1.Wyrażanie ‘have got’  - tworzenie pytań i krótkich odpowiedzi.

Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją pytań „have got”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 2 tabelki na zielonym tle (Pytania i krótkie odpowiedzi).

Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „have got” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka-have got’

Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:

Podręcznik str 78

Zad 2 – dopasuj przymiotniki do właściwych włosów; przepisz zwroty do zeszytu;

Zad 4 – uzupełnij poniższe pytami formami Have got i Has got. Napisz w zeszycie pełne pytania i dopisz odpowiedzi zgodne z prawdą;

Zad 6 – Napisz 3 pytania  w oparciu o podany przykład.

2.Asking about family– dialogue.

Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz do zeszytu – What about you? – a Ty; That’s nice – To miłe; Really? - naprawdę; I’m not sure – nie jestem pewny.

Zad 1 – Uzupełnij dialog brakującymi informacjami z ramki.

Zad 5 Przeczytaj pytanie i wybierz właściwą reakcję a lub b. Zapamiętaj podane zwroty!

  1. Clanker the Robot – historyjka.

Przeczytaj historyjkę str. 81 podręcznik; Wypisz słowa, których nie rozumiesz; wykonaj zad – 9 i 10.


piątek 27.03.2020r.

Topic: People – words, words, words.

Podręcznik str. 75

Przepisz podane wyrażenia do zeszytu i przetłumacz je na język polski

a quiet room – cichy pokój                                    a fast car – szybki samochód

a thin woman – chuda kobieta                             a noisy baby –hałaśliwe dziecko

a tall boy – wysoki chłopiec                                 a clean car – czysty samochód

a short man – niski mężczyzna                           a slow bus – wolny autobus

an old man – stary mężczyzna                           a dirty car – brudny samochód

a young child – młode dziecko                            a fat dog – gruby pies

Zad 1 – Zapoznajemy się z poleceniem 1 str 75 podręcznik. Dopasuj powyższe zwroty do obrazka.

Napisz antonimy do podanych przymiotników

Qui et  - noisy

Fast- slow

Clean-

Tall-

Young-

Thin-

Zad 4. Ułóż zdania z podanych wyrazów. Przepisz notatkę z ramki do zeszytu.

Homework - Naucz się podanych zwrotów na pamięć!


1.Wyrażanie ‘have got’  - tworzenie pytań i krótkich odpowiedzi.

Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją pytań „have got”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 2 tabelki na zielonym tle (Pytania i krótkie odpowiedzi).

Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „have got” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka-have got’

Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:

Podręcznik str 78

Zad 2 – dopasuj przymiotniki do właściwych włosów; przepisz zwroty do zeszytu;

Zad 4 – uzupełnij poniższe pytami formami Have got i Has got. Napisz w zeszycie pełne pytania i dopisz odpowiedzi zgodne z prawdą;

Zad 6 – Napisz 3 pytania  w oparciu o podany przykład.

2.Asking about family– dialogue.

Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz do zeszytu – What about you? – a Ty; That’s nice – To miłe; Really? - naprawdę; I’m not sure – nie jestem pewny.

Zad 1 – Uzupełnij dialog brakującymi informacjami z ramki.

Zad 5 Przeczytaj pytanie i wybierz właściwą reakcję a lub b. Zapamiętaj podane zwroty!

  1. Clanker the Robot – historyjka.

Przeczytaj historyjkę str. 81 podręcznik; Wypisz słowa, których nie rozumiesz; wykonaj zad – 9 i 10.

 

poniedziałek, 30.03.2020r. lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Tomek and friends – historyjka.

W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.

Let’s go – chodźmy

What’s your cousin like? – jak wygląda twoja kuzynka?

Can I come to the party? – czy mogę przyjść na przyjęcie?

Hang on! Chwileczkę!

A text message – wiadomość tekstowa

See you later – na razie

Happy Birthday! – wszystkiego najlepszego z okazji urodzin

Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Czy poniższe zdania odnoszą się do Tomka, Dylana czy Petry.

