Powtarzaj i utrwalaj to czego już się uczyliśmy. Ćwicz zdania zapisane w zeszycie.
Podręcznik str 49:
Zad 1 – zapisz w zeszycie wszystkie słowa które są na obrazku oraz w niebieskiej ramce. Przetłumacz je na polski (słowniczek jest z tyłu podręcznika, lub z pomocą słownika internetowego www.diki.pl)
Podręcznik str 50:
Posłuchaj kilkakrotnie z płyty historyjki Agata and friends. Spróbuj przeczytać razem z osobami.
Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa, których nie znasz i przetłumacz je na polski z pomocą słownika.
Podręcznik str 51:
Zad 2 – ułóż zdania we właściwej kolejności. W razie potrzeby skorzystaj ze słownika.
Zad 3 – Czy te zdania są prawdziwe czy fałszywe? Przy każdym zapisz T lub F.
Zad 4 – Dopasuj zwroty z historyjki do ich polskich tłumaczeń.


Wtorek 30.03.2020, lekcja nr 2 według planu lekcji

Zapisz w zeszycie: e-Lesson 30.03.2020

Topic: Digital world – vocabulary. – Cyfrowy świat. Słownictwo.

Otwórz podręcznik na stronie 49.
Zad 1 – zapisz w zeszycie wszystkie słowa które są na obrazku oraz w niebieskiej ramce. Przetłumacz je na polski (słowniczek jest z tyłu podręcznika, lub z pomocą słownika internetowego www.diki.pl)

Następnie posłuchaj z płyty historyjki Agata and friends z podręcznika ze strony 50 (nagranie nr 2.5).

Spróbuj przeczytać razem z osobami.

Na stronie internetowej są dostępne różne dodatkowe ćwiczenia i gry, utrwalające poznane słownictwo. Możesz wykonywać je w dowolnym czasie i w dowolnej ilości.


Wtorek 7.04.2020 lekcja nr 2 według planu

Zapisz w zeszycie :

e-lesson 7.04.2020

Topic: Czas Present Continuous – pytania i krótkie odpowiedzi.

Otwórz podręcznik na str. 52. W  zadaniu 1 w zielonej tabelce jest pokazane tworzenie pytań w czasie Present  Continuous.

Zapisz w zeszycie notatkę:

Na pierwszym miejscu w pytaniu stawiamy czasownik „to be” w odpowiedniej formie  (czyli będzie to am, are lub is), następnie subject (czyli osoba I, you, he, she, it, we lub they) , na kolejnym miejscu czasownik z końcówką –ing i reszta zdania.

To be + subject + czasownik –ing

Are you going to school?

Na tej stronie http://znamangielski.com/files/present-continuous-zdania-pytajace-1.htm możesz poćwiczyć tworzenie pytań w czasie Present Continuous.


 Lekcja indywidualna M. Bujak

Wtorek 28.04.2020 lekcja nr 2 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 28.04.2020

Topic: Przedimki – a/ an/ the.

Przedimków a/ an/ the używamy przed rzeczownikami.

Przedimki a i an używamy, gdy mówimy o czymś po raz pierwszy. Występują one przed rzeczownikami w liczbie pojedynczej. „A” występuje przed rzeczownikiem rozpoczynającym się na spółgłoskę, np. a bike. „An” występuje przed rzeczownikiem rozpoczynającym się na samogłoskę, np. an apple, lub wtedy, kiedy wymawiając wyraz słyszymy samogłoskę, np. an hour.

Przedimka „the” możemy użyć, gdy mówimy o czymś ponownie i przed rzeczownikami w liczbie mnogiej.

Zadanie 3 str. 54 (podręcznik)  Zakreśl poprawny przedimek.

A: I’m having   a/ an   picnic with my mum. We’re in   a /the    field.

B: What food have you got in   a /the   picnic?

A: We’ve got sandwiches, crisps,   an/the   apple and    an/ the   orange. Oh , and there are lots of ants here.

B: You hate oranges! That are    an/the    ants doing?

A:  An/ the   orange is for my mum. A /the  crisps are for me. The ants are eating   a/ the   picnic!

Zad. 4 str. 24 (ćwiczenia) Dopisz a lub an.

  1. ….. apple
  2. ….  pear
  3. ….  pencil
  4. ….  orange juice
  5. …. MP3 player
  6. …. egg sandwich
  7. … ham sandwich
  8. ….  hour
  9. ….  Hamburger
  10. … English book
  11. … book
  12. … ice cream
  13. … button
  14. … Elephant

 



wtorek 5.05.2020

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 5.05.2020

Topic: Reading skills – odbiór tekstu czytanego.

Otwórz podręcznik na str. 56 i przeczytaj tekst z zadania 1 – „The school of the future?” . W ramce obok tekstu są przetłumaczone nowe wyrażenia, wpisz je do zeszytu. Zapisz w zeszycie wszystkie słówka z tekstu, które są dla ciebie nowe i nieznane, a następnie je przetłumacz na j. polski. Możesz wykorzystać do tego słownik internetowy, np. www.diki.pl

Wykonaj zadanie 3, str. 59

Przeczytaj tekst jeszcze raz, jeśli potrzebujesz ,a następnie zdecyduj czy podane poniżej zdania są prawdziwe- True , czy fałszywe – False. Odpowiedzi zapisz obok zdań.

