1. Proszę zapisz kolejny temat w zeszycie do plastyki.

T: Rodzaje grafiki - plakat informujący o wydarzeniu.

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst z podręcznika od 58-71 dotyczący grafiki. Zwróć uwagę na grafikę użytkową, bo tej dotyczy zadanie.
  2. Po przeczytaniu tekstu wykonaj na formacie A4 z podręcznika ćw. 3 str.70. Plakat ma informować o wydarzeniu z życia szkoły np: Dzień Ziemi, Dzień Dziecka, Dzień Sportu, pierwszy dzień wiosny, ekologia itp.

Pamiętaj, że plakat to krótka, zwięzła informacja graficzna zawierająca tekst (słowo-np.: Dzień Ziemi, datę,  miejsce) uzupełniona kolorową ilustracją. Kompozycja plakatu ma być jasna, przejrzysta, czytelna i łatwa do zapamiętania.

  1. Utrwal terminologię plastyczną: Czy już wiesz? str. 70
  2. Wyjaśnienie terminu plakat znajdziesz również w słowniczku na str. 115.
  3. Plakat przynieś na najbliższą lekcję do oceny. Pamiętaj o estetyce wykonania!

  1. Czy opanowaliście wiadomości o grafice ze str. 70 podręcznika tak, jak prosiłam? Kończymy grafikę użytkową, warsztatową i komputerową. Przechodzimy do tematów związanych z kolejną dziedziną sztuki - rzeźbą. Kto ma czas i chęci zapraszam do obejrzenia filmu: W warsztacie grafika-linoryt. You Tube. (szczególnie kl.6a, bo z pozostałymi klasami oglądałam w szkole podobny film.)
  2. Jeżeli wykonaliście sumiennie poprzednie polecenia to bez trudu odpowiecie na poniższe pytania. Odpowiedzi udzielaj głośno tak, jakbyś odpowiadał przed klasą i w obecności nauczyciela. Uruchamiamy wyobraźnię, która jest bardzo potrzebna przy tworzeniu prac plastycznych i nie tylko!

* Co to jest grafika?

* Wymień rodzaje grafiki?

* Co to jest matryca?

* Wymień narzędzia wykorzystywane w grafice?

* Zlicz i wymień środki wyrazu artystycznego występujące w grafice?

* Jaka rolę w grafice pełni liternictwo?

* Co to jest znak plastyczny i logo?

* Wymień techniki warsztatowe, od czego pochodzą ich nazwy? str.62.

* Wymień techniki druku wypukłego, wklęsłego i płaskiego? str.63.

* Kim był Albrecht Durer i Alfons Mucha?

Jeśli udało Ci się odpowiedzieć na te pytania jesteś MISTRZEM!!!

Od czwartku będę dosyłała nowe tematy zgodnie z rozkładem lekcji.


  Poniedziałek 30.03.2020r.

                                            6c-lekcja 4 wg planu ucznia                                                                                   

                                                             e- Lekcja 1                                         30.03.2020r.                   

  1. Proszę zapisz temat w zeszycie do plastyki.

T: Rzeźba – relief z folii aluminiowej.

  1. Przeczytaj wiadomości z podręcznika str. 72-74. Zwróć szczególną uwagę na termin relief, bo on jest głównym bohaterem naszej lekcji. Czytaj również uważnie opisy pod reprodukcjami.
  2. 3. Po przeczytaniu tekstu spróbuj głośno, tak jakbyś odpowiadał na lekcji przed klasą odpowiedzieć na pytania zawarte w okienku pt: O tym się dowiesz- prawy, górny róg kartki.
  3. Teraz zaproponuję Wam ciekawą pracę do wykonania. Wiem, że większość z Was lubi takie zajęcia, szczególnie teraz , kiedy  przebywamy w domu. Potraktujcie to jak dobrą zabawę! Gdyby ktoś nie zrozumiał mojego polecenia, niech wykona pracę plastyczną, korzystając ze wskazówek zawartych w podręczniku ćw. 2 str.80 –MEDAL.