W zadaniu 3 powiedz na głos, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe:

Tłumaczę zdania:

Tomek i Dylan są w mieście.

Tomek nie ma kuzynów w Polsce.

Petra ma niebieskie oczy.

Dylan może przyjść na przyjęcie.

Dylan ma prezent dla Petry.

W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.

Homework

Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.

 Deadline 01.04.2020r.

 

środa, 01.04.2020r. lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Identifying nouns and adjectives.

Noun/n/ – rzeczownik; adjective/adj/ – przymiotnik

A noun descibes a thing, person or an animals. Rzeczownik nazywa rzecz, osobę lub zwierzę.

An adjective describes a noun, Przymiotnik opisuje rzeczownik.

She has got a cat. A cat to rzeczownik(an animal)

She’s got a small cat. A small cat – jaki kot small – to przymiotnik opisujący kota

Narysuj w zeszycie tabelkę. Podziel ją na 2 kolumny. Wpisz podane wyrazy do odpowiedniej ramki

Hamster, Brown, chair, big, small, classroom, Kate, great, dress, nice

W zadaniu 2, str. 77 wpisz jakiej części rzeczownika czy przymiotnika brakuje?

Następnie wykonaj zadanie 3. Odpowiedzi wpisz do zeszytu.

Wejdź na www.stepplus.oxfordonlinepractice.com zapisz się i możesz w wolnym czasie wykonywać dodatkowe ćwiczenia

 piątek, 03.04.2020r. lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Asking about family– dialogue.

Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz do zeszytu :(jeżeli masz je już w zeszycie to poćwicz pisownię)

What about you? – a Ty; That’s nice – To miłe; Really? - naprawdę; I’m not sure – nie jestem pewny.

Zad 1 – Uzupełnij dialog brakującymi informacjami z ramki.

Zad 5 Przeczytaj pytanie i wybierz właściwą reakcję a lub b. Zapamiętaj podane zwroty!

Jeżeli masz płytkę wykonaj zadanie 3 i 4. Posłuchj nagrania. Dopasuj Cathy i Roberta do ich rodzin. W zadaniu 4 (to samo nagranie) – powiedz, ile lat maja dzieci. Natomiast, jeżeli nie masz płytki, nie rób tych zadań.


poniedziałek, 06.04.2020r. lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Possessive adjectives – przymiotniki dzierżawcze.

Oglądnij filmik na www.youtube.com – possessive adjectives in English- Grammar Lesson; następnie przepisz do zeszytu:

My/maj/– moje

Your/jor/- twoje

Her – jej

His – jego

Its/yts/ – tego

Our/ałe/ – nasze

Your/jor/ – wasze

Their/der/ – ich

I have a bike – mam rower.             My bike is really nice. – Mój rower jest naprawdę ładny.

Przymiotniki dzierżawcze wstawiamy przed rzeczownikami. Wskazują osobę, do której coś należy. Naucz się tych przymiotników na pamięć!

Następnie wykonaj zadnie 2,3 z podręcznika ze strony 80. Zwróć uwagę do kogo odnosi się dany przymiotnik dzierżawczy. Zrób zdjęcie lekcji i prześlij na mój adres mailowy.(plusik) do 08.04.2020r.

 

środa, 08.04.2020r. lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Easter Time – lekcja okolicznościowa.

Narysuj koszyczek a w nim wszystko, co kojarzy Ci się ze Świętami Wielkanocnymi.  Natępnie przepisz słówka i przetłumacz je na język polski.

Happy Easter! Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych

Dla chętnych: ćwiczenia z learningapps.org (Easter)


 

15.04.2020r. (środa) – lekcja online 10:00 – 10:45

Topic: Let’s revise some material – powtórzenie i utrwalenie wiadomości(vocabulary, possessive adjectives; asking about the family).

Powtarzamy i utrwalamy poznany materiał – podręcznik str. 75 – 81.

