1.    Tytuł: „Literackim szlakiem Czesława Miłosza” – prezentacja multimedialna (język polski)

Cele: uroczyste obchody Roku Czesława Miłosza; poznanie przez uczniów biografii i twórczości poety;

         czytanie wybranych utworów lirycznych poety oraz redagowanie krótkich notatek interpretacyjnych;

         korzystanie z różnych źródeł informacji; opracowanie prezentacji multimedialnej jako pomocy dydaktycznej do języka polskiego;

         wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się

Problem do rozwiązania: Czego nauczyliśmy się o życiu, czytając Miłosza?

 

2.    Tytuł: „Romantyzm – przewodnik multimedialny po epoce” (język polski)

Cele: poszerzenie wiadomości na temat romantyzmu; wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się,

         opracowanie pomocy dydaktycznej do języka polskiego dla klasy II gimnazjum

Problem do rozwiązania: Jaki był wpływ ideałów romantycznych na literaturę, teatr, malarstwo, architekturę, muzykę i obyczaje?
                                                 (na wybranych przykładach)

 

3.    Tytuł: „Miłość niejedno ma imię” (język polski)

Cele: pogłębienie wiedzy na temat motywu miłości w literaturze i sztuce;

        dostrzeganie uniwersalnych wartości wpisanych w dzieła sztuki;

        przeprowadzenie ankiety na temat kierowania się przez ludzi rozsądkiem i uczuciami w różnych sytuacjach życiowych;

        opracowanie prezentacji multimedialnej na temat symboli miłości

Rozwiązanie problemu: Jakie uniwersalne wartości wpisane są w teksty kultury?

 

4.    Temat: „All around us” (język angielski)

Cele: poszerzenie wiedzy na temat naszej miejscowości; bogacenie słownictwa w tym zakresie;

          redagowanie krótkich tekstów oraz tłumaczenie ich na język angielski;

          opracowanie prezentacji multimedialnej;

Rozwiązanie problemu: Jak opracować przewodnik multimedialny po naszej miejscowości?

 

5.– 6.Tematy: „Bajki z Polski”, „Bajki ze świata” (geografia)

Cele: korzystanie z różnych źródeł informacji; gromadzenie tekstów literackich do antologii;

          redagowanie informacji o krajach, z jakich pochodzą te baśnie;

          wykonanie albumów; przygotowanie krótkiej inscenizacji jednej z baśni

Rozwiązanie problemu: Jakie wspólne motywy można dostrzec po analizie baśni polskich i innych krajów?

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.