1. Przygotować się do omawiania lektury „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza (lektura powinna być już przeczytana przez wszystkich uczniów).
  2. Zapoznać się z lekturą (polecenie dla tych uczniów, którzy jeszcze w ogóle nie przeczytali lub nie przeczytali w całości zapowiedzianej lektury). Oto link:

https://lektury.gov.pl/lektura/w-pustyni-i-w-puszczy

  1. Przeczytać wiadomości , podręcznik str. 144-145.

Harmonogram filmowy na tydzień od 16.03. 2020 r. do 20.03.2020 r.

Obejrzeć film w odcinkach na kanale TVP Kultura. Oto rozkład na cały tydzień:

Poniedziałek, 16 marca

Godz. 16:25 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 1 „Porwanie”, reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut

Wtorek, 17 marca

Godz. 15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 2 „Chartum), reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 minut.

Środa, 18 marca

15:55 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. „Ucieczka” reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min.

Czwartek, 19 marca

Godz. 15:35 Lektura na ekranie – W pustyni i w puszczy, odc. 4 „Smain”. reż. Władysław Ślesicki (1973), 50 min.

Zadania dodatkowe

Czwartek, 19 marca

Godz. 13:00 Literatura na ekranie – Katarynka reż. Stanisław Jędryka (1967), 27 min.

Piątek, 20 marca

Godz. 16:15  Lektura na ekranie - Mały Książę reż. Marc Ozborne (2015), 105 min.


Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

- plik pdf z prezentacją multimedialną do lektury „W pustyni i w puszczy”;

- plik pdf z komiksem do uzupełnienia – lektura „W pustyni i w puszczy”;

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 23.03. do 10.04. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

Harmonogram lekcji od 23.03. do 10.04.2020 r.

 

poniedziałek, 23.03.2020 r., lekcja 1.

Temat: Zaimki – praca z e-podręcznikiem.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne od 1 do 7 z e-podręcznika, wpisz do zeszytu ćw. 1. i 4.

Oto link do strony:

https://epodreczniki.pl/a/nie-ma-niezastapionych-czyli-o-zaimku/D13nDgAvQ

poniedziałek, 23.03.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: Co wiesz o bajkach? – praca z e-podręcznikiem.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne od 1 do 7 z e-podręcznika, wpisz do zeszytu ćw. 3., 4., 5., 6.

Oto link do strony:

https://epodreczniki.pl/a/co-wiesz-o-bajkach/DJ0fKFZPH

 

wtorek, 24.03.2020 r., lekcja 4.

Temat: Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeczytaj informacje w podręczniku – str. 171 – 172.
  • Zapisz w zeszycie ćw. 1., 2., 6.

 

środa, 25.03.2020 r., lekcja 5.

Temat: O sile wyobraźni – redagujemy opowiadanie twórcze.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Zapisz w zeszycie ćw. 9, str, 173. Opowiadanie powinno zająć więcej niż pół strony A4. Nadaj mu tytuł.
  • Prześlij e-mailem do oceny w formie pliku Word.

Czwartek, 26.03.2020 r., lekcja 4.

Obejrzyj prezentację multimedialną „W pustyni i w puszczy”, a potem na jej podstawie oraz na podstawie treści książki wykonaj zadania. Tematy i notatki lekcyjne zapisuj w zeszycie przedmiotowym.

Temat: Jak żyło się na Czarnym Lądzie w XIX w.?

  • Przepisz notatkę ze slajdu 3. – Afryka w XIX w.
  • Utrwal wiadomości.

 

Poniedziałek, 30.03.2020 r., lekcja 1.

Temat: Geneza powieści podróżniczo-przygodowej „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza.

  • Na podstawie prezentacji multimedialnej (slajdy 5.-8.) zredaguj notatkę i zapisz ją w zeszycie. Niech kolejne wyliczenia w twojej notatce będą odpowiedziami na poniższe pytania:

- Skąd wziął się pisarzowi pomysł na napisanie powieści „W pustyni i w puszczy”?

- Jak Sienkiewicz spędzał czas w Afryce?

- Skąd się wzięli bohaterowie – Staś Tarkowski i Nel Rawlison?

  • Wpisz definicje do zeszytu.

geneza – sposób powstawania czegoś

powieść podróżniczo-przygodowa – odmiana powieści tematycznie związana z podróżą, jej przebiegiem, trudami, które bohater musi pokonać

  1. Geneza powieści „W pustyni i w puszczy”:

a)

b)

c)

d)

 

  • Utrwal wiadomości z tej lekcji.
  • Notatkę do kontroli w formie wiadomości e-mailowej lub zdjęcia przysyłają mi uczniowie o numerach w e-dzienniku: 5, 6.

Poniedziałek, 30.03.2020 r., lekcja 2.

Temat: Jak historia prawdziwa przeplata się z fikcja literacką („W pustyni i w puszczy”).

Zapisz w zeszycie notatki na podstawie slajdów od 9. do 12. Prezentacji multimedialnej.

Wzór notatki:

Charles George Gordon (    -    )  -

Mahdi –

Powstanie Mahdiego w Sudanie –

Kanał Sueski -

 

Wtorek, 31.03.2020 r., lekcja 4.

Temat: Wyprawa do egzotycznego świata.

  • Zapisz temat lekcji, definicję, uzupełnij podany wzór notatki i wpisz do zeszytu.
  • Utrwal wiadomości z tej lekcji.
  • Notatkę do kontroli i oceny w formie pliku Word lub zdjęcia przysyłają mi uczniowie o numerach w e-dzienniku: 7, 8, 9.

egzotyczny – niezwykły, osobliwy, daleki, o odmiennej cywilizacji i klimacie

Uzupełnij notatkę i wpisz do zeszytu.

