Podręcznik str 71 zad. 7 – wpisane na 18.03
Podręcznik str 71 zad. 8,9,10. w zad 8: przeczytaj jeszcze raz tekst z zad 7-opis zdjęcia, przeczytaj wskazówki w ramce i odpowiedz na pytania w zad. 8. W zad. 9: popatrz na zdjęcie poniżej i zrób notatki do jego opisu według wskazówek z zad 8. W zad 10: napisz opis zdjęcia, na podstawie notatek z zad 9, oraz zwrotami i słówkami z opisu zdjęcia z górami. – wpisane na 19.03
Podręcznik str 72 zad 1,2,3. W zad. 1: z płyty posłuchaj tekstu, przeczytaj, wypisz do zeszytu i przetłumacz nowe słówka. Odpowiedz na pytania. W zad 2: dopasuj przyjaciół Agaty do zdjęć a,b,c. W zad 3-uzupełnij zdanie właściwym imieniem. – wpisane na 20.03
Podręcznik str 73 – powtórka działu:
Zad 1: popatrz na obrazki i wybierz właściwą opcję a/b.
Zad 2 Gramatyka: uzupełnij zdania stopniem wyższym przymiotnika oraz słówkiem „than”. Zaznacz przy każdym, według Ciebie, czy są prawdziwe, czy fałszywe (T/F)
Zad 3: Napisz prawdziwe zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym.
Zad 4: Napisz pytania z przymiotnikami w stopniu najwyższym.
Zad 5: Odpowiedz na pytania z zad. 4.
Jeśli potrzeba Ci dodatkowego wyjaśnienia lub ćwiczeń online odnośnie stopniowania przymiotników, to znajdziesz je np. pod tym linkiem: https://www.ang.pl/gramatyka/przymiotniki/stopniowanie
Ćwiczenia online ze stopnia wyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparative-adjectives-exercises.html
Ćwiczenia online ze stopnia najwyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparison-superlative-exercises.html
Ćwiczenia online możesz robić w dowolnym czasie i tyle ile potrzebujesz, pod każdym zadaniem jest przycisk „Check – sprawdź” lub każdy przykład sprawdzany jest od razu.
Podręcznik str 74:
Zad 1: czytamy uważnie tekst The Three Peaks. Wszystkie nowe słowa tłumaczymy z użyciem słowniczka z tyłu podręcznika lub np. słownika internetowego (www.diki.pl) i wypisujemy w zeszycie.
Zad 2: tłumaczymy nieznane słowa, uzupełniamy tekst wiadomości wybranymi słowami z ramki.
Zad 3: tłumaczymy fragmenty zdań zgodnie z poleceniem, używając zwrotów i gramatyki poznanej w dziale 5.
Powtarzamy i utrwalamy cały dział 5.
Podręcznik str 75:
Zad 1: wypisujemy w zeszycie wszystkie słowa z obrazka i z ramki w zad 1 oraz tłumaczymy je na polski.
CZWARTEK 26.03.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Temat: Life in Britain – praca z tekstem, ćwiczenia. Powtórzenie wiadomości z działu 5 – przymiotniki w stopniu wyższym.
W podręczniku na stronie 72 przeczytaj jeszcze raz tekst Life in Britain, przeanalizuj jeszcze raz zadania słuchając filmiku z moim wyjaśnieniem:
W podręczniku na stronie 73 jest powtórka działu. Przypomnij sobie jeszcze raz zasady stopniowania przymiotników, zacznijmy od stopnia wyższego (comparative):
stopień wyższy – porównywanie – strona 66 w podręczniku + notatki w zeszycie;
Zobacz mój filmik z wyjaśnieniami / przypomnieniem:
Na stronie internetowej wydawnictwa podręcznika znajdują się dodatkowe ćwiczenia: tu są ćwiczenia ze stopnia wyższego:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_01?cc=pl&selLanguage=pl
Wykonaj te zadania samodzielnie i kliknij przycisk Score w celu sprawdzenia.
Zadanie domowe – wykonaj zadanie, które przesyłam uczniom poprzez tradycyjny e-mail: utwórz przymiotniki w stopniu wyższym. Nie drukuj pliku, tylko w zeszycie pod tematem lekcji zapisz:
„Zadanie z przymiotników w stopniu wyższym.
