1.Wyrażanie ‘have got’ - tworzenie pytań i krótkich odpowiedzi.
Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją pytań „have got”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 2 tabelki na zielonym tle (Pytania i krótkie odpowiedzi).
Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „have got” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka- ‘have got’
Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:
Podręcznik str 78
Zad 2 – dopasuj przymiotniki do właściwych włosów; przepisz zwroty do zeszytu;
Zad 4 – uzupełnij poniższe pytami formami Have got i Has got. Napisz w zeszycie pełne pytania i dopisz odpowiedzi zgodne z prawdą;
Zad 6 – Napisz 3 pytania w oparciu o podany przykład.
2.Asking about family– dialogue.
Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz do zeszytu – What about you? – a Ty; That’s nice – To miłe; Really? - naprawdę; I’m not sure – nie jestem pewny.
Zad 1 – Uzupełnij dialog brakującymi informacjami z ramki.
Zad 5 Przeczytaj pytanie i wybierz właściwą reakcję a lub b. Zapamiętaj podane zwroty!
- Clanker the Robot – historyjka.
Przeczytaj historyjkę str. 81 podręcznik; Wypisz słowa, których nie rozumiesz; wykonaj zad – 9 i 10.
piątek 27.03.2020r.
Topic: People – words, words, words.
Podręcznik str. 75
Przepisz podane wyrażenia do zeszytu i przetłumacz je na język polski
a quiet room – cichy pokój a fast car – szybki samochód
a thin woman – chuda kobieta a noisy baby –hałaśliwe dziecko
a tall boy – wysoki chłopiec a clean car – czysty samochód
a short man – niski mężczyzna a slow bus – wolny autobus
an old man – stary mężczyzna a dirty car – brudny samochód
a young child – młode dziecko a fat dog – gruby pies
Zad 1 – Zapoznajemy się z poleceniem 1 str 75 podręcznik. Dopasuj powyższe zwroty do obrazka.
Napisz antonimy do podanych przymiotników
Qui et - noisy
Fast- slow
Clean-
Tall-
Young-
Thin-
Zad 4. Ułóż zdania z podanych wyrazów. Przepisz notatkę z ramki do zeszytu.
Homework - Naucz się podanych zwrotów na pamięć!
1.Wyrażanie ‘have got’ - tworzenie pytań i krótkich odpowiedzi.
Podręcznik str 78: Zad 1 – Zapoznajemy się z konstrukcją pytań „have got”. Przerysuj i przepisz do zeszytu wszystkie 2 tabelki na zielonym tle (Pytania i krótkie odpowiedzi).
Dodatkowy opis i wyjaśnienia odnośnie „have got” jest np. pod tym linkiem: https://www.e-angielski.com/gramatyka- ‘have got’
Gdy już dokładnie się zapoznasz, to wykonaj zadania:
Podręcznik str 78
Zad 2 – dopasuj przymiotniki do właściwych włosów; przepisz zwroty do zeszytu;
Zad 4 – uzupełnij poniższe pytami formami Have got i Has got. Napisz w zeszycie pełne pytania i dopisz odpowiedzi zgodne z prawdą;
Zad 6 – Napisz 3 pytania w oparciu o podany przykład.
2.Asking about family– dialogue.
Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz do zeszytu – What about you? – a Ty; That’s nice – To miłe; Really? - naprawdę; I’m not sure – nie jestem pewny.
Zad 1 – Uzupełnij dialog brakującymi informacjami z ramki.
Zad 5 Przeczytaj pytanie i wybierz właściwą reakcję a lub b. Zapamiętaj podane zwroty!
- Clanker the Robot – historyjka.
Przeczytaj historyjkę str. 81 podręcznik; Wypisz słowa, których nie rozumiesz; wykonaj zad – 9 i 10.
poniedziałek, 30.03.2020r. lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Tomek and friends – historyjka.
W podręczniku na stronie 76 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.
Let’s go – chodźmy
What’s your cousin like? – jak wygląda twoja kuzynka?
Can I come to the party? – czy mogę przyjść na przyjęcie?
Hang on! Chwileczkę!
A text message – wiadomość tekstowa
See you later – na razie
Happy Birthday! – wszystkiego najlepszego z okazji urodzin
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Czy poniższe zdania odnoszą się do Tomka, Dylana czy Petry.