  1. Broadclyst Primary School is in the UK.   …
  2. The school looks very modern from the outside.   …
  3. The students are actors in a film.   …
  4. Each student has got a computer and a webcam on his or her desk. …
  5. Students can listen to the lessons again at home. …
  6. Jacob says the work is usually very difficult for him. …

Otwórz ćwiczenia na stronie 26 i przeczytaj tekst (e-mail) w zadaniu 1. Następnie przeczytaj podane poniżej pytania i wybierz jedną poprawną odpowiedź: a, b lub c.

  1. How many exams has Marcus got?
  2. a) 5
  3. b) 3
  4. c) 8
  5. Which present would Marcus like?
  6. a) a computer
  7. b) a tablet
  8. c) a TV
  9. What can’t Marcus do on his computer?
  10. a) send e-mails
  11. b) surf the Internet
  12. c) watch TV
  13. What photo does Marcus send?
  14. a) his dog
  15. b) his cat and his dog
  16. c) his dog sleeping

 



Lekcja indywidualna Michał Bujak

Wtorek 12.05.2020 lekcja nr 2 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 12.05.2020

Topic: Nature – vocabulary work. Przyroda – słownictwo.

Otwórz podręcznik na stronie 63. Wykonaj zadanie 1 – uzupełnij słowa 1-12 i zapisz ich polskie tłumaczenie. Możesz do tego wykorzystać słowniczek, który jest w podręczniku na stronach 126-127.

  1. cliffs - ______________
  2. w _ _ ds - ___________
  3. i _ _ a _ _ - __________
  4. field - ______________
  5. _ _ a - ______________
  6. b _ _ _ _ - ___________
  7. mo _ nt _ _ _ - _______
  8. valley - _____________
  9. h _ _ _ - ____________
  10. waterfall - ___________
  11. l _ _ e - _____________
  12. r _ v _ _ - ___________

 

Wykonaj zadanie 4. Zakreśl  właściwą odpowiedź.

  1. Wisła is a river/ a lake.
  2. Bałtyk is a beach / a sea.
  3. Śniardwy is a waterfall / a lake.
  4. Wolin is an island / a river.
  5. Rysy is a mountain /  a hill.

Otwórz ćwiczenia na stronie 27. Wykonaj zadanie 1 – rozszyfruj wyrazy i dopasuj je do obrazków, wpisz literę z obrazka obok wyrazu. Wzoruj się na przykładzie.

  1. andsil – island - C
  2. aintounm - _______________ - ____
  3. llvaye - __________________ - ____
  4. eldfi - ___________________ - _____
  5. terwaallf - ________________ - _____
  6. iffslc -____________________-_____

 

Zadanie 2 – podpisz oznaczone na obrazku elementy krajobrazu.

  1. ________________
  2. ________________
  3. ________________
  4. ________________
  5. ________________

 



19.05.2020 lekcja nr 2 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 19.05.2020

Topic: Agata and friends – czytanie historyjki.

Otwórz podręcznik na stronie 64-65. Przeczytaj historyjkę Agata and friends. Jeśli są w niej słówka, których nie znasz, zapisz je w zeszycie i przetłumacz na j. polski. Możesz do tego użyc słownika internetowego, np. www.diki.pl 

Następnie wykonaj zadanie 4 – połącz wyrażenia z ich polskimi odpowiednikami.

  1. I’m borrowing it. - _________________________
  2. Can you fix it? - ___________________________
  3. Show-off! - _______________________________
  4. Twenty kilometres is a long way!- _____________

_________________________________________

  1. I don’t think so - ___________________________

 



, wtorek 26.05.2020

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 26.05.2020

Topic: Comparative adjectives – stopień wyższy przymiotnika.

Przymiotników w stopniu wyższym używamy, gdy coś lub kogoś porównujemy.

Przymiotniki możemy podzielić na krótkie (np. big) i długie (np. beautiful).

Przymiotniki krótkie:

Zwykle do formy podstawowej przymiotnika dodaje się końcówkę „er”, aby utworzyć stopień wyższy, np. small (mały) – smaller (mniejszy)

Do czasowników zakończonych na „e” dodaje się tylko końcówkę „r”, np. nice (miły)– nicer (milszy).

W przypadku przymiotników zakończonych na literę „y” , stopniując zamieniamy „y” na „i” , a następnie dodajemy końcówkę „er”, np. dry(suchy) – drier (suchszy).

Zad. 2 str. 66- napisz stopień wyższy przymiotników:

Tall - _________________

Deep - ________________

Wide - ________________

Large - ________________

Easy - _________________

Happy - _______________

 

Przymiotniki długie:

Przymiotniki długie w stopniu wyższym nie zmieniają swojej formy, przed przymiotnikiem dodajemy słowo „more”, np. interesting (interesujący) – more interesting (bardziej interesujący).