- (i tu wpisz to co trzeba wstawić w zdaniu, np. longer)
- itd
Gotowe zadanie prześlij do mnie w formie zdjęcia na mój adres mailowy. Sprawdzę te zadania w piątek 27.03.2020.
Good luck!
PIĄTEK 27.03.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji
Temat: Powtórzenie wiadomości z działu 5 – przymiotniki w stopniu najwyższym.
Przypomnij sobie jeszcze raz zasady stopniowania przymiotników, w stopniu najwyższym (superlative)
stopień najwyższy – np. ktoś jest najwyższy z klasy, najstarszy w rodzinie itp. – strona 68 w podręczniku + notatki w zeszycie;
Zobacz mój filmik z wyjaśnieniami / przypomnieniem:
Na stronie internetowej wydawnictwa podręcznika znajdują się dodatkowe ćwiczenia: tu są ćwiczenia ze stopnia najwyższego:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_02?cc=pl&selLanguage=pl
Tutaj są ćwiczenia z obu typów stopniowania:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_03?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit5/stepsfunzone05_04?cc=pl&selLanguage=pl
Wykonaj te zadania samodzielnie i kliknij przycisk Score w celu sprawdzenia.
Zadanie domowe – wykonaj zadanie, które zostaną przesłane uczniom poprzez tradycyjny e-mail: utwórz przymiotniki w stopniu najwyższym. Nie drukuj pliku, tylko w zeszycie pod tematem lekcji zapisz:
„Zadanie z przymiotników w stopniu najwyższym.
- (i tu wpisz to co trzeba wstawić w zdaniu, np. the longest)
- itd
Gotowe zadanie prześlij do mnie w formie zdjęcia na mój adres mailowy. Sprawdzę te zadania w środę 01.04.2020.
Good luck!
Środa 01.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 01.04.2020
Topic: Welcome to Ben Nevis – czytanie – praca w ćwiczeniach.
Otwórz ćwiczenia na stronie 30. Robimy zadania 1, 2, 3, 4.
Zadanie 1. Przeczytaj uważnie tekst. Odpowiedz w zeszycie na pytanie w poleceniu. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe dla Ciebie słowa i przetłumacz je z pomocą słownika. Znając znaczenie słów, przeczytaj tekst ze zrozumieniem jeszcze raz.
Zadanie 2. Odpowiedz, czy zdania są zgodne z tekstem, czy nie (zgodne – T, niezgodne – F). Jeśli niezgodne – napisz właściwe.
Zadanie 3 – przeczytaj informacje na plakacie i odpowiedz ustnie na pytanie w poleceniu. Podkreśl na plakacie informacje, które są odpowiedziami na to pytanie.
Zadanie 4 – posłuchaj uważnie, kilkakrotnie, nagrania nr 25 – Tony i Amy rozmawiają o szkolnej wycieczce. Następnie uzupełnij plakat w ćwiczeniu 3.
Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/audio?cc=pl&selLanguage=pl
(trzeba kliknąć na Audio do materiałów ćwiczeniowych i pobrać pliki).
W przypadku problemów z pobraniem proszę o kontakt, prześlę nagranie na maila.
Zdjęcie wypełnionej strony prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia (ocena w formie „plusika”, traktujemy to jako ćwiczenia w czytaniu i słuchaniu).
Czwartek 02.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 02.04.2020
Topic: Reading and listening – czytanie i słuchanie – praca w ćwiczeniach.
Otwórz ćwiczenia na stronie 31. Robimy zadania 1 i 2.
Zadanie 1. Przeczytaj uważnie teksty. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe dla Ciebie słowa i przetłumacz je z pomocą słownika. Znając znaczenie słów, przeczytaj teksty ze zrozumieniem jeszcze raz. Teraz wybierz właściwą opcję: a, b lub c.
Zadanie 2. Posłuchaj uważnie, kilkakrotnie, nagrania nr 26. Następnie wybierz właściwą opcję: a, b lub c.
Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/audio?cc=pl&selLanguage=pl
(trzeba kliknąć na Audio do materiałów ćwiczeniowych i pobrać pliki).
W przypadku problemów z pobraniem proszę o kontakt, prześlę nagranie na maila.
Zdjęcie wypełnionej strony prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia (ocena w formie „plusika”, traktujemy to jako ćwiczenia w czytaniu i słuchaniu).
Piątek 03.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 03.04.2020
Topic: Agata and friends – rozumienie tekstu czytanego.
