20.04.20r.(poniedziałek)
Lekcja 7
Temat: Jak umiejętnie zagospodarować swój czas?
Do każdego punktu podaj przykład z życia, w którym ta reguła dobrze działa.
1.Zadania, które masz wykonać, uszereguj, zaczynając od najważniejszych.
2.Spróbuj skoncentrować się na sprawach najpilniejszych.
3.Nie rób kilku rzeczy w jednym czasie.
4.Skoncentruj się na pracy, zmniejsz ilość przerw w trakcie jej wykonywania.
5.Duże zadania podziel na kilka etapów.
6.Każdego dnia przeznacz trochę czasu na relaks, w którym nikt nie będzie przeszkadzał ani absorbował Twojej uwagi.
WDŻ klasa 5a
4.05.20r.(poniedziałek)
Lekcja 7
Temat: Wykonywanie poleceń. Przeczytaj uważnie i wykonaj polecenia najszybciej jak potrafisz Masz na 5 minut .
- Zanim cokolwiek zrobisz przeczytaj wszystko uważnie.
- Pamiętaj, że masz na to tylko 5 minut.
- Obok tego zdania napisz swoje imię i nazwisko.
- Przypomnij sobie pierwszy wierszyk, jakiego nauczyłeś się na pamięć i napisz pierwszą zwrotkę.
- Wymień pięć gatunków drzew.
- Narysuj schemat kwiatu.
- Test pamięci: Co jadłeś przedwczoraj na kolację?
- Dodaj do siebie cyfry: 16+19+35+10+12+18=
- Kto jest autorem książki „W pustyni i w puszczy”
- Od wyniku z zadnia 8 odejmij 21 1
- Powiedz na głos – „prawie skończyłem” – jestem najlepszy. Powodzenia!
15.06.20r.(poniedziałek)
Lekcja 7
Temat: Kto ma wpływ na moje życie?
Spotykamy różne osoby, które mają wpływ na nasze życie. Czasami jesteśmy świadomi tego wpływu, czasem spotkania z tymi osobami mijają niezauważenie. To ćwiczenie daje szansę na zastanowienie się i ocenę, w jaki sposób inni mogą na nas mieć wpływ.
Pytania pomocnicze.
1. Czy kiedy ktoś wywiera pozytywny wpływ na Twoje życie, mówisz mu o tym.
2. Jakie podobieństwa znajdujesz wśród ludzi, wywierających na Ciebie największy wpływ?
3. Jak myślisz, jaki Ty masz wpływ na czyjeś życie i postępowanie?
4. Co sprawia, że pewne spotkania z ludźmi pamiętamy bardzo dobrze, a inne znikają z naszej pamięci szybko?
Materiały;
Papier, kredki, dobry humor
Ćwiczenie:
Na kartce A4 odrysowujemy swoją dłoń. Kolejno ponumeruj palce, zaczynając od kciuka, 1, 2, 3, 4 i 5.
Na palcach narysowanej ręki napisz:
1. Imię osoby, którą najbardziej lubisz
2. Imię osoby, którą znasz i myślisz, że możesz najwięcej od niej się nauczyć
3. Imię osoby, którą znasz i myślisz, że ma największe zdolności przywódcze
4. Wybierz imię osoby z tych trzech, które wyżej wymieniłeś/aś, która ma najwięcej chęci w poznawaniu świata
5. Trzy słowa, które chciałbyś, aby użyto w opisie Twojej osoby.