Powtarzaj i utrwalaj to czego już się uczyliśmy. Ćwicz zdania zapisane w zeszycie.
Podręcznik str 49:
Zad 1 – zapisz w zeszycie wszystkie słowa które są na obrazku oraz w niebieskiej ramce. Przetłumacz je na polski (słowniczek jest z tyłu podręcznika, lub z pomocą słownika internetowego www.diki.pl)
Podręcznik str 50:
Posłuchaj kilkakrotnie z płyty historyjki Agata and friends. Spróbuj przeczytać razem z osobami.
Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa, których nie znasz i przetłumacz je na polski z pomocą słownika.
Podrecznik str 51:
Zad 2 – ułóż zdania we właściwej kolejności. W razie potrzeby skorzystaj ze słownika.
Zad 3 – Czy te zdania są prawdziwe czy fałszywe? Przy każdym zapisz T lub F.
Zad 4 – Dopasuj zwroty z historyjki do ich polskich tłumaczeń.


Wtorek 30.03.2020, lekcja nr 1 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 30.03.2020

Topic: Digital world – vocabulary. – Cyfrowy świat. Słownictwo.

Otwórz podręcznik na stronie 49.
Zad 1 – zapisz w zeszycie wszystkie słowa które są na obrazku oraz w niebieskiej ramce. Przetłumacz je na polski (słowniczek jest z tyłu podręcznika, lub z pomocą słownika internetowego www.diki.pl)

Następnie posłuchaj z płyty historyjki Agata and friends z podręcznika ze strony 50 (nagranie nr 2.5).

Spróbuj przeczytać razem z osobami.

Na stronie internetowej są dostępne różne dodatkowe ćwiczenia i gry, utrwalające poznane słownictwo. Możesz wykonywać je w dowolnym czasie i w dowolnej ilości.


Wtorek 7.04.2020 lekcja nr 1 według planu

Zapisz w zeszycie :

e-lesson 7.04.2020

Topic: Czas Present Continuous – pytania i krótkie odpowiedzi.

Otwórz podręcznik na str. 52. W  zadaniu 1 w zielonej tabelce jest pokazane tworzenie pytań w czasie Present  Continuous.

Zapisz w zeszycie notatkę:

Na pierwszym miejscu w pytaniu stawiamy czasownik „to be” w odpowiedniej formie  (czyli będzie to am, are lub is), następnie subject (czyli osoba I, you, he, she, it, we lub they) , na kolejnym miejscu czasownik z końcówką –ing i reszta zdania.

To be + subject + czasownik –ing

Are you going to school?

Na tej stronie http://znamangielski.com/files/present-continuous-zdania-pytajace-1.htm możesz poćwiczyć tworzenie pytań w czasie Present Continuous.


Wtorek 21.04.2020 lekcja nr 1 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-lesson

Topic: Czas Present Continuous – pytania i krótkie odpowiedzi. Ćwiczenia.

Przypomnij sobie z notatki z ostatniej lekcji jak tworzymy pytania w czasie Present Continuous.

Jak krótko odpowiedzieć na pytania?

Yes, osoba + czasownik be (am/ are/ is)

No , osoba + czasownik be not (am not/ aren’t/ isn’t)

Otwórz podręcznik na str. 52 i wykonaj zad. 2. Ułóż wyrazy we właściwej kolejności tak aby powstały pytania. Wzoruj się na przykładzie. Pytania zapisz w zeszycie.

W zeszycie wykonaj kolejne zadanie:  

Uzupełnij pytania odpowiednimi formami czasowników w czasie Present Continuous, a następnie odpowiedź na nie. Wzoruj się na przykładzie.

  1. ..Are.. you ... (go)  to school?  Yes, I am.
  2. ……. she ……………….(make) salad? No, she …………….. .
  3. ………. they ………………(fix) the computer? Yes, they …………….. .
  4. ……….. he ………………..(learn) Spanish? Yes, he …………. .
  5. ……….. we ………………..(go) to the cinema? No, we …………….. .

Zdjęcia obydwu zadań prześlij na mojego maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Środa 29.04.2020

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 29.04.2020

Topic: Possessive pronouns – zaimki dzierżawcze.