Przypomnij sobie wszystkie słówka ze strony 75 – My town. Jeśli masz je zapisane, to nie musisz pisać drugi raz, tylko je powtórz i zapamiętaj. Jeśli nie masz jeszcze zapisanych, zapisz je teraz i przetłumacz.
W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.
Nice to meet you – miło mi Cię poznać
First – pierwszy
How long are you here for? – na jak długo się tu zatrzymałaś?
The Town hall – ratusz
Know – wiedzieć, znać
A prison – więzienie
Castle – zamek
A tour guide – przewodnik
Tourists – turyści
What a waste of time! = Jaka strata czasu!
Can you show us…? – Pokażesz nam..?
We’re lost! - Zgubiliśmy się
Sure, why not! – Jasne, dlaczego nie!
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Ułóż podane zdania w odpowiedniej kolejności, zgodnie z historyjką.
Wykonaj zadanie 3 - odpowiedz na 5 pytań:
Tłumaczę pytania:
Gdzie mieszka Faith?
Na jak długa zatrzymała się ona w Oxford?
Gdzie znajduje się ratusz?
Czym jest teraz zamek?
Czy Faith i Agata są złe na Marcusa?
Obejrzyj krótki filmik o zamku: https://www.youtube.com/watch?v=oTopcRaoeJ8
Zdjęcia wykonanych zadań prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia i oceny. Masz czas do środy 8.04.
Środa 8.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 8.04.2020
Topic: Agata and friends – czytanie, ćwiczenia.
Otwórz podręcznik na stronie 76. Posłuchaj z płyty jeszcze raz historyjki Agata and friends. Przypomnij sobie słówka zapisane w zeszycie na ostatniej lekcji i postaraj się je zapamiętać.
Wykonaj zadanie 4 – dopasuj zwroty / zdania z historyjki do ich tłumaczeń.
Zapisz zadanie w zeszycie w całości. Przykład:
- How long are you here for –Na jak długo tu przyjechałaś?
- itd.
Zdjęcia gotowego zadania prześlij do mnie (ocena w formie „plusika”).
Ponadto we własnym zakresie i w dowolnym czasie wykonuj ćwiczenia doskonalące słownictwo poznawane w tym dziale:
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-1
https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/city/places-2
http://www.web-esl.com/qanda/qanda.htm
https://www.passporttoenglish.com/Beginning-English/Lesson13/Vocabulary.html
Środa 15.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 15.04.2020
Topic: Be: Past Simple – odmiana czasownika ’to be’ (być) w formie przeszłej.
Zapisz notatkę:
I was – ja byłam/em we were – my byliśmy
You were – ty byłeś you were – wy byliście
She was – ona była they were – oni, one były
He was - on był
It was – ono, to było
Dla: I, she, he, it – używamy was:
I was at school. She /my mother, my sister/ was happy. He /my father,my brother/ was hungry.
Dla: we, you, they – używamy were:
We were at home. You were sad. They /my friends, my parents/ were at the cinema.
Otwórz podręcznik na stronie 78. Zapoznaj się z ramką w zad.1.
Następnie wykonaj zadanie 2. Wstaw was lub were w poniższych zdaniach.
Spójrz:
Our first lesson was – nasza pierwsza lekcja była…
You were late… – spóźniłeś się (w znaczeniu ty byłeś spóźniony)
Zadanie: Wstaw „was” lub „were”:
1 I ________ at home.
2 You _________ late for school.
3 My mother _________ at home yesterday.
4 My father __________ at work.
5 Me and my class _________ at the cinema last year.
6 You and your brother _______ hungry.
7 He and his brother __________ tired.
Ocenianie zadań: poproszę 3 losowo wybrane osoby (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie zadań mailem.
Czwartek 16.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 16.04.2020
Topic: Be: Past Simple – ćwiczenia.
Zapisz notatkę:
„There was” i „There were” używamy, gdy chcemy powiedzieć że coś było lub ktoś był w jakimś miejscu. „There was” używamy do mówienia o liczbie pojedynczej, „there were” – do mówienia o liczbie mnogiej.
Wykonaj zadaniu 4 str 78: posłuchaj zdań w ramce i powtórz!
W zadaniu 5 str 78 wpisz there was/there were
There was a train………….. – zauważ: po „there was” jest rzeczownik w liczbie pojedynczej
There were lots of people – było mnóstwo ludzi….., po „there were” jest rzeczownik w liczbie mnogiej
Uzupełnij zadanie 6
Homework
Naucz się odmiany ‘to be’ w formie przeszłej.
