W związku z zaistniałą sytuacją musimy pracować w ten sposób. Przypominam, że Masz przeczytać teksty: „Tam, gdzie mieszka muzyka” (str. 193-196), ”Atramentowe serce” (str.222-224). Spróbuj również znaleźć film o tytule: „Atramentowe serce”, obejrzyj go, napisz krótką recenzję i prześlij ją do mnie przez e-dziennik. Termin do końca tego tygodnia (21.03.2020r.)

Po przeczytaniu tekstu „Tam gdzie mieszka muzyka”, proszę wyjaśnić i zapisać w zeszycie znaczenie słowa „maestro”. Wyszukać w internecie i wysłuchać utwór instrumentalny „Wiosna” lub „Lato” Antonia Vivaldiego. Następnie w zeszycie narysować ilustrację oddającą charakter słuchanej muzyki, zatytułować ją i uzasadnić, dlaczego w taki właśnie sposób utwór został zobrazowany.

Powodzenia w pracy. Dużo zdrówka!!!


Język polski (od 23.03 do 27.03.2020r.)

Tematy lekcji zapisuj w zeszycie! Numery lekcji wynikają z twojego rozkładu lekcji.

Poniedziałek Lekcja 1

Temat: Na scenie podmiot i orzeczenie – części zdania, powtórzenie i utrwalenie.                    
Polecenie: Wejdź na epodręczniki.pl/a/na-scenie-podmiot-i-orzeczenie/DCAHA4C5c.Wykonaj ćwiczenia od 1 do10. Zapamiętaj , że podmiot i orzeczenie to główne części zdania. Podmiot nazywa wykonawcę czynności, orzeczenie co wykonawca czynności robi lub w jakim stanie się znajduje.  (podr.str 161 )

Lekcja 2
Temat: Ludzie muzyki.

Polecenie: Przeczytaj podr. str. 198. Postaraj się zapamiętać nazwy ludzi muzyki. Uzupełnij kartę pracy pt. „Ludzie muzyki”, którą przesyłam Ci na e-maila. Wydrukuj ją i wklej do zeszytu lub przepisz. Korzystaj z podręcznika oraz ze słownika języka polskiego.

Wtorek Lekcja 4

Temat: Czy łatwo wzbudzić w ludziach zachwyt? „Gra Wojskiego na rogu” - fragmenty  księgi IV „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza.

 Polecenie: Zajrzyj do Encyklopedii i sporządź krótką notatkę o Adamie Mickiewiczu. Odszukaj w Internecie jak wygląda róg myśliwski. Następnie ze zrozumieniem przeczytaj tekst z odnośnikami, podr. str. 201-202 Do zeszytu przepisz to co napisałam niżej.

W życiu Polaków zawsze bardzo ważne było kultywowanie zwyczajów. Polskie tradycje pięknie opisał Adam Mickiewicz w „Panu Tadeuszu” Należały do nich między innymi:

- zachowanie się przy stole podczas uczty,
- grzybobranie,
- polowanie,
- zaślubiny,
- gościnność gospodarzy,
- pojedynkowanie się,
- wyrażanie szacunku wobec starszych, rodziców i kobiet,
- śpiewanie pieśni patriotycznych, tańczenie polskich tańców,
- zwoływanie sejmików szlacheckich.

Uzupełnij kartę pracy „Koncert Wojskiego”(znajdziesz ją w e-mailu). Zrób jej scan lub zdjęcie i odeślij na mój adres we wtorek( 24.03).

Środa Lekcja 5

 Temat: Analiza środków poetyckich we fragmencie ks. IV  „Gra Wojskiego na rogu”.

Polecenie: Przypomnij sobie co to jest: epitet, porównanie, metafora i wyraz dźwiękonaśladowczy (podr. Twój niezbędnik), następnie wykonaj ćwiczenie w zeszycie.

Wyszukaj w tekście str.201-202 epitety, porównania i wyrazy dźwiękonaśladowcze, delikatnie je podkreśl. Następnie dopisz po jednym epitecie, porównaniu, metaforze i wyrazie dźwiękonaśladowczym do podanych wyrazów:

Chmura –
Drzewo –
Muzyka –
Sad-

W zeszycie opisz używając środków poetyckich „Wschód słońca” lub „Wiatr”

Czwartek lekcja 4

Temat: Jak mówimy, jak piszemy? Trudne głoski nosowe.

Przeczytaj przypomnienie (podr. str.204), następnie nowe wiadomości ze str.205 i 206 przepisz je do zeszytu. Poćwicz wykonując polecenia (zeszyt ćwiczeń str. 89-90, ćwicz. 1,2,3,4,5) Zrób scan lub zdjęcie ćwiczenia nr 5 i prześlij na mojego e-maila do oceny.


 (od 30.03 do 03.04.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek:lekcja1

Temat: Ćwiczenia ortograficzne w pisowni głosek nosowych: ą, ę, on, om, en, em.

