Podręcznik str 76-77: czytamy samodzielnie historyjkę, piszemy w zeszycie wszystkie nowe słowa wraz z polskim tłumaczeniem, robimy ze str 77 zad 2,3,4. – zapisane na 12.03

Z podręcznika str 77 zad 5 (wybierz właściwe słowo, użyj słownika w razie potrzeby), w ćwiczeniach str 32 zad 1 i 2. – zapisane na 16.03.

Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją „going to”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 3 tabelki na zielonym tle (twierdzenia, przeczenia, Pytania i krótkie odpowiedzi).

Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „going to” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka-going-to

Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:

Podręcznik str 78

Zad 2 – uzupełnij zdania formą twierdzącą „going to”.

Zad 3 – przerób zdania z zad. 2 na przeczące. Które z nich są prawdziwe w odniesieniu do Ciebie, twierdzące czy przeczące? Napisz przy nich T.

Zad 4 – Uzupełnij e-mail słowami z ramki. Uwaga! Są trzy słowa których nie potrzebujemy (trzeba wybrać właściwe, zgodnie z zastosowaniem konstrukcji „going to”).

Ćwiczenia str 34 zad 1, 2, 3.


Czwartek 26.03.2020, lekcja nr 3 według planu lekcji

Temat: Zuzia and friends – czytanie ze zrozumieniem. Be going to – przypomnienie i ćwiczenia.

Przeczytaj jeszcze raz historyjkę Zuzia and friends ze strony 78 w podręczniku oraz posłuchaj jej z płyty.

Sprawdź czy masz poprawnie zapisane odpowiedzi do zadań 2,3,4,5 ze strony 79 (te zadania już macie zrobione):

Zad. 2:       1. Zuzia    2. Alex   3. Alex    4. Alex     5. Dan    6. Zuzia

Zad 3:   1  c     2 f    3 a      4 e    5 b    6 d

Zad 4:  1. I’ll help you.   2. Wait here.  3. See you in a minute.  4. Wait a minute.   5. Of course not.

Zad. 5: aby je wykonać, potrzebna jest nam znajomość słówek: (jeśli nie masz ich jeszcze zapisanych – to zapisz i zapamiętaj)

buy – kupić

save – oszczędzać

borrow – pożyczyć od kogoś (np.: borrow from your dad)

lend – pożyczyć komuś (np.: can you lend me…?)

afford – pozwolić sobie na coś, w sensie że kogoś na cos stać (np.: I can’t afford a new mobile phone)

cost – kosztować

1  buy    2 lend    3 borrow   4 afford   5 save    6 cost

W ćwiczeniach na stronie 32 zadania 1 i 2 – sprawdź czy są wykonane w całości (te zadania już macie zrobione).

Za wykonanie zadań z książki i ćwiczeń są 2 plusy.

Otwórz podręcznik na stronie 78. Posłuchaj pliku dźwiękowego – jest to nagrany przeze mnie krótki filmik z przypomnieniem / wytłumaczeniem „be going to”.

https://youtu.be/BHfvOFdR4DY

Następnie zapisz notatkę:

„be going to” – zamierzać coś zrobić, mieć jakiś plan.

Np.: zamierzam się uczyć. Zamierzam zrobić zakupy.

  • Zdania twierdzące – budowa

Osoba (I, you he…)+ „to be” (am, is are) + going to + czasownik (sleep, cook, watch, listen…)

I am going to cook. – Ja zamierzam gotować.

She is going to learn. – Ona zamierza się uczyć.

  • Zdania przeczące – budowa

Osoba (I, you he…)+ „to be” (am, is are) + not + going to + czasownik (sleep, watch, listen…)

You are not going to sleep. – Ty nie zamierzasz spać.

  • Zdania pytające – budowa

„to be” (am, is are) + osoba (I, you he…)+ going to + czasownik (sleep, cook, watch, listen…)

Is he going to learn? – Czy ona zamierza się uczyć?

Yes, she is. – Tak, ona zamierza.

No, she isn’t. – Nie, ona nie zamierza.