  1. Czas akcji:
  2. Miejsca zdarzeń:
  3. Bohaterowie główni i ich krótkie przedstawienie:

a)

b)

  1. Krajobrazy Afryki:
  2. Zwierzęta w powieści:
  3. Rośliny egzotyczne:
  4. Wydarzenia na pustyni (z uwzględnieniem zjawisk):

a)

b)

c)

d)

  1. Wydarzenia w puszczy:

a)

b)

c)

d)

e)

 

Środa, 01.04.2020 r., lekcja 5.

Temat: Charakterystyka Stasia Tarkowskiego.

  • Na podstawie lektury uzupełnij poniższą notatkę. Kolejne informacje do punktów zapisz w podpunktach, czyli w formie planu szczegółowego.
  • Notatkę do kontroli i oceny w formie pliku Word lub zdjęcia przysyłają mi uczniowie o numerach w e-dzienniku: 10, 11, 12.
  1. Przedstawienie postaci:
  2. Wygląd zewnętrzny:
  3. Cechy usposobienia:
  4. Umiejętności, zainteresowania, pasje:
  5. Cechy charakteru:
  6. Ocena postaci:

 

Czwartek, 02.04.2020 r., lekcja 4.

Temat: Pisownia wyrazów wielką i małą literą.

  • Przepisz do zeszytu temat lekcji.
  • Przeczytaj zasady ortograficzne, podręcznik - str. 178 – 181. Zapisz do zeszytu tylko te, których nie pamiętasz.
  • Wykonaj ćwiczenia: „Na rozgrzewkę”, ćw. 1., 2., 3.i zapisz je w zeszycie.
  • Uczniowie o numerach w e-dzienniku: 10, 11, 12,13 przesyłają mi ćwiczenia do oceny (plik Word lub zdjęcie ćwiczeń w zeszycie)

 

Poniedziałek, 06.04.2020 r., lekcja 1. – 2.

Temat: Charakterystyka Stasia Tarkowskiego.

  • Zredaguj charakterystykę Stasia Tarkowskiego. Pisz na komputerze.
  • Pamiętaj o cytatach oraz o tym, że cechy usposobienia, charakteru i umysłu należy poprzeć odpowiednimi przykładami.
  • Pisząc pracę, skorzystaj ze swojej notatki z poprzedniej lekcji.
  • Kolejne punkty twojej notatki, to akapity w tej charakterystyce.
  • Napisaną pracę w formie pliku Word prześlij mi do oceny na mój adres e-mailowy (wszyscy).
  • Wzory charakterystyk masz w zeszycie przedmiotowym.

 

Wtorek, 07.04.2020 r., lekcja 4.

Temat: Film „W pustyni i w puszczy” w reżyserii Władysława Ślesickiego przykładem ekranizacji powieści Henryka Sienkiewicza.

  • Zapisz temat lekcji, definicję i notatkę w zeszycie.
  • Wykonaj jedno z dwóch zadań i prześlij mi do oceny (plik Word lub zdjęcie).
  • Notatkę do kontroli i oceny przysyłają mi wszyscy uczniowie.

ekranizacja – wierne odzwierciedlenie wydarzeń z powieści w filmie (zapisz definicję w zeszycie)

Zapisz notatkę:

  • 16 października 1973 r. – premiera filmu
  • Reżyser: Władysław Ślesicki
  • Gatunek filmu: przygodowy
  • W rolach głównych: Monika Rosca – Nel, Tomasz Mędrzak – Staś
  • Scenariusz: Władysław Ślesicki
  • Muzyka: Andrzej Korzyński
  • Zdjęcia: Bogusław Lambach
  • Piosenkę „Gwiazda dnia” podczas napisów końcowych serialu wykonywał zespół Dwa Plus Jeden.

Filmowe środki wyrazu

Tworzywo literackie

Cechy komiksu

- ruchomy obraz,

- aktor i jego gra,

- dźwięk,

- muzyka,

- kolor,

- efekty specjalne,

- plany filmowe: ogólny, pełny,

  amerykański, półzbliżenie,

  zbliżenie, detal,

- montaż,

- scenografia.;

- słowo pisane;

- duża ilość obrazków, ilustracji,

- mało tekstu,

- tekst zapisywany jest drukowanymi

  literami w chmurkach, są to

  dialogi lub wyrazy dźwiękonaśladowcze,

   np. Auuu, Brrrr,

- rysunki przedstawiają wydarzenia i emocje bohaterów;

Zadania do wyboru:

  1. Zredaguj głos w dyskusji na temat swoich wrażeń po obejrzeniu filmu „W pustyni i w puszczy” (około dwunastu zdań). Możesz wykorzystać w swojej pracy wybrane informacje z notatki lekcyjnej. Swoją pracę zacznij od słów:  Moim zdaniem… Zadanie zapisz na komputerze i prześlij mi e-mailowo do oceny w pliku Word.
  2. Na podstawie obejrzanego filmu i przeczytanej książki opracuj komiks, pamiętając o pisaniu drukowanymi literami w chmurkach. Wzór tej pracy przesyłam w e-mailu. Pracę sfotografuj i prześlij mi plik zdjęciowy do oceny.

 

Środa, 08.04.2020 r., lekcja 5.

Temat: Wielką czy małą literą?  – utrwalenie pisowni wyrazów w formie ćwiczeń interaktywnych.

  • Zapisz temat lekcji, a potem wykonaj ćwiczenia interaktywne.

Oto linki do ćwiczeń:

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-v-wielka-i-mala-litera

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-vi-wielka-i-mala-litera

https://kobieta.onet.pl/dziecko/ciekawostki/mala-czy-wielka-litera-sprawdz-swoja-ortografie-quiz/3nkxx07

https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera/DlRP3Cd3v

  • Ćwiczenie kontrolne – uzupełnij podany tekst małą lub wielką literą, wpisując ją w miejsce kropek i prześlij tekst do oceny (wszyscy).

Gdy jest ciepło, (W, w)……..arszawianie chętnie idą na spacer do (Ł, ł)…………azienek.