  1. Wykonaj test ortograficzny, który znajdziesz na test wiedzy.pl/game17300.html – pisownia ą i ę.
  2. Uzupełnij kartę pracy pt „Rymowana ortografia”, znajdziesz ją w swojej poczcie, zrób zdjęcie i prześlij ją do mnie. Jeśli możesz wydrukuj i wklej do zeszytu.

Poniedziałek:lekcja2

Temat: Dalej ćwiczę ortografię – przypominam sobie inne zasady ortograficzne.

  1. Otwórz stronę online/app klasy 4-6. Wybierz sobie dwa dyktanda z mieszaną regułą, sprawdź swoje umiejętności.
  2. W zeszycie zapisz tytuły dyktanda oraz nazwy przynajmniej dwóch zasad ortograficznych, które wykorzystałeś.

Wtorek:lekcja4

Temat: Jak napisać opowiadanie twórcze?

Przypomnij sobie jak tworzy się taką wypowiedź? (podr. str. 171, 216, 217)

  • Zabawa na rozgrzewkę (ćwiczenie wyobraźni) Możesz bawić się z Michałem. Dopowiedz w myślach lub na głos. Co by było, gdyby…

Ludzie chodzili po suficie…

Motyle byłyby wielkości krowy…

Istniał Park Jurajski…

Dzieci rządziłyby dorosłymi…

Na świecie nie rosłyby rośliny…

  • Co robi? Chmura, kartka papieru, kabel, serce, podłoga, wrzątek, ciało, igła, koszyk, doniczka, podeszwa, ziewnięcie, sowa mgła, nos, czekolada, komputer, huragan.
  • Rozwiń skróty: COLA, BUT, OKO, LUZ, ERA, MOP, NOS, i inne, które wymyślisz.

Są to tak zwane „twórcze transformacje”.

Środa:lekcja5

Temat: Tworzę opowiadanie „Idzie mrówka przez dżunglę…”

  1. Wejdź na pl/a/idzie-mrówka-przez-dżungle-czyli- jak- napisac-opowiadanieDfb8Nc1Gy.
  2. Wykonaj ćwiczenia: 1, 2, 3, 4, 5. Ćwiczenie 4 zapisz i prześlij na mojego e-maila.

Czwartek:lekcja4

Temat: Z jakich części składa się opowiadanie twórcze? – Przypomnienie i utrwalenie.

  1. Wejdź na pl /idzie-mrówka-przez-dżungle-czyli- jak- napisac-opowiadanieDfb8Nc1Gy, wykonaj ćwiczenie 7, pomocny będzie Twój podręcznik str.216.
  2. Ponieważ wiem, że masz wspaniałą wyobraźnię, więc napisz opowiadanie na jeden z wybranych tematów:

„Kopciuszek otrzymał od wróżki komputer”

„Mój brat znalazł na strychu latający dywan”

„Bazyliszek zamieszkał w dziupli starego drzewa w moim ogrodzie.”

Zapisz na komputerze i wyślij jako załącznik na moją pocztę. Masz czas do 10.04 2020r.


 (od 06.04 do 08.04 2020)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek:lekcja1

Temat: Laureat Literackiej Nagrody Nobla – Henryk Sienkiewicz

  1. Obejrzyj na youtube.com/watch?v=WT00IHhO04 Henryk Sienkiewicz „Życie i twórczość”.
  2. Wpisz do zeszytu tytuły utworów, napisanych przez H.Sienkiewicza, które pojawiły się na filmie.

Poniedziałek:lekcja2

Temat: Świat przedstawiony w noweli Henryka Sienkiewicza „Janko Muzykant”

  1. Obejrzyj film youtube.com/watch?v=8Sg7BzjIDnA pt. „Janko Muzykant”.
  2. Przepisz do zeszytu notatkę:
  3. Czas akcji – XIX wiek, miejsce akcji – mała wieś, bohaterowie: główny – Janko, pozostali: matka, Stach, państwo z dworu, osoby ze wsi.
  4. Na podstawie obejrzanego filmu i przeczytanej książki uzupełnij w zeszycie przebieg wydarzeń:
  5. Zachwyt chłopca światem dźwięków.
  6. ……………………………………………………………………………………………
  7. Pragnienie dotknięcia skrzypiec lokaja.
  8. ……………………………………………………………………………………………
  9. Uznanie Janka za złodzieja.
  10. ……………………………………………………………………………………………
  11. …………………………………………………………………………………………..
  12. Powrót mieszkańców dworu z zagranicy.

Wtorek: lekcja 4

Temat: Dokładniej poznaję głównego bohatera – Janka Muzykanta

W poczcie znajdziesz kartę pracy pt. „Janko Muzykant”, wydrukuj ją i wklej do zeszytu. Uzupełnij ją według moich wskazówek (na karcie są podpowiedzi):

  • O bohaterze
  • Wygląd
  • Czym się zajmował?
  • Zainteresowania, marzenia chłopca
  • Charakter i usposobienie
  • Los bohatera.

