Międzynarodowy program edukacyjny Emocja
Klasa 3 w roku szkolnym 2021/22 realizuje Międzynarodowy Projekt Edukacyjny „Emocja” autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki. Celem którego jest wspieranie rozwoju społecznego i emocjonalnego dzieci.
We wrześniu realizowaliśmy I moduł – „Kreatywność”, który miał na celu rozbudzenie wiary dzieci we własne możliwości, rozwijanie ich kreatywności oraz empatii. Powstał on przy współpracy z profilem „Migu Mig – zabawy z językiem migowym”.
We wtorek 15 września obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Kropki. Tego dnia dzieci ubrały się w „kropkowane” ubrania. Był to bardzo twórczy dzień: zorganizowaliśmy w naszej sali Kącik Emocji, poznawaliśmy je oraz uczyliśmy się zaznaczać nasze emocje, jakie odczuwaliśmy na początku i na końcu zajęć na termometrach emocji. Następnie wykonaliśmy prace plastyczną z wykorzystaniem Technologii Informacyjno – Komunikacyjnej „Żywa Kropka”. Każdy uczeń namalował swoją kropkę, która dzięki użyciu aplikacji Quiver ożyła i unosiła się w powietrzu oraz była w formacie 3D.
Na kolejnych zajęciach uczniowie próbowali odkryć swoją Super Moc. Ich zadaniem było namalowanie tego, w czym są Mistrzami. Dowiedzieliśmy się w ten sposób, że w klasie mamy Mistrzynie śpiewu, tańca, a także Mistrzów piłki nożnej, biegania, gier komputerowych a nawet znawców maszyn rolniczych. Pomimo tego, że powstała grupa sportowców, grupa umysłów ścisłych, grupa artystów itp., to celem zadania było pokazanie dzieciom, że możemy mieć podobne talenty, ale też że każdy z nas jest wyjątkowy.
Na następnym spotkaniu rozmawialiśmy na temat: niepełnosprawności, empatii, języka migowego, osób niesłyszących, szacunku do każdego, bez względu na jego niepełnosprawność, inny kolor włosów czy skóry. Zadaniem uczniów było odkodowanie ukrytej wiadomości. Nauczyliśmy się kilku grzecznych słów w polskim języku migowym: proszę, dziękuję, przepraszam oraz nauczyliśmy się zamigać dzień dobry, cześć i do widzenia. Spróbowaliśmy sił w miganiu alfabetu. Duża część uczniów potrafi przemigać już swoje imię. Była to akcja z okazji Międzynarodowego Tygodnia Głuchych we współpracy z profilem „MiguMig – zabawy z językiem migowym”.
Każdy uczeń otrzymał kartę pracy „kropkowe doświadczenia”, gdzie zadaniem było uzyskać kropki za pomocą np.: kawy, plasteliny, ketchupu, mydła czy szpilki. Drugą kartą pracy było „30 dni kreatywności”, gdzie uczniowie począwszy od pierwszego dnia realizacji projektu mieli namalować w okienku, każdego dnia wybrany przez siebie obrazek.
Prezentujemy Wam galerię z pracami, które zostały wykonane w ramach realizacji I modułu. Z niecierpliwością czekamy na zadania z II modułu.
Realizacja projektu Katarzyna Zielińska