1.Revision – powtórzenie wiadomości  z działu 5.

Podręcznik str 73 – powtórka działu:

Zad 1: popatrz na obrazki i wybierz właściwą opcję a/b.

Zad 2 Gramatyka: uzupełnij zdania stopniem wyższym przymiotnika oraz słówkiem „than”. Zaznacz przy każdym, według Ciebie, czy są prawdziwe, czy fałszywe (T/F)

Zad 3: Napisz prawdziwe zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym.

Zad 4: Napisz pytania z przymiotnikami w stopniu najwyższym.

Zad 5: Odpowiedz na pytania z zad. 4.

Jeśli potrzeba Ci dodatkowego wyjaśnienia lub  ćwiczeń online odnośnie stopniowania przymiotników, to znajdziesz je np. pod tym linkiem: https://www.ang.pl/gramatyka/przymiotniki/stopniowanie

Ćwiczenia online ze stopnia wyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparative-adjectives-exercises.html

Ćwiczenia online ze stopnia najwyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparison-superlative-exercises.html

Ćwiczenia online możesz robić w dowolnym czasie i tyle ile potrzebujesz, pod każdym zadaniem jest przycisk „Check – sprawdź” lub każdy przykład sprawdzany jest od razu.

Podręcznik str 74:

Zad 1: czytamy uważnie tekst The Three Peaks. Wszystkie nowe słowa tłumaczymy z użyciem słowniczka z tyłu podręcznika lub np. słownika internetowego (www.diki.pl) i wypisujemy w zeszycie.

Zad 2: tłumaczymy nieznane słowa, uzupełniamy tekst wiadomości wybranymi słowami z ramki.

Zad 3: tłumaczymy fragmenty zdań zgodnie z poleceniem, używając zwrotów i gramatyki poznanej w dziale 5.

Powtarzamy i utrwalamy cały dział 5.

  1. My Town – words, words, words.

Podręcznik str 75:

Zad 1: wypisujemy w zeszycie wszystkie słowa z obrazka i z ramki w zad 1 oraz tłumaczymy je na polski.

Zad 2 : uzupełnij zdania wpisując odpowiednie miejsce, które jest opisane

Zad 4: przepisz podane przyimki z ramki

Next to – obok; opposite – naprzeciwko; between – pomiędzy; in front of – przed. Napisz pięć zdań z użyciem tych przyinków na podstawie obrazka.

  1. Agata and friends – historyjka.

Przeczytaj historyjkę str 76 podręcznik. Wypisz słowa, których nie rozumiesz i przetłumacz na język polski. Wykonaj zadnie 2,3,4.


piątek 27.03.2020 lekcja nr 2 według planu lekcji

Topic: Agata and friends – rozumienie tekstu czytanego.

W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.

Nice to meet you – miło mi Cię poznać

First – pierwszy

How long are you here for? – na jak długo się tu zatrzymałaś?

The Town hall – ratusz

Know – wiedzieć, znać

A prison – więzienie

Castle – zamek

A tour guide – przewodnik

Tourists – turyści

What a waste of time! = Jaka strata czasu!

Can you show us…? – Pokażesz nam..?

We’re lost!  - Zgubiliśmy się

Sure, why not! – Jasne, dlaczego nie!

 Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Ułóż podane zdania w odpowiedniej kolejności, zgodnie z historyjką.

W zadaniu 3 odpowiedź na 5 pytań:

Tłumaczę pytania:

Gdzie mieszka Faith?

Na jak długa zatrzymała się ona w Oxford?

Gdzie znajduje się ratusz?

Czym jest teraz zamek?

Czy Faith i Agata są złe na Marcusa?

Na stronie internetowej www.youtube.com/Oxford Castle Tour proszę oglądnąć krótki filmik na temat zamku

Homework – wykonaj zadania zgodnie z poleceniami. Prześlij odpowiedzi w formie zdjęcia z zeszytu na poniedziałek poprzez tradycyjny e-mail. Deadline 30.03.2020r.


piątek 27.03.2020 lekcja nr 2 według planu lekcji

Topic: Agata and friends – rozumienie tekstu czytanego.

W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.

Nice to meet you – miło mi Cię poznać

First – pierwszy

How long are you here for? – na jak długo się tu zatrzymałaś?

The Town hall – ratusz

Know – wiedzieć, znać

A prison – więzienie

Castle – zamek

A tour guide – przewodnik

Tourists – turyści

What a waste of time! = Jaka strata czasu!

