PILNE!!!
POMAGAMY UKRAINIE !!!
Szkoła w Czarnej uruchamia zbiórkę pieniężną do puszek na rzecz potrzebujących z Ukrainy. Datki można wpłacać do puszek na terenie szkoły (wyznaczonym uczniom podczas przerw lub w sekretariacie szkoły). Pierwsza część zbiórki potrwa do piątku 4 marca 2022 r.
Bądźmy solidarni!!!!
Dzień Dinozaura
26 lutego obchodzimy Światowy Dzień Dinozaura. Podczas zajęć uczniowie z oddziału przedszkolnego obejrzeli prezentację multimedialną i program edukacyjny, dzięki którym poznali historię dinozaurów. Dowiedzieli się, kiedy żyły, czym się żywiły i jak wyglądały. Następnie przedszkolaki wykonywały tematyczne i kreatywne zadania jak malowanie farbami sylwetki dinozaura, wyklejanie szkieletu, czy projektowanie opaski na głowę. Ogromną radość sprawiła zabawa z latarką: Co wykluje się z jaja dinozaura?
Dzień Dinozaura był okazją do zabawy, ale również zainspirował dzieci i pobudził ich ciekawość, zachęcił do poznania historii Ziemi i jej mieszkańców. Dzieci przejawiają zainteresowanie tymi gadami, więc ten dzień bardzo im się podobał.
Katarzyna Zielińska
PODSUMOWANIE PRACY SZKOŁY W I SEMESTRZE w r. szk. 2021/2022
Krótkie zestawienie okresów nauki stacjonarnej i zdalnej w I semestrze:
20.12.2021 – 09.01.2022 r. - decyzją Rządu RP nauczanie zdalne dla uczniów w całej Polsce;
27.01.2022 r. – 27.02.2022 r. - decyzją Rządu RP nauczanie zdalne dla uczniów kl. 5-8 w całej Polsce;
Uczniowie większości klas przynajmniej raz przebywali na „kwarantannach klasowych”. Wyjątkiem są uczniowie klas 2b i 3, którzy w I semestrze pracowali wyłącznie stacjonarnie.
Krótka statystyka kl. I –III
- Liczba uczniów w klasach I – III ogółem: 101;
- Najwyższą frekwencję uzyskała klasa III a – ok. 85,94%;
- Frekwencja kl. I – III ok. 84,21 %;
- Za 100% frekwencję (w nauczaniu stacjonarnym) wyróżniono 3 uczniów.
Krótka statystyka kl. IV–VIII
- Liczba uczniów w klasach IV - VIII ogółem: 179;
- Najwyższą frekwencję uzyskała klasa IVb – ok. 92,23%;
- Frekwencja kl. IV-VIII – ok. 89,18%;
- Klasa z najwyższą średnią ocen to klasa IV a ze średnią ocen 4,49;
- Średnia ocen szkoły (kl. IV-VIII) to 4,07;
- Wyróżnionych za naukę (ze średnią ocen od 4,75 i zachowaniem co najmniej bardzo dobrym) w kl. IV-VIII zostało 32 uczniów, co stanowi ok. 18 % (w tym średnią 5,0 lub więcej uzyskało 15 uczniów);
- Najwyższą w szkole średnią ocen 5,23 uzyskała uczennica kl. VIa - Anna Kizior;
- Drugą i trzecią w szkole średnią ocen uzyskali kolejno uczniowie kl. Va – Aleksandra Wantuch - średnia ocen 5,19 i z kl. VIIa Olga Jensz – średnia ocen 5,13;
- Zachowanie wzorowe uzyskało 40 uczniów kl. IV-VIII, co stanowi ok. 22,3%;
- Za 100% frekwencję (w nauczaniu stacjonarnym) wyróżniono 13 uczniów.
Największe sukcesy
KONKURSY ORGANIZOWANE PRZEZ KURATORIUM OŚWIATY W RZESZOWIE:
* KONKURS Z INFORMATYKI: do III (wojewódzkiego) etapu konkursu z informatyki zakwalifikowali się:
- Piotr Urbanek
- Rafał Tokarski
- Bartłomiej Ryznar
* KONKURS Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO: w II (rejonowym) etapie konkursu udział wzięły:
- Julia Brożyna
- Kornelia Gwiżdż
* KONKURS Z BIOLOGII: w II (rejonowym) etapie konkursu udział wzięła:
- Julia Brożyna
Czekamy na ogłoszenie wyników II etapu konkursu z biologii i mocno trzymamy za Julkę kciuki!
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów
Magdalena Łączak
Światowy Dzień Kota
Są puszyste i mięciutkie, mruczą, miauczą, łaszą się, salonowe, rasowe, dachowce, bywają bezdomne. Kto? Oczywiście koty. 17 lutego zajęcia i zabawy w oddziale przedszkolnym zdominowała kocia tematyka, a to w związku z obchodami Światowego Dnia Kota. Dzieci wysłuchały opowiadań o kotku, uczyły się w jaki sposób opiekować się tymi zwierzętami, oglądały prezentacje multimedialne, zapoznawały się z kocimi obyczajami oraz sposobami pielęgnacji kotów. Uczniowie wykonywali też kocie prace plastyczne. Prace były naprawdę piękne, pomysłowe, wykonane różnymi technikami. Dzieci doskonale poradziły sobie także z rozpoznawaniem postaci bajkowych kotów. Podczas tych wesołych zabaw i zajęć nie zapomnieliśmy, że jednym z celów tego święta jest także niesienie pomocy bezdomnym kotom i uwrażliwienie dzieci na ich czasem niezwykle trudne kocie życie.
Katarzyna Zielińska
Kraina Mocy Słów
W lutym uczniowie klasy trzeciej zrealizowali kolejny moduł Międzynarodowego projektu edukacyjnego Emocja.
Celem podjętych działań było rozwijanie umiejętności funkcjonowania społecznego poprzez rozwój kompetencji komunikacyjnych, życzliwość, wrażliwość na potrzeby innych oraz poszanowanie dla odmienności, otwartość i empatię.
Uczniowie z zaangażowaniem wykonywali wszystkie zadania. Wysłuchali opowiadania o "Ciepłym i puchatym”, z którego dowiedzieli się, że są słowa "kolczaste”, które mogą ranić oraz słowa ,,puchate i miłe”, które sprawiają przyjemność drugiej osobie. W "worku dobrych słów” uczniowie poszukali wyrazów o wydźwięku pozytywnym i odrzucili te o wydźwięku negatywnym. Dużą przyjemność sprawiła dzieciom praca plastyczna - "Puchate słowa”, jak i wykonanie "drzewka pięknych słów”.
Z niecierpliwością czekamy na kolejny moduł.
realizacja projektu Katarzyna Zielińska