W ćwiczeniach p.34 ex. 1.
Ocenianie zadań: poproszę 3 losowo wybrane osoby (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie zadań mailem.
Piątek 17.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 17.04.2020
Topic: Giving directions – wskazywanie drogi.
Podręcznik str. 79, ćw. 1 i 2. Jeżeli masz płytkę posłuchaj dialogu w zad 1.
Przepisz zwroty:
Excuse me, where’s the………….., please? – przepraszam, gdzie znajduje się …………?
How do I get to……….. – jak mogę dojść do/dostać się do…..
Go straight on - idź prosto
Take the first left – skręć w pierwszą drogę po lewej stronie
Take the second right – skręć w drugą drogę po prawej stronie
Go past the park – przejdź obok parku
Przećwicz podane zwroty w ex. 3/79 – zapisz wskazówki.
Ex.4/79
W zadaniu 4 połącz sytuacje z reakcjami a-c.
W zadaniu 5 jeżeli masz płytkę, posłuchaj dialogów i wskaż miejsca na mapie.
Homework WB – ćwiczenia p.33 ex. 1,2
Naucz się zapisanych na lekcji zwrotów na pamięć.
Ocenianie zadań: poproszę 3 losowo wybrane osoby (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie zadań mailem.
Środa 22.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.04.2020
Topic:Be: Past Simple –czasownik ’to be’ (być) w formie przeszłej– przeczenia i pytania.
Zapisz notatkę:
ZDANIA PRZECZĄCE
Aby utworzyć zdanie przeczące, do „was” lub „were” dodajemy „not”:
was not = wasn’t, were not = weren’t
I wasn’t – ja nie byłam/em we weren’t – my nie byliśmy
Youweren’t – ty nie byłeś youweren’t – wy nie byliście
Shewasn’t – ona nie była theyweren’t – oni, one nie były
He wasn’t - on nie był
It wasn’t – ono, to nie było
Examples – przykłady:
I wasn’tatschool. – Ja nie byłem w szkole.
She /my mother, my sister/ wasn’t happy. – Ona /moja mama, moja siostra/ nie była szczęśliwa.
He /my father,mybrother/ wasn’thungry. – On /mój tata, mój brat/ nie był głodny.
Otwórz podręcznik na stronie 80. Zapoznaj się z pierwszą ramką w zad.1.
Wykonaj zadanie 2:wstaw „wasn’t” lub „weren’t” w zdaniach.
Zapisz kolejną notatkę:
ZDANIA PYTAJĄCE
Aby utworzyć pytanie, „was” lub „were” stawiamy na początku,przed podmiotem (osobą lub rzeczą). Zobacz:
Youwerehungry. – zdanie twierdzące.
Wereyouhungry? – pytanie
She was athome. – zdanie twierdzące.
Was sheathome? – pytanie
PYTANIA I KRÓTKIE ODPOWIEDZI:
was I…? – czy ja byłam/em…? Yes, I was. / No, I wasn’t.
wereyou…? – czy ty byłeś…? Yes, youwere. / No, youweren’t.
wasshe…? – czy ona była…? Yes, she was. / No, shewasn’t.
was he…? - czy on był…? Yes, he was. / No, he wasn’t.
wasit…? – czy ono, to było…? Yes, itwas. / No, itwasn’t.
were we…? – czy my byliśmy…?Yes, we were. / No, weweren’t.
wereyou…? – czy wy byliście…?Yes, youwere. / No, youweren’t.
werethey…? – czy oni, one były…?Yes, theywere. / No, theyweren’t.
Zadanie: Utwórz pytania z poniższych zdań.
- Youwereat the cinema. _____________________________
- My mother was atworkyesterday. ___________________________
- My brother was angry. __________________________
- My sister was happy. __________________________
- It was raining. __________________________
- Me and my classwereat the lesson. ___________________________
- My friendswere on holiday. ___________________________
Otwórz podręcznik na stronie 80. Zapoznaj się z drugąramką w zad.1.
Wykonaj zadanie 3:wstaw „was” lub „were” w pytaniach i zapisz je w zeszycie. Następnie posłuchaj nagrania i dopisz krótkie odpowiedzi.
Czwartek 23.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson23.04.2020
Topic: Be: Past Simple w przeczeniach i pytaniach – ćwiczenia.
Otwórz podręcznik na str 80.