Jak wykonać?  Przygotuj kartkę techniczną A4 białą lub kolorową, klej, folię aluminiową. Kto nie ma folii aluminiowej może użyć bibuły. Teraz skręcaj, modeluj, zgniataj, zawijaj itp. folię – naklejając ją na kartkę tak, aby powstała praca wypukła tzw. relief inna nazwa to płaskorzeźba. Temat pracy pozostawiam Wam do wyboru, może to być motyw kwiatowy, zwierzę, budowla, pojazd  – dla każdego coś miłego! Prace wyślijcie do oceny na mój adres mail : dTen adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Starajcie się pracować systematycznie, by nie tworzyć zaległości. Chętni uczniowie, którzy wykonali poprzednią pracę: plakat informujący o wydarzeniu mogą ją przesłać do oceny. Potraktujemy to jako zadanie dodatkowe zdd-plakat. Czas na przesłanie reliefu do świąt, plakatu do 3 kwietnia (piątek). Pamiętajcie  o bezpieczeństwie w czasie pracy, ładzie i porządku na stanowisku. Estetyka wykonania i sposób przedstawienia tematu jest również ważny. 


 

  Poniedziałek 06.04.2020r. 6c (lekcja 4 wg planu ucznia )                    

                                                             e- Lekcja 2                                                  

  1. Zapisz temat w zeszycie do plastyki.

T: Rodzaje rzeźby-  analiza przykładów.

  1. Sprawdź się!

Po ostatniej lekcji plastyki masz umieć odpowiedzieć na pytania: 

  • Co to jest rzeźba?
  • Wymienić materiały rzeźbiarskie?
  • Wymienić narzędzia rzeźbiarskie?
  • Wymienić środki wyrazu artystycznego stosowane w rzeźbie?
  • Wiedzieć, jak rozwija się ta dziedzina współcześnie?
  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 75 i 76. Zapamiętaj rodzaje rzeźby. Usystematyzowanie tej wiedzy znajdziesz w podręczniku str.80 – Czy już wiesz? Nie zapominaj również o słowniczku plastycznym zamieszczonym na końcu podręcznika-str.116. Jak już zapoznałeś się z rodzajami rzeźby, zapoznaj sie dodatkowo z wiadomościami zawartymi w podręczniku na kolejnych stronach: 77-81.
  2. Kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/w-pracowni-artysty-rzezbiarza---cz-1/D1GKWdoNl

Wykonaj teraz ćwiczenie 4. Do każdej rzeźby dopasuj nazwę materiału, z którego została wykonana.

  1. Przeczytaj tekst o rzeźbie pełnoplastycznej i wykonaj ćwiczenie 5.
  2. Kliknij w link: rzeźba antropomorficzna -   https://epodreczniki.pl/a/w-pracowni-artysty-rzezbiarza---cz-2/DktguNH0G

Aby zapoznać się z opisami poszczególnych typów rzeźb antropomorficznych, kliknij interaktywne punkty. Nazwa niech Ciebie nie przeraża, utrwalaj nazewnictwo książkowe.

Zapoznaj się z rzeźbami zamieszczonymi w Galerii, a następnie rozwiąż zadania.

Ćwiczenie 2.    Jeśli potrafisz wykonaj ćwiczenie 3.

  1. Przeczytaj o rzeźbie abstrakcyjnej. Klikając w interaktywne punkty poznaj tytuły przedstawionych dzieł.
  2. Przeczytaj tekst o sakralizacji. Przyjrzyj się niżej zamieszczonym zdjęciom rzeźb. Po kliknięciu interaktywnych punktów poznasz funkcję, jaką pełni wybrana rzeźba.
  3. Utrwalając funkcję rzeźby wykonaj ćw. 4 i 6. Spodobał Ci się materiał zamieszczony w podanych linkach? W wolnym czasie możesz go jeszcze raz przeglądnąć!
  4. Zadanie dodatkowe dla chętnych!!! Gdyby ktoś z Was chciał zabawić się w rzeźbiarza może wykonać ćwiczenie 3 lub 5 (do wyboru) - podręcznik str.80. Materiałem rzeźbiarskim może być również masa solna, którą możesz samodzielnie wykonać w domu. Wykonaną przez siebie rzeźbę sfotografuj i prześlij do oceny. Ocenę wpiszę w kategorii zdd – rzeźba. Masz czas do 20.04.2020r.

Życzę Wam zdrowych, pogodnych świąt i mokrego dyngusa w rodzinnym gronie.


 

  Poniedziałek 20.04.2020r. 6c (lekcja 4 wg planu ucznia )                    

                                                     e- Lekcja 3                                           20.04.2020r.                   

  1. Zapisz temat :

T: Architektura. Środki wyrazu artystycznego w architekturze.

