1.Revision – powtórzenie wiadomości z działu 5.
Podręcznik str 73 – powtórka działu:
Zad 1: popatrz na obrazki i wybierz właściwą opcję a/b.
Zad 2 Gramatyka: uzupełnij zdania stopniem wyższym przymiotnika oraz słówkiem „than”. Zaznacz przy każdym, według Ciebie, czy są prawdziwe, czy fałszywe (T/F)
Zad 3: Napisz prawdziwe zdania z przymiotnikami w stopniu wyższym.
Zad 4: Napisz pytania z przymiotnikami w stopniu najwyższym.
Zad 5: Odpowiedz na pytania z zad. 4.
Jeśli potrzeba Ci dodatkowego wyjaśnienia lub ćwiczeń online odnośnie stopniowania przymiotników, to znajdziesz je np. pod tym linkiem: https://www.ang.pl/gramatyka/przymiotniki/stopniowanie
Ćwiczenia online ze stopnia wyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparative-adjectives-exercises.html
Ćwiczenia online ze stopnia najwyższego: https://agendaweb.org/grammar/comparison-superlative-exercises.html
Ćwiczenia online możesz robić w dowolnym czasie i tyle ile potrzebujesz, pod każdym zadaniem jest przycisk „Check – sprawdź” lub każdy przykład sprawdzany jest od razu.
Podręcznik str 74:
Zad 1: czytamy uważnie tekst The Three Peaks. Wszystkie nowe słowa tłumaczymy z użyciem słowniczka z tyłu podręcznika lub np. słownika internetowego (www.diki.pl) i wypisujemy w zeszycie.
Zad 2: tłumaczymy nieznane słowa, uzupełniamy tekst wiadomości wybranymi słowami z ramki.
Zad 3: tłumaczymy fragmenty zdań zgodnie z poleceniem, używając zwrotów i gramatyki poznanej w dziale 5.
Powtarzamy i utrwalamy cały dział 5.
- My Town – words, words, words.
Podręcznik str 75:
Zad 1: wypisujemy w zeszycie wszystkie słowa z obrazka i z ramki w zad 1 oraz tłumaczymy je na polski.
Zad 2 : uzupełnij zdania wpisując odpowiednie miejsce, które jest opisane
Zad 4: przepisz podane przyimki z ramki
Next to – obok; opposite – naprzeciwko; between – pomiędzy; in front of – przed. Napisz pięć zdań z użyciem tych przyinków na podstawie obrazka.
- Agata and friends – historyjka.
Przeczytaj historyjkę str 76 podręcznik. Wypisz słowa, których nie rozumiesz i przetłumacz na język polski. Wykonaj zadnie 2,3,4.
piątek 27.03.2020 lekcja nr 2 według planu lekcji
Topic: Agata and friends – rozumienie tekstu czytanego.
W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.
Nice to meet you – miło mi Cię poznać
First – pierwszy
How long are you here for? – na jak długo się tu zatrzymałaś?
The Town hall – ratusz
Know – wiedzieć, znać
A prison – więzienie
Castle – zamek
A tour guide – przewodnik
Tourists – turyści
What a waste of time! = Jaka strata czasu!
Can you show us…? – Pokażesz nam..?
We’re lost! - Zgubiliśmy się
Sure, why not! – Jasne, dlaczego nie!
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Ułóż podane zdania w odpowiedniej kolejności, zgodnie z historyjką.
W zadaniu 3 odpowiedź na 5 pytań:
Tłumaczę pytania:
Gdzie mieszka Faith?
Na jak długa zatrzymała się ona w Oxford?
Gdzie znajduje się ratusz?
Czym jest teraz zamek?
Czy Faith i Agata są złe na Marcusa?
Na stronie internetowej www.youtube.com/Oxford Castle Tour proszę oglądnąć krótki filmik na temat zamku
Homework – wykonaj zadania zgodnie z poleceniami. Prześlij odpowiedzi w formie zdjęcia z zeszytu na poniedziałek poprzez tradycyjny e-mail. Deadline 30.03.2020r.
piątek 27.03.2020 lekcja nr 2 według planu lekcji
Topic: Agata and friends – rozumienie tekstu czytanego.
W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.
Nice to meet you – miło mi Cię poznać
First – pierwszy
How long are you here for? – na jak długo się tu zatrzymałaś?