Zad 4: uzupełnij dialog właściwą formą przeszłą „be” (czyli „was” lub „were”). Następnie posłuchaj i sprawdź.
Otwórz ćwiczenia na str 34.
Zad. 2: w każdym zdaniu najpierw wstaw „was” lub „were” w formie twierdzącej, a następnie zamień je na zdania przeczące (czyli „was” lub „were” zamień na „wasn’t lub „weren’t”).
Zad 3: Uzupełnij zdania formą twierdzącą lub przeczącą, tak aby miało sens. Pamiętaj, aby uważnie przeczytać całe zdanie, nie tylko początek!
Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail w celu oceny (tradycyjnej).
Piątek 24.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson17.04.2020
Topic: The Superfriends. „Was” i „were” w praktyce.
Otwórz podręcznik na str 81.
Zad. 7: Posłuchaj nagrania i uważnie przeczytaj historyjkę.
Zapisz w zeszycie słowa:
arrive – przyjeżdżać
hours ago – godziny temu
feather – pióro
wings – skrzydła
person – osoba
laugh–śmiać się
Zad. 8: Przeczytaj zdania i wybierz właściwą odpowiedź, zapisz w zeszycie.
Zad 9: Zamień pytania z czasu teraźniejszego na czas przeszły Past Simple.
Prosta do zapamiętania zasada: „am”, „is” (czas teraźniejszy) zamieniamy na „was” (czas przeszły), „are” (czas teraźniejszy)zamieniamy na „were” (czas przeszły).
Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail w celu sprawdzenia.
ZADANIA DLA CHĘTNYCH NA DODATKOWĄ DOBRĄ OCENĘ:
Ćwiczenia, str 35.
Zad 4: Uzupełnij zdania tak aby były prawdziwe dla Ciebie, zastosuj formę twierdzącą lub przeczącą „be” w Past Simple.
Zad. 5: Tak jak w poleceniu. Napisz pytania i krótkie odpowiedzi używając „be” w Past Simple, zgodnie z obrazkami.
Środa 29.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson29.04.2020
Topic: Ghost Town – czytanie ze zrozumieniem. Writing: My town – Pisanie- moja miejscowość. Online lesson.
Otwórz podręcznik na str. 82.
Zad. 1: Posłuchaj nagrania oraz przeczytaj tekst o mieście widmo – Ghost Town. Odpowiedz na pytania:
1 Czym jest „miasto duchów / miasto widmo”?
2 Dlaczego Jerome było ruchliwe w przeszłości?
3 Dlaczego Jerome to teraz „miasto duchów / miasto widmo”?
Przepisz słówka z ramki pod tekstem do zeszytu oraz poniższe:
past – przeszły, przeszłość
first – pierwszy
live – mieszkać, żyć
full of – pełne (czegoś)
gold – złoto
silver – srebro
come from – pochodzić z
empty – pusty/e
in fact – tak naprawdę
tourists – turyści
still – nadal, ciągle
Zad. 2: Znajdź liczby i daty w tekście i uzupełnij zdania. Zapisz w zeszycie.
Zad. 3: Posłuchaj Agaty i Marcusa. Czyj weekend był bardziej ekscytujący?
Zad. 4: Posłuchaj jeszcze raz i wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c.
Writing – My town.
Otwórz podręcznik na str. 83.
Zad. 5: Przeczytaj ulotkę. Czy Manchester jest podobny do twojego miasta? Dlaczego / Dlaczego nie?
Zad. 6. Przeczytaj informację w czerwonej ramce. Następnie dopasuj 4 z tematów poniżej (wybierz spośród a-i) do czterech akapitów / paragrafów w tekście My town.
Czwartek 30.04.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson30.04.2020
Topic: Writing: My town – Pisanie- moja miejscowość.
Otwórz podręcznik na str 83.
Zad. 7 Połącz zdania 1-5 z tematami z zadania 6.
Zapisz 4 nowe słówka do zeszytu:
entertainment – rozrywka
opera-opera
tram-tramwaj
venue - obiekt,miejsce(jakiegoś wydarzenia)
health – zdrowie
shopping – zakupy
sports – sport, obiekty sportowe
Zad 9. Wybierz 4 tematy z zadania 6 i napisz o miejscowości Czarna.
Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail w celu oceny (tradycyjnej).
Środa 06.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson06.05.2020
Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości. Online lesson.
