1.Wyrażanie ‘going to’ jako wyrażanie planów na przyszłość.

Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją „going to”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 3 tabelki na zielonym tle (twierdzenia, przeczenia, Pytania i krótkie odpowiedzi).

Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „going to” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka-going-to

Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:

Podręcznik str 78

Zad 2 – uzupełnij zdania formą twierdzącą „going to”.

Zad 3 – przerób zdania z zad. 2 na przeczące. Które z nich są prawdziwe w odniesieniu do Ciebie, twierdzące czy przeczące? Napisz przy nich T.

Zad 4 – Uzupełnij e-mail słowami z ramki. Uwaga! Są trzy słowa których nie potrzebujemy (trzeba wybrać właściwe, zgodnie z zastosowaniem konstrukcji „going to”).

Ćwiczenia str 34 zad 1, 2, 3.

2.In a clothes shop – dialogue.

Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz – I’m looking for – szukam; Can I try on.. – czy mogę przymierzyć?; the changing room – przymierzalnie; Does it fit? – czy to pasuje?; How much is it? – ile to kosztuje?.

Zad 3 – Uzupełnij dialogi brakującymi informacjami

Zad 4 Uzupełnij mini dialog słowami z ramki.

Przepisz informacje z ramki z zad 6 i Zapamiętaj!

Ćwiczenia str 33 zad – 1,2

  1. The Red Book – historyjka.

Przeczytaj historyjkę str. 81 podręcznik; Wypisz słowa, których nie rozumiesz; wykonaj zad – 8 i 10.


Czwartek 26.03.2020, lekcja nr 2 według planu lekcji

Topic: Be going to – przypomnienie i ćwiczenia.

Sprawdź, czy masz podane czasowniki zapisane w zeszycie, jeżeli nie to zrób to!

buy – kupować

save – oszczędzać

borrow – pożyczyć od kogoś (np.: borrow from your dad)

lend – pożyczyć komuś (np.: can you lend me…?)

afford – pozwolić sobie na coś, w sensie że kogoś na cos stać (np.: I can’t afford a new mobile phone)

cost – kosztować

Open your SB p .78

Następnie zapisz notatkę:

„be going to” – zamierzać coś zrobić, mieć jakiś plan.

Np.: zamierzam się uczyć. Zamierzam zrobić zakupy.

  • Zdania twierdzące – budowa

Subject +’am,is,are’ + going to +verb in the base form + object

I am going to save some money. – Zamierzam zaoszczędzić trochę pieniędzy.

Kate is going to study English. – Kate zamierza uczyć się angielskiego.

  • Zdania przeczące – budowa

Subject + ;’m not, isn’t, aren’t+ going to + verb in the base form

You aren’t  going to study English. – Ty nie zamierzasz uczyć się angielskiego.

  • Zdania pytające – budowa

am, is are + subject+ going to + verb in the base form + object

Is he going to study English? – Czy on zamierza się uczyć angielskiego?

Yes, he is. – Tak, na zamierza.

No, he isn’t. – Nie, on nie zamierza.

Sprawdż, czy masz w zeszycie odpowiedzi do zadania 2 i 4 str. 78. podręcznik. Podczas weekendu otrzymacie zadania do wykonania na wasz e- mail:

piątek  27.03.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Topic: In a clothes shop – dialogue.

Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz – I’m looking for – szukam; Can I try on.. – czy mogę przymierzyć?; the changing room – przymierzalnie; Does it fit? – czy to pasuje?; How much is it? – ile to kosztuje?.

Zad 3 – Uzupełnij dialogi brakującymi informacjami

Zad 4 Uzupełnij mini dialog słowami z ramki.

Przepisz informacje z ramki z zad 6 i Zapamiętaj!

Ćwiczenia str 33 zad – 1,2 Naucz się nowych zwrotów na pamięć!


wtorek 31.03.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji, klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Future Simple tense – wprowadzenie czasu przyszłego prostego.

