Zajęcia rewalidacyjne dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego będą prowadzone online przez nauczycieli po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu z Rodzicami/opiekunami prawnymi sposobu ich realizacji.
Zajęcia rewalidacyjne 26.03.2020r.
Witam
Przesyłam „mini organizer” zaczerpnięty ze strony Therapy Thols, który pozwoli uczniom z zajęć rozwijających kompetencje społeczno – emocjonalne i wszystkim chętnym na nowo zorganizować sobie otaczającą rzeczywistość. Zachęcam rodziców, aby przeanalizowali tę planszę wspólnie z dziećmi i pomogli im odnaleźć się w zaistniałej sytuacji.
Karta pracy:
Pozdrawiam Marta Cygan
Zajęcia rewalidacyjne 27.03.202r.
Witam
Napiszcie krótką opowieść w dowolnie wybranym przez Ciebie „momencie”. Zaproście do gry brata lub siostrę. Czasami jednak pomocne może okazać się powiedzenie „Dawno, dawno temu…”. To trochę zmniejsza napięcie
i przenosi w krainę bajek. Macie do wyboru dwie kostki, wybierzcie sobie jedną z nich. Następnie wydrukujcie i sklejcie.
Rzućcie kostką i rozpocznijcie swoją opowieść „przy użyciu” ilustracji, na którym kostka się zatrzymała. Kiedy stwierdzicie, że potrzebuje do kontynuowania opowieści kolejnego obrazka, rzućcie kolejno kostką.
Kiedy skończycie opowiadać, zastanówcie się wspólnie nad tą opowieścią.
O co możecie zapytać?
- Podziel się swoją refleksją na temat tego, co „przykuło” twoją największą uwagę w tej opowieści, który jej fragment. Co cię w tym najbardziej zaciekawiło? Opisz to ze swojej perspektywy
- Jeśli mógłbyś być jednym z bohaterów tej opowieści: którego byś wybrał
i dlaczego? Jakich emocji doświadczał ten bohater w opowieści? - Czy jest coś, co chciałbyś zmienić w tej opowieści? Jak byś to zmienił? Dlaczego chciałbyś to zmienić?
- Jakich emocji doświadczali bohaterowie tej opowieści? Czy mógłbyś je pokazać za pomocą twarzy/ ciała?
- Czy w tej historii jest coś, co przytrafiło się w twoim życiu?
- Narysuj wybrany fragment tej historii, jej bohatera lub coś, co się
z opowieścią wiąże.