Podręcznik str 76-77: czytamy samodzielnie historyjkę, piszemy w zeszycie wszystkie nowe słowa wraz z polskim tłumaczeniem, robimy ze str 77 zad 2,3,4. – zapisane na 12.03
Z podręcznika str 77 zad 5 (wybierz właściwe słowo, użyj słownika w razie potrzeby), w ćwiczeniach str 32 zad 1 i 2. – zapisane na 16.03.
Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją „going to”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 3 tabelki na zielonym tle (twierdzenia, przeczenia, Pytania i krótkie odpowiedzi).
Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „going to” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka-going-to
Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:
Podręcznik str 78
Zad 2 – uzupełnij zdania formą twierdzącą „going to”.
Zad 3 – przerób zdania z zad. 2 na przeczące. Które z nich są prawdziwe w odniesieniu do Ciebie, twierdzące czy przeczące? Napisz przy nich T.
Zad 4 – Uzupełnij e-mail słowami z ramki. Uwaga! Są trzy słowa których nie potrzebujemy (trzeba wybrać właściwe, zgodnie z zastosowaniem konstrukcji „going to”).
Ćwiczenia str 34 zad 1, 2, 3.
Czwartek 26.03.2020, lekcja nr 3 według planu lekcji
Temat: Zuzia and friends – czytanie ze zrozumieniem. Be going to – przypomnienie i ćwiczenia.
Przeczytaj jeszcze raz historyjkę Zuzia and friends ze strony 78 w podręczniku oraz posłuchaj jej z płyty.
Sprawdź czy masz poprawnie zapisane odpowiedzi do zadań 2,3,4,5 ze strony 79 (te zadania już macie zrobione):
Zad. 2: 1. Zuzia 2. Alex 3. Alex 4. Alex 5. Dan 6. Zuzia
Zad 3: 1 c 2 f 3 a 4 e 5 b 6 d
Zad 4: 1. I’ll help you. 2. Wait here. 3. See you in a minute. 4. Wait a minute. 5. Of course not.
Zad. 5: aby je wykonać, potrzebna jest nam znajomość słówek: (jeśli nie masz ich jeszcze zapisanych – to zapisz i zapamiętaj)
buy – kupić
save – oszczędzać
borrow – pożyczyć od kogoś (np.: borrow from your dad)
lend – pożyczyć komuś (np.: can you lend me…?)
afford – pozwolić sobie na coś, w sensie że kogoś na cos stać (np.: I can’t afford a new mobile phone)
cost – kosztować
1 buy 2 lend 3 borrow 4 afford 5 save 6 cost
W ćwiczeniach na stronie 32 zadania 1 i 2 – sprawdź czy są wykonane w całości (te zadania już macie zrobione).
Za wykonanie zadań z książki i ćwiczeń są 2 plusy.
Otwórz podręcznik na stronie 78. Posłuchaj pliku dźwiękowego – jest to nagrany przeze mnie krótki filmik z przypomnieniem / wytłumaczeniem „be going to”.
Następnie zapisz notatkę:
„be going to” – zamierzać coś zrobić, mieć jakiś plan.
Np.: zamierzam się uczyć. Zamierzam zrobić zakupy.
- Zdania twierdzące – budowa
Osoba (I, you he…)+ „to be” (am, is are) + going to + czasownik (sleep, cook, watch, listen…)
I am going to cook. – Ja zamierzam gotować.
She is going to learn. – Ona zamierza się uczyć.
- Zdania przeczące – budowa
Osoba (I, you he…)+ „to be” (am, is are) + not + going to + czasownik (sleep, watch, listen…)
You are not going to sleep. – Ty nie zamierzasz spać.
- Zdania pytające – budowa
„to be” (am, is are) + osoba (I, you he…)+ going to + czasownik (sleep, cook, watch, listen…)
Is he going to learn? – Czy ona zamierza się uczyć?
Yes, she is. – Tak, ona zamierza.
No, she isn’t. – Nie, ona nie zamierza.