Can you show us…? – Pokażesz nam..?

We’re lost!  - Zgubiliśmy się

Sure, why not! – Jasne, dlaczego nie!

 Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Ułóż podane zdania w odpowiedniej kolejności, zgodnie z historyjką.

W zadaniu 3 odpowiedź na 5 pytań:

Tłumaczę pytania:

Gdzie mieszka Faith?

Na jak długa zatrzymała się ona w Oxford?

Gdzie znajduje się ratusz?

Czym jest teraz zamek?

Czy Faith i Agata są złe na Marcusa?

Na stronie internetowej www.youtube.com/Oxford Castle Tour proszę oglądnąć krótki filmik na temat zamku

Homework – wykonaj zadania zgodnie z poleceniami. Prześlij odpowiedzi w formie zdjęcia z zeszytu na poniedziałek poprzez tradycyjny e-mail. Deadline 30.03.2020r.

poniedziałek 30.03.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Topic: Be: Past Simple – odmiana czasownika ’to be’ w formie przeszłej.

I was –ja byłam/em                   we were – my byliśmy

You were – ty byłeś                  you were – wy byliście

She was – ona była                  they were – oni, one były

He was  - on był

It was – ono, to było

Dla I, she, he, it – stosuj was

Dla we, you, they – stosuj were

Podręcznik str 78 zad. 1,2,5,6.Przyglądnij się ramce ex.1/78. Następnie wykonaj zadanie 2. Wstaw was lub were w poniższych zdaniach.

Spójrz:

Our first lesson was – nasza pierwsza lekcja była…

You were late… – spóźniłeś się (w znaczeniu ty byłeś spóźniony)

Jeżeli masz płytkę wykonaj zadanie 3 i 4. W zadaniu 3 spójrz na obrazki. Gdzie byli ludzie wczoraj rano? Czy zdania są prawdziwe czy fałszywe?

W zadaniu 4 posłuchaj i powtórz!

W zadniu 5 wpisz there was/there were

There was a train………….. – zauważ po there was wstawiam rzeczownik w liczbie pojedynczej

There were lots of people – było mnóstwo ludzi….., po there were wstawiamy rzeczownik w liczbie mnogiej

Uzupełnij zadanie 6

Homework

Naucz się odmiany ‘to be’ w formie przeszłej na 3.03.2020.

WB p.34 ex. 1,2,3

           

środa 01.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Topic: Giving directions – wskazywanie drogi.

Podręcznik str. 79, ćw. 1 i 2. Jeżeli masz płytkę odsłuchaj dialogu

Przepisz zwroty

Excuse me, where’s the………….., please? – przepraszam, gdzie znajduje się …………

How do I get to……….. – jak mogę dojść do/dostać się do…..

Go straight on = idź prosto

Take the first left – skręć w pierszą drogę po lewej stronie

Take the second right – skręć w drugą drogę po prawej stronie

Go past the park – przejdź obok parku

Przećwicz podane zwroty w zad. 3/79

Ex.4/79

W zadaniu 4 połącz sytuacje z reakcjami a-c.

W zadaniu 5 jeżeli masz płytkę, posłuchaj dialogów i wskaż miejsca na mapie.

Homework SB – ćwiczenia p.33 ex. 1,2

Naucz się podanch zwrotów na pamięć

 

piątek 03.04.2020 lekcja nr 2 według planu lekcji

Topic: Be - negative: Past Simple – forma przecząca czasownika ‘to be’.

I wasn’t –ja nie byłam/em                   we weren’t – my nie byliśmy

You weren’t – ty nie byłeś                  you weren’t – wy nie byliście

She wasn’t – ona nie była                  they weren’t – oni, one nie były

He wasn’t  - on nie był

It wasn’t – ono, to nie było

Dla I, she, he, it – stosuj wasn’t

Dla we, you, they – stosuj weren’t

Podręcznik str 80 zad. 1,2,3,4,.Przyglądnij się ramce ex.1/80. Następnie wykonaj zadanie 2. Wstaw wasn’t lub weren’t w poniższych zdaniach.

Spójrz:

We weren’t at school yesterday – nie byliśmy w szkole wczoraj

It wasn’t suuny… - nie było słonecznie

Jeżeli masz płytkę wykonaj zadanie 3 i 4. W zadaniu 3 ułóż pytania z was/were. Następnie wysłuchaj nagrania z płytki i zapisz krótkie odpowiedzi analogicznie jak w przykładzie.