Zadanie domowe: Wykonaj zadanie, które przesyłam jako plik JPG na tradycyjny adres e-mail: utwórz zdania, stosując właściwą formę „going to”.  Nie musisz drukować tej strony. Zapisz w zeszycie:

„Homework

Zdania z karty pracy Going to:

  1. Henry is going to score some goals.
  2. Henry is going to…
  3. …. „

Gotowe zadania prześlijcie w formie zdjęć zeszytów na mój adres e-mail. Sprawdzę je w poniedziałek 30.03.2020.


Poniedziałek 30.03.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 30.03.2020

Topic:  Are you going to meet your friends? Yes, I am.

Otwórz podręcznik na stronie 78.

Ćwiczymy nadal „going to”, stosując tę konstrukcję w różnych rodzajach zdań (twierdzenia, pytania, przeczenia) Jeśli potrzebujesz jeszcze sobie przypomnieć, posłuchaj mojego filmiku z wyjaśnieniami: https://youtu.be/BHfvOFdR4DY

Zadanie 6: Posłuchaj nagrania 2.34 (dwa lub trzy razy), jeśli Ci wygodniej to robiąc notatki zatrzymuj po każdej wypowiedzi. Jakie czynności zamierzają zrobić Sue i Jim? Napisz w zeszycie  odpowiednie zwroty obok ich imion, w następujący sposób:

Sue: go shopping itd.

Jim:….

Zadanie 7: Wyobraź sobie że rozmawiasz z kolegą / koleżanką o jego/jej planach na weekend. Napisz pytania które mógłbyś/mogłabyś zadać koledze i odpowiedzi których on/ona mógłby/mogłaby udzielić. Zastosuj zwroty z zadania 6, w następujący sposób (przykładu już nie musisz zapisywać):

  1. – Are you going to meet your friends?

- Yes, I am. I’m going to meet Harry.

Zadanie Extra Steps:

Napisz 2 zdania twierdzące i 2 zdania przeczące o planach Twojego kolegi/Twojej koleżanki lub kogoś z rodziny na weekend. Np.:

Renata is going to cook dinner.

She isn’t going to…

Zdjęcia zapisanych w zeszycie zadań prześlij w celu sprawdzenia poprawności (w formie „plusika”) na mój adres e-mail, do środy 1.04.

Good luck! Powodzenia!

 

Środa 01.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 01.04.2020

Topic:  In a clothes shop – dialog w sklepie z ubraniami.

Otwórz podręcznik na stronie 79.

Zadanie 1: posłuchaj uważnie z płyty dialogu In a clothes shop, kilka razy, równocześnie uważnie czytaj i staraj się zapamiętać wymowę.

Posłuchaj filmiku z moimi wyjaśnieniami zwrotów i słówek: https://youtu.be/E53-k32cCTk

Zapisz w zeszycie zwroty, słówka, i zapamiętaj je:

Excuse me – przepraszam (gdy o coś chcemy zapytać, poprosić itp.)

I’m looking for… - szukam…

The blouses are over there – bluzki są tam

Have you got it in blue? – czy macie ją w kolorze niebieskim?

I’m sorry – przepraszam (w sensie „przykro mi”, lub przepraszam za coś co zrobiłem)

Can I try on the white one? – czy mogę przymierzyć tę białą?

Can I try it on? – Czy mogę to przymierzyć? ( 1 rzecz, np. bluzka, sukienka)

Can I try them on? – Czy mogę je przymierzyć? (coś co występuje jako para, czyli np. spodnie, spodenki, buty)

The changing rooms are over there – przymierzalnie są tam

Till – kasa

Does it fit? – czy pasuje? (w sensie rozmiaru)

Pardon? – przepraszam / słucham? (gdy nie dosłyszeliśmy co ktoś mówił)

How much is it? – ile to kosztuje?

Zadanie 3: Uzupełnij dialogi brakującymi zwrotami lub słowami.

Zadanie 4: Wybierz właściwy zwrot z ramki i uzupełnij zdania.

 

Zdjęcia zapisanych w zeszycie zadań prześlij w celu sprawdzenia poprawności (w formie „plusika”) na mój adres e-mail, do czwartku 2.04.

