1. Zapisz temat w zeszycie do plastyki.

T: Kompozycja centralna-pejzażu ciąg dalszy.

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst z podręcznika: Kompozycja i kompozycja centralna.str.44-46.
  2. Wykonaj ćwiczenie 1 str.55 ( Na kartkę formatu A3 naklej w dowolnym miejscu reprodukcje-dowolny obrazek z gazety, starej książki lub wydrukowany przez Ciebie. Następnie farbami plakatowymi domaluj ciąg dalszy tego co przedstawia wklejony obrazek. Dobierz kolory farby do obrazka tak, by wszystko to stanowiło jedną całość. Nie zostawiaj na kartce białych, niezamalowanych miejsc.

Praca podlega ocenie. Pamiętaj o estetyce wykonania! Powodzenia.


  1. Zapisz temat w zeszycie do plastyki.

T: Kompozycja symetryczna i asymetryczna-zwierzęta w ruchu.

  1. Zapoznaj się z definicją kompozycji str.44 podręcznik.
  2. Przeczytaj powoli i ze zrozumieniem tekst o kompozycji symetrycznej i asymetrycznej ze str. 47,48. Przeanalizuj reprodukcje.
  3. Wykonaj prace plastyczną według polecenia ze str.49 pt.: Zwierzęta w ruchu. Pracę wykonaj w technice mieszanej, łącząc rysowanie kredkami, malowanie farbą, naklejając różne materiały. Format A4. Pracę zachowaj do oceny. Pamiętaj o estetyce wykonania. Pracując pamiętaj o ładzie i porządku na stanowisku pracy. Niech Twoja praca będzie oryginalna i pomysłowa. Życzę miłej pracy!

 


Lekcja 5 wg planu ucznia.

                                                     e-Lekcja 5                                        22.04.2020r.

  1. Zapisz w zeszycie

T:  Kompozycja rytmiczna i równoważna – warzywa na stole.

  1. Przeczytaj z podręcznika str. 60. o kompozycji rytmicznej.
  2. 3. W podręczniku na 69 – Słowniczek plastyczny znajdziesz definicję kompozycji rytmicznej. Przepisz ją do zeszytu.
  3. Dzisiaj dla odmiany pracujemy z epodręcznikiem.Kliknij w link:  https://epodreczniki.pl/a/warzywa-na-stole-i-w-garnku---rownowaga-kompozycyjna/DdHweGyAQ
  4. Przeczytaj tekst: Rodzaje równowagi. Zapamiętaj czym jest równowaga w kompozycji?

Zapisz w zeszycie:

Równowagę w kompozycji uzyskujemy w wyniku zastosowania właściwości takich elementów, jak :

  • kształt
  • wielkość
  • położenie
  • kolor
  • faktura
  1. Klikając w punkty interaktywne wykonaj ćwiczenia, które Cię zainteresują.

lekcja 5 wg planu ucznia.

                                                     e-Lekcja 6                                      06.05.2020r.

  1. Zapisz w zeszycie:

 T: Kompozycja otwarta i zamknięta - łąka przedmiotów.

  1. Z poprzednich lekcji wiesz, że kompozycja jest jednym z wielu środków wyrazu artystycznego. Jest układem elementów plastycznych na płaszczyźnie lub w przestrzeni. Podkreśla wymowę i nastrój dzieła. Potrafisz wymienić poznane rodzaje kompozycji? Dzisiaj poznasz bliżej kolejny rodzaj kompozycji, będzie to kompozycja otwarta i zamknięta. Przeczytaj z podręcznika tekst dotyczący kompozycji otwartej i zamkniętej – str. 50 i 51. Czytając nie pomijaj opisów pod reprodukcjami dzieł.
  2. Z tekstu dowiedziałeś się, że kompozycja otwarta to układ elementów, który sprawia wrażenie, jakby nie kończył się na płaszczyźnie obrazu, lecz rozciągał się – wychodził poza ramy obrazu.

Natomiast kompozycja zamknięta to taki układ elementów dzieła plastycznego, w którym wszystkie elementy widoczne są w całości i tworzą grupę wyodrębnioną  z tła.

Przepisz do zeszytu powyższą definicję kompozycji otwartej i zamkniętej.

  1. Wykonaj teraz w zeszycie takie ćwiczenie: Narysuj ołówkiem od linijki ramkę na całej stronie kartki. W ramce - stosując kompozycję otwartą, narysuj łąkę, na której wyrosły przedmioty, np.: komputer, but, łóżko, widelec. Pamiętaj, by miały łodygę i liście oraz wychodziły poza ramkę, poza kadr. Wykonaj prace estetycznie. Prześlij ją do oceny. Termin do następnej lekcji (13.05.)

 


 Środa 20.05.2020r.  K. Cyboroń n.ind.(lekcja 5 wg planu ucznia)

                                                    e-Lekcja                                  20.05.2020r.

  1. Zapisz temat:

T:  Sztuka baroku w architekturze, rzeźbie i malarstwie.

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika na str. 56,57.
  2. Zapisz: Sztuka baroku trwała od II poł. XVI do I poł. XVIII wieku. Nazwa barok pochodzi prawdopodobnie z języka portugalskiego. Barroco – „perła o nieregularnym kształcie”, z wł. – dziwność, nietypowość). Reprezentacyjne budowle baroku otaczały piękne zaplanowane ogrody. W Polsce jednym z przykładów takich rezydencji jest pałac w Wilanowie.
  3. Otwórz stronę: https://epodreczniki.pl/a/wirtualna-wizyta-w-muzeum-sztuki/D19EeNxL2                                                       
  4.  Przeczytaj tekst ze zrozumieniem: Skąd się wzięło muzeum? Zwróć uwagę na znaczenie tego słowa, jaką funkcję pełni muzeum, znane polskie muzea?  W ćw. 7 klikając w punkty interaktywne na  mapie Polski dowiesz się jakie muzea znajdują się w poszczególnych miastach.
  5. Utrwal słownik pojęć, przeglądnij galerie dzieł sztuki.
  6. Utrwalając wiadomości o architekturze baroku kliknij w link, odbędziesz spacer wirtualny po barokowym muzeum w Wilanowie. https://www.youtube.com/watch?v=9BkEZ5bEj9c

Środa 03.06.2020r.  

                                                   e-Lekcja                                03.06.2020r    

                           

  1. Zapisz temat:

T: Poznaję i zwiedzam-kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu.

  1. Przeczytaj tekst z podręcznika str. 58,59. Zwróć uwagę na cechy sztuki klasycyzmu w malarstwie, rzeźbie, architekturze i sztukach użytkowych.
  2. Nazwa"klasycyzm" pochodzi od łacińskiego "classicus" - pierwszej klasy, wzorowy, doskonały. Została ona przyjęta z historii literatury i sztuki i oznacza nawiązanie do kultury antycznej i jej estetycznych ideałów (symetria, doskonałość proporcji itp.)
  3. Obejrzyj prezentacje o sztuce klasycyzmu: https://www.youtube.com/watch?v=OivypQxKZDE
  4. Wybierz się na wirtualną wycieczkę do Luwru - jednego z najpopularniejszych muzeów na świecie:https://www.youtube.com/watch?v=CQzNkgv3eUk     obejrzyj 1 część.
  5. Odwiedź również Łazienki Królewskie w Warszawie https://www.youtube.com/watch?v=g3ItTGYiAOI

https://www.youtube.com/watch?v=aNZ7p-CY30c  

https://www.youtube.com/watch?v=_Dzlco6CX9Q 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.