Powtarzaj i utrwalaj to czego już się uczyliśmy. Ćwicz zdania zapisane w zeszycie.
Podręcznik str 49:
Zad 1 – zapisz w zeszycie wszystkie słowa które są na obrazku oraz w niebieskiej ramce. Przetłumacz je na polski (słowniczek jest z tyłu podręcznika, lub z pomocą słownika internetowego www.diki.pl)
Podręcznik str 50:
Posłuchaj kilkakrotnie z płyty historyjki Agata and friends. Spróbuj przeczytać razem z osobami.
Zapisz w zeszycie wszystkie nowe słowa, których nie znasz i przetłumacz je na polski z pomocą słownika.
Podręcznik str 51:
Zad 2 – ułóż zdania we właściwej kolejności. W razie potrzeby skorzystaj ze słownika.
Zad 3 – Czy te zdania są prawdziwe czy fałszywe? Przy każdym zapisz T lub F.
Zad 4 – Dopasuj zwroty z historyjki do ich polskich tłumaczeń.
Wtorek 30.03.2020, lekcja nr 2 według planu lekcji
Zapisz w zeszycie: e-Lesson 30.03.2020
Topic: Digital world – vocabulary. – Cyfrowy świat. Słownictwo.
Otwórz podręcznik na stronie 49.
Zad 1 – zapisz w zeszycie wszystkie słowa które są na obrazku oraz w niebieskiej ramce. Przetłumacz je na polski (słowniczek jest z tyłu podręcznika, lub z pomocą słownika internetowego www.diki.pl)
Następnie posłuchaj z płyty historyjki Agata and friends z podręcznika ze strony 50 (nagranie nr 2.5).
Spróbuj przeczytać razem z osobami.
Na stronie internetowej są dostępne różne dodatkowe ćwiczenia i gry, utrwalające poznane słownictwo. Możesz wykonywać je w dowolnym czasie i w dowolnej ilości.
Wtorek 7.04.2020 lekcja nr 2 według planu
Zapisz w zeszycie :
e-lesson 7.04.2020
Topic: Czas Present Continuous – pytania i krótkie odpowiedzi.
Otwórz podręcznik na str. 52. W zadaniu 1 w zielonej tabelce jest pokazane tworzenie pytań w czasie Present Continuous.
Zapisz w zeszycie notatkę:
Na pierwszym miejscu w pytaniu stawiamy czasownik „to be” w odpowiedniej formie (czyli będzie to am, are lub is), następnie subject (czyli osoba I, you, he, she, it, we lub they) , na kolejnym miejscu czasownik z końcówką –ing i reszta zdania.
To be + subject + czasownik –ing
Are you going to school?
Na tej stronie http://znamangielski.com/files/present-continuous-zdania-pytajace-1.htm możesz poćwiczyć tworzenie pytań w czasie Present Continuous.
Lekcja indywidualna M. Bujak
Wtorek 28.04.2020 lekcja nr 2 według planu
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 28.04.2020
Topic: Przedimki – a/ an/ the.
Przedimków a/ an/ the używamy przed rzeczownikami.
Przedimki a i an używamy, gdy mówimy o czymś po raz pierwszy. Występują one przed rzeczownikami w liczbie pojedynczej. „A” występuje przed rzeczownikiem rozpoczynającym się na spółgłoskę, np. a bike. „An” występuje przed rzeczownikiem rozpoczynającym się na samogłoskę, np. an apple, lub wtedy, kiedy wymawiając wyraz słyszymy samogłoskę, np. an hour.
Przedimka „the” możemy użyć, gdy mówimy o czymś ponownie i przed rzeczownikami w liczbie mnogiej.
Zadanie 3 str. 54 (podręcznik) Zakreśl poprawny przedimek.
A: I’m having a/ an picnic with my mum. We’re in a /the field.
B: What food have you got in a /the picnic?
A: We’ve got sandwiches, crisps, an/the apple and an/ the orange. Oh , and there are lots of ants here.
B: You hate oranges! That are an/the ants doing?
A: An/ the orange is for my mum. A /the crisps are for me. The ants are eating a/ the picnic!
Zad. 4 str. 24 (ćwiczenia) Dopisz a lub an.
- ….. apple
- …. pear
- …. pencil
- …. orange juice
- …. MP3 player
- …. egg sandwich
- … ham sandwich
- …. hour
- …. Hamburger
- … English book
- … book
- … ice cream
- … button
- … Elephant
wtorek 5.05.2020
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 5.05.2020
Topic: Reading skills – odbiór tekstu czytanego.