Podręcznik na str. 82 zad 1-6.
Czwartek 07.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson07.05.2020
Topic: Life in Britain – trip to London.
Otwórz podręcznik na str. 84.
Przeczytaj uważnie tekst o Londynie.
Zad. 1:. Połącz miejsca 1-4 z zdjęciami a-d.
Zad. 2: Posłuchaj nagrania. Co podobało się Agacie, Sophie i Marcusowi? Do każdego przykładu dopasuj imię.
Ex.3. Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Przepisz słówka z czerwonej ramki pod zdjęciami.
Uwaga: tych zadań nie musisz wysyłać, sprawdzimy je na kolejnej lekcji online.
Piątek08.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson08.05.2020
Topic:Revision – units 1-6.
Otwórz podręcznik na str. 87.
Zad. 1: Uzupełnij słowa i dopasuj je do obrazków a-j.
Zad. 3: Uzupełnij zdania używając „a”, „an”, „some” lub „any”.
Zad. 4: Uzupełnij dialog używając: „was”, „wasn’t”, „were” lub „weren’t”.
Zad. 6. Wybierz właściwą odpowiedź: a, b, lub c.
Zadania prześlij na mój e-mail w celu oceny.
Środa 13.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson13.05.2020
Topic: Test dział 6. People – vocabulary. Online lesson.
Otwórz podręcznik na str. 89.
Zad. 1: Zapisz w zeszycie nowe słowa – nazwy zawodów, a następnie dopasuj je do obrazków. Tych słówek naucz się na pamięć.
Buider – budowniczy
Gardener – ogrodnik
Footballer - piłkarz
Mechanic – mechanik
Priest – ksiądz
Vet - weterynarz
Chef- szef kuchni
Computerprogrammer – programista komputerowy; informatyk
Doctor- lekarz
Firefighter – strażak
Journalist – dziennikarz
Mechanic – mechanik
Nurse – pielęgniarka
Office Worker – pracownik biura
Police officer – policjant
Shop assistant – sprzedawca
Soldier – żołnierz
Bus driver – kierowca autobusu
Teacher – nauczyciel
Waiter – kelner
Waitress - kelnerka
Zad. 2: Połącz obrazki z nazwami zawodów z zad. 1.
Homework: ćwiczenia na str. 38 zad. 1,2
Czwartek 14.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson14.05.2020
Topic: Agata and friends.
Otwórz podręcznik na str. 90.
Zad. 1 Posłuchaj nagrania i przeczytaj historyjkę, zapisz nowe słowa do zeszytu:
Go on! – Mów dalej!
Of course not! – oczywiście, że nie!
What do youmean? - co masz na myśli?
We trickedyou! – Nabraliśmy Cię!
Don’tyoubelieve me? – Nie wierzysz mi?
Be born – urodzić się – I was born in 2000 – urodziłam się w roku 2000
Plant – roślina; jako czasownik- sadzić (drzewo/roślinę)
Tell (somebody) a story – opowiedzieć komuś historię
Kind – rodzaj
Skin – skóra
Wet- mokry
Zad. 2: wybierz najlepsze podsumowanie tekstu: a, b lub c.
Zad. 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
1 Winston Churchill urodził się w Pałacu Blenheim.
2 Ludzie mogą zwiedzać ogrody, ale nie pałac.
3 Dziadek Sophie był ogrodnikiem.
4 Sophie zobaczyła ducha dziewczyny przy jeziorze.
5 Marcus wierzy w duchy.
Naucz się czytać historyjkę i nowo poznane zwroty. Zadań nie musisz wysyłać, sprawdzimy je podczas kolejnej lekcji online.
Piątek15.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson15.05.2020
Topic:On the phone. Rozmowa telefoniczna.
Otwórz podręcznik na str 93. (uwaga – na razie omijamy str 92, omówimy ją na kolejnej lekcji online gdyż jest to nowy czas Past Simple).
Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie dialog. Odpowiedz na pytanie: które zdanie jest prawidłowe, 1 czy 2?
Zapisz w zeszycie zwroty z dialogu:
It’sSallyhere. – Mówi Sally / Z tej strony Sally.
Could I speak to… - Czy mogłabym rozmawiać z…
Of course. – Oczywiście.
Just a moment. – Chwileczkę.
It’sSally on the phone. – Dzwoni Sally.