Zadanie domowe: Wykonaj zadanie, które przesyłam jako plik JPG na tradycyjny adres e-mail: utwórz zdania, stosując właściwą formę „going to”. Nie musisz drukować tej strony. Zapisz w zeszycie:
„Homework
Zdania z karty pracy Going to:
- Henry is going to score some goals.
- Henry is going to…
- …. „
Gotowe zadania prześlijcie w formie zdjęć zeszytów na mój adres e-mail. Sprawdzę je w poniedziałek 30.03.2020.
Poniedziałek 30.03.2020 lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 30.03.2020
Topic: Are you going to meet your friends? Yes, I am.
Otwórz podręcznik na stronie 78.
Ćwiczymy nadal „going to”, stosując tę konstrukcję w różnych rodzajach zdań (twierdzenia, pytania, przeczenia) Jeśli potrzebujesz jeszcze sobie przypomnieć, posłuchaj mojego filmiku z wyjaśnieniami: https://youtu.be/BHfvOFdR4DY
Zadanie 6: Posłuchaj nagrania 2.34 (dwa lub trzy razy), jeśli Ci wygodniej to robiąc notatki zatrzymuj po każdej wypowiedzi. Jakie czynności zamierzają zrobić Sue i Jim? Napisz w zeszycie odpowiednie zwroty obok ich imion, w następujący sposób:
Sue: go shopping itd.
Jim:….
Zadanie 7: Wyobraź sobie że rozmawiasz z kolegą / koleżanką o jego/jej planach na weekend. Napisz pytania które mógłbyś/mogłabyś zadać koledze i odpowiedzi których on/ona mógłby/mogłaby udzielić. Zastosuj zwroty z zadania 6, w następujący sposób (przykładu już nie musisz zapisywać):
- – Are you going to meet your friends?
- Yes, I am. I’m going to meet Harry.
Zadanie Extra Steps:
Napisz 2 zdania twierdzące i 2 zdania przeczące o planach Twojego kolegi/Twojej koleżanki lub kogoś z rodziny na weekend. Np.:
Renata is going to cook dinner.
She isn’t going to…
Zdjęcia zapisanych w zeszycie zadań prześlij w celu sprawdzenia poprawności (w formie „plusika”) na mój adres e-mail, do środy 1.04.
Good luck! Powodzenia!
Środa 01.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 01.04.2020
Topic: In a clothes shop – dialog w sklepie z ubraniami.
Otwórz podręcznik na stronie 79.
Zadanie 1: posłuchaj uważnie z płyty dialogu In a clothes shop, kilka razy, równocześnie uważnie czytaj i staraj się zapamiętać wymowę.
Posłuchaj filmiku z moimi wyjaśnieniami zwrotów i słówek: https://youtu.be/E53-k32cCTk
Zapisz w zeszycie zwroty, słówka, i zapamiętaj je:
Excuse me – przepraszam (gdy o coś chcemy zapytać, poprosić itp.)
I’m looking for… - szukam…
The blouses are over there – bluzki są tam
Have you got it in blue? – czy macie ją w kolorze niebieskim?
I’m sorry – przepraszam (w sensie „przykro mi”, lub przepraszam za coś co zrobiłem)
Can I try on the white one? – czy mogę przymierzyć tę białą?
Can I try it on? – Czy mogę to przymierzyć? ( 1 rzecz, np. bluzka, sukienka)
Can I try them on? – Czy mogę je przymierzyć? (coś co występuje jako para, czyli np. spodnie, spodenki, buty)
The changing rooms are over there – przymierzalnie są tam
Till – kasa
Does it fit? – czy pasuje? (w sensie rozmiaru)
Pardon? – przepraszam / słucham? (gdy nie dosłyszeliśmy co ktoś mówił)
How much is it? – ile to kosztuje?
Zadanie 3: Uzupełnij dialogi brakującymi zwrotami lub słowami.
Zadanie 4: Wybierz właściwy zwrot z ramki i uzupełnij zdania.
Zdjęcia zapisanych w zeszycie zadań prześlij w celu sprawdzenia poprawności (w formie „plusika”) na mój adres e-mail, do czwartku 2.04.
Good luck! Powodzenia!
Czwartek 2.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson, 02.04.2020
Topic: In a clothes shop – exercises.