(Ż, ż) „…….ycie (W, w) …….arszawy” to gazeta, opisująca codzienność w naszej stolicy. Lubię czasem czytać ciekawostki o tym mieście, a czasem siedzę nad gazetą jak na  (T, t) ………ureckim kazaniu, gdyż wielu rzeczy nie rozumiem. Nie wiem czy wiecie, ale ostatnio dowiedziałem się, że w (W, w) ……..ojewództwie (P, p) ……odkarpackim znajduje się (M, m) …….uzeum (D, d) ……..obranocek.  Poza tym w (P, p) …….odkarpackiem są naprawdę piękne miejsca do zwiedzania i aktywnergo wypoczynku, jak choćby trasy rowerowe nad (S, s) …..oliną. Turyści, chcąc przygotować sobie obozowisko, posługują się (F, f) …..inką. (P, p) ……olska to wiele ciekawych regionów, z których każdy ma odrębne tradycje. Inaczej mówi np. (Ś, ś) …….lązak a inaczej (M, m) …..azur. Piękny jest (Ł, ł) ………owicki strój ludowy, ale równie ciekawy jest strój (K, k) …….rakowski. Osoby, które lubią tańce ludowe, chętnie obejrzą i (K, k) ……rakowiaka, i (K, k) ……ujawiaka. Jedni lubią (T, t) ……atry, inni uwielbiają pływać motorówką po (J, j) ………eziorze (Ś, ś) ……….niardwy, a jeszcze inni chętnie udają się w rejs po (B, b) ……ałtyku, gdyż (M, m) ……orze (B, b) ………ałtyckie to – według nich - smak przygody.

 

Czwartek, 09.04.2020 r., lekcja 4.

Temat: Rodzaje podmiotów i orzeczeń.

  • Zapisz temat lekcji i przepisz lub wklej notatkę.
  1. Rodzaje podmiotów:
    a) gramatyczny lub inaczej podmiot w mianowniku, pytania: kto?, co?, np. słońce, oni, gwiazdy;
    b) logiczny lub inaczej podmiot w dopełniaczu, pytania kogo?, czego? rzadziej komu?, czemu?, np. w zdaniu „Ewy nie było w szkole”. Podmiotem jest rzeczownik „Ewy” odpowiadający na pytanie kogo?;
    c) szeregowy (to kilka wyrazów w mianowniku – rzeczowników lub zaimków rzeczownych połączonych spójnikiem, przyimkiem lub rozdzielonych przecinkami), pytania: kto?, co?, np. Ania z Bartkiem albo drzewa, krzewy, trawy lub dziewczęta i chłopcy;
    d) domyślny (nie ma go w zdaniu, ale domyślamy się go na podstawie formy gramatycznej czasownika), np. w zdaniu „Pojechaliśmy” podmiotem jest zaimek rzeczowny „my”, gdyż zapytamy kto? (w domyśle kto pojechał);

Wniosek:

Podmiotami mogą być rzeczowniki lub zaimki rzeczowne, rzadziej inne części mowy odpowiadające w zdaniu na pytania: kto?, co?

  1. Rodzaje orzeczeń:
    a)
    czasownikowe: pytania: co robi?, co się z nim dzieje?, np. idzie, uczyła się, nie pracuje, będzie widziała itp.;
    b) imienne: pytania: co robi?, co się z nim dzieje?, składa się z łącznika i orzecznika, łącznikami mogą być czasowniki: być, stać się, zostać w formie osobowej, natomiast orzecznikami jakaś inna część mowy,

Przykłady:

łącznik + orzecznika

jest ciekawy

są odpowiednie

był zabudowany

został aktorem

stał się dojrzały

        c) złożone: połączenie czasownika osobowego i bezokolicznika (np. będę zbierać) lub czasownika modalnego i bezokolicznika (np. można powiedzieć, trzeba
           zrobić)

Wniosek:

Orzeczeniem w zdaniu jest czasownik w formie osobowej.

  • Obejrzyj filmiki:

https://www.youtube.com/watch?v=_DUycWhC3_E

https://www.youtube.com/watch?v=RXcJ7MunJ5U

  • Utrwal wiadomości z lekcji

 Lekcja z 09.04.2020 r. z wcześniejszego harmonogramu została przesunięta do aktualnego planu.

 

Przesłane e-mailowo do każdego ucznia wiadomości zawierają:

 

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 15.04. do 30.04. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

- karta pracy „Opowiadanie twórcze na podstawie legendy” ;

 

- plik Word z „Legendą o Popielu”.

 

 

Zadania na tydzień od 15.04. do 30.04.2020 r.

 

środa, 15.04.2020 r., lekcja 5.

 

Temat: Rodzaje podmiotów i orzeczeń.

 

  • Zapisz temat lekcji i przepisz lub wklej notatkę.

 

  1. Rodzaje podmiotów:

a) gramatyczny lub inaczej podmiot w mianowniku, pytania: kto?, co?, np. słońce, oni, gwiazdy;

 

b) logiczny lub inaczej podmiot w dopełniaczu, pytania kogo?, czego? rzadziej komu?, czemu?, np. w zdaniu „Ewy nie było w szkole”. Podmiotem jest rzeczownik „Ewy” odpowiadający na pytanie kogo?;

 

c) szeregowy(to kilka wyrazów w mianowniku – rzeczowników lub zaimków rzeczownych połączonych spójnikiem, przyimkiem lub rozdzielonych przecinkami), pytania: kto?, co?, np. Ania z Bartkiem albo drzewa, krzewy, trawy lub dziewczęta i chłopcy;

 

d) domyślny (nie ma go w zdaniu, ale domyślamy się go na podstawie formy gramatycznej czasownika), np. w zdaniu „Pojechaliśmy” podmiotem jest zaimek rzeczowny „my”, gdyż zapytamy kto? (w domyśle kto pojechał);

Wniosek:

Podmiotami mogą być rzeczowniki lub zaimki rzeczowne, rzadziej inne części mowy odpowiadające w zdaniu na pytania: kto?, co?

