WDŻ klasa 6c
29.04.20r. (środa)
Lekcja 1
Temat: W kręgu koleżanek i kolegów.
Przeczytaj tekst i zastanów się, jak powinien postąpić Michał.
Kogo i dlaczego powinien zaprosić na swoje urodziny?
Mam wielu znajomych ze szkoły, przedszkola z placu zabaw. No i jeszcze z zajęć dodatkowych z Domu Kultury. Mam znajomych i mam problem. Bo kiedy mama zobaczyła listę gości, których chcę zaprosić na urodziny powiedziała:
– Obawiam się Michał, że musimy zmniejszyć liczbę zaproszonych o połowę.
Jak to zrobić, przecież nie przetnę listy na pół, albo nie zaproszę co drugiej osoby. Przecież to byłoby bez sensu.
– W takim razie obok każdej osoby napisz dlaczego chcesz ją zaprosić. Może to Ci pomoże. Powody mogą być bardziej lub mniej ważne – poradziła mama.
Znajomi, których chciałem zaprosić:
1. Adam – mieszka naprzeciwko
Julka – siostra Adama
Kacper – niedawno się wprowadził, myślę, że może być miły
Mateusz – oglądamy ten sam serial
Kuba – wszyscy myślą, że jest fajny
Kamil – byłem u niego z rodzicami
Ola – pomaga mi w matematyce
Jurek – byliśmy razem na obozie
Andrzej – świetnie gra w kosza
Grzesiek – byłem u niego na urodzinach
Ania – siedzę z nią w jednej ławce
Iwona – chcę, żeby zaprosiła mnie na urodziny
Staszek – najlepszy zawodnik w drużynie
Jacek – mój przyjaciel
Nowa lista:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7
WDŻ klasa 6c
13.05.20r.05.20r. (środa)
Lekcja 1
Temat: Rozwiązywanie konfliktów.
Konflikt jest zjawiskiem, które często pojawia się między ludźmi. Przyczyny konfliktów to sprzeczne cele i interesy.
Konflikt to zjawisko, naturalne i niemożliwe do uniknięcia, ponieważ jest konsekwencją odmienności potrzeb i poglądów wśród ludzi.
Konflikt zazwyczaj kojarzy się z negatywnymi uczuciami, które towarzyszą konfliktom.
Ponieważ konflikty pojawiają się nieuchronnie ważne jest aby potraktować je jako element, który wniesie korzyści między osobami konfliktu.
Pozytywne aspekty konfliktu:
- poznanie stanowisk uczestników konfliktu
- możliwość zastosowania metod asertywnych, które powodują wzrost samooceny
- umiejętność negocjacji pozwala na znalezienie rozwiązania satysfakcjonujące wszystkie strony konfliktu
Negocjacje - ustępstwa - znalezienie rozwiązania w konfliktowej sytuacji.
Opowiadanie
W niedzielę jedna z krewnych złożyła wizytę rodzinie Nowaków składającej się z dwójki dzieci Zosi 10 lat i Wojtka- 9lat, pani Nowakowej oraz jej męża. W prezencie przyniosła rodzeństwu piłkę. Ponieważ nie powiedziała, dla kogo jest ta piłka, po jej wyjściu rozpętała się straszna awantura. Każde z dzieci uważało, że to ono dostało piłkę w prezencie.
Zosia domagała się przyznania jej racji, ponieważ w trakcie ostatniej wizyty krewnej nie otrzymała żadnego prezentu. Wojtek upierał się przy swoim, ponieważ krewna była jego matką chrzestną. W czasie kłótni Zosia szarpała brata i podarła mu koszulę.
Pani Nowakowa przeprowadziła krótki proces. Zosia została ukarana aresztem domowym na jedno popołudnie, a piłka zamknięta w szafie na klucz ze słowami: najwyraźniej wcale nie chcecie się nią bawić.
Zosia była wściekłą na Wojtka ponieważ musiała siedzieć całe popołudnie w domu. Wojtek był zły na Zosię ponieważ nie mógł się bawić piłką.
Po przeczytaniu opowiadania razem z uczniami podsumuj opowiadanie:
- nierozwiązany konflikt(piłka schowana w szafie i wciąż nieustalone reguły zabawy)
- pani Nowakowa w złym humorze
- konflikt między rodzeństwem
Wyliczy argumenty dlaczego piłkę powinna dostać
- Zosia - Wojtek
Kolejny krok to opracowanie reguł korzystania z piłki.
Podsumowanie
Aby rozwiązać konflikt należy wynegocjować wspólne stanowisko(ustępstwa każdej ze stron)oraz używać racjonalnych argumentów w sporze.
Kolejnym krokiem, który pomoże w przyszłości to przestrzeganie umowy, która została wynegocjowana.
WDŻ klasa 6c
27.05.20r.(środa)
Lekcja 1
Temat: Jak radzić sobie ze złymi emocjami?
- Narysuj duży” balon złości”.
- Zapisz w nim nazwy uczuć, emocji, sytuacji, które powodują wybuch konfliktów (wybuch balonu).
- Dokończ zdania, które towarzyszą nam w złości:
Nie znoszę robić……..
Irytuje mnie…….
Złości mnie…….
Denerwuje mnie……
4.Pomyśl,jak można uspokoić i wyciszyć złe emocje u siebie i u innych?
10.06.20r.(środa)
Lekcja 1
Temat: Kiedyś, teraz, wkrótce.
Uzupełnij tabelkę, dzięki której zaobserwujesz u siebie zmiany w trakcie dzieciństwa, okresu dojrzewania i u progu dorosłości.
|
Teraz w wieku 12 lat |
Kiedy będę miał 18 lat |
|
Moje ulubione ubrania? |
|||
Mój najlepszy przyjaciel? |
|||
Mój największy skarb? |
|||
Mój stosunek do szkoły? |
|||
Czego najbardziej się bałam/em? |
|||
Kto codziennie mnie wspierał? |
|||
Moje największe marzenie? |
|||
Mój lubiony program w telewizji? |
|||
Moja ulubiona potrawa? |
|||
Moje hobby? |
|||
Mój ulubiony film? |