Wouldyoulike to go… - Czy chciałabyś pójść…
Let’smeet… - Spotkajmy się…
Zad. 3: Uzupełnij dialogi słowami z ramki. Następnie posłuchaj nagrania do zadania 2 i sprawdź.
Zad. 4: Przeczytaj wypowiedzi w „dymkach” i dobierz właściwą reakcję: a, b lub c.
Homework: Ćwiczenia str 39 zad 1 i 2.
Zadania prześlij na mój e-mail w celu oceny.
Środa 20.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson20.05.2020
Topic: Past Simple Tense –czas przeszły prosty. Online lesson
Omówienie i wyjaśnienie czasu, budowa zdania. Podręcznik str. 92 i 94. Ćwiczenia str. 40.
Czwartek 21.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson21.05.2020
Topic: Past Simple czasowniki regularne– ćwiczenia.
Otwórz podręcznik na str. 92.
Zad. 4Uzupełnij tekst słowami a-f z ramki. Uwaga – są trzy słowa, które nie są potrzebne.
Zad. 5 – Popatrz na obrazki i zapisz zdania o tym co Ben robił wczoraj. Zapisz zdania we właściwym czasie i dodaj inne słowa w razie potrzeby.
Otwórz ćwiczenia na str 40.
Zad 3 – Ułóż zdania z podanych wyrazów i wyrażeń, wykorzystaj także wyrazy z ramki.
Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.
Piątek 22.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.05.2020
Topic:Past Simple czasowniki nieregularne– ćwiczenia.
Otwórz podręcznik na str 94.
Zad. 4 – Co Harry robił w zeszły weekend? Zapisz zdania w zeszycie z czasownikami z ramki.
Otwórz ćwiczenia na str. 40.
Zad 4 – Uzupełnij zdania czasownikami w ramki w formie Past Simple.
Zad. 5 – Posłuchaj nagrania. Zapisz usłyszane czasowniki w czasie Past Simple.
Nagrania do ćwiczeń znajdują się na stronie internetowej:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/audio?cc=pl&selLanguage=pl
Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.
Środa 27.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson27.05.2020
Topic: Past Simple – ćwiczenia.The Superfriends – historyjka. Online lesson
Różne ćwiczenia w budowie zdań w czasie Past Simple.
The Superfriends – historyjka.
Podręcznik str. 95 – posłuchaj i przeczytaj historyjkę: ’The Superfriends’.
Zad. 7 Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe?: Wybierz właściwą opcję i zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad. 8 Uzupełnij poniższe zdania słownictwem z ramki.
Vocabulary (słownictwo przepisz do zeszytu):
Want –wanted– chcieć
Make –made – robić, tworzyć
Save- saved – oszczędzać, naprawiać, zapisywać
Decide- decided – decydować o/ się
See-saw – widzieć
Czwartek 28.05.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson28.05.2020
Topic: Nicolaus Copernicus – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 96
Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj tekst o biografii Mikołaja Kopernika, popatrz na zdjęcia. Jakiego przedmiotu dotyczy ten tekst? Zapisz odpowiedź w zeszycie.
Zad. 2 Odpowiedz na pytania:
- Kim był właściciel tych domów?
- Jakie przedmioty studiował Kopernik w Krakowie?
- Iloma językami posługiwał się Kopernik?
- Z czego słynie Kopernik?
Zad. 3 Posłuchaj rozmowy Agaty, Sophie i Marcusa o ich wizycie w Pałacu Blenheim. W którym pomieszczeniu się oni znajdują?
Zad. 4 Posłuchaj ponownie i odpowiedź na pytania:
- Ile krzeseł się tam znajduje?
- Kto siedzi na jednym z krzeseł?
- Który obraz najbardziej podoba się Agacie?
- Co Agata robi źle?
- Co Sophie robi źle?
Przepisz słówka do zeszytu:
geometry - geometria
astronomy – astronomia
law – prawo
physics – fizyka
century – stulecie
medicine – medycyna
last – zeszłego’ ostatniego
rich – bogaty
discovery - odkrycie
Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.
Piątek 29.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Writing – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 97
Zad. 5: Przeczytaj list. Do kogo on jest? Od kogo jest?
Zad. 6: Uzupełnij podsumowanie dnia Alice używając w każdej luce jednego słowa.
Zad. 7: Zapisz zwroty w zeszycie:
Zwroty rozpoczynające list:
Dear (Ellie) – Droga Ellie
I hopeyou’rewell – Mam nadzieję że masz się dobrze
How areyou? – Jak się masz?
