1. Zapisz temat w zeszycie.

T: Od abecadła plastycznego do zrozumienia dzieł sztuki.

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst z podręcznika str. 52,53.
  2. Jako zadanie domowe pisemnie w zeszycie odpowiedz na pytanie: Co wpływa na odbiór dzieł sztuki? Zadanie zostanie ocenione po powrocie do szkoły.
  3. Proszę uzupełnić i oddać do oceny zaległe prace!

  1. Projekt artystyczno – edukacyjny. Podręcznik str.80-83. Zapoznaj się z tymi informacjami.

Po powrocie do szkoły zaczniemy pracować tą metodą-tak jak kiedyś robili to Twoi koledzy gimnazjaliści. Zastanów się, który temat z (Przykładowe tytuły str.81) najbardziej odpowiadałby twoim zainteresowaniom plastycznym? Przemyśl z kim chciałbyś pracować przy projekcie? Aby zrealizować ten temat klasa podzieli się na na5,6 osobowe grupy i zrealizuje wybrany przez grupę temat pracując  pod moim kierunkiem. Może już dzisiaj zastanowisz się nad planem działania. Podaje przykładowy projekt nt: Co mówią do nas dzieła sztuki?

Plan pracy

Nr zad.

Osoby odpowiedzialne / Osoby wspomagające

Termin wykonania prac

Termin konsultacji

Materiały

Uwagi

Uczeń:

  • zdobywa wiadomości na temat polskich instytucji kultury,
  • przygotowuje prezentację na temat wybranej instytucji artystycznej lub kulturalnej na podstawie zebranych informacji,
  • wyszukuje i selekcjonuje informacje na temat wybranego dzieła sztuki oraz jego twórcy, a także wiadomości dotyczące kontekstu kulturowego i społecznego danego dzieła sztuki,
  • opisuje i analizuje wybrane dzieło sztuki oraz przedstawia wrażenia wynikające z kontaktu z dziełem i uzasadnia swoje sądy,
  • redaguje wypowiedź pisemną na temat wybranego dzieła sztuki.
  1. Źródła informacji
  • Zbiory biblioteki szkolnej i publicznej(publikacje drukowane, reprodukcje dzieł, materiały multimedialne),Internet, konsultacje z nauczycielami, kontakt z pracownikami instytucji kultury (działy edukacyjne muzeów i centrów sztuki oraz innych ośrodków kultury organizujących ekspozycje, kuratorzy galerii itp.)
  1. Zadania dla uczniów
  2. Uczniowie zostają podzieleni na grupy. Każda z nich przygotowuje prezentację na temat wybranej przez siebie instytucji artystycznej lub kulturalnej z okolicy.  
  3. Harmonogram projektu -Przykładowy formularz harmonogramu prac

Realizacja projektu „Co mówią do nas dzieła sztuki?”

Numer grupy

Zadanie

Termin wykonania prac

Termin konsultacji

Uwagi

Sugerowana ilość czasu na poszczególne etapy:

  • etap I – przygotowanie prezentacji w grupach – dwa tygodnie,
  • etap II – prezentowanie przygotowanych prac – dwa dni,
  • etap III – wizyta w instytucji kulturalnej – jeden dzień,
  • etap V – zakończenie projektu – ocena pracy i zaangażowania uczestników projektu.
  1. Osoby odpowiedzialne za wykonanie zadań(podział ról)
  2. Terminy konsultacji

Terminy konsultacji uczniowie zapisują w tabeli z planem pracy. Nauczyciel wpisuje je do formularza harmonogramu prac.

  1. Sposoby dokumentowania pracy

Spostrzeżenia dotyczące realizacji konkretnych zadań uczniowie na bieżąco notują w tabeli z planem pracy. Nauczyciel nanosi swoje uwagi w formularzu harmonogramu prac.

  1. ocena projektu - Przykładowa karta oceny projektu

Numer grupy: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .                 Termin prezentacji: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Imiona i nazwiska uczniów: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Oceniane elementy projektu

Liczba punktów

Właściwe zaplanowanie pracy.

 

Podział zadań zgodnie z umiejętnościami i zainteresowaniami poszczególnych osób z grupy.

 

Zaangażowanie całego zespołu.

 

Dokumentowanie prac nad projektem.

 

Wykorzystanie informacji z różnorodnych źródeł.

 

Uporządkowanie i krytyczna analiza zebranych materiałów.

 

Przygotowanie tekstów.