  1. Rodzaje orzeczeń:

a) czasownikowe:pytania: co robi?, co się z nim dzieje?, np. idzie, uczyła się, nie pracuje, będzie widziała itp.;

 b) imienne:pytania: co robi?, co się z nim dzieje?, składa się z łącznika i orzecznika, łącznikami mogą być czasowniki: być, stać się, zostać w formie osobowej, natomiast orzecznikami jakaś inna część mowy,

 

Przykłady:

 

łącznik + orzecznika

 

jest ciekawy

 

są odpowiednie

 

był zabudowany

 

został aktorem

 

stał się dojrzały

 

c)złożone: połączenie czasownika osobowego i bezokolicznika (np. będę zbierać) lub czasownika modalnego i bezokolicznika (np. można powiedzieć, trzeba zrobić)

Wniosek:

Orzeczeniem w zdaniu jest czasownik w formie osobowej.

  • Obejrzyj filmiki:

 

https://www.youtube.com/watch?v=_DUycWhC3_E

https://www.youtube.com/watch?v=RXcJ7MunJ5U

 

  • Utrwal wiadomości z lekcji.

 

 

czwartek, 16.04.2020 r., lekcja 4.

.Temat: „Odkrywanie świata” – powtórzenie wiadomości z IV. działu.

  • Zapisz temat lekcji.
  • Przeanalizuj mapkę mentalną w podręczniku na str. 188.
  • Utrwal wiadomości na podstawie notatek w zeszycie lub informacji zawartych w podręczniku (poucz się):

 

- o częściach zdania: rodzajach podmiotów, orzeczeń, o przydawkach, dopełnieniach i okolicznikach    

  (notatki masz w zeszycie, ale wiadomości te są także w podręczniku, str. 161 – 165);

 

- pojęcie: powieść przygodowa (podręcznik, str. 150);

 

- sposoby wyrażania oczekiwań (podręcznik s. 166-167 lub zeszyt);

 

- zasady pisowni małą i wielką literą (zeszyt, podręcznik – str. 178 – 179)

 

poniedziałek, 20.04.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Analiza i interpretacja wiersza „Wielkanocny pacierz” Jana Twardowskiego.

  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Krótkie przypomnienie biografii Jana Twardowskiego przez nauczyciela.
  • Przeczytanie przydatnych słówek i objaśnień w przypisach oraz wiersza „Wielkanocny pacierz” Jana Twardowskiego, podręcznik - str. 336;
  • Zapisanie notatki w zeszycie dotyczącej wybranych symboli i frazeologizmów związanych           z Wielkanocą.
  • Analiza i interpretacja wiersza „Wielkanocny pacierz” Jana Twardowskiego.

 

 

 

 

wtorek, 21.04.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Czy łatwo w ludziach wzbudzić zachwyt? – „Koncert Wojskiego” Adama Mickiewicza.

 

  • Zapisanie tematu lekcji oraz krótkiej notatki biograficznej o Adamie Mickiewiczu.
  • Przeczytanie „Koncertu Wojskiego” – fragmentu „Pana Tadeusza” Adama Mickiewicza, podręcznik, str. 201-202.
  • Analiza i interpretacja tekstu.
  • Zapisanie notatki.
  • Zadanie domowe: Utrwal wiadomości z lekcji.

 

 

środa, 22.04.2020 r., lekcja 5.

 

 

Temat: Zagadkowa podróż wyobraźni – praca z e-podręcznikiem jako wprowadzenie do                           

  1. działu.

 

  • Zapisz temat lekcji.
  • Zapisz poniższą notatkę w zeszycie.

 

Fikcja, czyli zmyślenie

Elementy porównawcze

Świat realistyczny

Świat fantastyczny

Wydarzenia

np. popołudniowa drzemka

np. stuletni sen

Bohaterowie

np. zabawa z psem

np. spotkanie jednorożca w parku

Przedmioty

np. dywanik na podłodze

np. latający dywan

Miejsca

np. ogród różany wokół domu

np. zaczarowany ogród

 

  • Wykonaj ćwiczenia interaktywne pt. „O czym marzy pies”, tj. 4, 5 z e-podręcznika.

 

Oto link do strony i ćwiczeń interaktywnych w e-podręczniku.:

 

https://epodreczniki.pl/a/o-czym-marzy-pies/DeUUQqYEU

 

  • Utrwal pojęcia: fikcja, świat realistyczny i świat fantastyczny.

 

 

czwartek, 23.04.2020 r., lekcja 4.

 

Temat : Pisownia wyrazów z „ą, ę, om, em, on, en”.

 

  • Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  • Zapoznaj się z zasadami ortograficznymi – podręcznik, str. 204 – 206.
  • Wpisz do zeszytu tylko te zasady, których dobrze nie pamiętasz.
  • Wykonaj ćwiczenia: 2, 6., 7., 11. z podręcznika, str. 205-207. oraz wpisz je do zeszytu.
  • Utrwal zasady ortograficzne analizowane na lekcji.

 

 

poniedziałek, 27.04.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Rola muzyki w życiu człowieka.

 

  • Przypomnienie wiadomości dotyczących „Koncertu Wojskiego: i Adama Mickiewicza.
  • Zapisanie tematu lekcji.
  • Ćwiczenia w argumentowaniu na temat dotyczący muzyki.
  • Czytanie tekstu z podręcznika, str. 198.
  • Tworzenie notatki według podanego przez nauczyciela wzoru.
  • Ćwiczenie redakcyjne: ćw. 2, str. 200.
  • Zadanie domowe: Utrwal nowe pojęcia związane z tematem lekcji.

 

poniedziałek, 27.04.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….”  - redagujemy opowiadanie

              twórcze na podstawie legendy.