Otwórz podręcznik na stronie 79.
Zadanie 5: posłuchaj uważnie z płyty dwóch dialogów i odpowiedz, które zdania są prawdziwe (T) a które fałszywe (F). Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zadanie 6: Przeczytaj informację w ramce o formach liczby mnogiej i zapamiętaj ją. Następnie napisz dialog taki jak w zadaniu 1, zmień słowa zaznaczone na niebiesko (wybierz inne ubrania i ceny, wybierz z drugiej ramki w zad. 6).
W przypadku pytań czy wątpliwości proszę o kontakt.
W ćwiczeniach na stronie 33 wykonaj zad 1 – wybierz właściwą odpowiedź.
Zdjęcia zapisanych w zeszycie zadań oraz zdjęcie z ćwiczeń prześlij w celu sprawdzenia poprawności (za dialog będzie ocena, za pozostałe zadania „plusiki”) na mój adres e-mail, do poniedziałku 06.04.
Good luck! Powodzenia!
Poniedziałek 6.04.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 6.04.2020
Topic: I will stay at home. Zostanę w domu.
Obejrzyj krótki filmik z moimi wyjaśnieniami: https://youtu.be/jQdnRfIRh2U
Zapisz notatkę:
„Will” używamy do wyrażania czasu przyszłego do mówienia o:
- decyzjach, podjętych w momencie mówienia, np. jest gorąco i mówimy: Otworzę okno.
- obietnicach – np. Napiszę do Ciebie.
- propozycjach – np. Przyniosę ci coś do picia.
Budowa zdania twierdzącego: podmiot (osoba/rzecz) + will + czasownik + reszta zdania
I will open the window. – Otworzę okno.
I will write to you. – Napiszę do ciebie.
I will bring you something to drink. - Przyniosę ci coś do picia.
I will ----->I’ll (forma skrócona)
Budowa zdania przeczącego: podmiot (osoba/rzecz) + will + not + czasownik + reszta zdania
Will not ----àwon’t(forma skrócona)
I won’t watch this film. – Nie obejrzę tego filmu.
You won’t go. – Ty nie pójdziesz.
She won’t help you. – Ona ci nie pomoże.
Zadanie 1: uzupełnij zdania używając „will” i podanego w nawiasie czasownika:
1 I _____________________ (buy) this book.
2 My mother ______________________ (cook) dinner.
3 My parents _______________________ (help) me.
4 My sister ______________________ (clean) her room.
Zadanie 2: uzupełnij zdania używając „won’t” i podanego w nawiasie czasownika:
1 You _____________________ (buy) this CD.
2 My friend ______________________ (listen) to music.
3 My cat _______________________ (eat) it.
4 My brother ______________________ (clean) his room.
Zdjęcie zadań prześlij na mojego maila (ocena w formie „plusika”).
Środa8.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 8.04.2020
Topic: I will fly and you will fly.
Przypomnij sobie notatkę z tematu „will” z poprzedniej lekcji.
Obejrzyj krótki filmik – piosenkę „will and going to”: https://youtu.be/0vKR254qfz4
Otwórz podręcznik na stronie 80, wykonaj zad.4. Posłuchaj filmiku z moimi wyjaśnieniami tego zadania: https://youtu.be/A7M088_iEgg
Zdjęcie gotowego przepisanego zadania prześlij do mnie mailem, za to będzie ocena.
We własnym zakresie i w dowolnym czasie wykonaj samodzielnie zadania z „will” i „won’t” na stronie internetowej:
Zdania twierdzące: https://agendaweb.org/exercises/verbs/future/will-positive-write
Zdania przeczące: http://adelescorner.org/grammar/will/will_neg.html
Good luck!
Środa 15.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 15.04.2020
Topic: The Red Book – historyjka.
Podręcznik str. 81 zad 7
Posłuchaj uważnie nagrania 2.39 (dwa razy), równocześnie czytając tekst. Podkreśl słowa, których nie rozumiesz, a następnie je wypisz i przetłumacz na język polski.
