- Tytuł: „Zostań wolontariuszem!” – rola wolontariatu w przygotowaniu i przeprowadzeniu Światowych dni Młodzieży w parafii i w Krakowie (religia, naucz. Ks. Zygmunt Ogórek)
Cele: - zapoznanie uczniów z ideą ŚDM;
- zaangażowanie się w pracę wolontariacką na ŚDM;
- nabycie umiejętności organizacyjnych, społecznych;
- zachęcenie innych młodych ludzi do angażowania się w ŚDM;
- opracowanie prezentacji multimedialnej jako produktu końcowego projektu;
Problem do rozwiązania: Co to znaczy być dobrym wolontariuszem?
- Tytuł: „Chcemy aktywnie spędzać wolny czas!” (wychowanie fizyczne, naucz. Marek Wulkowicz)
Cele: - wpływ aktywności fizycznej na zdrowie człowieka;
- wpływ pływania na rozwój organizmu;
- kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
- hartowanie organizmu;
- zachęcenie do uczestnictwa w rekreacyjnych i sportowych formach uczestnictwa w kulturze fizycznej;
- poznanie zasad bezpiecznego korzystania z dostępnych obiektów rekreacyjnych i sportowych;
Problem do rozwiązania: Dlaczego należy aktywnie spędzać wolny czas?
- Tytuł: „Czy wybitni sportowcy mogą być wzorem dla współczesnej młodzieży?” (wychowanie fizyczne, naucz. Tadeusz Ślusarczyk)
Cele: - wykonanie szkolnej gazetki sportowej;
- wyszukiwanie informacji w środkach masowego przekazu na temat kariery sportowej wybitnych sportowców;
- analiza materiału rzeczowego pod kątem przydatności do tematu projektu;
- wykorzystywanie różnych źródeł informacji, wykorzystywanie TIK;
- poszukiwanie w kręgu sportowców wzorów do naśladowania dla młodzieży;
Rozwiązanie problemu: „Czy wybitni polscy sportowcy mogą być wzorem do naśladowania dla młodzieży?”
- Temat: „Wpływ muzyki na rozwój i zachowanie człowieka” (muzyka, naucz. Krzysztof Kajpust)
Cele: - rozwijanie, pogłębianie i upowszechnianie wiedzy dotyczącej różnych gatunków muzyki, a w szczególności muzyki barokowej mającej wpływ na dobre samopoczucie człowieka;
- kształtowanie umiejętności poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji, korzystając z zasobów bibliotecznych, zasobów własnych i Internetu;
- rozwijanie umiejętności artystycznych uczniów;
- wyszukiwanie utworów z repertuaru polskiej muzyki rozrywkowej;
- praktyczna prezentacja utworów muzyki rozrywkowej;
Rozwiązanie problemu: Jaki jest wpływ muzyki na rozwój i zachowanie człowieka?