1. Tytuł: „Literackim szlakiem Czesława Miłosza” – prezentacja multimedialna (język polski)
Cele: uroczyste obchody Roku Czesława Miłosza; poznanie przez uczniów biografii i twórczości poety;
czytanie wybranych utworów lirycznych poety oraz redagowanie krótkich notatek interpretacyjnych;
korzystanie z różnych źródeł informacji; opracowanie prezentacji multimedialnej jako pomocy dydaktycznej do języka polskiego;
wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się
Problem do rozwiązania: Czego nauczyliśmy się o życiu, czytając Miłosza?
2. Tytuł: „Romantyzm – przewodnik multimedialny po epoce” (język polski)
Cele: poszerzenie wiadomości na temat romantyzmu; wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się,
opracowanie pomocy dydaktycznej do języka polskiego dla klasy II gimnazjum
Problem do rozwiązania: Jaki był wpływ ideałów romantycznych na literaturę, teatr, malarstwo, architekturę, muzykę i obyczaje?
(na wybranych przykładach)
3. Tytuł: „Miłość niejedno ma imię” (język polski)
Cele: pogłębienie wiedzy na temat motywu miłości w literaturze i sztuce;
dostrzeganie uniwersalnych wartości wpisanych w dzieła sztuki;
przeprowadzenie ankiety na temat kierowania się przez ludzi rozsądkiem i uczuciami w różnych sytuacjach życiowych;
opracowanie prezentacji multimedialnej na temat symboli miłości
Rozwiązanie problemu: Jakie uniwersalne wartości wpisane są w teksty kultury?
4. Temat: „All around us” (język angielski)
Cele: poszerzenie wiedzy na temat naszej miejscowości; bogacenie słownictwa w tym zakresie;
redagowanie krótkich tekstów oraz tłumaczenie ich na język angielski;
opracowanie prezentacji multimedialnej;
Rozwiązanie problemu: Jak opracować przewodnik multimedialny po naszej miejscowości?
5.– 6.Tematy: „Bajki z Polski”, „Bajki ze świata” (geografia)
Cele: korzystanie z różnych źródeł informacji; gromadzenie tekstów literackich do antologii;
redagowanie informacji o krajach, z jakich pochodzą te baśnie;
wykonanie albumów; przygotowanie krótkiej inscenizacji jednej z baśni
Rozwiązanie problemu: Jakie wspólne motywy można dostrzec po analizie baśni polskich i innych krajów?