W zadaniu 3 powiedz na głos, czy zdania są prawdziwe czy fałszywe:
Tłumaczę zdania:
Tomek i Dylan są w mieście.
Tomek nie ma kuzynów w Polsce.
Petra ma niebieskie oczy.
Dylan może przyjść na przyjęcie.
Dylan ma prezent dla Petry.
W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.
Homework
Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.
Deadline 01.04.2020r.
środa, 01.04.2020r. lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Identifying nouns and adjectives.
Noun/n/ – rzeczownik; adjective/adj/ – przymiotnik
A noun descibes a thing, person or an animals. Rzeczownik nazywa rzecz, osobę lub zwierzę.
An adjective describes a noun, Przymiotnik opisuje rzeczownik.
She has got a cat. A cat to rzeczownik(an animal)
She’s got a small cat. A small cat – jaki kot small – to przymiotnik opisujący kota
Narysuj w zeszycie tabelkę. Podziel ją na 2 kolumny. Wpisz podane wyrazy do odpowiedniej ramki
Hamster, Brown, chair, big, small, classroom, Kate, great, dress, nice
W zadaniu 2, str. 77 wpisz jakiej części rzeczownika czy przymiotnika brakuje?
Następnie wykonaj zadanie 3. Odpowiedzi wpisz do zeszytu.
Wejdź na www.stepplus.oxfordonlinepractice.com zapisz się i możesz w wolnym czasie wykonywać dodatkowe ćwiczenia
piątek, 03.04.2020r. lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Asking about family– dialogue.
Podręcznik str.79: Zad 1 – Przeczytaj dialog, spróbuj przetłumaczyć go na język polski, wypisz zwroty, których nie rozumiesz do zeszytu :(jeżeli masz je już w zeszycie to poćwicz pisownię)
What about you? – a Ty; That’s nice – To miłe; Really? - naprawdę; I’m not sure – nie jestem pewny.
Zad 1 – Uzupełnij dialog brakującymi informacjami z ramki.
Zad 5 Przeczytaj pytanie i wybierz właściwą reakcję a lub b. Zapamiętaj podane zwroty!
Jeżeli masz płytkę wykonaj zadanie 3 i 4. Posłuchj nagrania. Dopasuj Cathy i Roberta do ich rodzin. W zadaniu 4 (to samo nagranie) – powiedz, ile lat maja dzieci. Natomiast, jeżeli nie masz płytki, nie rób tych zadań.
poniedziałek, 06.04.2020r. lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Possessive adjectives – przymiotniki dzierżawcze.
Oglądnij filmik na www.youtube.com – possessive adjectives in English- Grammar Lesson; następnie przepisz do zeszytu:
My/maj/– moje
Your/jor/- twoje
Her – jej
His – jego
Its/yts/ – tego
Our/ałe/ – nasze
Your/jor/ – wasze
Their/der/ – ich
I have a bike – mam rower. My bike is really nice. – Mój rower jest naprawdę ładny.
Przymiotniki dzierżawcze wstawiamy przed rzeczownikami. Wskazują osobę, do której coś należy. Naucz się tych przymiotników na pamięć!
Następnie wykonaj zadnie 2,3 z podręcznika ze strony 80. Zwróć uwagę do kogo odnosi się dany przymiotnik dzierżawczy. Zrób zdjęcie lekcji i prześlij na mój adres mailowy.(plusik) do 08.04.2020r.
środa, 08.04.2020r. lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Easter Time – lekcja okolicznościowa.
Narysuj koszyczek a w nim wszystko, co kojarzy Ci się ze Świętami Wielkanocnymi. Natępnie przepisz słówka i przetłumacz je na język polski.
Happy Easter! Wszystkiego najlepszego z okazji Świąt Wielkanocnych
Dla chętnych: ćwiczenia z learningapps.org (Easter)
15.04.2020r. (środa) – lekcja online 10:00 – 10:45
Topic: Let’s revise some material – powtórzenie i utrwalenie wiadomości(vocabulary, possessive adjectives; asking about the family).
Powtarzamy i utrwalamy poznany materiał – podręcznik str. 75 – 81.
17.04.2020r. (piątek) lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Amazing Talents – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 82
Posłuchaj nagrania 2 razy, jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o dzieciach, które mają niesamowite talenty. Jak sądzisz - czym różnią się one od swoich rówieśników?