Good luck! Powodzenia!

 

Czwartek 2.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 02.04.2020

Topic:  In a clothes shop – exercises.

Otwórz podręcznik na stronie 79.

Zadanie 5: posłuchaj uważnie z płyty dwóch dialogów i odpowiedz, które zdania są prawdziwe (T) a które fałszywe (F). Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zadanie 6: Przeczytaj informację w ramce o formach liczby mnogiej i zapamiętaj ją. Następnie napisz dialog taki jak w zadaniu 1, zmień słowa zaznaczone na niebiesko (wybierz inne ubrania i ceny, wybierz z drugiej ramki w zad. 6).

W przypadku pytań czy wątpliwości proszę o kontakt.

W ćwiczeniach na stronie 33 wykonaj zad 1 – wybierz właściwą odpowiedź.

Zdjęcia zapisanych w zeszycie zadań oraz zdjęcie z ćwiczeń prześlij w celu sprawdzenia poprawności (za dialog będzie ocena, za pozostałe zadania „plusiki”) na mój adres e-mail, do poniedziałku 06.04.

Good luck! Powodzenia!


Poniedziałek 6.04.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 6.04.2020

Topic: I will stay at home. Zostanę w domu.

Obejrzyj krótki filmik z moimi wyjaśnieniami:  https://youtu.be/jQdnRfIRh2U

Zapisz notatkę:

„Will” używamy do wyrażania czasu przyszłego do mówienia o:

  1. decyzjach, podjętych w momencie mówienia, np. jest gorąco i mówimy: Otworzę okno.
  2. obietnicach – np. Napiszę do Ciebie.
  3. propozycjach – np. Przyniosę ci coś do picia.

Budowa zdania twierdzącego: podmiot (osoba/rzecz) + will + czasownik + reszta zdania

I will open the window. – Otworzę okno.

I will write to you. – Napiszę do ciebie.

I will bring you something to drink. - Przyniosę ci coś do picia.

I will ----->I’ll (forma skrócona)

Budowa zdania przeczącego: podmiot (osoba/rzecz) + will + not + czasownik + reszta zdania

Will not ----àwon’t(forma skrócona)

I won’t watch this film. – Nie obejrzę tego filmu.

You won’t go. – Ty nie pójdziesz.

She won’t help you. – Ona ci nie pomoże.

Zadanie 1: uzupełnij zdania używając „will” i podanego w nawiasie czasownika:

1 I _____________________ (buy) this book.

2 My mother ______________________ (cook) dinner.

3  My parents _______________________ (help) me.

4  My sister ______________________ (clean) her room.

Zadanie 2: uzupełnij zdania używając „won’t” i podanego w nawiasie czasownika:

1 You _____________________ (buy) this CD.

2 My friend ______________________ (listen) to music.

3  My cat  _______________________ (eat) it.

4  My brother ______________________ (clean) his room.

Zdjęcie zadań prześlij na mojego maila (ocena w formie „plusika”).

 

Środa8.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 8.04.2020

Topic: I will fly and you will fly.

Przypomnij sobie notatkę z tematu „will” z poprzedniej lekcji.

Obejrzyj krótki filmik – piosenkę „will and going to”:  https://youtu.be/0vKR254qfz4

Otwórz podręcznik na stronie 80, wykonaj zad.4. Posłuchaj filmiku z moimi wyjaśnieniami tego zadania: https://youtu.be/A7M088_iEgg

Zdjęcie gotowego przepisanego zadania prześlij do mnie mailem, za to będzie ocena.

We własnym zakresie i w dowolnym czasie wykonaj samodzielnie zadania z „will” i „won’t” na stronie internetowej:

Zdania twierdzące: https://agendaweb.org/exercises/verbs/future/will-positive-write

Zdania przeczące: http://adelescorner.org/grammar/will/will_neg.html

Good luck!


Środa 15.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 15.04.2020

Topic: The Red Book – historyjka.