Otwórz podręcznik na str. 56 i przeczytaj tekst z zadania 1 – „The school of the future?” . W ramce obok tekstu są przetłumaczone nowe wyrażenia, wpisz je do zeszytu. Zapisz w zeszycie wszystkie słówka z tekstu, które są dla ciebie nowe i nieznane, a następnie je przetłumacz na j. polski. Możesz wykorzystać do tego słownik internetowy, np. www.diki.pl
Wykonaj zadanie 3, str. 59
Przeczytaj tekst jeszcze raz, jeśli potrzebujesz ,a następnie zdecyduj czy podane poniżej zdania są prawdziwe- True , czy fałszywe – False. Odpowiedzi zapisz obok zdań.
- Broadclyst Primary School is in the UK. …
- The school looks very modern from the outside. …
- The students are actors in a film. …
- Each student has got a computer and a webcam on his or her desk. …
- Students can listen to the lessons again at home. …
- Jacob says the work is usually very difficult for him. …
Otwórz ćwiczenia na stronie 26 i przeczytaj tekst (e-mail) w zadaniu 1. Następnie przeczytaj podane poniżej pytania i wybierz jedną poprawną odpowiedź: a, b lub c.
- How many exams has Marcus got?
- a) 5
- b) 3
- c) 8
- Which present would Marcus like?
- a) a computer
- b) a tablet
- c) a TV
- What can’t Marcus do on his computer?
- a) send e-mails
- b) surf the Internet
- c) watch TV
- What photo does Marcus send?
- a) his dog
- b) his cat and his dog
- c) his dog sleeping
Lekcja indywidualna Michał Bujak
Wtorek 12.05.2020 lekcja nr 2 według planu
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 12.05.2020
Topic: Nature – vocabulary work. Przyroda – słownictwo.
Otwórz podręcznik na stronie 63. Wykonaj zadanie 1 – uzupełnij słowa 1-12 i zapisz ich polskie tłumaczenie. Możesz do tego wykorzystać słowniczek, który jest w podręczniku na stronach 126-127.
- cliffs - ______________
- w _ _ ds - ___________
- i _ _ a _ _ - __________
- field - ______________
- _ _ a - ______________
- b _ _ _ _ - ___________
- mo _ nt _ _ _ - _______
- valley - _____________
- h _ _ _ - ____________
- waterfall - ___________
- l _ _ e - _____________
- r _ v _ _ - ___________
Wykonaj zadanie 4. Zakreśl właściwą odpowiedź.
- Wisła is a river/ a lake.
- Bałtyk is a beach / a sea.
- Śniardwy is a waterfall / a lake.
- Wolin is an island / a river.
- Rysy is a mountain / a hill.
Otwórz ćwiczenia na stronie 27. Wykonaj zadanie 1 – rozszyfruj wyrazy i dopasuj je do obrazków, wpisz literę z obrazka obok wyrazu. Wzoruj się na przykładzie.
- andsil – island - C
- aintounm - _______________ - ____
- llvaye - __________________ - ____
- eldfi - ___________________ - _____
- terwaallf - ________________ - _____
- iffslc -____________________-_____
Zadanie 2 – podpisz oznaczone na obrazku elementy krajobrazu.
- ________________
- ________________
- ________________
- ________________
- ________________
19.05.2020 lekcja nr 2 według planu
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 19.05.2020
Topic: Agata and friends – czytanie historyjki.
Otwórz podręcznik na stronie 64-65. Przeczytaj historyjkę Agata and friends. Jeśli są w niej słówka, których nie znasz, zapisz je w zeszycie i przetłumacz na j. polski. Możesz do tego użyc słownika internetowego, np. www.diki.pl
Następnie wykonaj zadanie 4 – połącz wyrażenia z ich polskimi odpowiednikami.
- I’m borrowing it. - _________________________
- Can you fix it? - ___________________________
- Show-off! - _______________________________
- Twenty kilometres is a long way!- _____________
_________________________________________
- I don’t think so - ___________________________
, wtorek 26.05.2020
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 26.05.2020
Topic: Comparative adjectives – stopień wyższy przymiotnika.
Przymiotników w stopniu wyższym używamy, gdy coś lub kogoś porównujemy.
Przymiotniki możemy podzielić na krótkie (np. big) i długie (np. beautiful).
Przymiotniki krótkie:
Zwykle do formy podstawowej przymiotnika dodaje się końcówkę „er”, aby utworzyć stopień wyższy, np. small (mały) – smaller (mniejszy)
Do czasowników zakończonych na „e” dodaje się tylko końcówkę „r”, np. nice (miły)– nicer (milszy).
W przypadku przymiotników zakończonych na literę „y” , stopniując zamieniamy „y” na „i” , a następnie dodajemy końcówkę „er”, np. dry(suchy) – drier (suchszy).
Zad. 2 str. 66- napisz stopień wyższy przymiotników:
Tall - _________________
Deep - ________________
Wide - ________________
Large - ________________
Easy - _________________
Happy - _______________
Przymiotniki długie:
Przymiotniki długie w stopniu wyższym nie zmieniają swojej formy, przed przymiotnikiem dodajemy słowo „more”, np. interesting (interesujący) – more interesting (bardziej interesujący).