Środa:lekcja5

Temat: Narrator, gatunek i problematyka utworu.

Przeczytaj, zapisz i utrwal sobie!

Narrator wypowiada się w 3 os. l. poj.  Wie wszystko o czasie i miejscu akcji, bohaterach
 i wydarzeniach. Utwór „Janko Muzykant” to nowela. Cechy noweli: utwór pisany prozą, brak bohaterów drugoplanowych, krótka fabuła (wszystkie wydarzenia), często ma jeden wątek. W lekturze spotykamy się z  problemami:

- bieda, zacofanie wsi polskiej w XIX wieku,

- tragiczny los dzieci, szczególnie tych utalentowanych,

- niezrozumienie osób odmiennych.

Wreszcie koniec  lekcji. Korzystaj z ferii wiosennych. Spotykamy się wirtualnie w środę 15  kwietnia.


Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Środa:lekcja5

Temat: Gdzie mieści się wyobraźnia?

  1. Obejrzyj interpretację wiersza Zbigniewa Herberta pt. „Pudełko zwane wyobraźnią” youtube.com/watch?v=fYZPm8r_rTE
  2. Wejdź na Encyklopedia PWN, hasło Zbigniew Herbert, przeczytaj dokładnie biografię poety i uzupełnij notatkę. Wpisz ją do zeszytu.

Zbigniew Herbert żył w latach………………… Po II wojnie światowej zamieszkał w ………… . Wiele podróżował i odwiedzał różne miejsca………………………….......................................................................................... .
Po powrocie do Polski związany z ruchem………………………………………… . Był poetą, który na własnej skórze doświadczył wiele okrucieństw………………….. .Znalazło to odbicie w jego twórczości. Pośmiertnie (w dniu pogrzebu) odznaczony…………………………………………….. . Spoczywa w…………………… .

  1. Przeczytaj wiersz (podr. str.219) Zamknij oczy. Jakie obrazy zobaczyłeś/łaś? Wykonaj ćwicz. 3 str.220 podr.(do zeszytu)

Czwartek: lekcja 4

Temat: Środki poetyckie w wierszu Zbigniewa Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią”.

Lekcja przeprowadzona w  programie  pracy zdalnej Micresoft Teams.

  1. Odczytaj ćwicz.3 ze str.220 polecone do samodzielnego wykonania w domu. Ocena pracy.
  1. Przeczytaj z podręcznika str.220” nową wiadomość” (to już znasz), zerknij do „Niezbędnika” str. 349 -350 i utrwal sobie.
  2. Wyszukaj w wierszu epitety i ożywienia. Zastanów się w jakim celu autor
     ich użył.
  3. Zilustruj w zeszycie dowolną techniką jeden z obrazów poetyckich przedstawionych w wierszu i podpisz go. Uwaga! Czytaj uważnie polecenia!

(od 20.04 do 23.04.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja1

Temat: Podsumowanie działu V „Na skrzydłach fantazji”.

  1. Przeanalizuj mapkę mentalną podr. str.234
  2. Utrwal (poucz się) następujących zagadnień: środki stylistyczne, wyrazy dźwiękonaśladowcze, opowiadanie twórcze, pisownia: ą, ę, en, em, on, om.
  3. Wypełnij kartę pracy „Środki stylistyczne”, którą znajdziesz w swojej poczcie. Wydrukuj ją i wklej do zeszytu(omówimy ją w trakcie lekcji on-line w czwartek).

Poniedziałek: lekcja 2

Temat: Nie mów wiem, póki nie przećwiczysz! – krótki test sprawdzający wiedzę i umiejętności.

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem artykuł „Internet – muzea w sieci”.
  2. Wykonaj w zeszycie polecenia:1, 2, 3, 4, 7, 8 .
  3. Po wykonanej pracy zrelaksuj się zwiedzając wirtualnie Muzeum Nauki Kopernik com/watch?v=211sZQ3EUvE.

Wtorek :lekcja4

Temat: Biblijny początek świata.

  1. Otwórz podręcznik str.238 i przeczytaj „Kilka słów o Biblii”.
  2. Poszukaj w swoim domu „Biblię” lub „Pismo Święte”. Przejrzyj.
  3. Wejdź na Świat stworzony przez Boga https://epodreczniki.pl/a/swiat-stworzony-przez-boga/D9d99FI4D
  • przeczytaj dokładnie tekst Anny Kamieńskiej „Stworzenie świata”,
  • wykonaj on-line ćwiczenie 2, 3, 4, 7,
  • ćwiczenie 5,6 zapisz w zeszycie lub wydrukuj i wklej pod tematem lekcji.

 

Środa:lekcja5

Temat: Po co Bóg stworzył człowieka? Interpretacja wiersza Joanny Kulmowej „Człowiek, żeby patrzał”.

