WDŻ klasa 6c

29.04.20r. (środa)

Lekcja 1

Temat: W kręgu koleżanek i kolegów.

Przeczytaj tekst i zastanów się, jak powinien postąpić Michał.
Kogo i dlaczego powinien zaprosić na swoje urodziny?

Mam wielu znajomych ze szkoły, przedszkola z placu zabaw. No i jeszcze z zajęć dodatkowych z Domu Kultury. Mam znajomych i mam problem. Bo kiedy mama zobaczyła listę gości, których chcę zaprosić na urodziny powiedziała:
– Obawiam się Michał, że musimy zmniejszyć liczbę zaproszonych o połowę.

Jak to zrobić, przecież nie przetnę listy na pół, albo nie zaproszę co drugiej osoby. Przecież to byłoby bez sensu.
– W takim razie obok każdej osoby napisz dlaczego chcesz ją zaprosić. Może to Ci pomoże. Powody mogą być bardziej lub mniej ważne – poradziła mama.

Znajomi, których chciałem zaprosić:
1. Adam – mieszka naprzeciwko
Julka – siostra Adama
Kacper – niedawno się wprowadził, myślę, że może być miły
Mateusz – oglądamy ten sam serial
Kuba – wszyscy myślą, że jest fajny
Kamil – byłem u niego z rodzicami
Ola – pomaga mi w matematyce
Jurek – byliśmy razem na obozie
Andrzej – świetnie gra w kosza
Grzesiek – byłem u niego na urodzinach
Ania – siedzę z nią w jednej ławce
Iwona – chcę, żeby zaprosiła mnie na urodziny
Staszek – najlepszy zawodnik w drużynie
Jacek – mój przyjaciel

Nowa lista:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7


WDŻ klasa 6c

13.05.20r.05.20r. (środa)

Lekcja 1

Temat: Rozwiązywanie konfliktów.

Konflikt jest zjawiskiem, które często pojawia się między ludźmi. Przyczyny konfliktów to sprzeczne cele i interesy.
Konflikt to zjawisko, naturalne i niemożliwe do uniknięcia, ponieważ jest konsekwencją odmienności potrzeb i poglądów wśród ludzi.

Konflikt zazwyczaj kojarzy się z negatywnymi uczuciami, które towarzyszą konfliktom.
Ponieważ konflikty pojawiają się nieuchronnie ważne jest aby potraktować je jako element, który wniesie korzyści między osobami konfliktu.

Pozytywne aspekty konfliktu:
- poznanie stanowisk uczestników konfliktu
- możliwość zastosowania metod asertywnych, które powodują wzrost samooceny
- umiejętność negocjacji pozwala na znalezienie rozwiązania satysfakcjonujące wszystkie strony konfliktu

Negocjacje - ustępstwa - znalezienie rozwiązania w konfliktowej sytuacji.

Opowiadanie

W niedzielę jedna z krewnych złożyła wizytę rodzinie Nowaków składającej się z dwójki dzieci Zosi 10 lat i Wojtka- 9lat, pani Nowakowej oraz jej męża. W prezencie przyniosła rodzeństwu piłkę. Ponieważ nie powiedziała, dla kogo jest ta piłka, po jej wyjściu rozpętała się straszna awantura. Każde z dzieci uważało, że to ono dostało piłkę w prezencie.
Zosia domagała się przyznania jej racji, ponieważ w trakcie ostatniej wizyty krewnej nie otrzymała żadnego prezentu. Wojtek upierał się przy swoim, ponieważ krewna była jego matką chrzestną. W czasie kłótni Zosia szarpała brata i podarła mu koszulę.
Pani Nowakowa przeprowadziła krótki proces. Zosia została ukarana aresztem domowym na jedno popołudnie, a piłka zamknięta w szafie na klucz ze słowami: najwyraźniej wcale nie chcecie się nią bawić.
Zosia była wściekłą na Wojtka ponieważ musiała siedzieć całe popołudnie w domu. Wojtek był zły na Zosię ponieważ nie mógł się bawić piłką.

Po przeczytaniu opowiadania razem z uczniami podsumuj opowiadanie:
- nierozwiązany konflikt(piłka schowana w szafie i wciąż nieustalone reguły zabawy)
- pani Nowakowa w złym humorze
- konflikt między rodzeństwem

 Wyliczy argumenty dlaczego piłkę powinna dostać
- Zosia - Wojtek

Kolejny krok to opracowanie reguł korzystania z piłki.

Podsumowanie
Aby rozwiązać konflikt należy wynegocjować wspólne stanowisko(ustępstwa każdej ze stron)oraz używać racjonalnych argumentów w sporze.
Kolejnym krokiem, który pomoże w przyszłości to przestrzeganie umowy, która została wynegocjowana.

 


 WDŻ klasa 6c

27.05.20r.(środa)

Lekcja 1

Temat: Jak radzić sobie ze złymi emocjami?

  1. Narysuj duży” balon złości”.
  2. Zapisz w nim nazwy uczuć, emocji, sytuacji, które powodują wybuch konfliktów (wybuch balonu).
  3. Dokończ zdania, które towarzyszą nam w złości:

Nie znoszę robić……..

Irytuje mnie…….

Złości mnie…….

Denerwuje mnie……

4.Pomyśl,jak można uspokoić i wyciszyć złe emocje u siebie i u innych?

 


10.06.20r.(środa)

Lekcja 1

 Temat: Kiedyś, teraz, wkrótce.

 

Uzupełnij tabelkę, dzięki której zaobserwujesz u siebie zmiany w trakcie dzieciństwa, okresu dojrzewania i u progu dorosłości.

 

 


Kiedy miałem 8 lat

Teraz w wieku 12 lat

Kiedy będę miał 18 lat

Moje ulubione ubrania?

     

Mój najlepszy przyjaciel?

     

Mój największy skarb?

     

Mój stosunek do szkoły?

     

Czego najbardziej się bałam/em?

     

Kto codziennie mnie wspierał?

     

Moje największe marzenie?

     

Mój lubiony program w telewizji?

     

Moja ulubiona potrawa?

     

Moje hobby?

     

Mój ulubiony film?

     

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.