Napisz stopień wyższy przymiotników długich:
Expensive - _________________________
Beautiful - __________________________
Important - __________________________
Inteligent - __________________________
Difficult - ___________________________
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 2.06.2020
Topic: Giving opinions – wyrażanie opinii.
Otwórz podręcznik na stronie 67. Przeczytaj krótki dialog w zadaniu 1 i odpowiedz na pytania:
- Who is Hattie’s favourite pop star?(Kto jest ulubioną gwiazdą popu Hattie?)____________
- Does Clare like Ed Sheeran?(Czy Clare lubi Eda Sheerana?)___
- Who likes Ariana Grande – Clare or Hattie? (Kto lubi Ariane Grande- Clare czy Hattie?)_____________
Wykonaj zadanie 3 – uzupełnij dialogi wykorzystując słowa podane w ramce. Wzoruj się na dialogu z zadania 1.
agree agree favourite opinion really What |
- Will: Do you like music Sophie?
Sophie: Yes, I do.
Will: What’s your ___________ pop group?
Sophie: One Direction. I think they’re __________ good.
Will: I agree. But in my ___________ Maroon 5 are better.
Sophie: What do you think of 5 Seconds of Summer?
Will: They’re terrible.
Sophie: I don’t agree. I think they’re great.
- Kevin: What’s your favourite TV programme, Charlotte?
Charlotte: “The Big Bang Theory”. I think it’s really funny.
Kevin: I _____________ . But I think “the Simpsons” is funnier than “the Big Bang Theory”.
Charlotte: Really? I don’t ___________ . I don’t like cartoons.
Kevin: _____________ do you think of “Phineas and Ferb”?
Charlotte: It’s OK.
Wykonaj zadanie 4 – wybierz odpowiednią reakcję do opisanej sytuacji.
- Twoja koleżanka pyta Cię, która aktorkę najbardziej lubisz. Co odpowiesz?
- Who’s your favourite actor?
- Jennifer Lawrence. I think she’s really good.
- I saw a Johnny Depp film yesterday.
- Chcesz sie dowiedzieć od kolegi, jaki rodzaj muzyki lubi. Jak o to zapytasz?
- Do you think rock or pop music is better?
- I love Ed Sheeran’s music.
- We went to a concert last week.
- Twoja koleżanka prosi cie o porównanie dwóch dobrych filmów. Co odpowiesz?
- I think the nature programme is more interesting than the police drama.
- I didn’t really like “Fantastic Beasts”.
- “The Maze Runner” is great, but “the Hunger Games” is more exciting.
Wtorek, 9.06.2020 lekcja nr 2 według planu
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 9.06.2020
Topic: Superlative adjectives – przymiotniki w stopniu najwyższym.
Przymiotniki dzielimy na krótkie i długie.
Stopniowanie przymiotników krótkich:
Przed przymiotnikiem wstawiamy „the” i dodajemy końcówkę – est, np. long – the longest.
Jeśli przymiotnik zakończony jest na literę „e” , dodajemy końcówkę – st, np. nice – the nicest.
W przymiotnikach jednosylabowych zakończonych na spółgłoskę, tą spółgłoskę się podwaja i dodaje końcówkę – est, np. big - the biggest.
Stopniowanie przymiotników długich:
Przymiotniki długie w stopniu najwyższym nie zmieniają swojej formy. Przed przymiotnikiem wstawia się wyrażenie „the most”, np. difficult – the most difficult.
Zadanie: wpisz stopień najwyższy przymiotników.
Fast - _____________________
Deep - ____________________
Large -____________________
Wide - ____________________
Popular - __________________
Big -______________________
Cold -______________________
Dangerous -_________________
Intelligent -__________________
Slow - ______________________
Small -______________________
Strong- _____________________
Expensive -___________________
Wtorek, 23.06.2020 lekcja nr 2 według planu
Zapisz w zeszycie:
e-Lesson 23.06.2020
Topic: In Town – miejsca w mieście.
Otwórz podręcznik na stronie 75. Przyglądnij się obrazkowi miasteczka i słówkom w zadaniu 1. Dopasuj słowa do miejsc na obrazku. Zapisz je poniżej pod odpowiednimi numerami. Obok zapisz też ich polskie tłumaczenie. Możesz skorzystać ze słownika internetowego np. www.diki.pl
- ____________________- ____________________
- ____________________ - ____________________
- hospital - - ____________________
- ____________________ - ____________________
- post office - ____________________
- town hall - ____________________
- ____________________- _____________________
- bus stop - _____________________
- ____________________- _____________________
- ____________________-_____________________
- departament store - ____________________
- ____________________-_____________________
- ____________________ - ____________________
- ____________________ - ____________________