 

 

  • Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  • Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji.
  • Zapoznaj się z „Legendą o Popielu” w przesłanym przeze mnie pliku Word.
  • Zredaguj opowiadanie twórcze na podstawie przeczytanej legendy na temat: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….- karta pracy.
  • Prześlij mi pracę do oceny (wszyscy) w formie pliku tekstowego lub zdjęcia z zeszytu.

 

 

wtorek, 28.04.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni lub legendy?

 

  • Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  • Przeczytanie informacji z podręcznika, str. 216 – 217.
  • Zapisanie notatki.
  • Krótkie omówienie ćwiczenia redakcyjnego zaplanowanego na kolejną lekcję.
  • Zadanie domowe: Utrwal cechy gatunkowe baśni i legendy.

 

 

środa, 29.04.2020 r., lekcja 5.

 

Temat: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….”  - redagujemy opowiadanie

              twórcze na podstawie legendy.

 

  • Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  • Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji.
  • Zapoznaj się z „Legendą o Popielu” w przesłanym przeze mnie pliku Word.
  • Zredaguj opowiadanie twórcze na podstawie przeczytanej legendy na temat: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….- karta pracy.
  • Prześlij mi pracę do oceny (wszyscy) w formie pliku tekstowego lub zdjęcia z zeszytu.

 

 

czwartek, 30.04.2020 r., lekcja 4.

 

 

Temat : Pisownia wyrazów z „ą, ę, om, em, on, en”.

 

  • Wykonaj dyktando interaktywne i sprawdź poprawność wykonanego ćwiczenia.

 

Oto link do dyktanda:

 

https://www.ortograf.pl/dyktando/dyktando-klasa-v-z-a-e-om-em-en-em

 

  • Utrwal zasady ortograficzne.

 

„Legenda o Popielu”

Dawno, dawno temu, w Kruszwicy nad jeziorem Gopło, w zamku żył książę Popiel wraz z żoną, niemiecką księżniczką. Oboje lubili zabawę, nie dbali zaś o swoich poddanych. Swoim stryjom, rycerzom wielkopolskim, Popiel przysparzał przez to samych zmartwień. Ostrzegali go, że powinien zająć się swoimi włościami, on jednak ich nie słuchał. Czas spędzał z żoną na polowaniach, nie interesując się sprawami poddanych, ani stanem murów chroniących osadę przed najazdami barbarzyńskich plemion.

Zła księżna, zdenerwowana nagabywaniami stryjów Popiela doradziła mu, by wyprawić ucztę, zaprosić na nią wszystkich stryjów i wlać im do wina truciznę. Tak zrobili. Gdy stryjowie przybyli na ucztę i wznieśli toast, po chwili padli nieżywi na podłogę. Nocą księżna kazała służbie wrzucić ciała do jeziora. Była pewna, że nikt nie dowie się, co się stało.

Po kilku dniach wokół zamku zaczęły gromadzić się myszy. Z każdą godziną było ich więcej: wdarły się do środka, a ich popiskiwanie wkrótce słychać było w każdej izbie zamku. Popiel wraz z żoną przeprawił się na wyspę na jeziorze i schronił w starej wieży.

Myszy popłynęły za nimi. Przegryzły dno łodzi, by nikt nie mógł już nią uciec z wyspy. Wdrapały się na wieżę, rzuciły na Popiela i jego żonę, a następnie pożarły. Stara wieża do dziś stoi nad jeziorem Gopło – by nikt nie zapomniał o karze, jaka spotkała niegodziwe małżeństwo, nazwano ją Mysią Wieżą.

 

 

Imię i nazwisko:

Klasa:

 

 

Opowiadanie twórcze na podstawie legendy – karta pracy

 

 

  • Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji.
  • Zapoznaj się z „Legendą o Popielu” w przesłanym przeze mnie pliku Word.
  • Zredaguj opowiadanie twórcze na podstawie przeczytanej legendy.
  • Pisząc, zachowaj jej cechy (zobacz do notatki o legendzie).
  • Pisz według schematu opowiadania twórczego zapisanego na poprzedniej lekcji.
  • Napisz dalszy ciąg historii o Popielu.
  • Nadaj swej historii ciekawy tytuł.

 

 

Temat pracy: „Jaka byłaby historia Popiela, gdyby go myszy nie zjadły….

 

 

 

………………………………………………………..

tytuł

 

     Z pewnością wszyscy pamiętacie księcia Popiela, który swoim stryjom i rycerzom wielkopolskim przysparzał wielu zmartwień. Spędzał czas na polowaniach i uciechach życia, nie przejmując się poddanymi. I to się na nim zemściło. W niedługim czasie, aby uwolnić się od krytyki krewnych, okrutny Popiel otruł ich, a ciała kazał służącym wrzucić do jeziora. Po kilku dniach wokół zamku zaczęły gromadzić się myszy. Książę uciekł więc wraz z księżną – swoją żoną z zamku w Kruszwicy, żeby poszukać schronienia. Szybko przeprawił się przez jezioro Gopło na wyspę i zamknął się w starej wieży.

 



 Zadania na tydzień od 04.05. do 28.05.2020 r.

Przesłana e-mailowo do każdego ucznia wiadomość zawiera:

- plik Word z harmonogramem nauki na dni od 04.05. do 28.05. 2020 r. wraz z tematami lekcji,

  notatkami lub wzorami notatek do wykonania, instrukcjami do ćwiczeń, objaśnieniami

  dotyczącymi kontroli i oceny prac, informacjami, co należy utrwalić;

 

poniedziałek, 04.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: „Na skrzydłach fantazji” – analiza i interpretacja wiersza pt. „Pudełko zwane wyobraźnią”

            Zbigniewa Herberta (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Zapoznanie z biografią Zbigniewa Herberta.
  3. Bogacenie słownictwa związanego z tematem.
  4. Czytanie wiersza Pudełko zwane wyobraźnią.
  5. Analiza i interpretacja wiersza.
  6. Zapis notatki interpretacyjnej.