  1. Odczytaj dwukrotnie wiersz Joanny Kulmowej pt.”Człowiek żeby patrzał”(najpierw po cichu, drugi raz głośno).
  2. Wyszukaj w wierszu elementy świata nazwane cudami (poniżej) Przepisz do zeszytu i podkreśl epitety.

„…niebo z pląsającym obłokiem”

„…ziemię różową o świcie”

„…czarno – białą srokę”

„…brzozę która tak ślicznie jesienią staje się ruda”

  1. Zapisz notatkę do zeszytu lub przekopiuj, wydrukuj i wklej.

W wierszu Bóg jest ukazany jako stwórca cudownego świata. Jest Bogiem obdarzającym miłością, bo zapragnął , aby ktoś z nim oglądał jego dzieło. Stworzył, więc człowieka, by patrzył na świat jego oczami. Człowiek ma cieszyć się życiem i otaczającym go światem. Podziwiać go, kochać, szanować i nie niszczyć.

  1. Obejrzyj youtube.com/watch?v=nw0Wdzf7DuE, o czym pomyślałeś oglądając te piękne krajobrazy. Swoimi refleksjami podziel się z bratem.

Czwartek:lekcja4

Temat: Związki wyrazowe, czyli jak łączą się wyrazy w zdaniu? Lekcja w programie pracy zdalnej Microsoft Teams.

  1. Przypomnienie wiadomości o wypowiedzeniach .
  2. Analiza zdania zapisanego na tablicy: wyszukanie orzeczenia i podmiotu, wskazanie wyrazów nadrzędnych i podrzędnych,  określanych i określających, wyróżnianie związku głównego i pobocznych.

„Na samym środku raju Bóg zasadził drzewo wiadomości dobrego i złego”

  1. Wykonanie wspólnie z nauczycielem ćwicz.1 , podr. str.229.
  2. Wprowadzenie nowych wiadomości o związkach składniowych w zdaniach: związek zgody, rządu i przynależności. Tłumaczenie na przykładach.
  3. Zapisanie notatki do zeszytu.
  4. Ćwiczenia praktyczne podr. str.230 i 231. Jedno do zeszytu (praca na kolejną lekcję).

 (od 27.04 do 30.04.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja1

Temat: Jak wyglądał Raj stworzony przez Boga?  Omówienie w oparciu o tekst Anny Kamieńskiej „Książka nad książkami” i obraz Erastusa Salisbury Fielda pt. „Ogród Eden”.

  1. Obejrzyj obraz „Ogród Eden”, podr.str.244. i odpowiedz na pytania w ćwicz.5 str.244.
  2. Zapisz do zeszytu ( to co jest na niebiesko) wyjaśnienie słowa Eden – raj, kraina wiecznej szczęśliwości, w chrześcijaństwie kraina pobytu pierwszych ludzi przed ich upadkiem w stan grzechu (Encyklopedia PWN). Związki frazeologiczne związane ze słowem  „raj”:

„rajskie życie”, „czuć się jak w raju”, „raj utracony”, „zakazany owoc”

  1. Przeczytaj, a później opowiedz głośno treść fragmentu „Książki nad książkami”
    Kamieńskiej, podr.str.242. Możesz opowiadać głośno np. do lustra.
  2. Wyjaśnij do kogo został w tekście porównany Bóg i dlaczego umieścił w raju drzewo wiadomości dobrego i złego.
  3. Porównaj sytuację przedstawioną na obrazie „Ogród Eden” z opowiadaniem Anny Kamieńskiej. Co zauważyłeś?
  4. „Dopiero imię sprawia, że coś istnieje naprawdę” Jak rozumiesz te słowa, zapisz do zeszytu swoje przemyślenia. Wykorzystaj słownictwo podane w nawiasie: (osobista nazwa, osobiste miano, indywidualność, wyróżnienie się spośród kogoś, własna tożsamość, odmienność).

Poniedziałek: lekcja 2, wtorek: lekcja 4

Temat: Wpis do pamiętnika Adama i Ewy.

  1. Przypomnij sobie biblijną historię pierwszych ludzi, obejrzyj com/watch?v=_SaeEf1dF6w odcinek 2 filmu animowanego pt. „Stary Testament – Raj”
  2. Przeczytaj z podręcznika fragmenty „Pamiętników Adama i Ewy”- Marka Twaina.
  3. Przepisz do zeszytu notatkę:

Pamiętnik to zapisana, osobista relacja ze zdarzeń w którym uczestniczyła dana osoba.

