Pielgrzymka klasy III do Zakopanego i Ludźmierza

„Co nasyca oczy,
nasyca serce”
(przysłowie irlandzkie)

W dniu 16 maja dzieci z klasy III wraz z rodzicami oraz wychowawczynią Martą Ladą, pod przewodnictwem księdza proboszcza Stanisława Janusza, wyjechały na pielgrzymkę dziękczynną za dar I Komunii świętej do Zakopanego i Ludźmierza.

Pielgrzymowanie rozpoczęliśmy już w autokarze, odmawiając modlitwy i śpiewając pieśni. Podziwialiśmy góry, które nas otaczały i byliśmy zachwyceni pięknem krajobrazu oraz wspaniałą pogodą. Następnie, już w Zakopanem, udaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach. Zwiedziliśmy Park Fatimski na terenie sanktuarium, gdzie umieszczony został ołtarz, przy którym Jan Paweł II odprawił mszę św. w Zakopanem pod Krokwią w 1997 roku. Centralnym punktem pielgrzymki była dziękczynna Msza św., którą odprawiał także nasz ksiądz proboszcz.  Wnętrze sanktuarium, wykończone drewnem z rzeźbionymi elementami, zrobiło na nas ogromne wrażenie. Kościół został wybudowany jako wotum wdzięczności za ocalone życie Ojca Świętego Jana Pawła II w zamachu 13 maja 1981.

Po Mszy udaliśmy się pod Wielką Krokiew, gdzie specjalną trasą pieszą weszliśmy na samą górę na taras widokowy. Wysokość skoczni oraz piękne widoki dosłownie zapierały dech w piersiach! Dalsza droga wiodła do  Sanktuarium Matki Bożej  Królowej Podhala w Ludźmierzu. Miejscowość ta położona jest na granicy miasta Nowy Targ i jest najstarszą wsią na Podhalu. W Sanktuarium dzieci pod przewodnictwem księdza proboszcza odmówiły dziesiątkę Różańca, a następnie wspólnie zwiedzaliśmy przepiękne otoczenie kościoła: Maryjny Ogród Różańcowy z 20 kaplicami poszczególnych tajemnic wyrzeźbionych w białym marmurze, figurę Św. Jana Pawła II oraz Bramę Wiary, gdzie każdy z nas uderzył dzwonem.

Planowana była także wizyta w Starym Sączu, jednak z powodu zamkniętej drogi nie było to możliwe. Tak więc pełni wrażeń duchowych udaliśmy się w drogę powrotną do Czarnej.

Ksiądz proboszcz Stanisław Janusz przez całą pielgrzymkę wspaniale pełnił rolę przewodnika, zarówno duchownego – prowadząc modlitwy i intonując pieśni, jak i turystycznego, przekazując nam bardzo dużo ciekawych informacji. Wszyscy byliśmy zachwyceni pielgrzymką i z radością w niej uczestniczyliśmy. Bardzo dziękujemy księdzu proboszczowi za zorganizowanie wyjazdu oraz za wspaniałą atmosferę.

Dziękujemy także Rodzicom wszystkich dzieci za obecność, wsparcie i opiekę nad trzecioklasistami.

Ks. Stanisław Janusz, Marta Lada, Marzena Hebda

FOTORELACJA

We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.