Wykonaj zadanie 2 i 3.
Przepisz słówka do zeszytu:
tell sb(somebody) the time – powiedzieć komuś. która jest godzina
- Can you tell me the time or could you tell me the time…
a watch – zegarek na rękę
play chess – grać w szachy
an adult – dorosły
speak – mówić; np. speak English
talk to people – rozmawiać z ludźmi
children(dzieci) – liczba mnoga od rzeczownika a child(dziecko)
everyday life – codzienne życie
amazing (adj) – niesamowity
Draw – rysować
Memory – pamięć
To be good at something – być w czymś dobrym
Odpowiedź na pytanie? Napisz 3 zdaniową wypowiedź.
What are you good at:
Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.
20.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Writing – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 83.; zad. 6 Przeczytaj tekst. Napisz w zeszycie następujące nagłówki: Name, Height, Eyes, Good at, Personality. Potem przeczytaj tekst i zapisz pod każdym nagłówkiem właściwą informację.
Następnie przepisz notatkę z ramki, kiedy używamy spójnika but, a kiedy and. Uzupełnij zdania 1-4 pod ramką spójnikiem but or and.
Ex. 10 Przetłumacz polskie fragmenty zdań na język angielski. Zapisz pełne zdania w zeszycie.
Write about one person 40-50 words. Opisz wybraną osobę w 40-50 słowach. Możesz wzorować się na podręczniku. Zrób zdjęcie i prześlij do piątku na mój adres(24.04.2020r.)
21.04.2020r. (środa) lekcja 5 według planu lekcji - lekcja online – g. 10:00
Topic: Revision – powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działów 1-6.
Podręcznik str. 85-88.
24.04.2020r. (piątek) – lekcja 2 według planu lekcji
Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.
Podręcznik str. 84
oglądnij filmik na youtube.com – Londyn w jeden dzień
Następnie przeczytaj tekst o Brytanii i wykonaj zadanie 1.
Jeżeli masz płytkę z nagraniem(2.55).posłuchaj nagrania.
Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.
Ex.2. Kto pisze o zagadnieniach przedstawionych na obrazkach: Carey,Emily czy Josh?
Wpisz słówka do zeszytu:
carnival – karnawał
costumes – kostiumy
steel drums – blaszane bębenki
fireworks – sztuczne ognie
cable TV – telewizja kablowa
Uzupełnij zdania wyrazami z tekstu. Przepisz słówka z ramki.
Homework
Naucz się czytać tekstu o Brytanii i nowych słówek.
27.04.2020r. (poniedziałek) – lekcja 6 według planu lekcji
Topic: My day – words, words, words.
Podręcznik str. 89. Przepisz słówka do zeszytu i naucz się ich na pamięć:
Go to school – chodzić do szkoły
Do my homework – odrabiać zadanie domowe
Get up – wstawać
Go to Bed – położyć się spać
Have a shower – brać prysznic
Have breakfast – zjeść śniadanie
Have dinner – zjeść obiad
Play computer games – grać w gry komputerowe
Watch TV – oglądać telewizję
Play with my friends – bawić się z przyjaciółmi
Get dressed – ubierać się
help my mum – pomagać mamie
Dopasuj nazwy czynności 1-12 do właściwych obrazków (a-l)
W zad. 4. Uzupełnij zdania właściwymi czasownikami. Napisz pełne zdania w zeszycie.
Homework - Ćwiczenia str. 38 zad. 1,3,5.
29.04.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji - lekcja online – g. 10:00
Topic: Practice Test – sprawdzian wiadomości z działu 6.
Poniedziałek 04.05.2020r. lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Tomek and friends – historyjka.
W podręczniku na stronie 90 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).
That’s a joke! – to żart!
I know – wiem.
Oh, yes, I remember.- Ach tak, pamiętam.
Hurry up! – Pospiesz się!
Stop talking! – Przestań rozmawiać.
It’s too late! – Już jest za późno!
Hang on! Chwileczkę!
Busy – zajęty
Get up – wstawać
Have breakfast – jeść śniadanie
Competition – konkurs
Get on the bus!- wsiadaj do autobusu
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Znajdź niezgodne z prawdą informacje zawarte w poniższych zdaniach.