Cechy pamiętnika:

  • autor pisze w pierwszej osobie (ja) – narracja pamiętnikarska,
  • przedstawia swoje refleksje, przemyślenia, uczucia i emocje,
  • wpisy mogą powstawać nieregularnie, z perspektywy czasowej,
  • należy umieścić datę, np. rok, miesiąc, dzień,
  • można też zapisać zwrot do pamiętnika.
  1. Co jeszcze mogłoby znaleźć się w „Pamiętniku Adama i Ewy”. Spójrz na świat ich oczyma. Zredaguj wpis do pamiętnika, mając na uwadze biblijną historię Adama
    i Ewy, np. kolejny dzień, Ty jesteś Adamem!. Zapisz w pliku Word i prześlij do mnie we wtorek 28 kwietnia.

Środa:lekcja5

Temat: Jak Biblia wpływa na świadomość i kulturę. Motywy biblijne.

  1. Przeczytaj co to są motywy biblijne podr. str.248.
  2. Zapoznaj się z ikonografiką „Motywy biblijne” podr. str. 248-249.
  3. Uzupełnij tabelę i wklej do zeszytu pod tematem, wykorzystaj podręcznik, Biblię lub Internet.

 

l.p

Motyw biblijny

Dzieło/autor

1.

Stworzenie świata

Malarstwo: „Stworzenie świata i wygnanie z Raju” Giovanni di Paolo di Grazia

2.

Raj/Eden

 

 

3.

Pierwsi ludzie, grzech

 

 

4.

Anioł

 

 

5.

Szatan, zło

 

 

6.

Wieża Babel

 

 

7.

Sym marnotrawny

 

 

8.

Sądny dzień

 

 

9.

Manna z nieba

 

 

 

Czwartek:lekcja4

Temat: Związki wyrazowe  - ćwiczenia utrwalające. Lekcja online.

  1. Powtórzenie wiadomości i umiejętności o związkach składniowych wyrazów w zdaniach.
  2. Wykonanie wspólnie z uczniem, zeszyt ćwiczeń str.53, 54,55. Przed każdym ćwiczeniem głośne odczytanie polecenia przez ucznia i instrukcja nauczyciela.
  3. Ocena pracy.

 (od 04.05 do 08.05.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja 1 i lekcja 2

Temat: Przypowieści o talentach i roztropności.

  1. Wyszukaj w Encyklopedii, kim był Święty Mateusz Ewangelista.
  2. Przeczytaj fragmenty Ewangelii według Świętego Mateusza „Przypowieść o talentach”, podr. str.254
  3. Przeczytaj ze zrozumieniem i postaraj się zapamiętać co to jest przypowieść, podr. str.251.
  4. Wykonaj ustnie ćwiczenie 5 i 6 str. podr.255
  5. Uzupełnij kartę pracy (znajdziesz ją w swoim e-mailu, jako załącznik), wydrukuj i wklej do zeszytu pod tematem.
  6. Przepisz do zeszytu i uzupełnij notatkę:

Słowo „talent” ma w przypowieści dwa ……………………………………………………………………. .

W znaczeniu dosłownym oznacza……………………………………………………………………………… .

Biblijne talenty odnoszą się właściwie do naszych ……………………………………………………. .

Należy je skutecznie wykorzystywać, czyli rozwijać, a nie…………………………………………. …………………………………………………………………………………………………………………………………. .

Bezczynność, lenistwo i marnotrawstwo naszych zdolności jest………………………………..

…………………………………………………………………………………………………………………………………. .

  1. Zapoznaj się z „Przypowieścią o pannach roztropnych i nierozsądnych”, podr. str.255.
  2. Przepisz ostatnie zdanie przypowieści do zeszytu i krótko objaśnij przed czym nas przestrzega.

Wtorek: lekcja 4

Temat: Ukryte znaczenie „Przypowieści o siewcy”.

  1. Przypomnij sobie co to jest przypowieść? (poprzednia lekcja), podr. str.251.
  2. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst „Przypowieść o siewcy”, podr.str.251.

Obejrzyj filmik www.youtube.com/watch?v=ImL_HZ2DGw.

  1. Odpowiedz w zeszycie na pytania:
  • Kto w przypowieści opowiada?
  • O kim opowiada?
  • Gdzie i do kogo przemawia Jezus?
  • Czego dotyczy przypowieść?
  • Czy jest ona interesująca?

 

  1. Uporządkuj w zeszycie wyrazy zgodnie z kolejnością miejsc na które padło ziarno:

ciernie, skały, droga, dobra gleba, oddziel linią konsekwencje siewu, na straty i zysk.

Zapisz: Przypowieść mówi o trzech nieudanych próbach zasiewu i jednej próbie, która zakończyła się powodzeniem. Możemy to odnieść do porażek i sukcesów, które spotykają nas w życiu.

Podaj przykład ze swojego życia, kto pomógł Ci przezwyciężyć trudności, lub kto wpłynął na Twoje sukcesy?  - krótka wypowiedź pisemna.

  1. Zastanów się jak rozumiesz ostatnie zdanie przypowieści (pomocne ćwicz.5, str.252).

Środa : lekcja 5

Temat: Jak okazywać dobroć? – rozważania w oparciu o przypowieść  „Miłosierny Samarytanin”.