 

poniedziałek, 04.05.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: Przydawka, dopełnienie i okolicznik jako określenia w zdaniu.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj wiadomości w podręczniku na str. 164. o rodzajach określeń w zdaniu, tj. o przydawkach, dopełnieniach i okolicznikach, tabela Przypomnienie.
  3. Zapisz w zeszycie poniższą notatkę:

 

Przydawka to określenie rzeczownika (podmiotu); odpowiada na pytania: jaki?, który?, czyj?, czego?,                              z czego?, ile?; jest wyrażona: rzeczownikiem, przymiotnikiem, zaimkiem rzeczownym, zaimkiem przymiotnym , liczebnikiem i wyrażeniem przyimkowym.

 

Dopełnienie to określenie czasownika (orzeczenia); odpowiada na pytania przypadków, od dopełniacza do miejscownika: D. kogo?, czego?, C. komu?, czemu?. B. kogo?, co?, N. z kim?, z czym?, Ms. o kim?, o czym?; jest wyrażone: rzeczownikiem, zaimkiem rzeczownym wyrażeniem przyimkowym.

 

Okolicznik to określenie czasownika (orzeczenia); jest wyrażony: przysłówkiem, zaimkiem przysłownym lub wyrażeniem przyimkowym.

 

Rodzaje okoliczników i pytania o nie:

 

miejsca: gdzie?, skąd?, dokąd?, którędy?

 

czasu: kiedy?

 

celu: po co?, w jakim celu?

 

sposobu: jak?, w jaki sposób?

 

przyczyny: dlaczego?, z jakiej przyczyny?

 

warunku: pod jakim warunkiem?

 

przyzwolenia: mimo co?, pomimo czego?

 

stopnia i miary: jak bardzo?

 

  1. Powtórz wiadomości o rodzajach podmiotów i orzeczeń. Naucz się wiadomości o przydawkach, dopełnieniach i okolicznikach na wtorkową lekcję online, czyli na 05.05.2020 r. – do odpytania.

wtorek, 05.05.2020 r., lekcja online, godz. 09.00 – 09.45

 

Temat: Części zdania – ćwiczenia (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  2. Powtórzenie wiadomości o głównych i pobocznych częściach zdania.
  3. Wykonanie ćwiczeń ze str. od 41. do 48. w zeszycie ćwiczeń.
  4. Zadanie domowe: Utrwal wiadomości z lekcji. Możliwe zadanie uczniom ćwiczeń do samodzielnego wykonania.

środa, 06.05.2020 r., lekcja 5.

 

Temat: Co już wiemy o wypowiedzeniach?

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przypomnij sobie wiadomości z klasy piątej na ten temat przedstawione w ramkach Przypomnienie, podręcznik, str. 227 i 228.
  3. Wykonaj zadania: 3., 5., 6., 7., 8. w zeszycie ćwiczeń, str. od 50. do 52. Zadania zostaną sprawdzone podczas lekcji online w poniedziałek, 11.05.2020 r.

czwartek, 07.05.2020 r., lekcja 4.

Temat: Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie zasad interpunkcyjnych, str. 232 i 233 w podręczniku.
  3. Wykonanie ćwiczeń sprawdzających od 1 do 5, str. 107. i 108. w zeszycie ćwiczeń.


poniedziałek, 11.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Jak łączą się wyrazy w zdaniu? – rodzaje związków wyrazowych (lekcja online)

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Sprawdzenie poprawności ćwiczeń dotyczących wypowiedzeń ze środy, 06.05.2020 r.
  3. Zapoznanie się z rodzajami związków wyrazowych w zdaniu, podręcznik str. od 229 do 231.
  4. Zapisanie notatek.
  5. Wykonanie zadań od 1 do 7 w zeszycie ćwiczeń, str. od 53 do 55.

 

poniedziałek, 11.05.2020 r., lekcja 2.

 

Temat:Związki wyrazów w zdaniu – ćwiczenia.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  2. Wykonaj ćwiczenie 5. i 6. i ze str. 231 w podręczniku.
  3. Utrwal wiadomości o rodzajach związków wyrazów w zdaniu.

wtorek, 12.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: „Na skrzydłach fantazji” - powtórzenie i utrwalenie wiadomości z 5. działu (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Analiza mapki mentalnej na str. 234, przypomnienie definicji pojęć występujących w tym dziale.
  3. Czytanie artykułu prasowego „Internet – muzea w sieci” Bogdana Misia, str. 235 w podręczniku.
  4. Wykonanie ćwiczeń sprawdzających od 1 do 8, str. 236.Utrwal wiadomości z lekcji.

środa, 13.05.2020 r., lekcja 5.

 

Temat: A było to dobre… - omówienie obrazu pt. „Maszynka do wytwarzania dobrych uczynków”

            Moniki Blatton.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Dokonaj interpretacji reprodukcji obrazu przedstawionej w podręczniku na str. 237. Zastanów się nad odpowiedziami na pytania od 1 do 4.
  3. Zapisz w zeszycie notatkę interpretacyjną w formie tabeli, według poniższego wzoru:

 

Reprodukcja obrazu „Maszynka do wytwarzania dobrych uczynków” Moniki Blatton

Zagadnienia do analizy i interpretacji

Odpowiedzi

(zapisz kolejne myśli od pauz)

Sytuacja przedstawiona na obrazie to:

 

Emocje osób stojących w kolejce to:

 

Działanie maszyny polega na (opisz je                        w formie wyliczeń od pauz w drugiej rubryce):

 

Przydatność maszyny we współczesnym świecie (zapisz trzy przykłady w drugiej rubryce, rozpoczynając kolejne odpowiedzi od pauz)

 

 

  1. Zadanie zostanie sprawdzone podczas lekcji online w poniedziałek, 18.05.2020 r.

czwartek, 14.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Biblijny początek świata.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku na str. od 238 do 240.
  3. Wykonaj ćwiczenie 1. ze str. 240. Zapisz je do zeszytu. Zadanie zostanie sprawdzone podczas lekcji online we wtorek, 19.05.2020 r.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.


poniedziałek, 18.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: „Pamiętniki Adama i Ewy” Marka Twaina – o różnicach w postrzeganiu rzeczywistości

              (lekcja online).