The Town hall – ratusz
Know – wiedzieć, znać
A prison – więzienie
Castle – zamek
A tour guide – przewodnik
Tourists – turyści
What a waste of time! = Jaka strata czasu!
Can you show us…? – Pokażesz nam..?
We’re lost! - Zgubiliśmy się
Sure, why not! – Jasne, dlaczego nie!
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Ułóż podane zdania w odpowiedniej kolejności, zgodnie z historyjką.
W zadaniu 3 odpowiedź na 5 pytań:
Tłumaczę pytania:
Gdzie mieszka Faith?
Na jak długa zatrzymała się ona w Oxford?
Gdzie znajduje się ratusz?
Czym jest teraz zamek?
Czy Faith i Agata są złe na Marcusa?
Na stronie internetowej www.youtube.com/Oxford Castle Tour proszę oglądnąć krótki filmik na temat zamku
Homework – wykonaj zadania zgodnie z poleceniami. Prześlij odpowiedzi w formie zdjęcia z zeszytu na poniedziałek poprzez tradycyjny e-mail. Deadline 30.03.2020r.
poniedziałek 30.03.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji
Topic: Be: Past Simple – odmiana czasownika ’to be’ w formie przeszłej.
I was –ja byłam/em we were – my byliśmy
You were – ty byłeś you were – wy byliście
She was – ona była they were – oni, one były
He was - on był
It was – ono, to było
Dla I, she, he, it – stosuj was
Dla we, you, they – stosuj were
Podręcznik str 78 zad. 1,2,5,6.Przyglądnij się ramce ex.1/78. Następnie wykonaj zadanie 2. Wstaw was lub were w poniższych zdaniach.
Spójrz:
Our first lesson was – nasza pierwsza lekcja była…
You were late… – spóźniłeś się (w znaczeniu ty byłeś spóźniony)
Jeżeli masz płytkę wykonaj zadanie 3 i 4. W zadaniu 3 spójrz na obrazki. Gdzie byli ludzie wczoraj rano? Czy zdania są prawdziwe czy fałszywe?
W zadaniu 4 posłuchaj i powtórz!
W zadniu 5 wpisz there was/there were
There was a train………….. – zauważ po there was wstawiam rzeczownik w liczbie pojedynczej
There were lots of people – było mnóstwo ludzi….., po there were wstawiamy rzeczownik w liczbie mnogiej
Uzupełnij zadanie 6
Homework
Naucz się odmiany ‘to be’ w formie przeszłej na 3.03.2020.
WB p.34 ex. 1,2,3
środa 01.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Giving directions – wskazywanie drogi.
Podręcznik str. 79, ćw. 1 i 2. Jeżeli masz płytkę odsłuchaj dialogu
Przepisz zwroty
Excuse me, where’s the………….., please? – przepraszam, gdzie znajduje się …………
How do I get to……….. – jak mogę dojść do/dostać się do…..
Go straight on = idź prosto
Take the first left – skręć w pierszą drogę po lewej stronie
Take the second right – skręć w drugą drogę po prawej stronie
Go past the park – przejdź obok parku
Przećwicz podane zwroty w zad. 3/79
Ex.4/79
W zadaniu 4 połącz sytuacje z reakcjami a-c.
W zadaniu 5 jeżeli masz płytkę, posłuchaj dialogów i wskaż miejsca na mapie.
Homework SB – ćwiczenia p.33 ex. 1,2
Naucz się podanch zwrotów na pamięć
piątek 03.04.2020 lekcja nr 2 według planu lekcji
Topic: Be - negative: Past Simple – forma przecząca czasownika ‘to be’.
I wasn’t –ja nie byłam/em we weren’t – my nie byliśmy
You weren’t – ty nie byłeś you weren’t – wy nie byliście
She wasn’t – ona nie była they weren’t – oni, one nie były
He wasn’t - on nie był
It wasn’t – ono, to nie było
Dla I, she, he, it – stosuj wasn’t
Dla we, you, they – stosuj weren’t
Podręcznik str 80 zad. 1,2,3,4,.Przyglądnij się ramce ex.1/80. Następnie wykonaj zadanie 2. Wstaw wasn’t lub weren’t w poniższych zdaniach.
Spójrz:
We weren’t at school yesterday – nie byliśmy w szkole wczoraj
It wasn’t suuny… - nie było słonecznie
Jeżeli masz płytkę wykonaj zadanie 3 i 4. W zadaniu 3 ułóż pytania z was/were. Następnie wysłuchaj nagrania z płytki i zapisz krótkie odpowiedzi analogicznie jak w przykładzie.