Podręcznik str. 81 zad 7

Posłuchaj uważnie nagrania 2.39 (dwa razy), równocześnie czytając tekst. Podkreśl słowa, których nie rozumiesz, a następnie je wypisz i przetłumacz na język polski.

Catch/caught,caught –

To share –

Leave –

Forg et –

Następnie wykonaj zadanie 8.Czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe?/T/F

Zadanie 9 znajdź dwie oferty lub obietnice z I’ll w historyjce.

Zadanie 10 Wpisz imiona osób, które wypowiadają to zdanie.

Homework: Naucz się czytać tekstu.

 

Czwartek 16.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 16.04.2020

Topic: Will or going to  - ćwiczenia utrwalające.

Powtórz jeszcze raz wyrażenie ‘going to’ oraz czas future simple (will, won’t). Na stronie www.learningapps.org znajdziesz różne ćwiczenia i gry związane z tematem lekcji. Polecam.

W ćwiczeniach na str 34 wykonaj zadania: 4, 5, 6.

Ocena zadań: poproszę 5 losowo wybranych osób (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie mailem wykonanych zadań.


Poniedziałek 20.04.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 20.04.2020

Topic:  Reading comprehension – czytanie ze zrozumieniem.

Otwórz podręcznik na str. 82, zad. 1.

Posłuchaj nagrania 2 razy, oraz przeczytaj 5 krótkich tekstów: a, b, c, d, e. Następnie dopasuj teksty do pytań - minidialogów 1-4. Jeden z teksów nie pasuje do żadnego z pytań. Zadanie zapisz w zeszycie.

Przepisz słówka do zeszytu:

Shopping mall-

Theme park-

Glass roof-

Wykonaj zadanie Extra Steps. Odpowiedz na 4 pytania:

1.Czy lubisz zakupy?

Jak często chodzisz na zakupy?

Czy kiedykolwiek byłeś w dużym centrum handlowym?

Gdzie jest najbliższe centrum handlowe?

Otwórz ćwiczenia na str. 35, zad. 1 i 2.

Przeczytaj tekst w zad. 1 uważnie dwa razy. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa. Gdy już upewnisz się ze dobrze rozumiesz tekst, uzupełnij zdania w zad. 2 jednym wyrazem.

 

Środa22.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.04.2020

Topic: Listeningcomprehension – rozumienie ze słuchu.

Otwórz podręcznik na str. 83, zad. 2.

Posłuchaj nagrania 2.43, i odpowiedz na pytanie w poleceniu zadania: Co Bartek kupuje w sklepie? Odpowiedź (całe zdanie) zapisz w zeszycie.

Następnie zad. 3:

Zapoznaj się z pytaniami, przetłumacz wszystkie ewentualne nowe słowa z pomocą słownika.

Posłuchaj uważnie nagrania jeszcze raz lub dwa razy, i zapisz właściwą odpowiedź (a / b / c) w zeszycie.

Otwórz ćwiczenia na stronie 35.

Zad 3: Posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanie. Nagrania do ćwiczeń sa na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/audio?cc=pl&selLanguage=pl

Zad. 4: Posłuchaj nagrania jeszcze raz i uzupełnij tabelkę.

Zad 5: Odpowiedz na pytania.

Gotowe zadania prześlij proszę na mój e-mail w celu oceny tradycyjnej.

 

Czwartek 23.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson23.04.2020

Topic: Writing  - ćwiczenia w pisaniu. Zdania rozkazujące.

Otwórz podręcznik na stronie 83.

Zad 4: Przeczytaj uważnie ogłoszenie. Zapisz krótkie odpowiedzi na pytania w zeszycie.

  1. Ile tam jest sklepów?
  2. Jakie są godziny otwarcia w środy?
  3. Który autobus jedzie do centrum handlowego?

Zapisz w zeszycie zdanie z czerwonej ramki: Zdania rozkazujące…

Zad. 5: Przeczytaj informację - zdania 1-5. Następnie wybierz czynności z ramki aby uzupełnić zdania.

Zapisz całe zdania w zeszycie.