W zadaniu 4 wstaw was/were - posłuchaj i sprawdź!

There wasn’t a train………….. – zauważ po there wasn’t wstawiamy rzeczownik w liczbie pojedynczej

There weren’t any people – nie było żadnych ludzi….., po there weren’t wstawiamy rzeczownik w liczbie mnogiej

Homework

Po tym tygodniu należy umieć ‘to be’ w formie twierdzącej, przeczącej, pytającej i tworzenie krótkich odpowiedzi oraz kierunki

oglądnij

www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg was/were


poniedziałek 06.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji

Topic: The Superfriends – historyjka

Podręcznik str. 81 – posłuchaj(jeżeli masz płytkę) i przeczytaj historyjkę:’The Superfriends’.

Zad. 8: Wybierz właściwą opcję was/wasn’t; were;weren’t w podanych zdaniach, zgodnie z treścią tekstu.

Zad. 9 Przekształć podane pytania z formy teraźniejszej na przeszłą, tak jak w przykładzie.

Vocabulary (słownictwo przepisz do zeszytu)

A Message - wiadomość

An hour– godzina

Hours(ałers)  - godziny

In the city centre – w centrum miasta

Poćwicz czytanie testu, odsłuchaj go przynajmniej 2 razy.

środa 08.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji

Topic: Easter Time – lekcja okolicznościowa.

Narysuj koszyczek a w nim wszystko, co kojarzy Ci się ze Świętami Wielkanocnymi. Natępnie przepisz słówka i przetłumacz je na język polski.

Zrób zdjęcia lekcji z tego tygodnia i prześlij je na mój adres mailowy

Happy Easter! Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych

Dla chętnych: ćwiczenia z learningapps.org (Easter)

 


 

15.04.2020r. (środa) – lekcja online 9:00 – 9:45

Topic: Let’s revise some material – powtórzenie i utrwalenie wiadomości(vocabulary, be: past simple; giving directions).

Powtarzamy i utrwalamy poznany materiał – podręcznik str. 75 – 81.

 

17.04.2020r. (piątek) lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Ghost Town – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 82

Posłuchaj nagrania 2 razy, jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o mieście widmo. Jak sądzisz - czym różni się to miasto - dawniej, a dziś?

Wykonaj zadanie 2, 3 i 4(jeżeli masz płytkę)

Przepisz słówka do zeszytu z ramki oraz poniższe:

First – pierwszy

Live – mieszkać, żyć

Full of – pełne czegoś

Gold – złoto

Come from(came from) – pochodzić z

Empty – pusty/e

In fact – tak naprawdę

Tourists – turyści

Still – nadal, ciągle

Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.


20.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji

Topic: My town – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 83. Przeczytaj ulotkę. Czy Manchester jest podobny do naszej miejscowości? Dlaczego/ dlaczego nie?

Następnie zastanów się o czym jest każdy z paragrafów; wybierz spośród następujących:

  1. size and location
  2. parks
  3. hotels
  4. transport
  5. entertainment
  6. shopping
  7. food
  8. countryside
  9. sport

Zapisz: Akapit(ang. paragraph) to wydzielona część tekstu zawierająca informacje dotyczące jednego tematu.

Ex. 7 Połącz zdania z tematami w zadaniu 6.

1 – 5

Zapisz 4 nowe słówka do zeszytu:

entertainment – rozrywka

opera-opera

tram-tramwaj

venue-obiekt,miejsce(jakiegoś wydarzenia)

Write about Czarna’s place in 4 paragraphs(entertainment, health, shopping, sports). Napisz o miejcowości Czarna w 4 paragrafach. Zrób zdjęcie i prześlij do piątku na mój adres(24.04.2020r.)

 

21.04.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działów 1-6.

Podręcznik str. 87-88.

 

24.04.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 84

oglądnij filmik na youtube.com – Londyn w jeden dzień

Następnie przeczytaj tekst o Londynie i wykonaj zadanie 1. Połącz miejsca 1-4 z zdjęciami a-d.

Jeżeli masz płytkę z nagraniem wykonaj zadanie 2(2.55).

Ex.3. Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Przepisz słówka z ramki.

 Homework Naucz się tekstu o Londynie – czytać i odpowiadać na pytania:

What is the capital of England?

Where is it located?