W zadaniu 4 wstaw was/were - posłuchaj i sprawdź!
There wasn’t a train………….. – zauważ po there wasn’t wstawiamy rzeczownik w liczbie pojedynczej
There weren’t any people – nie było żadnych ludzi….., po there weren’t wstawiamy rzeczownik w liczbie mnogiej
Homework
Po tym tygodniu należy umieć ‘to be’ w formie twierdzącej, przeczącej, pytającej i tworzenie krótkich odpowiedzi oraz kierunki
oglądnij
www.youtube.com/watch?v=IxSO1LQpJHg was/were
poniedziałek 06.04.2020 lekcja nr 3 według planu lekcji
Topic: The Superfriends – historyjka
Podręcznik str. 81 – posłuchaj(jeżeli masz płytkę) i przeczytaj historyjkę:’The Superfriends’.
Zad. 8: Wybierz właściwą opcję was/wasn’t; were;weren’t w podanych zdaniach, zgodnie z treścią tekstu.
Zad. 9 Przekształć podane pytania z formy teraźniejszej na przeszłą, tak jak w przykładzie.
Vocabulary (słownictwo przepisz do zeszytu)
A Message - wiadomość
An hour– godzina
Hours(ałers) - godziny
In the city centre – w centrum miasta
Poćwicz czytanie testu, odsłuchaj go przynajmniej 2 razy.
środa 08.04.2020 lekcja nr 5 według planu lekcji
Topic: Easter Time – lekcja okolicznościowa.
Narysuj koszyczek a w nim wszystko, co kojarzy Ci się ze Świętami Wielkanocnymi. Natępnie przepisz słówka i przetłumacz je na język polski.
Zrób zdjęcia lekcji z tego tygodnia i prześlij je na mój adres mailowy
Happy Easter! Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych
Dla chętnych: ćwiczenia z learningapps.org (Easter)
15.04.2020r. (środa) – lekcja online 9:00 – 9:45
Topic: Let’s revise some material – powtórzenie i utrwalenie wiadomości(vocabulary, be: past simple; giving directions).
Powtarzamy i utrwalamy poznany materiał – podręcznik str. 75 – 81.
17.04.2020r. (piątek) lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Ghost Town – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 82
Posłuchaj nagrania 2 razy, jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o mieście widmo. Jak sądzisz - czym różni się to miasto - dawniej, a dziś?
Wykonaj zadanie 2, 3 i 4(jeżeli masz płytkę)
Przepisz słówka do zeszytu z ramki oraz poniższe:
First – pierwszy
Live – mieszkać, żyć
Full of – pełne czegoś
Gold – złoto
Come from(came from) – pochodzić z
Empty – pusty/e
In fact – tak naprawdę
Tourists – turyści
Still – nadal, ciągle
Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.
20.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji
Topic: My town – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 83. Przeczytaj ulotkę. Czy Manchester jest podobny do naszej miejscowości? Dlaczego/ dlaczego nie?
Następnie zastanów się o czym jest każdy z paragrafów; wybierz spośród następujących:
- size and location
- parks
- hotels
- transport
- entertainment
- shopping
- food
- countryside
- sport
Zapisz: Akapit(ang. paragraph) to wydzielona część tekstu zawierająca informacje dotyczące jednego tematu.
Ex. 7 Połącz zdania z tematami w zadaniu 6.
1 – 5
Zapisz 4 nowe słówka do zeszytu:
entertainment – rozrywka
opera-opera
tram-tramwaj
venue-obiekt,miejsce(jakiegoś wydarzenia)
Write about Czarna’s place in 4 paragraphs(entertainment, health, shopping, sports). Napisz o miejcowości Czarna w 4 paragrafach. Zrób zdjęcie i prześlij do piątku na mój adres(24.04.2020r.)
21.04.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działów 1-6.
Podręcznik str. 87-88.
24.04.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.
Podręcznik str. 84
oglądnij filmik na youtube.com – Londyn w jeden dzień
Następnie przeczytaj tekst o Londynie i wykonaj zadanie 1. Połącz miejsca 1-4 z zdjęciami a-d.
Jeżeli masz płytkę z nagraniem wykonaj zadanie 2(2.55).
Ex.3. Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Przepisz słówka z ramki.
Homework Naucz się tekstu o Londynie – czytać i odpowiadać na pytania:
What is the capital of England?