Zad 6. Przygotowanie do pisania ogłoszenia o centrum handlowym. Możesz wymyślić sobie własne centrum lub pisać o istniejącym. W tym zadaniu robimy tylko notatki zgodnie z tabelką:

Name of mall – nazwa centrum:

Number of shops – liczba sklepów:

Otherplaces in the mall – inne miejsca w centrum (plac zabaw, restauracje itp.):

Openinghours – godziny otwarcia (w dni powszednie):

Openinghours – godziny otwarcia (w niedziele):

Directions/transport/parking – wskazówki dojazdu/czym dojechać/parking:

Zad 7: teraz użyj swoich notatek z zad. 6 i napisz ogłoszenie o centrum handlowym w zeszycie. Pamiętaj aby zastosować zdania rozkazujące (tak jak w czerwonej ramce).

Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail do oceny. Masz czas do poniedziałku 27.04.



Poniedziałek 27.04.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 27.04.2020

Topic: The story of Harrods – historia domu handlowego Harrods. Revision. Online lesson.

Otwórz podręcznik na str. 84. 

Zad. 1: Przeczytaj tekst o domu handlowym Harrods.Odpowiedz na pytanie: co wydarzyło się w poszczególnych datach podanych w ramce? Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Zapisz nowe słowa:

shopper – klient, kupujący

successful – udany

celebrities – sławne osoby

members of the royal family – członkowie rodziny królewskiej

Zad.2: Zapisz, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Popraw błędne zdania.

Zad.3. Połącz wyrazy z ramki z ich definicjami. Zapisz odpowiedzi do zeszytu.

Otwórz podręcznik na str. 85. 

Zad. 1: Patrząc na obrazki, w parach zadawajcie sobie pytania i odpowiadajcie na nie.

Zad. 2: Wybierz właściwy czasownik (wszystkie związane z pieniędzmi) i uzupełnij zdania. Zapisz w zeszycie.

Zad. 3: Wpisz właściwą formę: twierdzącą, przeczącą lub pytającą „going to” aby uzupełnić dialog. Następnie posłuchaj i sprawdź.

Zad 4: Uzupełnij zdania „will” oraz właściwym czasownikiem z ramki.

Zad. 5: Dopasuj zdania 1-4 do obietnic (a-d).


Środa 29.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 29.04.2020

Topic: Listening and reading – słuchanie i czytanie.

Otwórz podręcznik na str. 86. 

Najpierw zapisz w zeszycie słowa z zielonej ramki: painter malarz itd.

Zad. 1: Posłuchaj dwukrotnie wypowiedzi dziewczyny o imieniu Sally. W oparciu o informacje w nagraniu wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad. 2: Posłuchaj dwukrotnie rozmowy chłopca z jego tatą. W oparciu o informacje w nagraniu wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Otwórz ćwiczenia na str. 36. 

Zad 2: Posłuchaj dwukrotnie nagrania- pięć tekstów. Na podstawie informacji w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

Gotowe zadania prześlij na mój adres mailowy.


Czwartek 30.04.2020, lekcja nr 3 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson30.04.2020

Topic: Revision – units 1-6. Powtórzenie – unity 1-6.

Otwórz podręcznik na str. 87. 

Zad. 1: Zapisz słowa z ramki we właściwych grupach – kolumnach w tabeli.

Zad. 2: W każdej linijce znajdź jedno słowo, które nie pasuje do pozostałych.

Zad. 3: Przypomnij sobie, co oznacza „must” i „mustn’t”. Następnie popatrz na znaki i zapisz w zeszycie właściwe zdania.

Zad. 4: Zamień przymiotniki na przysłówki i uzupełnij zdania.

Gotowe zadania prześlij na mój adres mailowy.

 



Poniedziałek 04.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 04.05.2020

Topic: Health – vocabulary. Online lesson.

Otwórz podręcznik na str. 89.

Zad. 1. Zapisz w zeszycie słowa z ramkiwraz z polskim znaczeniem (np. ze słowniczka z tyłu podręcznika)

A blackeye; a broken leg, a cold, a cough, a cut, earache, a headache, stomachache, a sorethroat, a sprainedankle, a temperature, toothache. Następnie popatrz na obrazek i wskaż. Posłuchaj nagrania i sprawdź swoje odpowiedzi

Zad. 3: Wpisz słowa z zadania 1 tak, aby uzupełnić zdania. Zapisz w zeszycie.