Zaimków dzierżawczych (possessive pronouns)  używamy do określenia tego, co do kogo należy. Zaimki dzierżawcze występują samodzielnie, bez towarzystwa rzeczownika.

Otwórz podręcznik na str. 52. W zadaniu 6 znajduje się tabelka, gdzie podano zaimki dzierżawcze.

Wykonaj zad. 7 , przeczytaj zdania i wybierz poprawny zaimek dzierżawczy, wpisz go do zeszytu.

Otwórz ćwiczenia na str. 24 i zrób zad. 3.

Następnie wejdź na podaną strone int. i wykonaj zadanie.

https://elt.oup.com/student/stepsplus/lv2/unit4/stepsfunzone04_04?cc=pl&selLanguage=pl


Wtorek 5.-5.2020 lekcja nr 1 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 5.05.2020

Topic: Przedimki – a/ an/ the.

Przedimków a/ an/ the używamy przed rzeczownikami.

Przedimki a i an używamy, gdy mówimy o czymś po raz pierwszy. Występują one przed rzeczownikami w liczbie pojedynczej. „A” występuje przed rzeczownikiem rozpoczynającym się na spółgłoskę, np. a bike. „An” występuje przed rzeczownikiem rozpoczynającym się na samogłoskę, np. an apple, lub wtedy, kiedy wymawiając wyraz słyszymy samogłoskę, np. an hour.

Przedimka „the” możemy użyć, gdy mówimy o czymś ponownie i przed rzeczownikami w liczbie mnogiej.

Otwórz podręcznik na str. 54 i wykonaj zadanie 1. Posłuchaj nagrania i uzupełnij z zeszycie zdania. Wpisz a/ an lub the.

Następnie zrób zadanie 2 w zeszycie. Dopasuj słowa do obrazków, przed każdym wyrazem wpisz a lub an.

Wykonaj zadanie 3. Przeczytaj dialog i wybierz poprawny przedimek, odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Zadanie 4 – uzupełnij piosenkę przedimkiem a lub the. Następnie posłuchaj (nagranie 2.16) i sprawdź swoje odpowiedzi.

Otwórz ćwiczenia na str. 24 i wykonaj zadanie 4 i 5.



Wtorek 12.05.2020 lekcja nr 1 według planu – lekcja on-line

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 12.05.2020

Topic: Reading skills – odbiór tekstu czytanego.

Otwórz podręcznik na str. 56 i przeczytaj tekst z zadania 1 – „The school of the future?” . W ramce obok tekstu są przetłumaczone nowe wyrażenia, wpisz je do zeszytu. Zapisz w zeszycie wszystkie słówka z tekstu, które są dla ciebie nowe i nieznane, a następnie je przetłumacz na j. polski. Możesz wykorzystać do tego słownik internetowy, np. www.diki.pl

Wykonaj zadanie 3, str. 59 Przeczytaj tekst jeszcze raz, jeśli potrzebujesz ,a następnie zdecyduj czy podane zdania są prawdziwe- True  , czy fałszywe – False. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Wykonaj zadanie 4 str. 59. Posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanie: What is Marcus’s problem? (Jaki problem ma Marcus?) Wybierz odpowiedź a lub b.

Następnie zrób zadanie 5.Wysłuchaj nagrania jeszcze raz i w pytaniach 1-5 wybierz właściwą odpowiedź a, b lub c.

Otwórz ćwiczenia na stronie 26 i przeczytaj tekst (e-mail)  w zadaniu 1. Następnie przeczytaj podane pytania i wybierz jedną poprawną odpowiedź: a, b lub c.

 



Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 20.05.2020

Topic: Nature – vocabulary work. Przyroda – słownictwo.

Otwórz podręcznik na stronie 63. Wykonaj zadanie 1 –w zeszycie uzupełnij słowa 1-12 i zapisz ich polskie tłumaczenie. Możesz do tego wykorzystać słowniczek, który jest w podręczniku na stronach 126-127.

Wykonaj zadanie 2 – posłuchaj nagrania i odpowiedz na pytanie: Which picture is Ben talking about? (O którym obrazku opowiada Ben?)