Przepisz do zeszytu

The structure of the affirmative sentence

Subject +will+ verb in the base form+ object + time expression

podmiot+will+ czasownik w formie podstawowej + dopełnienie+ (okolicznik)

I will help you – pomogę Ci(a promise – obietnica)

It’s cold here. I’ll close the window (a decision - decyzja)

I’ll send a postcard – wyślę pocztówkę(an offer – oferta)

Will – jest to operator czasu future simple – przyszłego prostego. Ma taką samą formę we wszystkich osobach. Po nim wstawiamy zawsze czasownik w formie podstawowej

I will =I’ll

She will= she’ll(forma skrócona)

Czasownik will stosujemy wtedy, gdy coś obiecujemy, postanawiamy lub proponujemy

Forma przecząca will not=won’t

Otwórz podręcznik na stronie 80. Przeanalizuj przykłady z zadania 1..

Zadanie 2:Połącz zdania 1-5 z ich ofertami a-e

can’t afford – nie móc pozwolić sobie na

angry with – być złym na kogoś

I’m hungry – jestem głodny

Zadanie 3 Do podanych zdań dopisz oferty, jak w przykładzie

Zadanie 4: Wstaw I’ll or I won’t plus czasownik z ramki do dialogu. Następnie przeczytaj dialog na głos. Jeżeli masz płytkę, odsłuchaj, czy poprawnie wykonałeś zadanie.

Homework

Napisz 3 obietnice w stosunku do twojego kolegi/twojej koleżanki

Wb. p.34; ex. 4,5,6 osoby z nr. 1-10 z dziennika proszone są o odpowiedzi na mój adres emailowy do 3.04.2020r.

 

środa 01.04.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji, czwartek klasa 6a lekcja 2 według planu lekcji

Topic: The Red Book – historyjka.

Podręcznik str. 81

 Posłuchaj nagrania 2.39 (dwa razy), jeśli Ci wygodniej to robiąc notatki zatrzymuj po każdej wypowiedzi. Podkreśl słowa, których nie rozumiesz, a następnie je wypisz i przetłumacz na język polski.

Catch/caught,caught –

 To share –

Leave –

Forg et –

Następnie wykonaj zadanie 8

Czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe?/T/F

Zadanie 9 znajdź dwie oferty lub obietnice z I’ll w historyjce.

Zadanie 10 Wpisz imiona osób, które wypowiadają to zdanie.

Homework

Naucz się czytać tekstu

 

Piątek  03.04.2020 klasa 6b lekcja nr 5 według planu lekcji, klasa 6a lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Will or going to  - ćwiczenia utrwalające.

Powtórz jeszcze raz wyrażenie ‘going to’ oraz czas future simple. Na stronie learningapps.org znajdziesz różne ćwiczenia i gry związane z tematem lekcji. Polecam

Wyobraź sobie że rozmawiasz z kolegą / koleżanką o jego/jej planach na wakacje. Napisz wypowiedź kilkuzdaniową na ten temat.(min. 30 wyrazów)

Zdjęcia zapisanych w zeszycie wypowiedzi prześlij w celu sprawdzenia – osoby z numerami 11-19 z dziennika do 7.04.2020r.


wtorek 31.03.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji, klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Self – evaluation – utrwalenie wiadomości.

Ćwiczenia str. 37. Wykonaj zadania 1-7. Przypomnij sobie najpierw poznane słownictwo związane z kategorią ‘food’; ‘types of film’; shops; a,an, some, any; ‘be going to’; future  Simple

Prześlij zdjęcie tej strony na mój adres mailowy do 8.04.2020r. do godz. 17.00.

 

środa 01.04.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji

Topic: Easter time – lekcja okolicznościowa.

Write 5 sentences how do you celebra te Easter time in your family?(talk about tradition, customs, etc.) Napisz 5 zdań w jaki sposób ty i twoja rodzina spędzacie święta wielkanocne.

Zadania z akcentem świątecznym: https://learningapps.org/4809184

https://learningapps.org/2192032

oglądnij na you.tube.com filmik na temat świąt wielkanocnych obchodzonych w Anglii

Happy Easter!


środa 15.04.2020  klasa 6a czwartek lekcja 2

Topic: Reading comprehension – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 82

Posłuchaj nagrania 2 razy, jeżeli masz płytkę, przeczytaj 5 krótkich tekstów. Następnie połącz je z pytaniami 1-4. Jeden z teksów nie pasuje do żadnego z pytań.