 

17.04.2020r. (piątek) lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Amazing Talents – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 82

Posłuchaj nagrania 2 razy, jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o dzieciach, które mają niesamowite talenty. Jak sądzisz - czym różnią się one od swoich rówieśników?

Wykonaj zadanie 2 i 3.

Przepisz słówka do zeszytu:

tell sb(somebody) the time – powiedzieć komuś. która jest godzina

  1. Can you tell me the time or could you tell me the time…

a watch – zegarek na rękę

play chess – grać w szachy

an adult – dorosły

speak – mówić;  np. speak English

talk to people – rozmawiać z ludźmi

children(dzieci) – liczba mnoga od rzeczownika a child(dziecko)

everyday life – codzienne życie

amazing (adj) – niesamowity

Draw – rysować

Memory – pamięć

To be good at something – być w czymś dobrym

Odpowiedź na pytanie? Napisz 3 zdaniową wypowiedź.

What are you good at:

Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.


 

20.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Writing – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 83.; zad. 6 Przeczytaj tekst. Napisz w zeszycie następujące nagłówki: Name, Height, Eyes, Good at, Personality. Potem przeczytaj tekst i zapisz pod każdym nagłówkiem właściwą informację.

Następnie przepisz notatkę z ramki, kiedy używamy spójnika but, a kiedy and. Uzupełnij zdania 1-4 pod ramką spójnikiem but or and.

Ex. 10 Przetłumacz polskie fragmenty zdań na język angielski. Zapisz pełne zdania w zeszycie.

Write about one person 40-50 words. Opisz wybraną osobę w 40-50 słowach. Możesz wzorować się na podręczniku. Zrób zdjęcie i prześlij do piątku na mój adres(24.04.2020r.)

 

21.04.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji  - lekcja online – g. 10:00

Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działów 1-6.

Podręcznik str. 85-88.

 

24.04.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji

Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 84

oglądnij filmik na youtube.com – Londyn w jeden dzień

Następnie przeczytaj tekst o Brytanii i wykonaj zadanie 1.

Jeżeli masz płytkę z nagraniem(2.55).posłuchaj nagrania.

Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.

Ex.2. Kto pisze o zagadnieniach przedstawionych na obrazkach: Carey,Emily czy Josh?

Wpisz słówka do zeszytu:

carnival – karnawał

costumes – kostiumy

steel drums – blaszane bębenki

fireworks – sztuczne ognie

cable TV – telewizja kablowa

Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Przepisz słówka z ramki.

Homework

Naucz się czytać tekstu o Brytanii i nowych słówek.



27.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 6 według planu lekcji

Topic: My day – words, words, words.

Podręcznik str. 89. Przepisz słówka do zeszytu i naucz się ich na pamięć:

Go to school – chodzić do szkoły

Do my homework – odrabiać zadanie domowe

Get up – wstawać

Go to Bed – położyć się spać

Have a shower – brać prysznic

Have breakfast – zjeść śniadanie

Have dinner – zjeść obiad

Play computer games – grać w gry komputerowe

Watch TV – oglądać telewizję

Play with my friends – bawić się z przyjaciółmi

Get dressed – ubierać się

help my mum – pomagać mamie

Dopasuj nazwy czynności 1-12 do właściwych obrazków (a-l)

W zad. 4. Uzupełnij zdania właściwymi czasownikami. Napisz pełne zdania w zeszycie.

Homework  - Ćwiczenia str. 38 zad. 1,3,5.


29.04.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji  - lekcja online – g. 10:00

Topic: Practice Test – sprawdzian wiadomości z działu 6.



Poniedziałek 04.05.2020r. lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Tomek and friends – historyjka.

W podręczniku na stronie 90 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).

That’s a joke! – to żart!

I know – wiem.

Oh, yes, I remember.- Ach tak, pamiętam.

Hurry up! – Pospiesz się!

Stop talking! – Przestań rozmawiać.

It’s too late! – Już jest za późno!

Hang on! Chwileczkę!

Busy – zajęty

Get up – wstawać

Have breakfast – jeść śniadanie

Competition – konkurs

Get on the bus!- wsiadaj do autobusu

Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Znajdź niezgodne z prawdą informacje zawarte w poniższych zdaniach.