Zrób zadanie 3 – spójrz na obrazki i uzupełnij zdania odpowiednimi słowami. Następnie dopasuj zdania do obrazka A lub B.

Wykonaj zadanie 4 – wybierz odpowiednie słowo i zapisz je w zeszycie.

Otwórz ćwiczenia na str. 27 i uzupełnij zadanie 1,2,3 i 4.

 



 wtorek 26.05.2020

e-Lesson 26.05.2020

Topic: Agata and friends – czytanie historyjki.

Otwórz podręcznik na stronie 64-65. Przeczytaj i posłuchaj historyjki Agata and friends. Jeśli są w niej słówka, których nie znasz, zapisz je w zeszycie i przetłumacz na j. polski. Możesz do tego użyć słownika internetowego, np. www.diki.pl 

Wykonaj:

 zadanie 2 str. 65 – odpowiedz na pytania odnośnie wycieczki rowerowej.

zadanie 3 str. 65 – połącz dwie części zdań, nastepnie przeczytaj je.

Zadanie 4 str. 65 – połącz wyrażenia z historyjki z ich polskimi tłumaczeniami.

Otwórz ćwiczenia na stronie 28 i uzupełnij zadanie 1.



środa 3.06.2020- lekcja on-line

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 3.06.2020

Topic: Comparative adjectives – stopień wyższy przymiotnika.

Przymiotników w stopniu wyższym używamy, gdy coś lub kogoś porównujemy.

Przymiotniki możemy podzielić na krótkie (np. big) i długie (np. beautiful).

Przymiotniki krótkie:

Zwykle do formy podstawowej przymiotnika dodaje się końcówkę „er”, aby utworzyć stopień wyższy, np. small (mały) – smaller (mniejszy)

Do czasowników zakończonych na „e” dodaje się tylko końcówkę „r”, np. nice (miły)– nicer (milszy).

W przypadku przymiotników zakończonych na literę „y” , stopniując zamieniamy „y” na „i” , a następnie dodajemy końcówkę „er”, np. dry(suchy) – drier (suchszy).

W przypadku przymiotników jednosylabowych zakończonych na spółgłoskę, np. big, spółgłoskę się podwaja i dodaje końcówkę „er”, big – bigger.

Przymiotniki nieregularne, które w stopniu wyższym zmieniają swoją formę to:

Good (dobry) – better (lepszy)

Bad (zły) – worse (gorszy)

Far (daleki) – further (dalszy)

Otwórz podręcznik na stronie 66 i wykonaj:

 zadanie 2 – dopisz stopień wyższy przymiotników

zadanie 3 – w zeszycie, napisz zdania używając podanych słów, przymiotników w stopniu wyższym i słowa „than”.

Porównując ze sobą rzeczy lub osoby, używamy słowa „than” (niż).

Przymiotniki długie:

Przymiotniki długie w stopniu wyższym nie zmieniają swojej formy, przed przymiotnikiem dodajemy słowo „more”, np. interesting (interesujący) – more interesting (bardziej interesujący).

Napisz stopień wyższy przymiotników długich:

Expensive - _________________________

Beautiful - __________________________

Important - __________________________

Wykonaj zadanie 5: posluchaj nagrania i odpowiedz na pytania.

Następnie posłuchaj nagrania z zadania 6 i sprawdź swoje odpowiedzi w zadaniu 5.

Zrób zadanie 7 -  w zeszycie napisz pytania wykorzystując podane zwroty i przymiotniki w stopniu wyższym.

 



Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 10.06.2020

Topic: Giving opinions – wyrażanie opinii.

Otwórz podręcznik na stronie 67. Przeczytaj krótki dialog w zadaniu 1 i odpowiedz na pytania. Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

Wykonaj zadanie 2- posłuchaj dwóch dialogów i zdecyduj czy podane zdania są True (prawdziwe) czy False (fałszywe).

Wykonaj zadanie 3 – uzupełnij dialogi wykorzystując słowa podane w ramce. Wzoruj się na dialogu z zadania 1. Następnie posłuchaj nagrania 2.33 i sprawdź swoje odpwiedzi.

Wykonaj zadanie 4 – wybierz odpowiednią reakcję do opisanej sytuacji.

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.