  1. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku na str. 82. Przeczytaj również ze zrozumieniem opis dzieł architektonicznych przedstawionych na reprodukcjach. Napisz w zeszycie definicję architektury.
  2. Przeczytaj tekst ze str. 83 i wymień pisemnie w zeszycie środki wyrazu artystycznego w architekturze.
  3. Po analizie tekstu ze str.84. wyjaśnij pisemnie termin: urbanistyka i napisz czym się zajmuje?
  4. Dla lepszego zrozumienia tematu kliknij w link i poszerz swoją wiedzę!

https://epodreczniki.pl/a/jestem-mlodym-architektem-projektowanie-planu-miasta/Dl5EJmKMx

Ponaglenie!!! Są jeszcze uczniowie, którzy nie odesłali do oceny prac: plakat informujący o wydarzeniu, relief . Niewielu uczniów odpowiedziało na propozycję zadania dodatkowego -  ćwiczenie 3 lub 5 (do wyboru- podręcznik str.80. Przypomnę – zdd jest to kryterium na ocenę bdb i cel. Takie kryteria ustaliliśmy na początku roku i zostają one niezmienne.

Po upływie terminu oceny prac obowiązkowych  będę zmuszona wpisać jedynki!



 Poniedziałek 27.04.2020r. kl.6c  (lekcja 4 wg. rozkładu ucznia)

 eLekcja 4                                             

T: Rodzaje architektury - projekt domu moich marzeń.

  1. Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str.85-91. Dokonaj słownej analizy poszczególnych przykładów budowli architektonicznych.
  2. Spróbuj pisemnie odpowiedzieć na pytanie: czym jest funkcjonalność w architekturze? W punktach zapisz w zeszycie rodzaje architektury.
  3. Wykorzystując poznane na lekcji poprzedniej środki wyrazu artystycznego zaprojektuj dom swoich marzeń. Instrukcję znajdziesz w ćw. 1/90. Pracę do oceny obowiązkowo przyślą uczniowie: 2,6,7,11,12,15  oraz uczniowie chętni (szczególnie Ci , którym zależy na ocenie bdb. i cel. na koniec roku!).  Za każdy tydzień zwłoki ocena zostaje obniżona o jeden stopień. Czwartego maja mija termin oceny reliefu, który był pracą obowiązkową. W tym dniu uczniowie, którzy nie odesłali pracy do oceny otrzymują jedynkę!!!

Przysyłając pracę do oceny piszemy w mailu(najlepiej w okienku tekstowym: imię, nazwisko, klasa, przedmiot - plastyka, technika); (w okienku temat: numer zadania, strona, kategoria zadania: zdd,zd, euw,ct,cp, A,ćw.)


 Poniedziałek 04.05.2020r.  (lekcja 4 wg planu ucznia )                    

                                                             e- Lekcja 5                                        04.05.2020r.                   

  1. Zapisz temat w zeszycie do plastyki.

            T: Początki nowoczesnej architektury.

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 92-93.
  2. Czy po zapoznaniu się z tekstem w podręczniku potrafisz:

 - Usytuować w czasie początek nowoczesnej architektury.

- Wymienić typowe cechy nowoczesnej architektury.

- Podać przykłady dzieł nowoczesnej architektury.

- Wymienić muzea poświęcone architekturze.

  1. Wyjaśnij pisemnie w zeszycie: architektura inżynieryjna, szkoła chicagowska.
  2. 5. Chcesz poznać ważne dzieła polskiej architektury współczesnej kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/wazne-dziela-wspolczesnej-architektury-polskiej/DSLSKnK41
  3. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat nowoczesnej architektury europejskiej kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/wazne-dziela-wspolczesnej-architektury-europejskiej/D1F6otcAq

Zapamiętaj te obiekty architektoniczne!

 



11.05.2020r.                   lekcja online

  1. Zapisz temat :

            T: Wszystko o sztuce użytkowej!

  1. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku str.94-97.
  2. W zeszycie wyjaśnij terminy: design, funkcjonalność, ergonomia. Zapisz również:

Dziedzina plastyki zwana rzemiosłem lub też wzornictwem artystycznym odnosi się do wytwarzania przedmiotów użytkowych o wysokich walorach estetycznych. Są to meble, ceramika, ozdoby, odzież, witraże i tkaniny. Utożsamiane jest  z rzemiosłem artystycznym.

Wzornictwo przemysłowe obejmuje projektowanie wzorów wyrobów przeznaczonych do masowej produkcji. Jest specyficzną dziedziną, która łączy technikę, ekonomię, sztukę, modę, ergonomię, a nawet ekologię.