Where is it located?
What is: Big Ben; the London Eye; the Tower of London; Hyde Park
27.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji
Topic: People – words, words, words.
Podręcznik str. 89. Przepisz słówka do zeszytu i naucz się ich na pamięć:
Buider – budowniczy
Gardener – ogrodnik
Footballer - piłkarz
Mechanic – mechanik
Priest – ksiądz
Vet - weterynarz
Chef- szef kuchni
Computer programmer – programista komputerowy; informatyk
Doctor- lekarz
Firefighter – strażak
Journalist – dziennikarz
Mechanic – mechanik
Nurse – pielęgniarka
Office Worker – pracownik biura
Police officer – policjant
Shop assistant – sprzedawca
Soldier – żołnierz
Bus driver – kierowca autobusu
Teacher – nauczyciel
Waiter – kelner
Waitress - kelnerka
What do you do?; What’s your job/profession/occupation? What do you do for a living? – czym się zajmujesz? (pytamy o wykonywany zawód)
W zad. 2 Połącz obrazki z nazwami wykonywanych zawodów z zadania 1.
Homework - Ćwiczenia str. 38 zad. 1,2,3,5.
29.04.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Practice Test – sprawdzian wiadomości z działu.
04.05.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji
Topic: Agata and friends – historyjka.
Wprowadzamy czas Past Simple – czas przeszły prosty (środa lekcja online).
Podręcznik str. 90. Przeczytaj historyjkę, podkreśl słowa, których nie znasz i wypisz je do zeszytu
Go on! – Mów dalej!
Of course not! – oczywiście, że nie!
What do you mean? - co masz na myśli?
We tricked you! – Nabraliśmy Cię!
Don’t you believe me? – Nie wierzysz mi?
Be born – urodzić się – I was born in 2000 – urodziłam się w roku 2000
Plant – roślina; jako czasownik- sadzić o drzewie/roślinie
Tell sb a story – opowiedzieć komuś historię
Kind – rodzaj
Skin – skóra
Wet- mokry
Jeżeli znasz, powyższe słowa to nie przepisuj ich do zeszytu.
Następnie wykonaj zadania od 2-4. W zadaniu 2 wybierz najlepsze podsumowanie a, b lub c. Zad. 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe.
- Winston Churchill urodził się w Pałacu Blenheim.
- Ludzie mogą zwiedzać ogrody, ale nie pałac.
- Dziadek Sophie był ogrodnikiem.
- Sophie zobaczyła ducha dziewczyny przy jeziorze.
- Marcus wierzy w duchy.
Naucz się czytać historyjkę i nowo poznane zwroty.
06.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Past Simple Tense – wprowadzenie czasu przeszłego prostego.
Podręcznik str. 92. Ćwiczenia str. 40 zad. 1-5
08.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Past Simple – w ćwiczeniach.
Podręcznik str. 92 zad. 2-5
Przykład
I worked here 2 years ago.
I didn’t work here 2 years ago.
Did you work here 2 years ago?
Yes, I did.
No, I didn’t.
Przekształć podane zdania z formy teraźniejszej na przeszłą:
- Olivia’s room is clean now.(an hor ago)
- Helen doesn’t watch TV(half an hor ago)
- Mary is eating a cake.
- Kim is having a party(yesterday)
- Do you like chocolate?
- She buys a pair of shoes.
oglądnij filmik na youtube.com – PAST SIMPLE || Angielski dla wzrokowców
Homework Naucz się wiadomości o czasie przeszłym prostym.
Klasa 5b- język angielski
11.05.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji
Topic: On the phone – ćw.w słuchaniu, czytaniu i mówieniu.
Podręcznik str. 93. Przeczytaj i posłuchaj dialog, podkreśl słowa, których nie znasz i wypisz je do zeszytu
Can I speak to Martin, please? – czy mogę rozmawiać z Martinem?
Just a moment…….- chwileczkę..
It’s Sally on the phone! Sally mówi!
Would you like to…? Czy chciałabyś….?
Ok, let’s meet – W porządku, spotkajmy się.
See you at… - do zobaczenia o..
Of course not! – oczywiście, że nie!
Następnie wykonaj zadania od 2-4. W zadaniu 2 posłuchaj 2 dialogów. Wybierz poprawną odpowiedź i zapisz ją w zeszycie.
W zad. 3 Uzupełnij dialog wyrazami z ramki, zapisz odpowiedzi w zeszycie.