W zadaniu 3  zapisz w zeszycie, kto wypowiada te słowa.

W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.

Homework

Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.


środa, 06.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji – lekcja online

Topic: Present Simple – wprowadzenie czasu teraźniejszego prostego.

Podręcznik str. 92; Ćwiczenia str. 40 zad. 1-7


 piątek, 08.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Identifying topic words. – określanie właściwego tematu/ nagłówka.

Podręcznik str.91: Zad 1 – O czym mówi poniższe zdanie? Wybierz właściwą odpowiedź: a)zoo animals b) pets(zwierzątka). Wskaż w zadaniu z ćw. 1 wyrazy, które wskazują temat zdania. Pamiętajmy! Czytamy zawsze całość wypowiedzi, aby zdecydować później, co jest głównym jego tematem.

W zdaniu – My favourite school days are Tuesday and Friday because we’ve got PE. Mamy w poleceniu 3 dopasować zdania1-2 do tematów a-b. Widzimy, iż mamy wymienione dni tygodnia, czyli tematem będzie weekdays

Następnie w podobny sposób wykonaj zadanie 4,5,6.

Słówka

Very well – bardzo dobrze

Upstairs – na górze

School timetable- plan lekcji

To be good at – być w czymś dobrym

Draw- rysować

Wejdź na www.stepplus.oxfordonlinepractice.com i możesz w wolnym czasie wykonywać dodatkowe ćwiczenia

Zapamiętaj podane zwroty!

 


 

Poniedziałek 11.05.2020r. lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Buying a ticket – dialogue.

W podręczniku na stronie 93 posłuchaj nagrania i powtórz wyrażenia. Zapisz w zeszycie informacje z ramki.

50p= fifty p/fifty pence= 50 pensów

Ł 1= one pound= 1 funt( waluta jaką zapłacimy w Londynie)

Ł1.50= one pound fifty

Zad. 2 Posłuchaj nagrania. Jaką kwotę pieniędzy dziewczynka dała kierowcy?

Zad. 3. Dopasuj zwroty a-c do właściwych miejsc w dialogu 1-3. Zapisz odpowiedzi do zeszytu. Potem posłuchaj nagrania i sprawdź odpowiedzi.

Zad. 4.Posłuchaj rozmowy odbywającej się w autobusie. Wybierz właściwą odpowiedź - a lub b.

 child’s ticket  - bilet dla dziecka

adult’s ticket – bilet dla dorosłego

how much? Ile kosztuje?

Change – reszta

Zad 5. Wybierz właściwą odpowiedź a,b,c, Zapisz odpowiedzi w zeszycie.


środa, 13.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji – lekcja online

Topic: Adverbs of frequency – miesce przysłówka częstotliwości w zdaniu.

Podręcznik str. 94; Ćwiczenia str. 40 zad. 5-7.


 piątek, 15.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Clanker the Robot – historyjka.

Podręcznik str.95: Zad 1 – Posłuchaj nagrania i przeczytaj dialogi. Wykonaj zadanie 8,9 pod historyjką. W zad. 8 wskaż właściwą formę, zgodnie z tekstem

W zad. 9 Przepisz poniższe zdania do zeszytu i wstaw w odpowiednie miejsca przysłówki z ramki.

Vocabulary:

Hurry up! Pośpiesz się!

Arrive – przyjeżdżać, przybywać

Get up – wstawać

Always – zawsze

Often – często

Naucz się czytać – „Clanker the Robot”.

Wejdź na www.stepplus.oxfordonlinepractice.com i możesz w wolnym czasie wykonywać dodatkowe ćwiczenia

Zapamiętaj podane zwroty!


18.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji

Topic: At working week – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 96

Posłuchaj nagrania 2 razy (3.16), jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o chłopcu i jego niezwykłej pracy oraz jak wygląda jego codzienny dzień? Następnie znajdź w tekście nazwy zawodów z ramki. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Wykonaj zadanie 2 i 3.