  1. Poszerzając swoje wiadomości o sztuce użytkowej obejrzyj materiał:

https://epodreczniki.pl/a/wspolczesna-sztuka-uzytkowa/DrNl4ZldQ

https://epodreczniki.pl/a/wzornictwo-przemyslowe-tworze-opakowania/DFZD2y8qh#DFZD2y8qh_pl_main_concept_1



Poniedziałek 18.05.2020r.  (lekcja 4 wg planu ucznia )                    

                                                 e- Lekcja 7                                18.05.2020r.                   

 Zapisz  temat :

T: Etapy tworzenia dzieł sztuki użytkowej.

  1. Zapoznaj się z tekstem z podręcznika str.98 – 103.
  2. 2. Ustnie odpowiedz na pytania: Przyglądam się… 101.
  3. 3. Utrwal wiadomości dotyczące sztuki użytkowej ze str.102 – Czy już wiesz?
  4. Zadanie domowe: Wybierz i wykonaj ćw. 1 lub 2 (do wyboru) na str.102. Do oceny zadanie to przyślą  uczniowie chętni w ramach zdd – zadania dodatkowego.   Termin odesłania prac do 25.05.


    Poniedziałek 25.05.2020r.   kl. 6c  (lekcja 4 wg planu ucznia )                    

                                                     e- Lekcja 8                               25.05.2020r.                   

     Zapisz  temat :

    T: Secesyjne dzieła sztuki użytkowej.

    1. Przeczytaj tekst ze zrozumieniem - podręcznik str.104,105.
    2. Napisz w zeszycie krótką notatkę na temat secesji.
    3. Chcesz dowiedzieć się więcej na temat secesji kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/secesja---roslinne-i-zwierzece-motywy-w-sztuce/DLAkF5Co2


 Poniedziałek 08.06.2020r.   kl. 6c  (lekcja 4 wg planu ucznia )                                                                    

 e- Lekcja 9   online                           08.06.2020r.                   

Zapisz  temat :

T: Zrób to sam! Ekologiczna sztuka użytkowa.

  1. Ze str. 102 podręcznika przypomnij sobie i utrwal czym jest sztuka użytkowa. Zapoznaj się z propozycjami prac z dziedziny designu, związanymi z wykorzystaniem w przedmiotach produktów i surowców wtórnych.
  2. Zadanie dla chętnych. Jeżeli propozycja którejś pracy prezentowanej w podręczniku na str.106,107 zainspiruje Cię spróbuj ją wykonać. Możesz też zaprojektować i wykonać z surowców wtórnych (odpadów) swój własny przedmiot, według własnego pomysłu!

 


                                          e- Lekcja 10                                  15.06.2020r.                    

 Zapisz  temat w zeszycie:

T: Polskie zabytki z przełomu XIX i XX w.

  1. W większości miejscowości zachowały się budowle z przełomu wieków XIX i XX. Dowiesz się, gdzie znajdują się te obiekty architektoniczne analizując materiał zawarty w podręczniku na str.108 – 109. Zapoznaj się z nim!
  2. Otwierając poniższe strony dowiesz się, jakie zabytki znajdują się niedaleko Twojego miejsca zamieszkania.

 

https://www.czarna.com.pl/asp/pl_start.asp?typ=14&menu=47&strona=1&sub=3

                       http://powiatdebicki.pl/archiwalna/index.php?option=com_content&view=article&id=35&Itemid=154           

https://www.ruszajwdroge.pl/2017/02/Tarnow-16-miejsc-ktore-warto-zobaczyc.html#.XucS0NlvXk4

 


                                                 e-Lekcja  11                   22.06.2020 r.                   

 Zapisz  temat :

            T: ABC sztuki - powtarzając utrwalamy wiadomości.

  1. Rok szkolny dobiega końca, to już ostatnia w tym roku lekcja plastyki! Rozwiązując ćwiczenia zawarte w tym linku przypomnisz sobie i lepiej zapamiętasz wiadomości dotyczące: światłocienia, perspektywy, rysunku, rzeźby, malarstwa, grafiki i sztuki użytkowej. Utrwalisz wiadomości związane epokami i stylami w sztuce. https://sp4plastyka.jimdofree.com/klasa-6/

Życzę Wam zdrowego i bezpiecznego wypoczynku w czasie wakacji

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.