Zad Extra steps: dopasuj połówki słów, aby utworzyć pięć chorób lub kontuzji. Zapisz w zeszycie.

Homework

Naucz się nowo poznanych słówek i wykonaj zadanie z ćwiczeń 1,2, str. 38.Wykonane zadania prześlij na mój e-mail.

 

Środa 06.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Topic: Zuzia and friends – historyjka.

Otwórz podręcznik str 90.

Zad. 1 : Posłuchaj nagrania i przeczytaj samodzielnie historyjkę. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa wraz z polskim tłumaczeniem.

Zad.2 Czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Popraw zdania fałszywe. Zapisz w zeszycie.

Zad.4 Znajdź angielskie odpowiedniki zwrotów w tekście.

Zad.5 Połącz przymiotniki z ramki z buźkami.

Angry –zły

Happy – szczęśliwy

Sad-smutny

Scared – przerażony

Surprised – zaskoczony

Tired-zmęczony

Homework

Naucz się nowo poznanych słówek, czytania, tłumaczenia i pytań do tekstu.

Wykonane zadania prześlij na mój e-mail.

 

Czwartek 07.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Topic: At the doctor’s.

Otwórz podręcznik na str 93. (uwaga – na razie omijamy str 92, omówimy ją na kolejnej lekcji online gdyż jest to nowy czas).

Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie dialog.

Zapisz w zeszycie zwroty z dialogu:

What’s the problem? – Jaki jest problem? / Co ci dolega?

I’vegotearache. – Boli mnie ucho.

Whendidit start? – Kiedy to się zaczęło?

Abouttwodays ago. – Około dwa dni temu.

Youneedsomeantibiotics. – Potrzebujesz antybiotyku.

 

Następnie odpowiedz czy zdania w zad 1 (nad dialogiem) są prawdziwe, czy fałszywe? Popraw zdania fałszywe.

Zad. 2. Przeczytaj informację w czerwonej ramce na temat słowa „ago” i zapisz ją w zeszycie.

Dodatkowo zapisz: „ago” = „temu”, np. threedays ago – dwa dni temu, a week ago – tydzień temu itd.

Następnie zapisz zdania 1-6 używając „ago”, tak jak w przykładzie.

Homework

Ćwiczenia str 39 zad 1 i 2. Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas lekcji online.



 Poniedziałek 11.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson11.05.2020

Topic: Czas Present Perfect. Online lesson.

Omówienie budowy czasu Present Perfect, zdania twierdzące, przeczące i pytania (podręcznik str 92 i 94).

Otwórz podręcznik na str. 92.

Zad. 1. Zapoznaj się z tabelką.

Zad.2: Przeczytaj notatkę, następnie zapisz formy Past Participle czasowników regularnych.

Zad. 3. Zapisz formy Past Participle czasowników nieregularnych. Tabela czasowników nieregularnych jest na końcu podręcznika, str 128.

Zad 4 – przykłady zrobione na lekcji online.

Zad domowe dzis: cwiczeniastr 40 zad 1 i 3

 

Środa 13.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson13.05.2020

Topic: : Czas Present Perfect - ćwiczenia.

Otwórz podręcznik na str. 92.

Zad. 6. Popatrz na obrazki w zadaniu 5 i zapisz zdania w formie twierdzącej czasu Present Perfect, w razie potrzeby korzystając z tabeli czasowników nieregularnych na str 128.

Otwórz podręcznik str 94.

Zad. 2: Ułóż wyrazy we właściwej kolejności, tak aby powstały zdania przeczące. Następnie popatrz na obrazki i zapisz czy zdania są prawdziwe (T) czy fałszywe (F).

Zad. 3: Zapisz pytania, używając formy czasu Present Perfect oraz słowa „ever”.

Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.

 

Czwartek 14.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson14.05.2020

Topic: The Red Book – historyjka.