Przepisz słówka do zeszytu:

Shopping mall-

Theme park-

Glass roof-

Wykonaj zadanie Extra Steps. Odpowiedz na 4 pytania:

1.Czy lubisz zakupy?

  1. Jak często chodzisz na zakupy?
  2. Czy kiedykolwiek byłeś w dużym centrum handlowym?
  3. Gdzie jest najbliższe centrum handlowe?

Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa. (Zapytam 3 wybrane osoby w piątek czytania na ocenę).


Klasa 6a/6b

17.04.2020r. (piątek) – lekcja online 6a 9:00 – 9:45; 6b -10:00 – 10:45

Topic: Let’s revise some material – powtórzenie i utrwalenie wiadomości(vocabulary- shopping; going to or will; In a clothes shop).

Powtarzamy i utrwalamy poznany materiał – podręcznik str. 75 – 82.


Klasa 6a/b

wtorek 21.04.2020 klasa 6a lekcja nr 3 według planu lekcji, klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Writing an advertisement for a shopping mall – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 83. Przeczytaj reklamę. Zapisz krótkie odpowiedzi do pytań w swoim zeszycie.

How many shops are there?(ile sklepów się tam znajduje?)

What are the opening times on Wednesday?(jakie są godziny otwarcia w środę?)

Which bus goes to the shopping mall?(którym autobusem dojedziesz do centrum handlowego?)

Nastepnie zapisz do zeszytu: Zdania rozkazujące często stosuje się w ogłoszeniach i reklamach.e.g. Come to our shopping mall!

Ex.5

Przeczytaj informacje. Wybierz właściwe czasowniki z ramki, aby uzupełnić poniższe zdania w trybie rozkazującym. Zapisz odp. Do zeszytu.

Plan an advertisement for a shopping mall.

Name of mall

Number of shops

Other places in the mall

Opening hours

Closing hours

Directions/transport/parking

Korzystając z notatki, napisz reklamę sklepu. Sprawdzimy w piątek podczas lekcji online.

 

22.04.2020r. (środa) – klasa 6b lekcja 2 według planu lekcji; klasa 6a 23.04.2020r. lekcja 2

Topic: The story of Harrods – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 84

oglądnij filmik na youtube.com – Exclusive tour inside Harrods

 

Następnie przeczytaj tekst o Londynie i wykonaj zadanie 1. Zapisz, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Popraw błędne zdania.

Jeżeli masz płytkę z nagraniem posłuchaj nagrania 2.44.

Ex.3. Połącz wyrazy z ramki z ich definicjami. Zapisz odp. Do zeszytu.

 Homework Naucz się czytać i tłumaczyć tekst o historii Harrodsa

24.04.2020r. (piątek) lekcja 5,6 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działów 1-6.

Podręcznik str. 87-88.


Klasa 6a/6b

wtorek 28.04.2020 klasa 6a lekcja nr 3 według planu lekcji, klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Health – words, words, words.

Podręcznik str. 89, zad. 1,3,4

Wypisz słowa z zad. 1 i wpisz ich polskie odpowiedniki:

A black eye; a broken leg, a cold, a cough, a cut, earache, a headache, stomach ache, a sore throat, a sprained ankle, a temperature, toothache. Popatrz na obrazek i wskaż.

Write 5 things, what should you do if you want to stay healthy:

1.

2.

3.

4.

5.

Następnie wykonaj zadanie 3 i 4. Jeżeli masz płytkę odsłuchaj słownictwo dwukrotnie i powtórz je.

Homework

Naucz się nowo poznanych słówek i wykonaj zadanie z ćwiczeń 1,2, str. 38.

 

środa 29.04.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji, klasa 6a czwartek lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Zuzia and friends – historyjka.

Podręcznik str 90: czytamy samodzielnie historyjkę, piszemy w zeszycie wszystkie nowe słowa wraz z polskim tłumaczeniem, robimy ze str 91 zad 2,3,4, 5.

Zad.2 Prawda/Fałsz

Zad.3.Odpowiedz na pytania:

  1. O której godzinie spotykają się w poniedziałek rano?
  2. Pod jakim nr jest dom Aleksa?
  3. Jak daleko jest dom Aleksa od szkoły?
  4. Jak wygląda Aleks, kiedy przyjeżdża do szkoły?
  5. Dlaczego Aleks nie chce, aby swojego zdjęcia na stronie?