W zadaniu 3 zapisz w zeszycie, kto wypowiada te słowa.
W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.
Homework
Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.
środa, 06.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji – lekcja online
Topic: Present Simple – wprowadzenie czasu teraźniejszego prostego.
Podręcznik str. 92; Ćwiczenia str. 40 zad. 1-7
piątek, 08.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Identifying topic words. – określanie właściwego tematu/ nagłówka.
Podręcznik str.91: Zad 1 – O czym mówi poniższe zdanie? Wybierz właściwą odpowiedź: a)zoo animals b) pets(zwierzątka). Wskaż w zadaniu z ćw. 1 wyrazy, które wskazują temat zdania. Pamiętajmy! Czytamy zawsze całość wypowiedzi, aby zdecydować później, co jest głównym jego tematem.
W zdaniu – My favourite school days are Tuesday and Friday because we’ve got PE. Mamy w poleceniu 3 dopasować zdania1-2 do tematów a-b. Widzimy, iż mamy wymienione dni tygodnia, czyli tematem będzie weekdays
Następnie w podobny sposób wykonaj zadanie 4,5,6.
Słówka
Very well – bardzo dobrze
Upstairs – na górze
School timetable- plan lekcji
To be good at – być w czymś dobrym
Draw- rysować
Wejdź na www.stepplus.oxfordonlinepractice.com i możesz w wolnym czasie wykonywać dodatkowe ćwiczenia
Zapamiętaj podane zwroty!
Poniedziałek 11.05.2020r. lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Buying a ticket – dialogue.
W podręczniku na stronie 93 posłuchaj nagrania i powtórz wyrażenia. Zapisz w zeszycie informacje z ramki.
50p= fifty p/fifty pence= 50 pensów
Ł 1= one pound= 1 funt( waluta jaką zapłacimy w Londynie)
Ł1.50= one pound fifty
Zad. 2 Posłuchaj nagrania. Jaką kwotę pieniędzy dziewczynka dała kierowcy?
Zad. 3. Dopasuj zwroty a-c do właściwych miejsc w dialogu 1-3. Zapisz odpowiedzi do zeszytu. Potem posłuchaj nagrania i sprawdź odpowiedzi.
Zad. 4.Posłuchaj rozmowy odbywającej się w autobusie. Wybierz właściwą odpowiedź - a lub b.
child’s ticket - bilet dla dziecka
adult’s ticket – bilet dla dorosłego
how much? Ile kosztuje?
Change – reszta
Zad 5. Wybierz właściwą odpowiedź a,b,c, Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
środa, 13.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji – lekcja online
Topic: Adverbs of frequency – miesce przysłówka częstotliwości w zdaniu.
Podręcznik str. 94; Ćwiczenia str. 40 zad. 5-7.
piątek, 15.05.2020r. lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Clanker the Robot – historyjka.
Podręcznik str.95: Zad 1 – Posłuchaj nagrania i przeczytaj dialogi. Wykonaj zadanie 8,9 pod historyjką. W zad. 8 wskaż właściwą formę, zgodnie z tekstem
W zad. 9 Przepisz poniższe zdania do zeszytu i wstaw w odpowiednie miejsca przysłówki z ramki.
Vocabulary:
Hurry up! Pośpiesz się!
Arrive – przyjeżdżać, przybywać
Get up – wstawać
Always – zawsze
Often – często
Naucz się czytać – „Clanker the Robot”.
Wejdź na www.stepplus.oxfordonlinepractice.com i możesz w wolnym czasie wykonywać dodatkowe ćwiczenia
Zapamiętaj podane zwroty!
18.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji
Topic: At working week – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 96
Posłuchaj nagrania 2 razy (3.16), jeżeli masz płytkę, przeczytaj tekst o chłopcu i jego niezwykłej pracy oraz jak wygląda jego codzienny dzień? Następnie znajdź w tekście nazwy zawodów z ramki. Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Wykonaj zadanie 2 i 3.
Zad. 2 odpowiedź na pytania:
- Jaką zawód wykonuje Freddie?
- Gdzie jest Freddie w środę?
- Gdzie jest Freddie w piątek?
- Kim jest pan Charles?
- O której godzinie jest lunch w studiu?
