Personal issues (Problemy osobiste – opisywanie problemów dotyczących młodzieży)
AIM: To meet and practise vocabulary related to personal issues, in preparation for the following reading text.
Przepisz do zeszytu i wyjaśnij poniższe przysłowia:
1 The enemy of my enemy is my friend. (Arabian proverb)
2 Tell me who your friend is and I’ll tell you who you are. (Russian proverb)
3 The good fellow to everyone is a good friend to no one. (Jewish proverb)
4 It is easier to visit friends than to live with them. (Chinese proverb)
5 It is better to weep with wise men than to laugh with fools. (Spanish proverb)
Zapisz do zeszytu i dokończ przysłowia str. 104 w podręczniku, ćwiczenie GUESS.
Zapisz do zeszytu i przetłumacz słownictwo ze str 104 w podręczniku:
ćwiczenie 1
1 arguments 2 bullying 3 eating disorders 4 pocket money 5 appearance 6 shyness 7 health 8 exams 9 homework 10 staying out late 11 relationships
ćwiczenie 4
1 argue with somebody 2 worry about something 3 lough at something/someone 4 care for someone/something 5 fall out with someone 6 break up with someone
ćwiczenie 6
czasownik - rzeczownik
to bully – bullying
to argue - argument
to appear – appearance
to heal – health
to examine – exam(s)
Zadanie dodatkowe: https://agendaweb.org/vocabulary/describing-people-personality.html
Poniedziałek 22.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: It’s a hard life for a teenager (Ciężko jest być nastolatkiem – czytanie listów napisanych do kącika porad oraz udzielonych rad)
AIM: To read and answer questions about a problem website, and look at the present perfect affirmative in context.
Zapoznaj się ze słownictwem w tabeli Glossary strona 105 w podręczniku i przepisz je do zeszytu.
Przeczytaj wpisy na blogu i odpowiedzi na nie (1 B 2 D 3 A). Odpowiedz w zeszycie na pytania do ćwiczenia 3 strona 105.
Wtorek 23.06.2020 r. lekcja nr 1 według planu
Topic: Present perfect: affirmative (Czas teraźniejszy presentperfect – użycie w zdaniach twierdzących) Adjectives of charakter (Przedstawienie i utrwalenie przymiotników opisujących charakter)
AIM: To meet and practise the present perfect affirmative. To meet and practise adjectives of character.
Zapisz notatkę w zeszycie:
Present perfect – SUBJECT + HAVE/HAS + PAST PARTICIPLE
-We use present perfect to talk about things in the past when we don’t know exactly when they happened.
Wykonaj zadania online:
https://learningapps.org/2290825
https://www.montsemorales.com/gramatica/PresPerf1.htm
Zapisz w zeszycie i przetłumacz przymiotniki opisujące charakter z ćwiczenia 1 strona 107 w podręczniku:
1 friendly 2 moody 3 creative 4 jealous 5 selfish 6 funny 7 stubborn 8 cheerful 9 serious 10 loyal 11 chatty 12 generous 13 sociable 14 imaginative
Czwartek 25.06.2020 r. lekcja nr 6 według planu (spotkanie na Teams godzina 11.00)
Topic: Tense rewiew. (Powtórzenie i utrwalenie wiadomości poznanych w klasie VII)