Napisz stopień wyższy przymiotników długich:

Expensive - _________________________

Beautiful - __________________________

Important - __________________________

Inteligent - __________________________

Difficult - ___________________________

 


Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 2.06.2020

Topic: Giving opinions – wyrażanie opinii.

Otwórz podręcznik na stronie 67. Przeczytaj krótki dialog w zadaniu 1 i odpowiedz na pytania:

  1. Who is Hattie’s favourite pop star?(Kto jest ulubioną gwiazdą popu Hattie?)____________
  2. Does Clare like Ed Sheeran?(Czy Clare lubi Eda Sheerana?)___
  3. Who likes Ariana Grande – Clare or Hattie? (Kto lubi Ariane Grande- Clare czy Hattie?)_____________

Wykonaj zadanie 3 – uzupełnij dialogi wykorzystując słowa podane w ramce. Wzoruj się na dialogu z zadania 1.

agree       agree        favourite       opinion     really      What

  1. Will: Do you like music Sophie?

Sophie: Yes, I do.

Will: What’s your ___________ pop group?

Sophie: One Direction. I think they’re __________ good.

Will: I agree. But in my ___________ Maroon 5 are better.

Sophie: What do you think of 5 Seconds of Summer?

Will: They’re terrible.

Sophie: I don’t agree. I think they’re great.

 

  1. Kevin: What’s your favourite TV programme, Charlotte?

Charlotte: “The Big Bang Theory”. I think it’s really funny.

Kevin: I _____________ . But I think “the Simpsons” is funnier than “the Big Bang Theory”.

Charlotte: Really? I don’t ___________ . I don’t like cartoons.

Kevin: _____________ do you think of “Phineas and Ferb”?

Charlotte: It’s OK.

Wykonaj zadanie 4 – wybierz odpowiednią reakcję do opisanej sytuacji.

  1. Twoja koleżanka pyta Cię, która aktorkę najbardziej lubisz. Co odpowiesz?
  2. Who’s your favourite actor?
  3. Jennifer Lawrence. I think she’s really good.
  4. I saw a Johnny Depp film yesterday.
  5. Chcesz sie dowiedzieć od kolegi, jaki rodzaj muzyki lubi. Jak o to zapytasz?
  6. Do you think rock or pop music is better?
  7. I love Ed Sheeran’s music.
  8. We went to a concert last week.
  9. Twoja koleżanka prosi cie o porównanie dwóch dobrych filmów. Co odpowiesz?
  10. I think the nature programme is more interesting than the police drama.
  11. I didn’t really like “Fantastic Beasts”.
  12. “The Maze Runner” is great, but “the Hunger Games” is more exciting.

 


Wtorek, 9.06.2020 lekcja nr 2 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 9.06.2020

Topic: Superlative adjectives – przymiotniki w stopniu najwyższym.

Przymiotniki dzielimy na krótkie i długie.

Stopniowanie przymiotników krótkich:

Przed przymiotnikiem wstawiamy „the” i dodajemy końcówkę  – est, np.  long – the longest.

Jeśli przymiotnik zakończony jest na literę „e” , dodajemy  końcówkę – st, np. nice – the nicest.

W przymiotnikach jednosylabowych zakończonych na spółgłoskę, tą spółgłoskę się podwaja i dodaje końcówkę – est, np. big  - the biggest.

Stopniowanie przymiotników długich:

Przymiotniki długie w stopniu najwyższym nie zmieniają swojej formy. Przed przymiotnikiem wstawia się wyrażenie „the most”, np. difficult – the most difficult.

Zadanie: wpisz stopień najwyższy przymiotników.

Fast - _____________________

Deep - ____________________

Large -____________________

Wide - ____________________

Popular - __________________

Big -______________________

Cold -______________________

Dangerous -_________________

Intelligent -__________________

Slow - ______________________

Small -______________________

Strong- _____________________

Expensive -___________________

 


Wtorek, 23.06.2020 lekcja nr 2 według planu

Zapisz w zeszycie:

e-Lesson 23.06.2020

Topic: In Town – miejsca w mieście.

Otwórz podręcznik na stronie 75. Przyglądnij się obrazkowi miasteczka i słówkom w zadaniu 1. Dopasuj słowa do miejsc na obrazku. Zapisz je poniżej pod odpowiednimi numerami. Obok zapisz też ich polskie tłumaczenie. Możesz skorzystać ze słownika internetowego np. www.diki.pl

  • ____________________- ____________________
  • ____________________ - ____________________
  • hospital -               - ____________________
  • ____________________ - ____________________
  • post office                 - ____________________
  • town hall                   - ____________________
  • ____________________- _____________________
  • bus stop                    - _____________________
  • ____________________- _____________________
  • ____________________-_____________________
  • departament store - ____________________
  • ____________________-_____________________
  • ____________________ - ____________________
  • ____________________ - ____________________
8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.