  1. Sprawdź w Encyklopedii PWN, kim był Święty Łukasz.
  2. Odsłuchaj youtube.com/watch?v=pFVVp7KAtcU, następnie przeczytaj „Miłosierny Samarytanin” (podr. str.252).
  3. Wyjaśnij i zapisz. Kto jest bliźnim? Kto jest samarytaninem?. Nadaj cechy osobom tak określanym. Wskaż sytuacje z życia szkolnego, w których można komuś okazać współczucie i wsparcie.
  4. Pomyśl, co Twoim zdaniem, powstrzymuje niektórych ludzi przed udzieleniem pomocy innym?
  5. Uzupełnij tabelkę, wydrukuj, wklej lub narysuj w zeszycie:

 

Autor

Tytuł przypowieści

Pouczenie

Wzory do naśladowania

Czego unikać?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Powtórz i utrwal wiadomości o Biblii str.238 – 256 z podręcznika. W przyszłym tygodniu rozwiążesz test.

 

Czwartek: lekcja 4

Temat: Zdania złożone współrzędnie.  Lekcja online.

  1. Przypomnienie wiadomości o wypowiedzeniach, związkach wyrazowych w zdaniu.
  2. Wykonanie ćwiczenia podr. str.283 „na rozgrzewkę”
  3. Omówienie budowy  zdań złożonych współrzędnie.
  4. Użycie spójników w zdaniach współrzędnych.
  5. Formułowanie pytań do wyróżnionych zdań składowych.
  6. Wykonanie wykresu zdań współrzędnych.
  7. Ćwiczenie 5 str. 284 podr. zeszyt ćwiczeń:2, 3, 8, 9,10 str.57-60

 (od 11.05 do 14.05.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja1

Temat: Kara za stworzenie człowieka. Porównanie opisu stworzenia człowieka przez Boga
 z mitologią – „Prometeusz” Jan Parandowski.

  1. Przypomnij sobie co to jest mitologia i mit (podr. str. 258).
  2. Wejdź na https://epodreczniki.pl/a/kara-za-stworzenie-czlowieka/D2gjPC9xd
  3. Wykonaj ćwicz. 1 i 2 – pomyśl nie zapisuj.
  4. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst „Prometeusz”, autor Jan Parandowski.
  5. Ćwicz.5 wykonaj online, przepisz do zeszytu lub wydrukuj i wklej.
  6. Ćwiczenie 6 i 10 wykonaj online.
  7. Dokończ zdanie i zapisz w zeszycie.
    Prometeusz to znaczy……………………………………………………………………………………….. .

Poniedziałek: lekcja 2

Temat: List do Dzeusa z prośbą o uwolnienie dobroczyńcy ludzkości.

 Wyobraź sobie, że jesteś obrońcą Prometeusza i zwracasz się do Dzeusa, aby zmienił karę, lub go uniewinnił. Napisz w zeszycie oficjalny list do władcy Olimpu. Wykorzystaj cechy przypisane dobroczyńcy ludzkości, zamieszczone na rysunku poniżej. Wskazówki do napisania listu: podręcznik str.299, zeszyt ćwiczeń str. 144.

Wtorek: lekcja 4

Temat: Uczucia i emocje bohaterów „Mit o Orfeuszu i Eurydyce” Katarzyny Marciniak.

  1. Przeczytaj tekst podr. str. 260 – 263.
  2. Wynotuj z mitu ( pod tematem lekcji) postacie występujące w innych mitach.
    W zapisie pamiętaj o wielkiej literze.
  3. Zastanów się nad przesłaniem mitu. Pomogą ci pytania:
  • Z jakiego powodu Orfeusz cierpiał?
  • Czym groziło zejście do Tartaru?
  • Dlaczego bohater zdecydował się zejść do Królestwa Hadesu?
  • Co skłoniło boga podziemi do oddania nimfy Orfeuszowi?
  1. Dokończ zdania i wpisz do zeszytu:

Mit o Orfeuszu i Eurydyce to historia o ………………………………………………………………………

W imię miłości Orfeusz……………………………………………………………………………………………….

Opowieść uczy, że najważniejszą wartością w życiu………………………………………………………………………………………………………………………………..

 

Środa: lekcja5

Temat: Każdy z nas jest Odysem.

  1. Przeczytaj z podręcznika str.264 informację o mitologicznym Odysie, królu Itaki.
  2. Wejdź na https://epodreczniki.pl/a/kazdy-z-nas-jest-odysem/Dwg4NnY1U
    i przeczytaj wiersz Leopolda Staffa pt. „Odys”.
  3. Wykonaj online ćwicz.5 i 6.
  4. Zapisz w zeszycie notatkę:

Postać mówiąca w wierszu zwraca się do nas (czytelników). „Każdy z nas jest Odysem, co wraca do swojej Itaki” Odys był królem Itaki, to także jego ojczyzna, w której zostawił żonę i syna.