 

Opracowanie graficzne.

 

Wykazanie się zdolnościami organizacyjnymi.

 

Kreatywność, oryginalność.

 

Systematyczność pracy.

 

Przestrzeganie ustalonych terminów konsultacji.

 

Prezentacja efektów pracy.

 

 

Suma punktów:

 

     

Projekt oprac. N. Mrozkowiak, M. Ipczyńska


Środa 01.04.2020r.     lekcja 1 wg planu klasy              

                                                e-Lekcja 2                                             data: 01.04.2020r.                      

  1. Zapisz temat w zeszycie ozdobnym krojem pisma.

T: Kamienie i powietrze –technika wykonania i faktura. Kolaż.

  1. Przeczytaj uważnie tekst z podręcznika str.54,55 dotyczący powyższych zagadnień.

3.Utrwal słownictwo którym charakteryzujemy: fakturę, technikę wykonania i materiał z którego wykonane są dzieła sztuki (patrz ramka - Przydatne określenia). Spróbuj wykorzystując poznane terminy plastyczne opisać ukazane dzieła na reprodukcjach. Odpowiadaj głośno, tak jakbyś robił to na forum klasy i przed nauczycielem. Pamiętasz z klas młodszych - faktura - to cecha powierzchni, skóra plamy barwnej, może być szorstka, gładka itp.-zapisz to w zeszycie.

4. Teraz przygotuj kartkę techniczną formatu A4, klej, nożyczki i materiały różne, które swoją fakturą zbliżone są do kamienia i powietrza: bibuła, krepina, papier ścierny, resztki tapety, folia aluminiowa i spożywcza, piórka, włóczki, wata itp. itd. Z tych materiałów wykonaj techniką kolażu pracę plastyczną na powyższy temat. Pamiętaj, że składniki kolażu często są łączone z elementami rysowanymi i malowanymi. Bądź kreatywny. Prace do świat prześlij do oceny na mój adres mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

5. Przypominam, że konkurs na pisankę wielkanocną wobec zaistniałej sytuacji został odwołany. Jeśli ktoś z Was ją zrobił, albo jeszcze do świąt zrobi to ocenię i wpiszę  W okresie świątecznym  pisanka niech zdobi Twoje miejsce pracy. To samo tyczy się innych konkursów plastycznych. Są jeszcze uczniowie, którzy 11.03 na lekcji nie ocenili kolażu!!! Prace przesyłamy do oceny drogą mailową. Pamiętaj o bezpieczeństwie, ładzie i porządku na stanowisku pracy. Estetyka wykonania i sposób przedstawienia tematu jest również ważny.  Życzę miłej pracy.

6. Obejrzyj prezentację przygotowaną przeze mnie na potrzeby lekcji, może któraś technika wykonania pisanki Cię  zainteresuje. Tradycje wielkanocne - zdobienie  jajek.


Środa 08.04.2020r.  ( lekcja 1 wg planu klasy)

  1. 1. zapisz zeszycie : e-Lekcja 3                             data: 08.04.2020r.

T: Projekt artystyczny – faza przygotowawcza.

  1. Wiesz już na czym polega praca w grupie metodą projektu! (lekcja wcześniejsza)
  2. Co masz zrobić w najbliższym czasie?
  3. a) Ze względu na zaistniałą sytuację tworzymy tylko 4 grupy 7 osobowe. Na czele każdej grupy stoi lider, którego ja wybieram. Są to numery w dzienniku: 2, 10, 15, 27. Liderzy zdalnie dobierają do siebie po 6 osób i przesyłają mi listę ze składem grupy i tematem, który będą realizować.  Każdy uczeń ma przynależeć do jakiejś grupy!!! (listę lider  przesyła do mnie  do 22.04.2020r.)
  4. b) Każdy uczeń zakłada teczkę tzw. portfolio - może to być zwykła teczka biurowa lub foliowa koszulka podpisana: imię, nazwisko, projekt artystyczny – plastyka kl.7. W tej teczce każdy będzie gromadził materiały dotyczące wybranego tematu mogą to być artykuły z gazety, wydruki , reprodukcje itp. (mogę sprawdzić online!). Każda grupa w porozumieniu ze sobą wybiera jeden z tematów z podręcznika na 81.- (Przykładowe tytuły). Inny temat, niż ten proponowany w podręczniku każda grupa może wybrać sobie sama po wcześniejszym ustaleniu tego ze mną. Propozycje innych tematów prześlę na grupę liderom.
  5. c) Każda grupa wraz z liderem stworzy plan pracy – patrz tabela, ustala zadania, czas realizacji, i do kogo będzie skierowana wasza propozycja. ( planując zadania wybierajmy te, które możemy zrealizować komunikując się i prezentując je zdalnie np. plan happeningu) W porozumieniu z liderem każdy członek grupy wykonuje jakieś zadanie dostosowane do swoich możliwości.(patrz podręcznik str. 81- Faza przygotowawcza, 82 – Podział zadań na grupy).