W zad. 4 Przepisz całe mini dialogi do zeszytu.
Zad. 5 Ułóż dialog z wyrażeniami z ramki jak w zadaniu 1. Zrób zdjęcie zadania i prześlij na mój adres mailowy do piątku.
13.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: What did you do yesterday? – tworzenie pytań i krótkich odpowiedzi w czasie przeszłym prostym.
Podręcznik str. 94, 104, 106. Ćwiczenia str. 45
15.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: The Superfriends – historyjka.
Podręcznik str. 95 – posłuchaj(jeżeli masz płytkę) i przeczytaj historyjkę: ’The Superfriends’.
Zad. 7 Czy podane zdania są prawdziwe, czy fałszywe?: Wybierz właściwą opcję i zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad. 9 Uzupełnij poniższe zdania słownictwem z ramki.
Vocabulary (słownictwo przepisz do zeszytu)
Want( wanted) – chcieć
Make –made – robić, tworzyć
Save- saved – oszczędzać, naprawiać, zapisywać
Decide- decided – decydować o/ się
See-saw – widzieć
oglądnij filmik na youtube.com – PAST SIMPLE || Angielski dla wzrokowców.
Homework Naucz się nowo poznanych słówek, czytać i tłumaczyć tekst.
18.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji
Topic: Nicolaus Copernicus – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 96
Posłuchaj nagrania 2 razy (3.11), jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o biografii Mikołaja Kopernika, popatrz na zdjęcia, z jakim przedmiotem połączymy ten tekst? Zapisz odpowiedź w zeszycie.
Wykonaj zadanie 2 i 3.
Zad. 2 Odpowiedź na pytania:
- Kim był właściciel tych domów?
- Jakie przedmioty studiował Kopernik w Krakowie?
- Iloma językami posługiwał się Kopernik?
- Z czego słynie Kopernik?
Zad. 3 Posłuchaj rozmowy Agaty, Sophie i Marcusa o ich wizycie w Pałacu Blenheim. W którym pomieszczeniu się oni znajdują?
Zad. 4 Posłuchaj ponownie i odpowiedź na pytania:
- Ile krzeseł się tam znajduje?
- Kto siedzi na jednym z krzeseł?
- Który obraz najbardziej podoba się Agacie?
- Co Agata robi źle?
- Co Sophie robi źle?
Przepisz słówka do zeszytu:
geometry - geometria
astronomy – astronomia
law – prawo
physics – fizyka
century – stulecie
medicine – medycyna
last – zeszłego’ ostatniego
rich – bogaty
discovery - odkrycie
Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.
20.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Writing – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 97.; zad. 5-10.
Kartkówka Past Simple+ słówka zad.1, 3 str. 89
Write a letter to a friend in your notebook. Tell him/her about your amazing Day out. 40-50 words. Napisz list do kolegi/ koleżanki o niesamowitym dniu. Zastosuj czas przeszły prosty – Past Simple. Możesz wzorować się na podręczniku. Ex. 9. Zrób zdjęcie i prześlij do poniedziałku na mój adres(25.05.2020r.)
22.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.
Podręcznik str. 98
Przeczytaj tekst o jednym z najsłynniejszych muzeum figur woskowych na świecie „Madame Tussauds” i wykonaj zadanie 1. Czy rozpoznajesz te sławne postacie, czy są one prawdziwe?
Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.18).posłuchaj nagrania.
Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.
Zad..2. Przeczytaj i połącz Agatę, Marcusa i Sophie z ich ulubionymi modelami. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe:
- Madame Tussaud urodziła się w 1716 roku T/F
- Pochodziła ona z Francji T/F
- Przeprowadziła się do Londynu w 1802 roku T/F
- Muzeum Madame Tussaud’s było bardzo popularne, ale nie jest popularne obecnie T/F
- Michael Jaskson zmarł w 2009 roku.T/F
- Księżna Diana była matką księcia Williama i Harrego T/F
Homework
Naucz się czytać tekst o jednym z najsłynniejszych muzeów figur woskowych Madame Tussauds.
25.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji
Topic: Revision- powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 7.
Podręcznik str. 99
Przypomnij sobie zwroty z podręcznika ze str. 89, ex.1 i wykonaj zadanie 1.