Każdy z nas ma „swoją Itakę”, czyli rodzinę, dom, ojczyznę, swoje miejsce, wspaniałą przyjaźń, miłość, wiara… . Wędrówka Odyseusza i podróż człowieka przez życie mają wiele wspólnych cech.

Myśl zawarta w zdaniu „Błądzić jest rzeczą ludzką” (Seneka Starszy) odpowiada refleksji osoby mówiącej w wierszu. Każdy z nas może podjąć złe, nieprzemyślane decyzje, popełniać błędy, ale ważne jest, aby je naprawić, a pomoże nam w tym dobra wola i siła charakteru.

  1. Co jest Twoją Itaką? Napisz kilka zdań na ten temat (w zeszycie).

 

Czwartek: lekcja 4

Temat: Jak rozpoznać typy zdań złożonych współrzędnie? Lekcja online.

  1. Przypomnienie wiadomości na temat zdań złożonych współrzędnie.
  2. Wprowadzenie nowych wiadomości.
  3. Ćwiczenia praktyczne w rozpoznawaniu zdań współrzędnie złożonych: łącznych, rozłącznych, przeciwstawnych i wynikowych(podręcznik i zeszyt ćwiczeń).
  4. Podsumowanie i ocena pracy.

  (od 18.05 do 21.05.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja1

Temat: Mitologiczni bohaterowie – podsumowanie.

  1. Przypomnij sobie filmy i gry komputerowe, w których pojawiły się postacie znane z  mitologii.
  2. Zapoznaj się z infografiką  „W świecie mitów” podr. str.266.
  3. Uzupełnij kartę pracy nr.1 „Bogowie greccy” (załącznik w e-mailu).
  4. Odszukaj w Internecie „Słownik mitów i tradycji kultury” Władysława Kopalińskiego. Przy pomocy słownika i podręcznika uzupełnij kartę pracy nr 2
    „Jacy są bogowie greccy?” (załącznik w e-mailu).
  5. Na zakończenie obejrzyj pokaz slajdów https://slideplayer.pl/slide/12629538/.

Poniedziałek: lekcja 2, wtorek lekcja 4

Temat: Współczesna wersja przypowieści o miłosiernym Samarytaninie - opowiadanie twórcze .

  1. Przeanalizuj informację o komponowaniu opowiadania str.269 w podręczniku.
  2. Zapoznaj się z treścią i konstrukcją opowiadania twórczego, na podstawie mitu, tytuł „O Dedalu i Ikarze inaczej”, podr. str. 270.
  3. Przypomnij sobie przypowieść o miłosiernym Samarytaninie.
  4. Obejrzyj ilustrację nr 1 z podręcznika na stronie 271 i przeczytaj scenariusz zamieszczony w tabelce.

 

Miejsce i czas

·         Pasaż wielkiej galerii handlowej

·         Późne popołudnie

Nawiązanie do przypowieści

·         Skulony mężczyzna na ławce, w obszarpanym ubraniu, zarośniętej, wychudzonej twarzy, jego oczy wyrażają prośbę

·         Wokół tłum ludzi z torbami zakupowymi, niektórzy obojętnie mijają bezdomnego, inni patrzą z pogardą

·         Nagle para młodych ludzi zatrzymuje się obok mężczyzny, obydwoje są poruszeni

Zapis dialogu

·         Dziewczyna rozmawia z bezdomnym o jego stanie zdrowia, samopoczuciu i potrzebach

Zwrot akcji

·         Obydwoje postanawiają pomóc – młody człowiek idzie do baru po posiłek

Zakończenie

·         Mężczyzna dziękuje darczyńcom, młodzi żegnają się z bezdomnym

  1. Napisz opowiadanie twórcze uwzględniając ilustrację i scenariusz. Rozbuduj treść, nadaj tytuł, zamieść dialog i opisy. Pracę, która powinna zawierać minimum 300 znaków (słów) zapisz w pliku Word i wyślij do mnie do 22maja (piątek do godziny16.00). Powodzenia! W razie pytań proszę o kontakt.

Środa: lekcja 5

Temat: Czy potrzebne są zasady? Aktywne czytanie tekstu Brandona Mulla pt „Baśniobór”

  1. Odczytaj informację „ Kilka słów o książce”, podr. str.272.
  2. Zanim zaczniesz czytać tekst pt. „Baśniobór”, zanotuj pytanie: Dlaczego dziadek zabronił wnukom wypraw do lasu? Zaznacz fragmenty.
  3. Przeczytaj tekst podr. str.272 – 274.
  4. Zapisz w zeszycie związki wyrazowe zawierające słowo zasada: określić zasady, ustalić zasady, łamać zasady, mieć zasady, odstąpić od zasad, trzymać się zasad.
  5. Zastanów się i pomyśl jak odpowiedzieć na pytania : Dlaczego ludzie tak chętnie łamią zasady? Zasady są bezwartościowe, jeśli nie egzekwuje się kar? Jak wyglądałoby życie codzienne w świecie, w którym nie ma zasad?