Plan pracy

       Zadanie

Osoby odpowiedzialne

Termin wykonania prac

Termin konsultacji lidera z nauczycielem w formie online

    Materiały

Uwagi

 

4) Przykładowe efekty pracy metodą projektu:

- plakat, kolaż lub inna forma plastyczna,  

- performance, happening, land art. (na własnym podwórku)

- książka, album, broszura, ulotka, gazetka,

- prezentacja multimedialna np.: Power Point,

- model, makieta, film, nagranie,

- relacja z debaty, wystawa prac w formie zdjęć,

- gra edukacyjna, krzyżówka, itp.

Następna faza projektu to faza realizacyjna- temat na lekcje następną . Potem już tylko finał projektu. Owocnej pracy!

Życzę Wam zdrowych, pogodnych świat spędzonych w gronie najbliższych.


Środa 15.04.2020r. kl.7 ( lekcja 1 wg planu klasy)

  1. 1. zapisz w zeszycie : e-Lekcja 4 data: 15.04.2020r.

T: Jak narysować portret?  Proporcje i światłocień.

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika dotyczący proporcji – str.57 i światłocienia str. 61. Zastanów się, którymi z określeń opiszesz ukazane dzieła? Zapamiętaj przydatne określenia dotyczące proporcji i światłocienia.
  2. Uporządkuj stanowisko pracy! Przygotuj kartkę formatu A4, ołówek miękki lub węgiel, gumkę chlebową. Zapoznaj się z poniższymi wskazówkami:
 

 Dla początkującego portrecisty bardzo pomocne w rysowaniu ludzkiej głowy może okazać się zastosowanie siatki linii, by precyzyjnie ustalić proporcje poszczególnych fragmentów twarzy. Pomimo nieskończonej różnorodności ludzkich fizjonomii, proporcje twarzy każdego dorosłego człowieka są podobne. Zanim wykorzystamy siatkę w waszych pracach, przestudiujemy przedstawiony rysunek z towarzyszącymi mu wyjaśnieniami.

Analiza w poziomie - twarz en face  (czyt. ąfas)

 

W przypadku twarzy pokazanej frontalnie (z przodu) wyznaczamy 5 jednostek poziomo i 7 pionowo ( jedna jednostka =  jeden kwadrat ). Zwróćmy uwagę na centralną, pionową linię biegnącą przez środek twarzy; określa ona odległość między oczami , biegnie pionowo przez nos, przecina w środku linię ust i dzieli brodę na pół. 

 

Szerokość oczu to jedna piąta szerokości całej głowy, czyli 1 jednostka (1 kwadrat ).

Odległość pomiędzy oczami 1kwadrat,

Szerokość oka to również 1  jednostka,

Odległość oka od ucha 1 jednostka,

 

Analiza w pionie

 

Oczy:  w połowie długości głowy,

Linia włosów:  1 jednostka od czubka głowy,

Nos:  półtorej jednostki w dół począwszy od linii oczu,

Dół dolnej wargi:  w odległości 1 jednostki od linii brody,

Uszy: 2  jednostki, zaczynają się na wysokości brwi i kończą równo z nosem.

Postępuj według wskazówek:

 

  1. Ułóż kartkę w pionie, podziel ją linią pionową na pół (nie używaj linijki, rób tak jak uczyłam na lekcji, czyli wesprzyj ołówek na środkowym palcu i prowadź go po krawędzi stołu – nie skalecz palca na kartce!)
  2. Teraz podziel kartkę w pionie na 5 równych kolumn,
  3. Ułóż kartkę poziomo,
  4. Podziel kartkę linią na połowę,
  5. Teraz podziel kartkę w poziomie na 7 równych wierszy,
  6. W wyznaczonej siatce 5x7 narysuj owal twarzy, postępuj jak na prezentowanym rysunku.
  7. 4. Zachęcam wszystkich do naszkicowania portretu według powyższych wskazówek! Portrety do oceny przyślą numery: 5,6,8,9,12,20.
  8. 5. Zapisz notatkę w zeszycie:

 Portret służy utrwaleniu czyjegoś wizerunku. To dzieło ukazujące twarz, głowę, lub popiersie człowieka o rozpoznawalnych rysach.

