- Zapisz temat w zeszycie do plastyki.
T: Sztuka renesansu-architektura, rzeźba, malarstwo.
- Przeczytaj ze zrozumieniem tekst z podręcznika str.42,43.
- Naszkicuj ołówkiem na kartce formatu A4 najprostszą budowlę okresu renesansu. Wpisz w wyszukiwarkę budowla renesansu-rysunek, wybierz z grafiki najprostszą bryłę budowli i przerysuj ją. Praca podlega ocenie. Pamiętaj o estetyce wykonania!
- Zapisz temat w zeszycie do plastyki.
T: Kompozycja symetryczna i asymetryczna-zwierzęta w ruchu.
- Zapoznaj się z definicją kompozycji str.44 podręcznik.
- Przeczytaj powoli i ze zrozumieniem tekst o kompozycji symetrycznej i asymetrycznej ze str. 47,48. Przeanalizuj reprodukcje.
- Wykonaj prace plastyczną według polecenia ze str.49 pt.: Zwierzęta w ruchu. Pracę wykonaj w technice mieszanej, łącząc rysowanie kredkami, malowanie farbą, naklejając różne materiały. Format A4. Pracę zachowaj do oceny. Pamiętaj o estetyce wykonania. Pracując pamiętaj o ładzie i porządku na stanowisku pracy. Niech Twoja praca będzie oryginalna i pomysłowa. Życzę miłej pracy!
08.05.2020r.
- Zapisz w zeszycie:
T: Kompozycja rytmiczna i równoważna – warzywa na stole.
- Przeczytaj z podręcznika str. 60. o kompozycji rytmicznej.
- 3. W podręczniku na 69 – Słowniczek plastyczny znajdziesz definicję kompozycji rytmicznej. Przepisz ją do zeszytu.
- Dzisiaj dla odmiany pracujemy z epodręcznikiem.Kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/warzywa-na-stole-i-w-garnku---rownowaga-kompozycyjna/DdHweGyAQ
- Przeczytaj tekst: Rodzaje równowagi. Zapamiętaj czym jest równowaga w kompozycji?
Zapisz w zeszycie:
Równowagę w kompozycji uzyskujemy w wyniku zastosowania właściwości takich elementów, jak :
- kształt
- wielkość
- położenie
- kolor
- faktura
- Klikając w punkty interaktywne wykonaj ćwiczenia, które Cię zainteresują.
eLekcja 22.05.2020r.
- Zapisz temat w zeszycie:
T: Sztuka baroku w architekturze, rzeźbie i malarstwie.
- Przeczytaj tekst z podręcznika na 56,57.
- Zapisz: Sztuka baroku trwała od II poł. XVI do I poł. XVIII wieku. Nazwa barok pochodzi prawdopodobnie z języka portugalskiego. Barroco – „perła o nieregularnym kształcie”, z wł. – dziwność, nietypowość). Reprezentacyjne budowle baroku otaczały piękne zaplanowane ogrody. W Polsce jednym z przykładów takich rezydencji jest pałac w Wilanowie.
- Otwórz stronę: https://epodreczniki.pl/a/wirtualna-wizyta-w-muzeum-sztuki/D19EeNxL2
- Przeczytaj tekst ze zrozumieniem: Skąd się wzięło muzeum? Zwróć uwagę na znaczenie tego słowa, jaką funkcję pełni muzeum, znane polskie muzea? W ćw. 7 klikając w punkty interaktywne na mapie Polski dowiesz się jakie muzea znajdują się w poszczególnych miastach.
- Utrwalając wiadomości o architekturze baroku kliknij w link, odbędziesz spacer wirtualny po barokowym muzeum w Wilanowie. https://www.youtube.com/watch?v=9BkEZ5bEj9c
e-Lekcja 05.06.2020r
- Zapisz temat:
T: Poznaję i zwiedzam-kompozycja statyczna w sztuce klasycyzmu.
- Przeczytaj tekst z podręcznika 58,59. Zwróć uwagę na cechy sztuki klasycyzmu w malarstwie, rzeźbie, architekturze i sztukach użytkowych.
- Nazwa"klasycyzm" pochodzi od łacińskiego "classicus" - pierwszej klasy, wzorowy, doskonały. Została ona przyjęta z historii literatury i sztuki i oznacza nawiązanie do kultury antycznej i jej estetycznych ideałów (symetria, doskonałość proporcji itp.)
- Obejrzyj prezentacje o sztuce klasycyzmu: https://www.youtube.com/watch?v=OivypQxKZDE
- Wybierz się na wirtualną wycieczkę do Luwru - jednego z najpopularniejszych muzeów na świecie: https://www.youtube.com/watch?v=CQzNkgv3eUk obejrzyj 1 część.
- Odwiedź również Łazienki Królewskie w Warszawie https://www.youtube.com/watch?v=g3ItTGYiAOI
https://www.youtube.com/watch?v=aNZ7p-CY30c
https://www.youtube.com/watch?v=_Dzlco6CX9Q