Otwórz podręcznik na str 95. Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie historyjkę. Zapisz w zeszycie nowe słowa.

finally – w końcu

the owner – właściciel

to believe - wierzyć

I’veneverheard.. – nigdy nie słyszałem/słyszałam

to find out – dowiadywać się

a big hole – duża dziura

asprainedankle- zwichnięta kostka

horrible – straszny, okropny

arope – sznur, lina

Zad. 7: Ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności.

Zad. 9 Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć pytania.

Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas lekcji online.



Poniedziałek 18.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson18.05.2020

Topic: Czas Present Perfect-ćwiczenia utrwalające. Online lesson.

Complete the followingsentencesintoPresent Perfect Tense – Uzupełnij poniższe zdania w czasie Present Perfect.

  1. I havenever…….(fly) a hot airballoon.
  2. She …………….(eat) somecrisps.
  3. It……………….(be) very hot today.
  4. My dad…………..(buy) a new car.
  5. My brother……….(study) Spanish.
  6. We …………..(live) in Czarna since 2000.
  7. They…………….(watch) this film on TV.
  8. He…………..(write) ten lettersso far.
  9. How long ………….you………(tidy) yourroom?
  10. I…………………(not/eat) breakfastyet.
  11. My parents ……………….(drink) coffee.
  12. You ……………… (make) somemistakes.
  13. Oh no! I ………………. (cut) my finger.
  14. You ………………….. (take) my book by mistake.
  15. I ……………….. (finish) my homework.

Ćwiczenia str 40 zad. 4 i 5.

 

Środa 20.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson20.05.2020

Topic: Reading – Have a goodsleep!

Otwórz podręcznik na str. 96.

Zad. 1. Posłuchaj tekstu z płyty oraz uważnie przeczytaj go samodzielnie. Zapisz nowe słowa:

feelsleepy – czuć się śpiącym

discover – odkryć

brain – mózg

grow – rosnąć

teenagers – nastolatkowie

find a way to… - znaleźć sposób aby…

W zad. 1 uzupełnij każde zdanie właściwym słowem.

Zad. 2: Czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Zapisz odpowiedzi, oraz popraw zdania fałszywe.

Zad. 3: Odpowiedz na pytania.

Tłumaczenia pytań:

  1. O której godzinie zazwyczaj chodzisz spać przed szkolnym dniem?
  2. O której godzinie zazwyczaj wstajesz w szkolny dzień?
  3. Czy jesteś zmęczony rano?
  4. Czy podobają ci się pomysły Dr Kelly?

Tych zadań nie musisz przesyłać, sprawdzimy je podczas najbliższej lekcji online.

 

Czwartek 21.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson21.05.2020

Topic: Workbookexercises.

Otwórz ćwiczenia na stronie 41.

Zad. 1. Reading – przeczytaj tekst, zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa i oznacz produkty jak zdrowe / niezdrowe.

need to – powinno się

portion – porcja

snack - przekąska

Zad. 2 – zakreśl właściwe wyrazy.

Zad. 3 – Listening - posłuchaj nagrania i uzupełnij notatki lekarza.

Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/audio?cc=pl&selLanguage=pl

Zad. 4 – posłuchaj nagrania jeszcze raz i zakreśl właściwą odpowiedź.

Te zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.


Poniedziałek 25.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson25.05.2020

Topic: Listening– słuchanie. Unit revision-powtórka działu. Online lesson.

Podręcznik str 97-98-99 (wybrane zadania), ćwiczenia str 42.

 

Środa 27.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson27.05.2020

Topic: Writing – an e-mail.

Otwórz podręcznik na str. 97.

Zad. 5.Przeczytaj e-mail Joanny. Podaj krótkie odpowiedzi na pytania.

1 Gdzie jest Joanna?

2 Co zrobiła sobie w nogę?

3 Gdzie ona była, gdy złamała nogę?

4 Kto przyszedł ją odwiedzić?

5 Co kupiła Jane?

Zad 6 .

Zapisz w zeszycie zwroty:

How arethings? – Jak u ciebie?