Zad. 2 odpowiedź na pytania:

  1. Jaką zawód wykonuje Freddie?
  2. Gdzie jest Freddie w środę?
  3. Gdzie jest Freddie w piątek?
  4. Kim jest pan Charles?
  5. O której godzinie jest lunch w studiu?

Extra Steps:

Odpowiedz na pytania do zeszytu, gdzie zazwyczaj jesteś w poniedziałki o podanych godzinach? Napisz w zeszycie 4 zdania.

Przepisz słówka do zeszytu:

director – reżyser

wardrobe lady – garderobiana

vet – weterynarz

hairdresser – fryzjer

scene – scena

call sb – dzwonić po kogoś, wołać, nazywać

schoolwork – praca domowa

Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.

 

20.05.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji  - lekcja online – g. 10:00

Topic: Writing – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 97.; zad. 3-9.

Kartkówka Present Simple+ słówka zad.1 str. 89

Write about your daily routines on Friday - 40-50 words. Napisz w zeszycie o tym co zazwyczaj robisz w piątki w 40-50 słowach. Możesz wzorować się na podręczniku. Zrób zdjęcie i prześlij do poniedziałku na mój adres(25.05.2020r.)

 

22.05.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 98

Przeczytaj tekst o tym, w jaki sposób dzieci w Wielkiej Brytanii pozyskują pieniądze(kieszonkowe) i wykonaj zadanie 1.

Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.18).posłuchaj nagrania.

Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.

Zad..2. Dopasuj kwoty(a-d) do właściwych obrazków(1-4). Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe:

  1. Wszystkie brytyjskie dzieci otrzymują kieszonkowe T/F
  2. Dziesięciolatki otrzymują około 2 funty tygodniowo T/F
  3. Niektóre dzieci pomagają w domu T/F
  4. Dylan wykonuje prace w domu T/F
  5. Dylan oszczędza swoje kieszonkowe T/F
  6. Alice dostaje kieszonkowe T/F

Wpisz słówka do zeszytu:

pocket money – kieszonkowe

rules – zasady

special- wyjątkowy

spend money – wydawać pieniądze

tidy – porządkować

collect – zbierać

anyway – tak czy inaczej

Homework

Naucz się czytać tekstu o Brytanii i nowych słówek.

 



25.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji

Topic: Revision- powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 7.

Podręcznik str. 99

Przypomnij sobie zwroty z podręcznika ze str. 89, ex.1 i wykonaj zadanie 1.

Wykonaj zadanie 4 i 5. Pamiętaj, iż w 3 os. l.poj do czasownika należy dodać końcówkę – s lub –es w zdaniu oznajmującym wyłącznie.

I go to school/ She goes to school.

Listening str 100. Posłuchaj nagrania 2 razy (3.19), jeżeli masz płytkę, wybierz odpowiedź a; b lub c

  1. Co Tom zwykle robi o 7 rano?
  2. Co Tom pakuje do szkoły?
  3. Który z chłopców wykonał wszystkie polecenia nauczyciela?
  4. O której godzinie Tom je lunch?
  5. Co Tom zazwyczaj robi o 4 we wtorek? Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

 


27.05.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji  - lekcja online – g. 10:00

Topic: Free time – words, words, words..

Podręcznik str. 101.; zad. 1,3,,4,5.


 29.05.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Tomek and friends – historyjka.

Podręcznik str. 102

W podręczniku na stronie 102 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).

Competition – konkurs

Relax! –odpocznij sobie!

It’s a disaster – to katastrofa!

I don’t mind – nie mam nic przeciwko!

 What do you think?- jak myślisz?

Whoops! – o rety!

Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Odpowiedz na pytania?

  1. Gdzie są dzieci?
  2. Które rzeczy ma Amy, Tomek i Dylan na obrazku 1?
  3. Komu nie podoba się nagranie video?

W zadaniu 3  napisz czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe T/F.

W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.

Homework

Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.