Zad.4 Znajdź angielskie odpowiedniki zwrotów w tekście.

Zad.5 Połącz przymiotniki z ramki z buźkami.

Angry –zły

Happy – szczęśliwy

Sad-smutny

Scared – przerażony

Surprised – zaskoczony

Tired-zmęczony

Homework

Naucz się nowo poznanych słówek, czytania, tłumaczenia i pytań do tekstu.



wtorek 05.05.2020 nr 3 według planu lekcji

Topic: At the doctor’s.

Otwórz podręcznik na str 93. (uwaga – na razie omijamy str 92, omówimy ją na kolejnej lekcji online gdyż jest to nowy czas).

Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie dialog.

Zapisz w zeszycie zwroty z dialogu:

What’s the problem? – Jaki jest problem? / Co ci dolega?

I’ve got earache. – Boli mnie ucho.

When did it start? – Kiedy to się zaczęło?

About two days ago. – Około dwa dni temu.

You Reed some antibiotics. – Potrzebujesz antybiotyku.

 

Następnie odpowiedz czy zdania w zad 1 (nad dialogiem) są prawdziwe, czy fałszywe? Popraw zdania fałszywe.

Zad. 2. Przeczytaj informację w czerwonej ramce na temat słowa „ago” i zapisz ją w zeszycie.

Dodatkowo zapisz: „ago” = „temu”, np. three days ago – dwa dni temu, a week ago – tydzień temu itd.

Następnie zapisz zdania 1-6 używając „ago”, tak jak w przykładzie.

Homework

Ćwiczenia str 39 zad 1 i 2. Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas lekcji online.

 07.05.2020r. lekcja 2

Topic: The Red Book – historyjka.

Otwórz podręcznik na str 95. (jeżeli masz płytkę odsłuchaj historyjki nagranie 3.8).Przeczytaj tekst, podkreśl słowa, których nie znasz i zapisz je w zeszycie.

Finally – w końcu

The owner – właściciel

I’ve never heard.. – nigdy nie słyszałem/słyszałam

To find out – dowiadywać się

A big hole – duża dziura

A sprained ankle- zwichnięta kostka

Horrible – straszny, okropny

A rope – sznur, lina

Wykonaj zadania 7, 9.

W zadaniu 7 ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności.

Zad. 9 Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć pytania?

24.04.2020r. (piątek) lekcja 5,6 według planu lekcji  - lekcja online.

Topic: Practice Test 6 – sprawdzian wiadomości z działu 6

Podręcznik str. 75-86.

 


Klasa 6a/6b – język angielski

wtorek 12.05.2020 klasa 6a lekcja nr 3 według planu lekcji; klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Czas Present Perfect – wprowadzenie czasu.

Omówienie budowy czasu Present Perfect, zdania twierdzące, przeczące i pytania (podręcznik str 92 i 94).

Otwórz podręcznik na str. 92.

Zad. 1. Zapoznaj się z tabelką.

Zad.2: Przeczytaj notatkę, następnie zapisz formy Past Participle czasowników regularnych.

Zad. 3. Zapisz formy Past Participle czasowników nieregularnych. Tabela czasowników nieregularnych jest na końcu podręcznika, str. 128.

Zad 4 – Przykłady zrobimy na lekcji online.

Zad domowe Ćwiczenia str. 40 zad 1 i 3

 środa 13.05.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji, klasa 6a czwartek lekcja 2 według planu lekcji

Topic: : Czas Present Perfect - ćwiczenia.

Otwórz podręcznik na str. 92.

Zad. 6. Popatrz na obrazki w zadaniu 5 i zapisz zdania w formie twierdzącej czasu Present Perfect, w razie potrzeby korzystając z tabeli czasowników nieregularnych na str 128.

Otwórz podręcznik str. 94.

Zad. 2: Ułóż wyrazy we właściwej kolejności, tak aby powstały zdania przeczące. Następnie popatrz na obrazki i zapisz czy zdania są prawdziwe (T) czy fałszywe (F).

Zad. 3: Zapisz pytania, używając formy czasu Present Perfect oraz słowa „ever”.

Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.