What is: Big Ben; the London Eye; the Tower of London; Hyde Park



27.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji

Topic: People – words, words, words.

Podręcznik str. 89. Przepisz słówka do zeszytu i naucz się ich na pamięć:

Buider – budowniczy

Gardener – ogrodnik

Footballer  - piłkarz

Mechanic – mechanik

Priest – ksiądz

Vet - weterynarz

Chef- szef kuchni

Computer programmer – programista komputerowy; informatyk

Doctor- lekarz

Firefighter – strażak

Journalist – dziennikarz

Mechanic – mechanik

Nurse – pielęgniarka

Office Worker – pracownik biura

Police officer – policjant

Shop assistant – sprzedawca

Soldier – żołnierz

Bus driver – kierowca autobusu

Teacher – nauczyciel

Waiter – kelner

Waitress - kelnerka

What do you do?; What’s your job/profession/occupation? What do you do for a living? – czym się zajmujesz? (pytamy o wykonywany zawód)

W zad. 2 Połącz obrazki z nazwami wykonywanych zawodów z zadania 1.

Homework  - Ćwiczenia str. 38 zad. 1,2,3,5.


29.04.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Practice Test – sprawdzian wiadomości z działu.



04.05.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji

Topic: Agata and friends – historyjka.

Wprowadzamy czas Past Simple – czas przeszły prosty (środa lekcja online).

Podręcznik str. 90. Przeczytaj historyjkę, podkreśl słowa, których nie znasz i wypisz je do zeszytu

Go on! – Mów dalej!

Of course not! – oczywiście, że nie!

What do you mean?  - co masz na myśli?

We tricked you! – Nabraliśmy Cię!

Don’t you believe me? – Nie wierzysz mi?

Be born – urodzić się – I was born in 2000 – urodziłam się w roku 2000

Plant – roślina; jako czasownik- sadzić o drzewie/roślinie

Tell sb a story – opowiedzieć komuś historię

Kind – rodzaj

Skin – skóra

Wet- mokry

Jeżeli znasz, powyższe słowa to nie przepisuj ich do zeszytu.

Następnie wykonaj zadania od 2-4. W zadaniu 2 wybierz najlepsze podsumowanie a, b lub c. Zad. 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe.

  1. Winston Churchill urodził się w Pałacu Blenheim.
  2. Ludzie mogą zwiedzać ogrody, ale nie pałac.
  3. Dziadek Sophie był ogrodnikiem.
  4. Sophie zobaczyła ducha dziewczyny przy jeziorze.
  5. Marcus wierzy w duchy.

Naucz się czytać historyjkę i nowo poznane zwroty.


06.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Past Simple Tense – wprowadzenie czasu przeszłego prostego.

Podręcznik str. 92. Ćwiczenia str. 40 zad. 1-5


08.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Past Simple – w ćwiczeniach.

Podręcznik str. 92 zad. 2-5

Przykład

I worked here 2 years ago.

I didn’t work here 2 years ago.

Did you work here 2 years ago?

Yes, I did.

No, I didn’t.

Przekształć podane zdania z formy teraźniejszej na przeszłą:

  1. Olivia’s room is clean now.(an hor ago)
  2. Helen doesn’t watch TV(half an hor ago)
  3. Mary is eating a cake.
  4. Kim is having a party(yesterday)
  5. Do you like chocolate?
  6. She buys a pair of shoes.

 oglądnij filmik na youtube.com – PAST SIMPLE || Angielski dla wzrokowców

 Homework Naucz się wiadomości o czasie przeszłym prostym.

 



Klasa 5b- język  angielski

11.05.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji

Topic: On the phone – ćw.w słuchaniu, czytaniu i mówieniu.

Podręcznik str. 93. Przeczytaj i posłuchaj dialog, podkreśl słowa, których nie znasz i wypisz je do zeszytu

Can I speak to Martin, please? – czy mogę rozmawiać z Martinem?

Just a moment…….- chwileczkę..

It’s Sally on the phone! Sally mówi!

Would you like to…? Czy chciałabyś….?

Ok, let’s meet – W porządku, spotkajmy się.

See you at… - do zobaczenia o..

Of course not! – oczywiście, że nie!

Następnie wykonaj zadania od 2-4. W zadaniu 2 posłuchaj 2 dialogów. Wybierz poprawną odpowiedź i zapisz ją w zeszycie.