Catch/caught,caught –
To share –
Leave –
Forg et –
Następnie wykonaj zadanie 8.Czy podane zdania są prawdziwe czy fałszywe?/T/F
Zadanie 9 znajdź dwie oferty lub obietnice z I’ll w historyjce.
Zadanie 10 Wpisz imiona osób, które wypowiadają to zdanie.
Homework: Naucz się czytać tekstu.
Czwartek 16.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 16.04.2020
Topic: Will or going to - ćwiczenia utrwalające.
Powtórz jeszcze raz wyrażenie ‘going to’ oraz czas future simple (will, won’t). Na stronie www.learningapps.org znajdziesz różne ćwiczenia i gry związane z tematem lekcji. Polecam.
W ćwiczeniach na str 34 wykonaj zadania: 4, 5, 6.
Ocena zadań: poproszę 5 losowo wybranych osób (prześlę wiadomość w e-dzienniku) o przesłanie do mnie mailem wykonanych zadań.
Poniedziałek 20.04.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 20.04.2020
Topic: Reading comprehension – czytanie ze zrozumieniem.
Otwórz podręcznik na str. 82, zad. 1.
Posłuchaj nagrania 2 razy, oraz przeczytaj 5 krótkich tekstów: a, b, c, d, e. Następnie dopasuj teksty do pytań - minidialogów 1-4. Jeden z teksów nie pasuje do żadnego z pytań. Zadanie zapisz w zeszycie.
Przepisz słówka do zeszytu:
Shopping mall-
Theme park-
Glass roof-
Wykonaj zadanie Extra Steps. Odpowiedz na 4 pytania:
1.Czy lubisz zakupy?
Jak często chodzisz na zakupy?
Czy kiedykolwiek byłeś w dużym centrum handlowym?
Gdzie jest najbliższe centrum handlowe?
Otwórz ćwiczenia na str. 35, zad. 1 i 2.
Przeczytaj tekst w zad. 1 uważnie dwa razy. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa. Gdy już upewnisz się ze dobrze rozumiesz tekst, uzupełnij zdania w zad. 2 jednym wyrazem.
Środa22.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.04.2020
Topic: Listeningcomprehension – rozumienie ze słuchu.
Otwórz podręcznik na str. 83, zad. 2.
Posłuchaj nagrania 2.43, i odpowiedz na pytanie w poleceniu zadania: Co Bartek kupuje w sklepie? Odpowiedź (całe zdanie) zapisz w zeszycie.
Następnie zad. 3:
Zapoznaj się z pytaniami, przetłumacz wszystkie ewentualne nowe słowa z pomocą słownika.
Posłuchaj uważnie nagrania jeszcze raz lub dwa razy, i zapisz właściwą odpowiedź (a / b / c) w zeszycie.
Otwórz ćwiczenia na stronie 35.
Zad 3: Posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanie. Nagrania do ćwiczeń sa na stronie internetowej: https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/audio?cc=pl&selLanguage=pl
Zad. 4: Posłuchaj nagrania jeszcze raz i uzupełnij tabelkę.
Zad 5: Odpowiedz na pytania.
Gotowe zadania prześlij proszę na mój e-mail w celu oceny tradycyjnej.
Czwartek 23.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson23.04.2020
Topic: Writing - ćwiczenia w pisaniu. Zdania rozkazujące.
Otwórz podręcznik na stronie 83.
Zad 4: Przeczytaj uważnie ogłoszenie. Zapisz krótkie odpowiedzi na pytania w zeszycie.
- Ile tam jest sklepów?
- Jakie są godziny otwarcia w środy?
- Który autobus jedzie do centrum handlowego?
Zapisz w zeszycie zdanie z czerwonej ramki: Zdania rozkazujące…
Zad. 5: Przeczytaj informację - zdania 1-5. Następnie wybierz czynności z ramki aby uzupełnić zdania.
Zapisz całe zdania w zeszycie.