 

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie definicji słowa pamiętnik.
  3. Czytanie fragmentów „Pamiętników Adama i Ewy” Marka Twaina na str. 245 i 246 w  podręczniku.
  4. Wykonanie ćwiczeń od 1 do 7 zamieszczonych pod tekstem.
  5. Redagowanie notatki: Cechy Adama i Ewy na podstawie przeczytanego tekstu.
  6. Wnioskowanie jako odpowiedź na pytanie: Skąd się biorą różnice w postrzeganiu przez ludzi otaczającej nas rzeczywistości?

 

 

poniedziałek, 18.05.2020 r., lekcja 2.

 

Temat: Obraz raju w „Książce nad książkami” Anny Kamieńskiej.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst w podręczniku na str. od 242 do 243.
  3. Zapisz w zeszycie objaśnienie wyrażenia:

 

zakazany owoc –

 

  1. Wykonaj ćwiczenie 3. ze str. 244 w podręczniku. Zapisz je do zeszytu.
  2. Utrwal wiadomości z lekcji.

wtorek, 19.05.2020 r., lekcja online, godz. 09.00 – 09.45

 

Temat: Motywy biblijne w kulturze europejskiej – lekcja online.

 

  1. Zapisanie tematu lekcji w zeszycie.
  2. Wspólne tworzenie i uzupełnianie w zeszycie mapki mentalnej do hasła
  3. Motywy biblijne jako element kultury europejskiej, wiadomości w podręczniku na str. 248 i 249.
  4. Zredagowanie i zapisanie przez uczniów notatki na temat motywów biblijnych.
  5. Raj na ziemi - tworzenie reklamy wybranego miejsca z uwzględnieniem podanych przez nauczyciela związków frazeologicznych.
  6. Zadanie domowe: Utrwal motywy biblijne omówione na lekcji.

środa, 20.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Kiedy i po co używamy nawiasu?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj Nową wiadomość w podręczniku na str. 277.
  3. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 4 w zeszycie ćwiczeń, str. od 109 do 110.

czwartek, 21.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat: Pisownia wyrazów obcych.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj Nową wiadomość w podręczniku na str. 281.
  3. Wykonaj ćwiczenia od 2 do 6 w zeszycie ćwiczeń, str. od 94 do 96.


 poniedziałek, 25.05.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat:Ukryte znaczenie „Przypowieści o siewcy” - lekcja online.

  1. Powtórzenie wiadomości o motywach biblijnych.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Objaśnianie zwrotów frazeologicznych z czasownikiem siać.
  4. Przypomnienie znaczenia pojęcia przypowieść.
  5. Czytanie tekstu biblijnego, str. 251.
  6. Wykonanie zadań od 1 do 8, str. od 252 do 253.
  7. Zapisanie notatki.
  8. Utrwal wiadomości z lekcji.

 

poniedziałek, 25.05.2020 r., lekcja 2.

 

Temat:Interpretacja „Przypowieści o pannach roztropnych i nierozsądnych”.

  1. Zapisz temat lekcji w zeszycie.
  2. Przeczytaj tekst, str. od 255 do 256.
  3. Wykonaj ćwiczenia od 1 do 3. ze str. 256 w podręczniku. Zapisz je w zeszycie.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.

wtorek, 26.05.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

 

Temat: Jak okazywać dobroć? – przypowieść „Miłosierny Samarytanin” (lekcja online).

  1. Powtórzenie wiadomości z ostatnich lekcji.
  2. Zapisanie tematu lekcji.
  3. Czytanie przypowieści, str. 252.
  4. Analiza treści, wykonanie ćwiczeń od 1 do 8, str. 253.
  5. Zapisanie notatki.

środa, 27.05.2020 r., lekcja 5.

 

Temat: Lekcja o talentach na podstawie przypowieści biblijnej.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika, str. 254.
  3. Wykonaj ćw. 4 ze str. 255 i wpisz je do zeszytu. Charakteryzując bohaterów przypowieści, wpisz ich cechy do tabeli.
  4. Utrwal wiadomości z lekcji.

czwartek, 28.05.2020 r., lekcja 1.

 

Temat:Jak napisać list oficjalny?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przepisz definicję listu oficjalnego do zeszytu z podręcznika, str. 299 u góry.
  3. Przeczytaj objaśnienia ze str. 299 i 300 w podręczniku.
  4. Wykonaj ćw. 5 ze str. 301 i wpisz do zeszytu.


poniedziałek, 01.06.2020 r., lekcja 1. i 2.

 

Temat:  Dzień wolny od zajęć (Dzień Dziecka)

 


wtorek, 02.06.2020 r., lekcja online, godz. 09.00 – 09.45

 

Temat: Prometeusz – dobroczyńca ludzkości (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Ćwiczenie wprowadzające „Przewidywanie konsekwencji”.
  3. Przypomnienie znaczenia słów: mit, mitologia, str. 258.
  4. Bogacenie słownictwa: objaśnienie mitologicznego i metaforycznego znaczenia słowa tytan.
  5. Czytanie „Mitu o Prometeuszu”, str. 256.
  6. Analiza i interpretacja tekstu, wykonanie ćwiczeń od 1 do 8, str. 258.
  7. Wyjaśnienie pojęcia: postawa prometejska, prometeizm.
  8. Zapisanie notatki.
  9. Ćwiczenia w argumentowaniu: „Obrona Prometeusza”.

środa, 03.06.2020 r., lekcja 5.