W zad. 3 Uzupełnij dialog wyrazami z ramki, zapisz odpowiedzi w zeszycie.

W zad. 4 Przepisz całe mini dialogi do zeszytu.

Zad. 5 Ułóż dialog z wyrażeniami z ramki jak w zadaniu 1. Zrób zdjęcie zadania i prześlij na mój adres mailowy do piątku.


13.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: What did you do yesterday? – tworzenie pytań i krótkich odpowiedzi w czasie przeszłym prostym.

Podręcznik str. 94, 104, 106. Ćwiczenia str. 45


15.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: The Superfriends – historyjka.

Podręcznik str. 95 – posłuchaj(jeżeli masz płytkę) i przeczytaj historyjkę: ’The Superfriends’.

Zad. 7 Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe?: Wybierz właściwą opcję i zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad. 9 Uzupełnij poniższe zdania słownictwem z ramki.

Vocabulary (słownictwo przepisz do zeszytu)

Want( wanted) – chcieć

Make –made – robić, tworzyć

Save- saved – oszczędzać, naprawiać, zapisywać

Decide- decided – decydować o/ się

See-saw – widzieć

oglądnij filmik na youtube.com – PAST SIMPLE || Angielski dla wzrokowców.

Homework Naucz się nowo poznanych słówek, czytać i tłumaczyć tekst.

 


18.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji

Topic: Nicolaus Copernicus – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 96

Posłuchaj nagrania 2 razy (3.11), jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o biografii Mikołaja Kopernika, popatrz na zdjęcia, z jakim przedmiotem połączymy  ten tekst? Zapisz odpowiedź w zeszycie.

Wykonaj zadanie 2 i 3.

Zad. 2 Odpowiedź na pytania:

  1. Kim był właściciel tych domów?
  2. Jakie przedmioty studiował Kopernik w Krakowie?
  3. Iloma językami posługiwał się Kopernik?
  4. Z czego słynie Kopernik?

Zad. 3 Posłuchaj rozmowy Agaty, Sophie i Marcusa o ich wizycie w Pałacu Blenheim. W którym pomieszczeniu się oni znajdują?

Zad. 4 Posłuchaj ponownie  i odpowiedź na pytania:

  1. Ile krzeseł się tam znajduje?
  2. Kto siedzi na jednym z krzeseł?
  3. Który obraz najbardziej podoba się Agacie?
  4. Co Agata robi źle?
  5. Co Sophie robi źle?

Przepisz słówka do zeszytu:

geometry - geometria

astronomy – astronomia

law – prawo

physics – fizyka

century – stulecie

medicine – medycyna

last – zeszłego’ ostatniego

rich – bogaty

discovery - odkrycie

Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.

 

20.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Writing – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 97.; zad. 5-10.

Kartkówka Past Simple+ słówka zad.1, 3 str. 89

Write a letter to a friend in your notebook. Tell him/her about your amazing Day out. 40-50 words. Napisz list do kolegi/ koleżanki o niesamowitym dniu. Zastosuj czas przeszły prosty – Past Simple. Możesz wzorować się na podręczniku. Ex. 9.  Zrób zdjęcie i prześlij do poniedziałku na mój adres(25.05.2020r.)

 

22.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 98

Przeczytaj tekst o jednym z najsłynniejszych muzeum figur woskowych na świecie „Madame Tussauds”  i wykonaj zadanie 1. Czy rozpoznajesz te sławne postacie, czy są one prawdziwe?

Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.18).posłuchaj nagrania.

Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.

Zad..2. Przeczytaj i połącz Agatę, Marcusa i Sophie z ich ulubionymi modelami. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe:

  1. Madame Tussaud urodziła się w 1716 roku T/F
  2. Pochodziła ona z Francji T/F
  3. Przeprowadziła się do Londynu w 1802 roku T/F
  4. Muzeum Madame Tussaud’s było bardzo popularne, ale nie jest popularne obecnie T/F
  5. Michael Jaskson zmarł w 2009 roku.T/F
  6. Księżna Diana była matką księcia Williama i Harrego T/F

Homework

Naucz się czytać tekst o jednym z najsłynniejszych muzeów figur woskowych Madame Tussauds.

 



25.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji

Topic: Revision- powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 7.

Podręcznik str. 99

Przypomnij sobie zwroty z podręcznika ze str. 89, ex.1 i wykonaj zadanie 1.