Wykonaj zadanie 3 i 5. Przypomnij sobie, w jaki sposób tworzymy formy regularne i nieregularne czasowników w Past Simple. W tym zadaniu mamy wyłącznie czasowniki regularne. Ćwiczenie 5 dotyczy tego samego polecenia (regular/irregular verbs) W przypadku czasowników nieregularnych skorzystaj z 2 kolumny czasowników nieregularnych na końcu książki..
Reading str 100. Przeczytaj teksty i wybierz odpowiedzi a, b lub c. Zapisz odpowiedzi w zeszycie. Przeczytaj również wskazówki 1i 2.
27.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Around the world – words, words, words.
Podręcznik str. 101.; zad. 1,2,3,4,5.
29.05.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Agata and friends– historyjka.
Podręcznik str. 102, 103
W podręczniku na stronie 102,103 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).
Congratulations! – gratulacje!
Oh, well.! –no cóź!
I think we did Ok – myślę, że nieźle nam poszło!
We’ll see– zobaczymy!
Are you kidding?- żartujesz?
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe? Odpowiedz na pytania?
W zadaniu 3 Wyjaśnij po polsku, dlaczego bohaterowie tej historyjki wypowiadają te zdania?
W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.
Homework
Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.
03.06.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Past Simple into negative sentences – zdania przeczące w Past Simple.
Podręcznik str. 104.; zad. 1,2,3,4,5. WB. p. 45
05.06.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Talking about holidays – dialogue.
Podręcznik str. 105
W podręczniku na stronie 105 przeczytaj dialog. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).
How was your holiday? – jak ci minęły wakacje?
By the sea – nad morzem
It was really good, thanks. – było naprawdę dobrze, dziękuję
Was the weather good? – czy pogoda była dobra?
Następnie wybierz właściwe słowo i zapisz odpowiedzi w zeszycie
Ex.2 Przepisz informację z tabelki do zeszytu.
Ex.3. Przekształć poniższe zdania wpisując podany przysłówek z nawiasu w odpowiednie miejsce w zdaniu.
Ex. 4,5, Posłuchaj dialogów 3.21 Które kraje Imogen i John odwiedził? Posłuchaj nagrania ponownie. Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe?
Ex. 6 Połącz sytuacje 1-2 z reakcjami a-c.
Homework
WB p. 44 ex. 1,2
08.06.2020r. (poniedziałek) – lekcja 3 według planu lekcji
Topic: The Superfriends – historyjka.
Podręcznik str. 107 – Posłuchaj(jeżeli masz płytkę) i przeczytaj historyjkę: ’The Superfriends’.
Zad. 9 Przeczytaj i wybierz właściwą odpowiedź.
Zad. 10 Ułóż wyraz w odpowiedniej kolejności, tak, aby utworzyć pytania w czasie past Simple, następnie udziel na nie odpowiedzi.
Homework Naucz się czytać i tłumaczyć tekst.
10.05.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 9:00
Topic: Poland’s ancient forest – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 108.; zad. 1-3.
Pytanie kraje i narodowości
15.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji
Topic: Writing – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 109.; zad. 5, 6, 8.
Ex. 5 Przeczytaj email. Kto wygrał mecz piłki nożnej?
Ex. 6 Udziel krótkich odpowiedzi na poniższe pytania.
W jakim wydarzeniu Kevin/ brał udział?
Gdzie się on wybrał?
Z kim tam pojechał?
W jaki sposób dostali się oni na to wydarzenie( Kevin i jego tata)?
Jaki był wynik meczu na koniec meczu?
Jak się czuli pod koniec dnia?
Przeczytaj zasadę związaną z zastosowaniem słowa when; połącz zdania. Wykonaj zadanie 8.
19.06.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.
Podręcznik str. 110
Przeczytaj tekst o Afryce Południowej i wykonaj zadanie 1. Połącz zdjęcia z tekstami Agaty, Marcusa i Sophie.
Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.26).posłuchaj nagrania.
Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.
Zad..2.Znajdż informacje w tekstach i uzupełnij zdania 1-5. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe:
- Afryka Południowa jest małym krajem T/F
- Ulubionym sportem jest piłka nożna T/F
- Agata nie zobaczyła żadnych dzikich zwierząt T/F
- Marcus poszedł na mecz cricketa T/F
- Cape Town jest położone na południu kraju T/F
22.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 3 według planu lekcji
Topic: : My summer holiday. Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 5.
Draw your holiday plans. Narysuj co będziesz robił na wakacjach. Napisz przynajmniej 5 zdań.