Rodzaje portretów – indywidualny, zbiorowy, miniaturowy, trumienny, en face (czytaj ąfas- z przodu), z profilu, półprofilu.

Autoportret – to portret własny artysty.

Techniki portretowania: rysunek, malarstwo, grafika, fotografia. Formą przestrzenną jest rzeźba.

  1. Wzbogać  swoją wiedzę na temat portretu. Klikając w interaktywne punkty pobaw się rozwiązując ćwiczenia.  Znajdziesz tu również  wskazówki jak inaczej, niż prezentowany przeze mnie sposób narysować  portret.  Kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/portret---czy-to-takie-trudne/DBaICxzLK

 

  1. Przypominajka! Czy liderzy maja już utworzone grupy projektowe? Wciąż czekam na kolaż-kamienie i powietrze! Po upływie terminu wpiszę jedynki!!!

 

Środa  22.04.2020.  kl.7 ( lekcja 1 wg planu klasy)

                                                   e-Lekcja 5                                22.04.2020r.

  1. 1. Zapisz w zeszycie :

T:      Kształt i kompozycja w martwej naturze. Bryły przestrzenne.

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika dotyczący kształtustr.56 i kompozycji str. 59. Zastanów się, którymi z określeń opiszesz ukazane dzieła? Zapamiętaj przydatne określenia dotyczące wyżej wymienionych środków wyrazu artystycznego.
  2. Uporządkuj stanowisko pracy! Przygotuj kartkę formatu A4, ołówek miękki, gumkę chlebową. Zanim naszkicujesz przedmioty zapoznaj się z poniższymi wskazówkami:

Jak narysować przestrzenne bryły?

Wybrane fragmenty naszego otoczenia tworzą przestrzenny i kolorystyczny układ form o charakterystycznych powierzchniach. Przedmioty codziennego użytku zaliczamy do martwej natury. Na początku pracy nad martwą naturą trzeba wyznaczyć przestrzenne proporcje brył na płaszczyźnie. W tym celu rysujący szkicuje coraz więcej linii, których układ naśladuje kształty przedmiotów. Stopniowo zaznacza coraz więcej szczegółów, a zbyt długie lub niepotrzebne kreski wyciera

gumką. Wraz z wprowadzeniem modelunku walorowego ukazuje charakterystyczne faktury i wzory, np. powierzchnię drewna.

 

1

  1. a) Podziel kartkę A4 liniami na 16 równych części. Tak jak to robiłeś rysując portret. Zamknij jedno oko i spójrz na martwą naturę przez wykonaną w ten sposób siatkę. Następnie delikatnie naszkicuj kształty tych przedmiotów w odpowiednich fragmentach siatki narysowanej na kartce

  1. b) Zmień ołówek na bardziej miękki i zaznacz krawędzie przedmiotów trochę mocniej i bardziej szczegółowo. Porównuj swój rysunek z tym, który widzisz powyżej.

 

  1. c) Zakreskuj powierzchnie przedmiotów, które znajdują się w półcieniu. Omijaj przy tym jasno oświetlone miejsca. Nałóż warstwami kolejne ślady tam, gdzie cienie powinny być głębsze.

 

  1. d) Kontynuuj pracę nad światłocieniem – zróżnicuj powierzchnie błyszczące i matowe, wzmocnij kontrast.

 

 

  1. Tak wykonane prace przyślą do oceny numery: 1,7,14,21,24,26,27,28. Termin do lekcji następnej tj. 29.04.Przypomnę kryterium oceny – za każdy tydzień zwłoki ocenę obniżam o jeden stopień.

      5. Kolejne i ostatnie przypomnienie!!!

Wciąż czekam na kolaż-kamienie i powietrze!  Kto dośle pracę dzisiaj otrzyma już tylko ocenę dst. Portretu  nie odesłały do tej pory wyznaczone numery. Pisankę –pracę konkursową wykonały tylko 2 uczennice. Udział w konkursach plastycznych stanowi kryterium do oceny celującej. Przypomnę, że plastyka kończy się w kl.7. Ocena z tego przedmiotu z kl.7 pojawi się na świadectwie w kl.8!!!