Zad 6. Przygotowanie do pisania ogłoszenia o centrum handlowym. Możesz wymyślić sobie własne centrum lub pisać o istniejącym. W tym zadaniu robimy tylko notatki zgodnie z tabelką:
Name of mall – nazwa centrum:
Number of shops – liczba sklepów:
Otherplaces in the mall – inne miejsca w centrum (plac zabaw, restauracje itp.):
Openinghours – godziny otwarcia (w dni powszednie):
Openinghours – godziny otwarcia (w niedziele):
Directions/transport/parking – wskazówki dojazdu/czym dojechać/parking:
Zad 7: teraz użyj swoich notatek z zad. 6 i napisz ogłoszenie o centrum handlowym w zeszycie. Pamiętaj aby zastosować zdania rozkazujące (tak jak w czerwonej ramce).
Gotowe zadania prześlij na mój adres e-mail do oceny. Masz czas do poniedziałku 27.04.
Poniedziałek 27.04.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 27.04.2020
Topic: The story of Harrods – historia domu handlowego Harrods. Revision. Online lesson.
Otwórz podręcznik na str. 84.
Zad. 1: Przeczytaj tekst o domu handlowym Harrods.Odpowiedz na pytanie: co wydarzyło się w poszczególnych datach podanych w ramce? Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
Zapisz nowe słowa:
shopper – klient, kupujący
successful – udany
celebrities – sławne osoby
members of the royal family – członkowie rodziny królewskiej
Zad.2: Zapisz, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Popraw błędne zdania.
Zad.3. Połącz wyrazy z ramki z ich definicjami. Zapisz odpowiedzi do zeszytu.
Otwórz podręcznik na str. 85.
Zad. 1: Patrząc na obrazki, w parach zadawajcie sobie pytania i odpowiadajcie na nie.
Zad. 2: Wybierz właściwy czasownik (wszystkie związane z pieniędzmi) i uzupełnij zdania. Zapisz w zeszycie.
Zad. 3: Wpisz właściwą formę: twierdzącą, przeczącą lub pytającą „going to” aby uzupełnić dialog. Następnie posłuchaj i sprawdź.
Zad 4: Uzupełnij zdania „will” oraz właściwym czasownikiem z ramki.
Zad. 5: Dopasuj zdania 1-4 do obietnic (a-d).
Środa 29.04.2020, lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 29.04.2020
Topic: Listening and reading – słuchanie i czytanie.
Otwórz podręcznik na str. 86.
Najpierw zapisz w zeszycie słowa z zielonej ramki: painter malarz itd.
Zad. 1: Posłuchaj dwukrotnie wypowiedzi dziewczyny o imieniu Sally. W oparciu o informacje w nagraniu wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad. 2: Posłuchaj dwukrotnie rozmowy chłopca z jego tatą. W oparciu o informacje w nagraniu wybierz właściwą odpowiedź: a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Otwórz ćwiczenia na str. 36.
Zad 2: Posłuchaj dwukrotnie nagrania- pięć tekstów. Na podstawie informacji w nagraniu zdecyduj, czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
Gotowe zadania prześlij na mój adres mailowy.
Czwartek 30.04.2020, lekcja nr 3 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson30.04.2020
Topic: Revision – units 1-6. Powtórzenie – unity 1-6.
Otwórz podręcznik na str. 87.
Zad. 1: Zapisz słowa z ramki we właściwych grupach – kolumnach w tabeli.
Zad. 2: W każdej linijce znajdź jedno słowo, które nie pasuje do pozostałych.
Zad. 3: Przypomnij sobie, co oznacza „must” i „mustn’t”. Następnie popatrz na znaki i zapisz w zeszycie właściwe zdania.
Zad. 4: Zamień przymiotniki na przysłówki i uzupełnij zdania.
Gotowe zadania prześlij na mój adres mailowy.
Poniedziałek 04.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 04.05.2020
Topic: Health – vocabulary. Online lesson.
Otwórz podręcznik na str. 89.
Zad. 1. Zapisz w zeszycie słowa z ramkiwraz z polskim znaczeniem (np. ze słowniczka z tyłu podręcznika)
A blackeye; a broken leg, a cold, a cough, a cut, earache, a headache, stomachache, a sorethroat, a sprainedankle, a temperature, toothache. Następnie popatrz na obrazek i wskaż. Posłuchaj nagrania i sprawdź swoje odpowiedzi
Zad. 3: Wpisz słowa z zadania 1 tak, aby uzupełnić zdania. Zapisz w zeszycie.