Thanks for yourletter. – Dziękuję za twój list.
Zwroty kończące list:
Bye for now. – Na razie / Cześć
Anyway, that’sall from me. – W każdym razie, tyle z mojej strony.
Write soon! – Napisz szybko!
Hope to seeyousoon! – Mam nadzieję że zobaczymy się wkrótce!
Love, (David) – Z wyrazami miłości / Pozdrawiam, David
Zad 9 – Wymyśl sobie niesamowicie spędzony dzień.
Write a letter to a friend in your notebook. Tell him/heraboutyouramazing Day out. 40-50 words. Napisz list do kolegi/ koleżanki o niesamowitym dniu, na ok. 40-50 słówek. Zastosuj czas przeszły prosty – Past Simple. Możesz wzorować się na podręczniku, zad. 5 i 9. Zrób zdjęcie i prześlij do środy (03.06.2020r.)na mój adresmailowy.
Środa 03.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson03.06.2020
Topic: Past Simple – ćwiczenia: zdania twierdzące, przeczące, pytania. Powtórzenie wiadomości. Online lesson
Ćwiczenia w budowie wszystkich rodzajów zdań w czasie Past Simple. Podręcznik str. 99, 104, 106. Ćwiczenia str 45.
Czwartek 04.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 04.06.2020
Topic:Around the world – countries and nationalities.
Podręcznik str. 101
Zad. 1 Przepisz słówka do zeszytu, a następnie przyporządkuj kraje do numerów na mapie. Posłuchaj i sprawdź:
Countries - kraje
Belarus - Białoruś
The Czech Republic – Republika Czeska
France – Francja
Germany - Niemcy
Greece - Grecja
Ireland - Irlandia
Italy – Włochy
Poland - Polska
Russia - Rosja
Slovakia - Słowacja
Spain - Hiszpania
Sweden - Szwecja
The UK – (United Kingdom) Wielka Brytania
Ukraine - Ukraina
Nationalities – narodowości
Polish - Polak
British - Brytyjczyk
Irish - Irlandczyk
Swedish - Szwed
Spanish - Hiszpan
German - Niemiec
Russian - Rosjanin
Italian - Włoch
Ukrainian - Ukraińczyk
Belarusian - Białorusin
French - Francuz
Greek - Grek
Czech - Czech
Slovak - Słowak
Zad.2: Podaj nazwę kraju który ma granice z… Pierwsza litera nazwy kraju jest podana.
Homework: ćwiczenia str. 43 Zad. 1, 2, 3
Piątek 05.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 05.06.2020
Topic: Zuzia and friends. Talkingaboutholidays.
Otwórz podręcznik na str. 102.
Zad. 1: Posłuchaj i przeczytaj historyjkę.
Zapisz nowe słowa:
It’s a pity – szkoda
I bet… - Założę się…
Take place – odbywać się
Zad. 4: Dopasuj zwroty z historyjki do ich polskich tłumaczeń.Zapisz w zeszycie.
Otwórz podręcznik na str. 105.
Zad. 1. Posłuchaj i przeczytaj dialog. Wybierz właściwą opcję w każdym zdaniu.
Następnie zapisz w zeszycie informację z ramki w zad. 2:
Aby wzmocnić znaczenie przymiotników, możemy poprzedzić je przysłówkami, np.:
very - bardzo,
quite – całkiem,
really – naprawdę,
a bit – trochę.
Zad. 3: Przepisz zdania z przysłówkami wzmacniającymi. Przykład:
- The weather was verycold.
Homework: Cwiczeniastr 44 zad 1 i 2.
Środa 10.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson10.06.2020
Topic: Test unit 7-8.Listening, Past Simple-questions. Online lesson
Ćwiczeniaze słuchu, dalsze ćwiczenie pytań w Past Simple. Podręcznik str. 105, 106. Ćwiczenia str 45.
Piątek 19.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 19.06.2020
Topic: Past Simple-exercises. The Superfriends – reading. Online lesson.
Zadania z Past Simple. Podręcznik str. 106, 107. Ćwiczenia str 45.
Czwartek25.06.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson25.06.2020
Topic: Revision – Powtórzenie.
Powtarzamy i utrwalamy wszystko to, czego nauczyliśmy się na lekcjach angielskiego w klasie 5.
Pomocne w tym będą zadania i gry:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/stepsplus/games/?cc=pl&selLanguage=pl