1. Tytuł: „Śladami sztuki ludowej w naszym regionie” (zajęcia artystyczne)
Cele: rozwijanie umiejętności artystycznych uczniów; poszerzanie wiedzy na temat sztuki ludowej naszego regionu;
poznanie ludzi zajmujących się rzemiosłem regionalnym oraz przeprowadzenie wywiadów z nimi;
przygotowanie wystawy oraz opracowanie prezentacji multimedialnej;
wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się
Problem do rozwiązania: Czy sztuka ludowa jest wciąż obecna w naszej miejscowości?
2. Tytuł: „Razem możemy więcej” (godzina wychowawcza, działalność charytatywna)
Cele: posługiwanie się TIK; udział w działaniach na rzecz osób potrzebujących pomocy;
współpraca z instytucjami niosącymi ludziom pomoc
Problem do rozwiązania: Jak zorganizować działalność wolontariacką w naszej szkole?
3. Tytuł: „Komputer nie jest trudny pomimo wieku ludzi” (informatyka)
Cele: zorganizowanie kursu komputerowego dla seniorów;
uczenie ludzi starszych obsługi wybranych programów;
wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się
Rozwiązanie problemu: Jak zorganizować kurs komputerowy dla seniorów?
4. Temat: „Organizujemy Mini-Euro 2012 w Zespole Szkół w Czarnej” (wychowanie fizyczne)
Cele: opracowanie regulaminu imprezy; rozpropagowanie turnieju wśród uczniów;
przygotowanie boisk, oprawy muzycznej, zapewnienie opieki medycznej;
przygotowanie i przeprowadzenie międzyklasowych turniejów piłki nożnej;
przypomnienie klasom zasad kulturalnego kibicowania oraz przestrzeganie zasad fair podczas turnieju przez wszystkich uczestników imprezy
Rozwiązanie problemu: Jak zorganizować Mini-Euro 2012 w naszej szkole?
5. Temat: „Pływam dla zdrowia” (wychowanie fizyczne)
Cele: dyskusja grupowa na temat wpływu pływania na zdrowie człowieka;
kształtowanie zachowań prozdrowotnych; promowanie aktywnego wypoczynku;
omówienie zasad bezpiecznego korzystania z basenu
Rozwiązanie problemu: Dlaczego warto chodzić na basen?
6. Temat: „Co zawdzięczamy starożytnym?” (historia)
Cele: rozumienie znaczenia dziedzictwa kultury starożytnej Grecji dla cywilizacji europejskiej;
korzystanie z różnych źródeł informacji;
przygotowanie krótkich inscenizacji związanych z tematem projektu;
opracowanie prezentacji multimedialnej; przygotowanie wystawy;
Rozwiązanie problemu: Co zawdzięczamy starożytnym Grekom?
7. Temat: „Dlaczego młodzież kocha Jana Pawła II?” (religia)
Cele: ukazanie znaczenia pontyfikatu Jana Pawła II dla młodzieży;
pogłębienie wiadomości na temat osoby i nauczania papieża;
przeprowadzanie wywiadów wśród uczniów;
opracowanie prezentacji multimedialnej
Rozwiązanie problemu: Dlaczego młodzież kocha Jana Pawła II?
8. Temat: „Festivals and celebrations in the United Kingdom – święta w Zjednoczonym Królestwie” (język angielski)
Cele: zapoznanie ze świętami i sposobami ich obchodzenia w Zjednoczonym Królestwie;
opracowanie spisu świąt; bogacenie słownictwa;
redagowanie krótkich informacji związanych ze świętami oraz tłumaczenie ich na język angielski;
opracowanie prezentacji multimedialnej;
wykorzystanie TIK w nauczaniu i uczeniu się
Rozwiązanie problemu: Czy święta brytyjskie i polskie są podobne?