Zad Extra steps: dopasuj połówki słów, aby utworzyć pięć chorób lub kontuzji. Zapisz w zeszycie.
Homework
Naucz się nowo poznanych słówek i wykonaj zadanie z ćwiczeń 1,2, str. 38.Wykonane zadania prześlij na mój e-mail.
Środa 06.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Zuzia and friends – historyjka.
Otwórz podręcznik str 90.
Zad. 1 : Posłuchaj nagrania i przeczytaj samodzielnie historyjkę. Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa wraz z polskim tłumaczeniem.
Zad.2 Czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Popraw zdania fałszywe. Zapisz w zeszycie.
Zad.4 Znajdź angielskie odpowiedniki zwrotów w tekście.
Zad.5 Połącz przymiotniki z ramki z buźkami.
Angry –zły
Happy – szczęśliwy
Sad-smutny
Scared – przerażony
Surprised – zaskoczony
Tired-zmęczony
Homework
Naucz się nowo poznanych słówek, czytania, tłumaczenia i pytań do tekstu.
Wykonane zadania prześlij na mój e-mail.
Czwartek 07.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: At the doctor’s.
Otwórz podręcznik na str 93. (uwaga – na razie omijamy str 92, omówimy ją na kolejnej lekcji online gdyż jest to nowy czas).
Zad. 1: Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie dialog.
Zapisz w zeszycie zwroty z dialogu:
What’s the problem? – Jaki jest problem? / Co ci dolega?
I’vegotearache. – Boli mnie ucho.
Whendidit start? – Kiedy to się zaczęło?
Abouttwodays ago. – Około dwa dni temu.
Youneedsomeantibiotics. – Potrzebujesz antybiotyku.
Następnie odpowiedz czy zdania w zad 1 (nad dialogiem) są prawdziwe, czy fałszywe? Popraw zdania fałszywe.
Zad. 2. Przeczytaj informację w czerwonej ramce na temat słowa „ago” i zapisz ją w zeszycie.
Dodatkowo zapisz: „ago” = „temu”, np. threedays ago – dwa dni temu, a week ago – tydzień temu itd.
Następnie zapisz zdania 1-6 używając „ago”, tak jak w przykładzie.
Homework
Ćwiczenia str 39 zad 1 i 2. Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas lekcji online.
Poniedziałek 11.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson11.05.2020
Topic: Czas Present Perfect. Online lesson.
Omówienie budowy czasu Present Perfect, zdania twierdzące, przeczące i pytania (podręcznik str 92 i 94).
Otwórz podręcznik na str. 92.
Zad. 1. Zapoznaj się z tabelką.
Zad.2: Przeczytaj notatkę, następnie zapisz formy Past Participle czasowników regularnych.
Zad. 3. Zapisz formy Past Participle czasowników nieregularnych. Tabela czasowników nieregularnych jest na końcu podręcznika, str 128.
Zad 4 – przykłady zrobione na lekcji online.
Zad domowe dzis: cwiczeniastr 40 zad 1 i 3
Środa 13.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson13.05.2020
Topic: : Czas Present Perfect - ćwiczenia.
Otwórz podręcznik na str. 92.
Zad. 6. Popatrz na obrazki w zadaniu 5 i zapisz zdania w formie twierdzącej czasu Present Perfect, w razie potrzeby korzystając z tabeli czasowników nieregularnych na str 128.
Otwórz podręcznik str 94.
Zad. 2: Ułóż wyrazy we właściwej kolejności, tak aby powstały zdania przeczące. Następnie popatrz na obrazki i zapisz czy zdania są prawdziwe (T) czy fałszywe (F).
Zad. 3: Zapisz pytania, używając formy czasu Present Perfect oraz słowa „ever”.
Wykonane zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.
Czwartek 14.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson14.05.2020
Topic: The Red Book – historyjka.