Extra Steps:
Odpowiedz na pytania do zeszytu, gdzie zazwyczaj jesteś w poniedziałki o podanych godzinach? Napisz w zeszycie 4 zdania.
Przepisz słówka do zeszytu:
director – reżyser
wardrobe lady – garderobiana
vet – weterynarz
hairdresser – fryzjer
scene – scena
call sb – dzwonić po kogoś, wołać, nazywać
schoolwork – praca domowa
Homework: Naucz się czytać tekstu i nowo poznanego słownictwa.
20.05.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji - lekcja online – g. 10:00
Topic: Writing – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 97.; zad. 3-9.
Kartkówka Present Simple+ słówka zad.1 str. 89
Write about your daily routines on Friday - 40-50 words. Napisz w zeszycie o tym co zazwyczaj robisz w piątki w 40-50 słowach. Możesz wzorować się na podręczniku. Zrób zdjęcie i prześlij do poniedziałku na mój adres(25.05.2020r.)
22.05.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.
Podręcznik str. 98
Przeczytaj tekst o tym, w jaki sposób dzieci w Wielkiej Brytanii pozyskują pieniądze(kieszonkowe) i wykonaj zadanie 1.
Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.18).posłuchaj nagrania.
Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.
Zad..2. Dopasuj kwoty(a-d) do właściwych obrazków(1-4). Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe:
- Wszystkie brytyjskie dzieci otrzymują kieszonkowe T/F
- Dziesięciolatki otrzymują około 2 funty tygodniowo T/F
- Niektóre dzieci pomagają w domu T/F
- Dylan wykonuje prace w domu T/F
- Dylan oszczędza swoje kieszonkowe T/F
- Alice dostaje kieszonkowe T/F
Wpisz słówka do zeszytu:
pocket money – kieszonkowe
rules – zasady
special- wyjątkowy
spend money – wydawać pieniądze
tidy – porządkować
collect – zbierać
anyway – tak czy inaczej
Homework
Naucz się czytać tekstu o Brytanii i nowych słówek.
25.05.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Revision- powtórzenie i utrwalenie wiadomości z działu 7.
Podręcznik str. 99
Przypomnij sobie zwroty z podręcznika ze str. 89, ex.1 i wykonaj zadanie 1.
Wykonaj zadanie 4 i 5. Pamiętaj, iż w 3 os. l.poj do czasownika należy dodać końcówkę – s lub –es w zdaniu oznajmującym wyłącznie.
I go to school/ She goes to school.
Listening str 100. Posłuchaj nagrania 2 razy (3.19), jeżeli masz płytkę, wybierz odpowiedź a; b lub c
- Co Tom zwykle robi o 7 rano?
- Co Tom pakuje do szkoły?
- Który z chłopców wykonał wszystkie polecenia nauczyciela?
- O której godzinie Tom je lunch?
- Co Tom zazwyczaj robi o 4 we wtorek? Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
27.05.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji - lekcja online – g. 10:00
Topic: Free time – words, words, words..
Podręcznik str. 101.; zad. 1,3,,4,5.
29.05.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Tomek and friends – historyjka.
Podręcznik str. 102
W podręczniku na stronie 102 przeczytaj historyjkę. Podkreśl wyrazy, których nie rozumiesz. Następnie wypisz je w zeszycie.(jeżeli masz płytkę odsłuchaj nagrania dwukrotnie).
Competition – konkurs
Relax! –odpocznij sobie!
It’s a disaster – to katastrofa!
I don’t mind – nie mam nic przeciwko!
What do you think?- jak myślisz?
Whoops! – o rety!
Jeżeli już rozumiesz tekst, wykonaj zadanie 2. Odpowiedz na pytania?
- Gdzie są dzieci?
- Które rzeczy ma Amy, Tomek i Dylan na obrazku 1?
- Komu nie podoba się nagranie video?
W zadaniu 3 napisz czy poniższe zdania są prawdziwe czy fałszywe T/F.
W zadaniu 4 dopasuj poniższe zwroty do ich polskich odpowiedników. Patrz tłumaczenie powyżej.
Homework
Jeżeli masz płytę poćwicz czytanie z nagraniem i naucz się nowych zwrotów.
03.06.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji - lekcja online – g. 10:00
Topic: Present Simple into negative sentences – tworzenie przeczeń w czasie Present Simple.