Wykonaj zadanie 3 i 5. Przypomnij sobie, w jaki sposób tworzymy formy regularne i nieregularne czasowników w Past Simple. W tym zadaniu mamy wyłącznie czasowniki regularne. Ćwiczenie 5 dotyczy tego samego polecenia (regular/irregular verbs) W przypadku czasowników nieregularnych skorzystaj z 2 kolumny czasowników nieregularnych na końcu książki..

Reading str 100. Przeczytaj teksty i wybierz odpowiedzi a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Przeczytaj również wskazówki 1i 2.

 


27.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Around the world – words, words, words.

Podręcznik str. 101.; zad. 1,2,3,4,5.


 29.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Agata and friends– historyjka.

Podręcznik str. 102, 103

W podręczniku na stronie 102,103 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).

Congratulations! – gratulacje!

Oh, well.! –no cóź!

I think we did Ok – myślę, że nieźle nam poszło!

We’ll see– zobaczymy!

 Are you kidding?- żartujesz?

 

Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Odpowiedz na pytania?

W zadaniu 3  Wyjaśnij po polsku, dlaczego bohaterowie tej historyjki wypowiadają te zdania?

W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.

Homework

Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.

 


03.06.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Past Simple into negative sentences – zdania przeczące w Past Simple.

Podręcznik str. 104.; zad. 1,2,3,4,5. WB. p. 45

 05.06.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Talking about holidays – dialogue.

Podręcznik str. 105

W podręczniku na stronie 105 przeczytaj dialog. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).

How was your holiday? – jak ci minęły wakacje?

By the sea – nad morzem

It was really good, thanks. – było naprawdę dobrze, dziękuję

Was the weather good? – czy pogoda była dobra?

Następnie wybierz właściwe słowo i zapisz odpowiedzi w zeszycie

Ex.2 Przepisz informację z tabelki do zeszytu.

Ex.3. Przekształć poniższe zdania wpisując podany przysłówek z nawiasu w odpowiednie miejsce w zdaniu.

Ex. 4,5, Posłuchaj dialogów 3.21 Które kraje Imogen i John odwiedził? Posłuchaj nagrania ponownie. Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe?

Ex. 6 Połącz sytuacje 1-2 z reakcjami a-c.

Homework

WB p. 44 ex. 1,2

 



08.06.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji

Topic: The Superfriends – historyjka.

Podręcznik str. 107 – Posłuchaj(jeżeli masz płytkę) i przeczytaj historyjkę: ’The Superfriends’.

Zad. 9 Przeczytaj i wybierz właściwą odpowiedź.

Zad. 10 Ułóż wyraz w odpowiedniej kolejności, tak, aby utworzyć pytania w czasie past Simple, następnie udziel na nie odpowiedzi.

Homework Naucz się czytać i tłumaczyć tekst.

10.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 9:00

Topic: Poland’s ancient forest – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 108.; zad. 1-3.

Pytanie kraje i narodowości


15.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji

Topic: Writing – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 109.; zad. 5, 6, 8.

Ex. 5 Przeczytaj email. Kto wygrał mecz piłki nożnej?

Ex. 6 Udziel krótkich odpowiedzi na poniższe pytania.

W jakim wydarzeniu Kevin/ brał udział?

Gdzie się on wybrał?

Z kim tam pojechał?

W jaki sposób dostali się oni na to wydarzenie( Kevin i jego tata)?

Jaki był wynik meczu na koniec meczu?

Jak się czuli pod koniec dnia?

Przeczytaj zasadę związaną z zastosowaniem słowa when; połącz zdania. Wykonaj zadanie 8. 

19.06.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 110

Przeczytaj tekst o Afryce Południowej i wykonaj zadanie 1. Połącz zdjęcia z tekstami Agaty, Marcusa i Sophie.

Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.26).posłuchaj nagrania.

Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.

Zad..2.Znajdż informacje w tekstach i uzupełnij zdania 1-5. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe:

  1. Afryka Południowa jest małym krajem T/F
  2. Ulubionym sportem jest piłka nożna T/F
  3. Agata nie zobaczyła żadnych dzikich zwierząt T/F
  4. Marcus poszedł na mecz cricketa T/F
  5. Cape Town jest położone na południu kraju T/F

22.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji

Topic: : My summer holiday. Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 5.

Draw your holiday plans. Narysuj co będziesz robił na wakacjach. Napisz przynajmniej 5 zdań.

 

 

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.