 


Środa 29.04.2020r. kl.7 plastyka ( lekcja 1 wg planu klasy)

                                                   e-Lekcja 6                               29.04.2020r.

  1. 1. Zapisz w zeszycie :    

T:     Linia narzędziem wyznaczającym przestrzeń. Wieś – krajobraz z linii.

 

  1. Zapoznaj się z tekstem dotyczącym linii - podręcznik str.63. Dla utrwalenia rodzajów linii przepisz do zeszytu – ramka: Przydatne określenia. Którymi z podanych określeń opiszesz prezentowane na reprodukcjach dzieła?
  2. Otwórz stronę:

https://epodreczniki.pl/a/linia-jako-narzedzie-wyznaczania-przestrzeni-podstawy-perspektywy-linearnej-zbieznej/D463kFTq6

 

  1. Przeczytaj: Przestrzeń i iluzja przestrzeni w naszym życiu - przykłady zdjęć. Przepisz do zeszytu tytuł i autora dwóch prezentowanych tu dzieł.

 

  1. Wykonaj ćwiczenie 1. Przyporządkuj odpowiednie linie do poniższych ilustracji. Sprawdź poprawność wykonania ćwiczenia.
  2. Odpowiedz pisemnie na ćwiczenie 2. Zapoznaj się z przykładem idealnego miasta wg renesansowego malarza Piero della Francesco. Na ilustracji zaprezentowano 3 poziome linie, która z nich, jest według Ciebie linią horyzontu?
  3. Ćwiczenie 3   Na przykładzie idealnego miasta Piero della Francesco, wskaż 3 następujące elementy: linia horyzontu, linie zbiegu i punkt zbiegu. Połącz je w pary z trzema kolorami, które widzimy na obrazie (czerwona linia, zielona linia, niebieski punkt). Odpowiedź napisz w zeszycie, ćwiczenia numeruj.
  4. Ćwiczenie szóste wykonaj ustnie.
  5. Ze słownika pojęć przepisz do zeszytu definicję: linii i linii horyzontu.     Zorientowałeś się, że pogrubieniem (B) zaznaczyłam polecenia które należy wykonać pisemnie w zeszycie! Zdjęcie tej notatki do oceny przyślą numery: 10,11,13,16,18,19,21. Czas przysyłania prac do lekcji następnej tj. 06.05.2020r. Wyznaczeni na lekcjach poprzednich uczniowie zalegają z pracami: portret, bryły przestrzenne. Po upływie terminu otrzymają jedynki.  
  6. Zadanie dodatkowe dla chętnych - (zdd). Na formacie A4 naszkicuj  ołówkiem krajobraz wiejski: (pola, łany zbóż, zwierzęta w gospodarstwie, maszyny rolnicze itp.) stosując poznane rodzaje linii. (patrz podręcznik str.63. - Przydatne określenia) Prace przyślij do oceny. Miłej zabawy!

Środa  06.05.2020r. kl.7 plastyka ( lekcja 1 wg planu klasy)

                                                   e-Lekcja 7                                06.05.2020r.

  1. 1. Zapisz w zeszycie :

T:   Tworzenie z natury – mój pomysł na pejzaż.

  1. Przeczytaj tekst ze str. 66-71. Pisemnie w zeszycie   wyjaśnij terminy:

kamera obscura -

malowidło  trompe-ioeil –

martwa natura –

vanitas –

gabinety osobliwości –

plener –

pejzaż –                                                                                                                                                                        

Notatkę  do oceny przyślą numery: 6,14,17,22.  Czas odesłania do lekcji następnej tj. 13.05.  Po tym terminie wpisuję jedynki!

 

 


 

  

Środa  13.05.2020r. kl.7  plastyka  ( lekcja 1 wg planu klasy)

                                                   e-Lekcja 8                                13.05.2020r.

  1. Zapisz w zeszycie :

T:   Projekt artystyczno – edukacyjny. Faza realizacyjna.