 

piątek 15.05.2020 lekcja nr 5,6 według planu lekcji – lekcja online

Zapisz w zeszycie: e-Lesson

Topic: Have you ever been? – ćwiczenia utrwalające czas Present Perfect.

Complete the following sentences into Present Perfect Tense.

  1. We …………….(eat) some seafood.
  2. It……………….(be) very hot this week.
  3. She…………..(buy) a new pet.
  4. I……….(study) a lot about animals.
  5. She …………..(live) in Czarna since 2019.
  6. They…………….(work) for this company for many years.
  7. You…………..(write) ten letters so far.
  8. How long ………….you………(be) staying here?
  9. I…………………(not/eat) breakfast yet.
  10. Have you ever…….(fly) an aeroplane?

Podręcznik + zadania z ćwiczeń


Klasa 6a/6b – język angielski

wtorek 19.05.2020 klasa 6a lekcja nr 3 według planu lekcji, klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Have a good sleep – reading comprehension (czytanie ze zrozumieniem)!

Podręcznik str. 96.

Zad. 1. Posłuchaj tekstu z płyty (3.9) oraz uważnie przeczytaj go samodzielnie. Uzupełnij każde zdanie właściwym słowem. Następnie zapisz nowe słownictwo do zeszytu:

head teacher – dyrektor

teenagers – nastolatkowie

feel sleepy – czuć się śpiącym

discover – odkryć

brain – mózg

grow – rosnąć

teenagers – nastolatkowie

find a way to… - znaleźć sposób aby…

Zad. 2: Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Zapisz odpowiedzi, oraz popraw zdania fałszywe.

Zad. 3: Odpowiedz na pytania.

Tłumaczenia pytań:

  1. O której godzinie zazwyczaj chodzisz spać przed szkolnym dniem?
  2. O której godzinie zazwyczaj wstajesz w szkolny dzień?
  3. Czy jesteś zmęczony rano?
  4. Czy podobają ci się pomysły Dr Kelly?

Tych zadań nie musisz przesyłać, sprawdzimy je podczas najbliższej lekcji online.

 środa 20.05.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji, klasa 6a czwartek lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Workbook exercises.

Otwórz ćwiczenia na stronie 41.

Zad. 1. Reading – przeczytaj tekst, zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa i oznacz produkty jak zdrowe / niezdrowe.

If you want to stay healthy, you should eat healthy products, keep fit, sleep enough, drink a lot of water.

need to – powinno się

portion – porcja

snack - przekąska

Zad. 2 – Zakreśl właściwe wyrazy.

Zad. 3 – Listening – Posłuchaj rozmowy z lekarzem i uzupełnij notatki.

Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/audio?cc=pl&selLanguage=pl

Zad. 4 – Posłuchaj nagrania jeszcze raz i zakreśl właściwą odpowiedź.

Te zadania prześlij na mój e-mail do 26.05.2020r.

22.05.2020r. (piątek) lekcja 5,6 według planu lekcji  - lekcja online.

Topic: Steps to Exam Success 2 – reading.(zadania typu egzaminacyjnego)

Ćwiczenia str. 42

Kartkówka – Present Perfect+ słówka str. 89 zad. 1

 



wtorek 26.05.2020 klasa 6a lekcja nr 3 według planu lekcji, klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Writing an e-mail – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 97.

Ex.5. Przeczytaj e-mail Joanny. Podaj krótkie odpowiedzi na pytania.

1 Gdzie jest Joanna?

2  Co Joanna zrobiła sobie w nogę?

3 Gdzie Joanna była, gdy złamała sobie nogę?

4 Kto przyszedł ją odwiedzić?

5 Co kupiła Jane?

Ex 6 .

Zapisz w zeszycie zwroty:

How are things? – Co u Ciebie słychać?

Love – z wyrazami miłości / pozdrowienia

That’s all for now. – To na razie tyle.

Ex 7. Dopasuj zwroty z zad. 6 do właściwej kolumny.

Ex. 8. Wyobraź sobie, że jesteś w szpitalu (tak jak Joanna). Zaplanuj podobnego maila do koleżanki / kolegi. Wybierz jeden z pomysłów z ramki.

Ex. 9. Napisz e-mail.

Gotową pracę pisemną prześlij na mój e-mail.