Otwórz podręcznik na str 95. Posłuchaj nagrania i przeczytaj uważnie historyjkę. Zapisz w zeszycie nowe słowa.
finally – w końcu
the owner – właściciel
to believe - wierzyć
I’veneverheard.. – nigdy nie słyszałem/słyszałam
to find out – dowiadywać się
a big hole – duża dziura
asprainedankle- zwichnięta kostka
horrible – straszny, okropny
arope – sznur, lina
Zad. 7: Ułóż wydarzenia w odpowiedniej kolejności.
Zad. 9 Ułóż wyrazy w odpowiedniej kolejności, aby utworzyć pytania.
Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas lekcji online.
Poniedziałek 18.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson18.05.2020
Topic: Czas Present Perfect-ćwiczenia utrwalające. Online lesson.
Complete the followingsentencesintoPresent Perfect Tense – Uzupełnij poniższe zdania w czasie Present Perfect.
- I havenever…….(fly) a hot airballoon.
- She …………….(eat) somecrisps.
- It……………….(be) very hot today.
- My dad…………..(buy) a new car.
- My brother……….(study) Spanish.
- We …………..(live) in Czarna since 2000.
- They…………….(watch) this film on TV.
- He…………..(write) ten lettersso far.
- How long ………….you………(tidy) yourroom?
- I…………………(not/eat) breakfastyet.
- My parents ……………….(drink) coffee.
- You ……………… (make) somemistakes.
- Oh no! I ………………. (cut) my finger.
- You ………………….. (take) my book by mistake.
- I ……………….. (finish) my homework.
Ćwiczenia str 40 zad. 4 i 5.
Środa 20.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson20.05.2020
Topic: Reading – Have a goodsleep!
Otwórz podręcznik na str. 96.
Zad. 1. Posłuchaj tekstu z płyty oraz uważnie przeczytaj go samodzielnie. Zapisz nowe słowa:
feelsleepy – czuć się śpiącym
discover – odkryć
brain – mózg
grow – rosnąć
teenagers – nastolatkowie
find a way to… - znaleźć sposób aby…
W zad. 1 uzupełnij każde zdanie właściwym słowem.
Zad. 2: Czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Zapisz odpowiedzi, oraz popraw zdania fałszywe.
Zad. 3: Odpowiedz na pytania.
Tłumaczenia pytań:
- O której godzinie zazwyczaj chodzisz spać przed szkolnym dniem?
- O której godzinie zazwyczaj wstajesz w szkolny dzień?
- Czy jesteś zmęczony rano?
- Czy podobają ci się pomysły Dr Kelly?
Tych zadań nie musisz przesyłać, sprawdzimy je podczas najbliższej lekcji online.
Czwartek 21.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson21.05.2020
Topic: Workbookexercises.
Otwórz ćwiczenia na stronie 41.
Zad. 1. Reading – przeczytaj tekst, zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa i oznacz produkty jak zdrowe / niezdrowe.
need to – powinno się
portion – porcja
snack - przekąska
Zad. 2 – zakreśl właściwe wyrazy.
Zad. 3 – Listening - posłuchaj nagrania i uzupełnij notatki lekarza.
Nagrania do ćwiczeń są na stronie internetowej https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/audio?cc=pl&selLanguage=pl
Zad. 4 – posłuchaj nagrania jeszcze raz i zakreśl właściwą odpowiedź.
Te zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia.
Poniedziałek 25.05.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson25.05.2020
Topic: Listening– słuchanie. Unit revision-powtórka działu. Online lesson.
Podręcznik str 97-98-99 (wybrane zadania), ćwiczenia str 42.
Środa 27.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson27.05.2020
Topic: Writing – an e-mail.
Otwórz podręcznik na str. 97.
Zad. 5.Przeczytaj e-mail Joanny. Podaj krótkie odpowiedzi na pytania.
1 Gdzie jest Joanna?
2 Co zrobiła sobie w nogę?
3 Gdzie ona była, gdy złamała nogę?
4 Kto przyszedł ją odwiedzić?
5 Co kupiła Jane?
Zad 6 .
Zapisz w zeszycie zwroty:
How arethings? – Jak u ciebie?
Love – z wyrazami miłości / pozdrowienia
That’sall for now. – To na razie tyle.