  1. Co zrobiliśmy do lekcji dzisiejszej przygotowując się do realizacji projektu edukacyjnego? (przypomnienie -lekcja z 25.03)

-  powołanie liderów czterech grup projektowych,

-  przypisanie uczniów do poszczególnych grup,

-  wybranie tematu projektu i jego akceptacja przez nauczyciela,

- opracowanie planu pracy (wg tabeli z 25.03.),

-  wyznaczenie osób z grupy odpowiedzialnych za poszczególne zadania,

- założenie teczki portfolio i gromadzenie w niej materiałów  do wybranego tematu,

  1. Zaczynacie realizować zadania zaplanowane w planie pracy i przydzielone poszczególnym członkom grupy. Nad przebiegiem prac czuwa lider, to on w porozumieniu z grupą wyznacza osoby do realizacji poszczególnych zadań z planu pracy. Zadania przygotujcie tak, żeby można było je zaprezentować na lekcji online przed 9 czerwca (wystawianie przewidywanych ocen końcoworocznych). Propozycje zadań przesłałam liderom na adres grup. Drogą mailową lub poprzez aplikację Teamsa liderzy kontaktują się z nauczycielem.
  2. Projekt powinien zawierać następujące elementy:

Temat projektu,

Cel projektu,

Źródła informacji, (podręcznik s. 82.)

Opis zadań dla grup, (podręcznik s.82-83)

Harmonogram z terminami realizacji zadań,( formularz przesłany liderom)

Imiona i nazwiska osób odpowiedzialnych za wykonanie zadań,

Opis sposobu dokumentowania prac.

 Kryteria oceny projektu prześlę liderom.

 


 Środa  20.05.2020r. kl.7  plastyka  ( lekcja 1 wg planu klasy)

                                                   e-Lekcja 9                                20.05.2020r.

 Zapisz w zeszycie :   

T: Czy pejzaże mogą uratować miasto? Weduta.

  1. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str.72-75.
  2. Zapamiętaj różne typy pejzażu.
  3. Przeanalizuj dzieła: Ikony sztuki - pejzaż str.73.
  4. Uczniowie spełniający kryteria na ocenę celującą mogą wykonać pejzaż dowolną techniką plastyczną na formacie A3 i przysłać do oceny do lekcji następnej (22.05).

     Informacja! Dnia 28 maja (czwartek) o godz. 9.00. spotkamy się na lekcji plastyki online. Wtedy to poszczególne grupy zaprezentują  na ocenę swoje zadania z projektu edukacyjnego. W piątek 22 maja o godz. 13.00 spotkam się online z liderami grup. Spotkanie zaplanuję w kalendarzu Teamsa.



Czwartek 28.05.2020r. ( lekcja  1 wg planu klasy ze środy)

                                             e-Lekcja 10  online                           28.05.2020r.

T:   Projekt artystyczno – edukacyjny. Faza podsumowująca.

  1. Omówienie działań przeprowadzonych w ramach projektu artystyczno-edukacyjnego. Karta oceny projektu.
  2. Ocena projektu i podsumowanie pracy w zespole.
  3. Jak oceniam swój udział w projekcie? Samoocena.

Środa  03.06.2020r.   ( lekcja 1 wg planu klasy)

                                                   e-Lekcja 11                              03.06.2020.

 Zapisz w zeszycie :   

T: Co artyści mówią  nam o sobie? Autoportret.

  1. Jeszcze raz zapoznaj się z tekstem na str. 76 podręcznika. Jeśli nie masz w zeszycie to zapisz termin autoportret.
  2. Przeczytaj ciekawostkę o włoskim artyście Permigianino.
  3. Na str. 77 znajdziesz informacje o portretach tworzonych przez innych artystów –zapoznaj się z nią.

Środa 10.06.2020 plastyka kl.7  (lekcja 1 wg planu ucznia)

                                                      eLekcja 12                                     10.06.2020r.

T: To warto zobaczyć! Dzieła sztuki współczesnej.

  1. W całej Polsce można znaleźć ciekawe dzieła reprezentujące różne dziedziny i formy sztuki współczesnej. Zapoznaj sie z nimi czytając tekst w podręczniku str.84,85.
  2. Czy wiesz, jakie obiekty sztuki znajdują się w Twojej najbliższej okolicy? Jeśli nie zapoznaj się z informacją umieszczoną na stronie powiatu dębickiego: https://pl.wikivoyage.org/wiki/Powiat_d%C4%99bicki, http://zabytki-podkarpacie.pl/zabytki-powiat-debicki_f_27_p_4
  3. Utrwal terminy plastyczne: słownik plastyczny str.86-90.

To już nasza ostatnia w tym roku lekcja plastyki. Życzę Wam zdrowego i bezpiecznego wypoczynku w czasie wakacji.

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.