 

Temat: Mitologiczni bohaterowie – utrwalenie wiadomości.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Zapoznaj się z tekstem ze str. 266 i 267.
  3. Wykonaj i wpisz do zeszytu ćw. 1, 3, str. 268.

czwartek, 04.06.2020 r., lekcja 4.

Temat: Rodzaje zdań współrzędnie złożonych.

 

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przypomnienie (zapisz w zeszycie):

Zdania złożone składają się z dwóch lub więcej zdań pojedynczych, które nazywamy zdaniami składowymi. Zdań składowych jest tyle, ile jest orzeczeń. Łączą się one przy pomocy spójników lub bezspójnikowo, czyli są one rozdzielone przecinkami.

  1. Zapoznaj się z Nową wiadomością ze str. 286. Na jej podstawie wykonaj notatkę w formie wykresu. Zapisz na środku hasło Rodzaje zdań współrzędnych. Do hasła dorysuj cztery strzałki, na końcach których zapisz nazwy zdań współrzędnych: łączne, rozłączne, przeciwstawne, wynikowe. Pod każdą z tych nazw zapisz w nawiasie typowe dla tego rodzaju zdania spójniki oraz narysuj jego schematyczny wykres.
  2. Naucz się nazw zdań współrzędnie złożonych, ich spójników oraz staraj się zapamiętać ich wykresy.


poniedziałek, 08.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

 

Temat: Wszystko jest cudem – wiersz Wisławy Szymborskiej „Jarmark cudów” (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Przypomnienie biografii Wisławy Szymborskiej.
  3. Wyjaśnienie znaczenia wyrażeń ze słowem cud.
  4. Gromadzenie skojarzeń ze słowem jarmark.
  5. Czytanie wiersza Wisławy Szymborskiej „Jarmark cudów”.
  6. Analiza i interpretacja wiersza, str. 292.
  7. Zapis notatki interpretacyjnej.
  8. Ćwiczenia w argumentowaniu do podanej przez nauczyciela hipotezy związanej z tematem lekcji.

 

poniedziałek, 08.06.2020 r., lekcja 2.

Temat: Motywy biblijne i mitologiczne w literaturze – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z 6.

            działu.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeanalizuj mapkę mentalną w podręczniku na str. 288.
  3. Przeczytaj tekst pt. „O przypowieściach” Anny Świderkówny na str. 289.
  4. Wykonaj ćwiczenia sprawdzające: 1, 2, 3, 7 – ustnie; do zeszytu wpisz ćw. 9 i 10. ze str. 290.

 

wtorek, 09.06.2020 r., lekcja online, godz. 09.00 – 09.45

Temat: „W poszukiwaniu własnej Itaki” – analiza i interpretacja wiersza „Odys” Leopolda Staffa  

             (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Informacje na temat Itaki, jej położenia.
  3. Poznanie historii Odyseusza, podręcznik str. 264.
  4. Czytanie wiersza „Odys” Leopolda Staffa, str. 264.
  5. Wykonanie ćw. od 1 do 8, str. 265. w podręczniku.
  6. Wyjaśnienie symbolicznego znaczenia słowa Itaka.
  7. Tworzenie osobistego znaczenia Itaki.
  8. Zapis notatki interpretacyjnej.

 

środa, 10.06.2020 r., lekcja 5.

Temat: Co już wiemy o głoskach i sylabach?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeanalizuj informacje w podręczniku na str. 305 i 306.
  3. Wykonaj ćw. 1 ze str. 305. i wpisz je do zeszytu.

 

czwartek, 11.06.2020 r., lekcja 4.

Temat: Dzień wolny od zajęć (Boże Ciało).  

 

poniedziałek, 15.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat:Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – ćwiczenia (lekcja online)

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Powtórzenie wiadomości o zdaniach złożonych współrzędnie, podręcznik str. 286.
  3. Omówienie budowy zdań złożonych podrzędnie, podręcznik str. 283.
  4. Wykonanie zadań od 1 do 17 w zeszycie ćwiczeń, str. od 56 do 62.

 

poniedziałek, 15.06.2020 r., lekcja 2.

Temat: Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe?

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Przeanalizuj informacje w podręczniku na str. 307 i 308.
  3. Wykonaj ćw. 3 ze str. 308. i wpisz je do zeszytu.

 

wtorek, 16.06.2020 r., lekcja online, godz. 9.00 – 9.45

Temat: Dzień wolny od zajęć (egzaminy ósmoklasistów).

 

środa, 17.06.2020 r., lekcja 5.

Temat: Dzień wolny od zajęć (egzaminy ósmoklasistów).

 

czwartek, 18.06.2020 r., lekcja 1. 

Temat: Dzień wolny od zajęć (egzaminy ósmoklasistów).

 

poniedziałek, 22.06.2020 r., lekcja online, godz. 10.00 – 10.45

Temat:Wypowiedź twórcza – ćwiczenia (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Wykonanie zadań od 1 do 9 w zeszycie ćwiczeń, str. 128.

 



poniedziałek, 22.06.2020 r., lekcja 2.

Temat: Zdania współrzędnie złożone – ćwiczenia interaktywne.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne. Oto link do strony:

http://pisupisu.pl/klasa6/zdania-zlozone-wspolrzednie

 

wtorek, 23.06.2020 r., lekcja online, godz. 09.00 – 09.45

Temat: Opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści – ćwiczenia (lekcja online).

  1. Zapisanie tematu lekcji.
  2. Wykonanie zadań od 1 do 8 w zeszycie ćwiczeń, str. 137.

 

środa, 24.06.2020 r., lekcja 5.

Temat: Dzień wolny od zajęć.

 

czwartek, 25.05.2020 r., lekcja 1.

Temat: Zdania podrzędnie złożone – ćwiczenia interaktywne.

  1. Zapisz temat lekcji.
  2. Wykonaj ćwiczenia interaktywne. Oto link do strony:

 

http://pisupisu.pl/klasa6/zdania-zlozone-podrzednie-czlon-nadrzedny-i-podrzedny

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.