Zad 7. Dopasuj zwroty z zad. 6 do właściwej kolumny.
Zad. 8. Wyobraź sobie, że jesteś w szpitalu (tak jak Joanna). Zaplanuj podobnego maila do koleżanki / kolegi. Wybierz jeden z pomysłów z ramki.
Zad. 9. Napisz e-mail.
Gotową pracę pisemną prześlij na mój e-mail.
Czwartek 28.05.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson28.05.2020
Topic: Revision-unit 7. Powtórzenie-dział 7.
Powtórz słowa i zwroty poznane w dziale 7, oraz czas Present Perfect.
Środa 03.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson03.06.2020
Topic: Mystery – vocabulary.
Otwórz podręcznik na str. 101.
Zad. 1.Zapisz w zeszycie słowa:
armchair – fotel
carpet – dywan
coffeetable – stolik kawowy
cupboard – szafka
curtains – zasłony
cushions – poduszki dekoracyjne
fireplace – kominek
lamp – lampa
mirror – lustro
painting – obraz
radiator – kaloryfer
rug – dywanik
sofa – sofa
vase – waza
windowsill – parapet
Następnie przyporządkuj do każdego słowa odpowiedni numer z obrazka. Posłuchaj nagrania i sprawdź.
Zad. 4. Posłuchaj rozmowy między Panią Higgins i Inspektorem Gilesem. O których pozycjach z zad. 1 mówią?
Zad. 5. Posłuchaj nagrania ponownie, zatrzymuj i uzupełnij zdania. Zapisz w zeszycie.
Homework: Ćwiczenia, str 43 zad 1 i 2.
Gotowe zadania prześlij na mój e-mail w celu sprawdzenia („plusy”).
Czwartek 04.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson04.06.2020
Topic: Zuzia and friends – reading.
Zad. 1. Posłuchaj i przeczytaj historyjkę.
Zapisz nowe słowa:
thief – złodziej
atlast – nareszcie
explain – tłumaczyć
catch – złapać
Zad. 2. Odpowiedz na pytania:
1 Kto słyszał o złodzieju rowerów w wiadomościach?
2 Ile rowerów ukradł złodziej w tym miesiącu?
3 Dlaczego Pani Cooper mówiłao złodzieju rowerów?
4 Co oni potrzebują znaleźć w internecie?
5 Do kogo dzwonią Alex, Dan i Zuzia?
6 Gdzie Pani Cooper zobaczyła historię o Alexie, Danie i Zuzi?
Zad. 4. Znajdź w historyjce zwroty będące tłumaczeniami.
(frame – ramka)
Tych zadań nie musisz przesyłać, sprawdzimy je podczas lekcji online.
Środa 10.06.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Present Simple and PresentContinuous.
Przypomnij sobie czasy Present Simple i PresentContinuous: kiedy ich używamy, jak zbudowane są zdania.
Otwórz podręcznik na str104.
Zad. 2: Wybierz najbardziej odpowiednią opcję aby uzupełnić zdania.
Zad. 3: Zapisz pytania używając albo czasu Present Simple, albo PresentContinuous.
Tych zadań nie musisz przesyłać. Sprawdzimy je podczas najbliższej lekcji online.
Poniedziałek 15.06.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 16.06.2020
Topic: Present Simple and Present Continuous. Past Simple and Past Continuous. Online lesson.
Zapamiętaj kiedy używamy poszczególnych czasów (notatki z lekcji).
Poniedziałek 22.06.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson22.06.2020
Topic: The Red Book - reading. Past Simple and Past Continuous. Online lesson.
Zapamiętaj kiedy używamy poszczególnych czasów (notatki z lekcji).
Czwartek 25.06.2020, lekcja nr 6 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson25.06.2020
Topic:Revision – Powtórzenie.
Powtarzamy i utrwalamy wszystko to, czego nauczyliśmy się na lekcjach angielskiego w klasie 5.
Pomocne w tym będą zadania i gry:
https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv3/?cc=pl&selLanguage=pl
https://elt.oup.com/student/stepsplus/games/?cc=pl&selLanguage=pl