Love – z wyrazami miłości / pozdrowienia

That’sall for now. – To na razie tyle.

Zad 7. Dopasuj zwroty z zad. 6 do właściwej kolumny.

Zad. 8. Wyobraź sobie, że jesteś w szpitalu (tak jak Joanna). Zaplanuj podobnego maila do koleżanki / kolegi. Wybierz jeden z pomysłów z ramki.

Zad. 9. Napisz e-mail.

Gotową pracę pisemną prześlij na mój e-mail.

Czwartek 28.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson28.05.2020

Topic: Revision-unit 7. Powtórzenie-dział 7.

Powtórz słowa i zwroty poznane w dziale 7, oraz czas Present Perfect.

 


Środa 03.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson03.06.2020

Topic: Mystery – vocabulary.

Otwórz podręcznik na str. 101.

Zad. 1.Zapisz w zeszycie słowa:

armchair – fotel

carpet – dywan

coffeetable – stolik kawowy

cupboard – szafka

curtains – zasłony

cushions – poduszki dekoracyjne

fireplace – kominek

lamp – lampa

mirror – lustro

painting – obraz

radiator – kaloryfer

rug – dywanik

sofa – sofa

vase – waza

windowsill – parapet

Następnie przyporządkuj do każdego słowa odpowiedni numer z obrazka. Posłuchaj nagrania i sprawdź.

Zad. 4. Posłuchaj rozmowy między Panią Higgins i Inspektorem Gilesem. O których pozycjach z zad. 1 mówią?

Zad. 5. Posłuchaj nagrania ponownie, zatrzymuj i uzupełnij zdania. Zapisz w zeszycie.

Homework: Ćwiczenia, str 43 zad 1 i 2.

Gotowe zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia („plusy”).

 

Czwartek 04.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson04.06.2020

Topic: Zuzia and friends – reading.

Zad. 1. Posłuchaj i przeczytaj historyjkę.

Zapisz nowe słowa:

thief – złodziej

atlast – nareszcie

explain – tłumaczyć

catch – złapać

Zad. 2. Odpowiedz na pytania:

1 Kto słyszał o złodzieju rowerów w wiadomościach?

2 Ile rowerów ukradł złodziej w tym miesiącu?

3 Dlaczego Pani Cooper mówiłao złodzieju rowerów?

4 Co oni potrzebują znaleźć w internecie?

5 Do kogo dzwonią Alex, Dan i Zuzia?

6 Gdzie Pani Cooper zobaczyła historię o Alexie, Danie i Zuzi?

Zad. 4. Znajdź w historyjce zwroty będące tłumaczeniami.

(frame – ramka)

Tych zadań nie musisz przesyłać, sprawdzimy je podczas lekcji online.


Środa 10.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Topic: Present Simple and PresentContinuous.

Przypomnij sobie czasy Present Simple i PresentContinuous: kiedy ich używamy, jak zbudowane są zdania.

Otwórz podręcznik na str104.

Zad. 2: Wybierz najbardziej odpowiednią opcję aby uzupełnić zdania.

Zad. 3: Zapisz pytania używając albo czasu Present Simple, albo PresentContinuous.

Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas najbliższej lekcji online.

 



 Poniedziałek 15.06.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 16.06.2020

Topic: Present Simple and Present Continuous. Past Simple and Past Continuous. Online lesson.

Zapamiętaj kiedy używamy poszczególnych czasów (notatki z lekcji).

 


Poniedziałek 22.06.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.06.2020

Topic: The Red Book - reading. Past Simple and Past Continuous. Online lesson.

Zapamiętaj kiedy używamy poszczególnych czasów (notatki z lekcji).

 

Czwartek 25.06.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson25.06.2020

Topic:Revision – Powtórzenie.

Powtarzamy i utrwalamy wszystko to, czego nauczyliśmy się na lekcjach angielskiego w klasie 5.

Pomocne w tym będą zadania i gry:

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/?cc=pl&selLanguage=pl

https://elt.oup.com/student/stepsplus/games/?cc=pl&selLanguage=pl

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.