 


03.06.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji  - lekcja online – g. 10:00

Topic: Present Simple into negative sentences – tworzenie przeczeń w czasie Present Simple.

Podręcznik str. 104.; zad. 1-6.. 

05.06.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Reading for specific information – rozumienie tekstu czytanego w kontekście pozyskiwania informacji.

Podręcznik str. 103; ex. 1-5

Ex. 1 Przeczytaj poniższy tekst. W jakiej dyscyplinie sportu Alain jest mistrzem Europy?

Ex.2 Popatrz na 3 obrazki. Jakie angielskie wyrazy kojarzą ci się z każdym z obrazków?

Ex.3  - ex.5 Zapoznaj się z poleceniami i wykonaj każde z zadań.

Czytając tekst zastanów się, czy rozumiesz każdy z akapitów i w jakim kontekście został on napisany. Ponadto, pomyśl, jaką informację autor chciał nam przekazać.

Homework

WB p. 44 ex. 1-3 Zrób zdjęcie i prześlij na mój adres mailowy do 08.06.2020r.



08.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji 

Topic: Talking about hobbies – dialogue.

Podręcznik str. 105.; zad. 1-6.. 

Ex. 1 Posłuchaj nagrania. Czym interesują się zarówno Henry, jak i Jessie?

Ex. 2 Posłuchaj nagrania jeszcze raz i uzupełnij dialog wyrażeniami z ramki.

Hobbies; play chess; surf the Internet; play football; go cycling

Ex.3  Przećwicz czytanie dialogu.

Ex.4 Posłuchaj nagrania. Dopasuj zainteresowania a-d do właściwych osób.

Ex. 5 Dopasuj opisy sytuacji 1-4 do właściwych reakcji a-e. Jedna reakcja nie pasuje do żadnego opisu sytuacji. Zapoznaj się dokładnie z poleceniem.

Homework

Napisz 5 zdań o swoich zainteresowaniach. Sprawdzimy w środę podczas lekcji online.

10.06.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji  - lekcja online – g. 10:00

Topic: No free time! – czytanie ze zrozumieniem.

Podręcznik str. 108; ex. 1-3

Kartkówka słownictwo str. 101; pytania i przeczenia w Present Simple 

 


16.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji

Topic: : Writing – ćw. w pisaniu.

Podręcznik str. 109.; zad. 4,5,6.

Przeczytaj tekst - wymień hobby Thomasa.

Ex.5 Napisz w zeszycie zdania ze spójnikiem or.

Gdy wymieniamy różne możliwości, używamy spójnika Or – lub.

Ex. 6 Uzupełnij i napisz w zeszycie zdania o twoich zainteresowaniach.

19.06.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji

Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.

Podręcznik str. 110

Przeczytaj tekst o tym, w jaki sposób dzieci w Wielkiej Brytanii spędzają wakacje i wykonaj zadanie 1.

Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.35).posłuchaj nagrania.

Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.

Zad..2. Popatrz na przedmioty związane z wakacjami. Kto o nich pisze? Amber, Bailey czy Adam?

Zapisz odpowiedzi w zeszycie.

Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe: T/F

  1. Mama Amber pochodzi z Anglii T/F
  2. Amber sądzi, iż biwakowanie jest zabawne T/F
  3. Blackpool jest miastem położonym w pobliżu morza T/F
  4. Duży park rozrywki znajduje się w Blackpool T/F
  5. Adam wyjeżdża na wakacje do miasta T/F
  6. Adam jest naprawdę dobry w surfingu T/F

Wpisz słówka do zeszytu:

camping – biwakować

a loch- jezioro

seaside – nadmorski

a big wheel – kolejki górskie; diabelski młyn

a show – pokaz

a village - wieś

Homework

Naucz się czytać tekstu o Brytanii i nowych słówek.

 


22.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji

Topic: : My summer holiday. Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 4.

Draw your holiday plans. Narysuj co będziesz robił na wakacjach. Napisz przynajmniej 3 zdania.

 

 

 

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.