środa 27.05.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji, klasa 6a czwartek lekcja 2 według planu lekcji

Topic:  Revision-unit 7. Powtórzenie-dział 7.

Powtórz słowa i zwroty poznane w dziale 7, oraz czas Present Perfect.

29.05.2020r. (piątek) lekcja 5,6 według planu lekcji  - lekcja online.

Topic: Listening– słuchanie. Unit revision-powtórka działu.

Podręcznik str. 97-98-99 (wybrane zadania), ćwiczenia str. 42.



wtorek 02.06.2020 klasa 6a lekcja nr 3 według planu lekcji

Topic: Mystery – words, words, words.

Podręcznik str. 101.

Ex.1.Połącz wyrazy z tabelki z obrazkami 1-15

Armchair; carpet- dywan; coffee table- stoliczek na kawę; cupboard; curtains - zasłony; cushions- poduszki ozdobne; fireplace- kominek; lamp; mirror-lustro; painting- obraz; radiator – grzejnik; rug-dywanik; sofa; vase; windowsill- parapet

Ex 4 Listening 3.16. Posłuchaj rozmowy pomiędzy panią Higgins i inspektorem Giles. Które przedmioty z zadania 1 oni wspominają?

Ex 5. Posłuchaj ponownie i uzupełnij zdania.

Homework Opisz swój pokój lub pomieszczenie w swoim domu w 5 zdaniach.

środa 03.06.2020 klasa 6b lekcja nr 2 według planu lekcji, klasa 6a czwartek lekcja 2 według planu lekcji

Topic:  Zuzia and friends - historyjka.

Podręcznik str 102, 103: czytamy samodzielnie historyjkę, piszemy w zeszycie wszystkie nowe słowa wraz z polskim tłumaczeniem, robimy ze str 103 zad 2,3,4, 5,6

Zad.2.Odpowiedz na pytania:

  1. Kto usłyszał o złodzieju rowera w wiadomościach?
  2. Ile rowerów ukradł złodziej w tym miesiącu?
  3. Dlaczego pani Cooper rozmawiała o złodzieju?
  4. Co oni muszą znaleźć w internecie?
  5. Do kogo dzwoni Alex, Dan i Zuzia?
  6. Gdzie pani Cooper zobaczyła informację o Aleksie, Danie i Zuzi?

Zad.3 Znajdź zdania w tekście. Do czego odnoszą się słowa napisane na czerwono.

Zad.4 Znajdź zwroty w historyjce o tym samym znaczeniu

Przepisz do zeszytu

Boring- interesting

Difficut-easy

Great

Normal

Lucky-unlucky

Homework

Naucz się nowo poznanych słówek, czytania, tłumaczenia i pytań do tekstu.

Powtórz słowa i zwroty poznane w dziale 7, oraz czas Present Perfect.

05.06.2020r. (piątek) lekcja 5,6 według planu lekcji  - lekcja online.

Topic: Practice Test 7 – sprawdzian z działu 7.

 


wtorek 09.06.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji; klasa 6b lekcja nr 7 według planu lekcji.

Topic: Present Simple and Present Continuous; Past Simple vs Past Continuous.

Podręcznik str. 104.

Przypomnij sobie czasy Present Simple i Present Continuous: Past Simple i Past Continuous kiedy ich używamy, budowa zdania: twierdzącego; przeczącego i pytającego; operatory; charakterystyczne okoliczniki.

Ex.1. Wybierz poprawną formę czasownika. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad. 2: Wybierz najbardziej odpowiednią opcję aby uzupełnić zdania.

Zad. 3: Zapisz pytania używając czasu Present Simple, albo Present Continuous.

Jeżeli masz płytkę to odsłuchaj nagrania 3.18 i uzupełnij poprawnie zdania.

Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas najbliższej lekcji online.


piątek 19.06.2020 lekcja nr 5,6 według planu lekcji – lekcja online

Zapisz w zeszycie: e-Lesson

Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu.


wtorek 23.06.2020 klasa 6a lekcja 3 według planu lekcji; klasa 6b lekcja 7 według planu lekcji

Topic: Steps to Exam Success 2

Ćwiczenia str. 47, 48

Ex. 1; 1-5 str.48

25.06.2020r. (czwartek) klasa 6a lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 6.

Write a short paragraph about your holiday.(50 words)

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.