Pobierz z internetu darmowy program Gimp. Przeczytaj z podręcznika tekst str. 96-101 i wykonaj zadanie zawarte na samym dole str. 101 ("Znajdź na to sposób"). Plik z wykonanym zadaniem prześlij na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapoznaj się z filmikami, do których linki podaję:
https://www.youtube.com/watch?v=MpodMKj42pM
https://www.youtube.com/watch?v=ofvxcO7jI-Y
https://www.youtube.com/watch?v=WP_sfBp5kKw

Opisują one początki pracy w programie Gimp i będą pomocne.

Podaj w mailu swoje imię i nazwisko!


Lekcja z 27.03

Kolejne nasze zajęcia będą dotyczyły pracy z warstwami. Opisuje to rozdział 3, 4 i 5, począwszy od strony 102. Przeczytaj dokładnie jego treść i wykonaj rysunek słonecznika (taki, jak na str. 105). Pamiętaj aby składał się on z 4 warstw (jak na rys. 10). Zapisz plik na 2 sposoby: z rozszerzeniem xcf i drugi z rozszerzeniem jpg.

Pomocne mogą się okazać filmiki z youtube.

Na prace czekam do piątku 27 marca. Jeśli nie wysłałeś wcześniej zadanej pracy spręż się i doślij.


Lekcja z 3.04.2020

Temat: Poznawanie narzędzi programu Gimp.

Oglądając nadsyłane przez was prace dochodzę do wniosku, że polubiliście Gimpa i nieźle sobie w nim poczynacie. W takim razie mam dla was jeszcze jedno, myślę że ciekawe zadanie, które utrwali nawyk prawidłowego i świadomego używania warstw.

I tak, dla uczniów z numerami parzystymi w dzienniku, zadysponowałem zadanie 2, ze strony 107, zaś dla tych z was, którzy mają numery nieparzyste proponuję wykonanie zadania 3 ze str. 107.

Na wykonanie prac i ich nadesłanie macie tydzień czasu, a więc do następnych zajęć.


Lekcje z 17.04 i 24.04.2020

Temat: Tworzenie fotomontażu.

Myślę, że dzisiejszy temat zainteresuje was, zwłaszcza po obejrzeniu filmików:

https://www.youtube.com/watch?v=9lUO10vfzF8

https://www.youtube.com/watch?v=ypVGCoBLeWc

https://www.youtube.com/watch?v=CITzr9JfMak

Jak zobaczyliście, w Gimpie można tworzyć bardzo ciekawe fotomontaże, czyli obrazy powstałe przez połączenie kilku ilustracji lub ich fragmentów. Myślę, że filmy będą inspiracją dla was, kiedy będziecie tworzyć własny fotomontaż. Bardzo jestem ciekaw efektów waszej pracy (temat dowolny). Możecie również posiłkować się materiałem zawartym w podręczniku, od str. 108.

Plik o nazwie fotomontaż prześlijcie na mojego maila. Termin – 2 tygodnie.


Lekcje z 08.05. i 15.05.2020

Temat: Ćwiczenia w Gimpie.

Na zakończenie naszej „przygody” z Gimpem mam dla was ostatnie zadanie. Możecie je wybrać spośród zadań 4, 5 lub 8 zawartych na str. 120 podręcznika.

Zadanie zajmie wam sporo czasu, dlatego na jego wykonanie i odesłanie macie 2 tygodnie, a więc do dnia 22 maja. Powodzenia!


Lekcje z 22.05.2020 /online/

Temat: Reprezentacja informacji w komputerze.


Lekcja z 29.05.2020 /online/

Temat: System dwójkowy.


Lekcja z 05.06.2020 /online/

Temat: Ćwiczenia w zamianie liczb na system dwójkowy.


Lekcja z 19.06.2020

Temat: Działania na listach w Scratchu.

Ponieważ na lekcjach informatyki w szkole nie zdążyliśmy do końca zrealizować tematyki związanej z programowaniem, wracamy do tego zagadnienia.
Pobierzcie z internetu i zainstalujcie darmowy program Scratch. Możecie też pobrać plik instalacyjny poniżej.

*pobierz*

Spróbujcie się zmierzyć z jednym z dwóch zadań zamieszczonych na str. 86 podręcznika. W tym celu należy zbudować skrypt, lub kilka skryptów. Zadanie nie jest obowiązkowe ale zachęcam do jego wykonania i odesłania do mnie - będzie można uzyskać ocenę na przyszły rok szkolny.

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.