Podręcznik str. 104.; zad. 1-6..
05.06.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Reading for specific information – rozumienie tekstu czytanego w kontekście pozyskiwania informacji.
Podręcznik str. 103; ex. 1-5
Ex. 1 Przeczytaj poniższy tekst. W jakiej dyscyplinie sportu Alain jest mistrzem Europy?
Ex.2 Popatrz na 3 obrazki. Jakie angielskie wyrazy kojarzą ci się z każdym z obrazków?
Ex.3 - ex.5 Zapoznaj się z poleceniami i wykonaj każde z zadań.
Czytając tekst zastanów się, czy rozumiesz każdy z akapitów i w jakim kontekście został on napisany. Ponadto, pomyśl, jaką informację autor chciał nam przekazać.
Homework
WB p. 44 ex. 1-3 Zrób zdjęcie i prześlij na mój adres mailowy do 08.06.2020r.
08.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji
Topic: Talking about hobbies – dialogue.
Podręcznik str. 105.; zad. 1-6..
Ex. 1 Posłuchaj nagrania. Czym interesują się zarówno Henry, jak i Jessie?
Ex. 2 Posłuchaj nagrania jeszcze raz i uzupełnij dialog wyrażeniami z ramki.
Hobbies; play chess; surf the Internet; play football; go cycling
Ex.3 Przećwicz czytanie dialogu.
Ex.4 Posłuchaj nagrania. Dopasuj zainteresowania a-d do właściwych osób.
Ex. 5 Dopasuj opisy sytuacji 1-4 do właściwych reakcji a-e. Jedna reakcja nie pasuje do żadnego opisu sytuacji. Zapoznaj się dokładnie z poleceniem.
Homework
Napisz 5 zdań o swoich zainteresowaniach. Sprawdzimy w środę podczas lekcji online.
10.06.2020r. (środa) lekcja 1 według planu lekcji - lekcja online – g. 10:00
Topic: No free time! – czytanie ze zrozumieniem.
Podręcznik str. 108; ex. 1-3
Kartkówka słownictwo str. 101; pytania i przeczenia w Present Simple
16.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji
Topic: : Writing – ćw. w pisaniu.
Podręcznik str. 109.; zad. 4,5,6.
Przeczytaj tekst - wymień hobby Thomasa.
Ex.5 Napisz w zeszycie zdania ze spójnikiem or.
Gdy wymieniamy różne możliwości, używamy spójnika Or – lub.
Ex. 6 Uzupełnij i napisz w zeszycie zdania o twoich zainteresowaniach.
19.06.2020r. (piątek) – lekcja 1 według planu lekcji
Topic: Life in Britain – wiadomości o krajach anglojęzycznych.
Podręcznik str. 110
Przeczytaj tekst o tym, w jaki sposób dzieci w Wielkiej Brytanii spędzają wakacje i wykonaj zadanie 1.
Jeżeli masz płytkę z nagraniem(3.35).posłuchaj nagrania.
Następnie wykonaj zadanie 2 i 3.
Zad..2. Popatrz na przedmioty związane z wakacjami. Kto o nich pisze? Amber, Bailey czy Adam?
Zapisz odpowiedzi w zeszycie.
Zad 3 Czy poniższe zdania są prawdziwe, czy fałszywe: T/F
- Mama Amber pochodzi z Anglii T/F
- Amber sądzi, iż biwakowanie jest zabawne T/F
- Blackpool jest miastem położonym w pobliżu morza T/F
- Duży park rozrywki znajduje się w Blackpool T/F
- Adam wyjeżdża na wakacje do miasta T/F
- Adam jest naprawdę dobry w surfingu T/F
Wpisz słówka do zeszytu:
camping – biwakować
a loch- jezioro
seaside – nadmorski
a big wheel – kolejki górskie; diabelski młyn
a show – pokaz
a village - wieś
Homework
Naucz się czytać tekstu o Brytanii i nowych słówek.
22.06.2020r. (poniedziałek) lekcja 6 według planu lekcji
Topic: : My summer holiday. Podsumowanie pracy na lekcjach języka angielskiego w klasie 4.
Draw your holiday plans. Narysuj co będziesz robił na wakacjach. Napisz przynajmniej 3 zdania.