Czwartek: lekcja 4

Temat: Zdania złożone podrzędnie. Lekcja online

  1. Przypomnienie wiadomości o zdaniach i ich budowie.
  2. Sprawdzenie zadania domowego (zeszyt ćwiczeń).
  3. Analiza zdania: Chłopiec mocno się wzruszył, gdy zobaczył mamę na lotnisku.
  4. Zapisanie notatki: Zdaniem podrzędnie złożonym nazywamy zdanie złożone, które rozwija lub dopowiada treść zdania nadrzędnego. To zdanie złożone składa się ze zdania podrzędnego i nadrzędnego. Zdaniem nadrzędnym pytamy się o zdanie podrzędne.
  5. Wykres zdania złożonego podrzędnie.
  6. Ćwiczenia: podręcznik 284 – 285, zeszyt ćwiczeń str. 56 – 62.

 (od 25.05 do 28.05.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja1

Temat: Czy warto budować mur wokół siebie?.

  1. Odsłuchaj tekst piosenki Stanisława Sojki „Tolerancja” (Na miły Bóg) https://www.youtube.com/watch?v=9BumASVvgmg
  2. Odczytaj tekst z podręcznika str.276 i wyjaśnienia, które zapisałam poniżej:
  • mówić otwarcie – mówić wprost to co się myśli, nie ukrywać niczego,
  • budować ściany wokół siebie – izolować się od innych, nie dopuszczać do siebie nikogo,
  • zamykać się na kogoś – nie pozwalać danej osobie dotrzeć do siebie, unikać konkretnej osoby.
  1. Zastanów się na jakie zachowania ludzi zwracają uwagę słowa utworu „Tolerancja”.
  2. Wyjaśnij w jaki sposób utwór łączy się z przypowieścią o miłosiernym Samarytaninie. Co według Ciebie jest ważne w życiu, nadaje mu wartość? Czy podzielasz zdanie osoby mówiącej w wierszu? Wypowiedź uzasadnij w zeszycie.
  3. Odszukaj w Internecie https://www.youtube.com/watch?v=Wm9dgpcCbJ0 https://www.youtube.com/watch?v=47UOCjY7ZjQ nagrania  wyjaśniające słowa: tolerancja, dyskryminacja, stereotyp, stygmatyzacja. Postaraj się je zapamiętać.

Poniedziałek: lekcja 2

Temat: Weźmy to w nawias. Użycie nawiasu.

  1. Odczytaj informację „Nowa wiadomość” ze str.277 w podręczniku.
  2. Wpisz do zeszytu. Wyjaśnienie funkcji nawiasów w tekście:

W nawiasie umieszczamy informacje, które uzupełniają lub wyjaśniają treść zdania głównego. Przykłady:

W imprezie urodzinowej mojej siostry wzięło udział wiele osób (rodzice, rodzeństwo, przyjaciele i znajomi).

Laureaci Turnieju Rowerowego (Olga, Wiktor i Łukasz) otrzymali w nagrodę rowery.

Apollo (tak nazywaliśmy kolegę z klasy) pojedzie na wycieczkę do Grecji.

Nawias wraz z umieszczonym w nim wielokropkiem służy do zaznaczania opuszczonego, cytowanego tekstu. Przykłady:

(…) wokół siebie – marna sztuka.” Niech cię nie niepokoją (…)Wszędy są drogi proste, Lecz i manowce wszędy.

  1. Popracuj z zeszytem ćwiczeń. Wykonaj ćwiczenie 1,2,3 i 4 ze str. 109 i 110.

 

Wtorek: lekcja 4

Temat: Ile jest polszczyzny w języku polskim?

  1. Wejdź na https://epodreczniki.pl/a/ile-jest-polszczyzny-w-jezyku-polskim/DwEyvwXxZ,

  przeczytaj artykuł „Ile jest polszczyzny w języku polskim”.

  1. Będąc na stronie kliknij w słowo link, obejrzyj film pt. „Kto ukradł literkom kropki
     i kreski?”
  2. Następnie przeczytaj ze zrozumieniem kolejny artykuł pt. „Los wyrazów obcych w języku polskim”.

Zastanów się , a później uzasadnij w zeszycie, którą z postaw wobec języka reprezentujesz, puryzm czy liberalizm językowy, a może w pełni nie akceptujesz żadnej z nich.

  1. Wykonaj online ćwiczenia: 3(do zeszytu), 4,5,7,8.

 

Środa: lekcja 5

Temat: Pisownia wyrazów obcych.

  1. Zapisz do zeszytu:
  • Wyrazy obcego pochodzenia zapisujemy zgodnie z wymową np. grill, keczup, stres, dżinsy, gadżet, kolaż, hamburger, kebab, jazz, hobby, puzzle, kowboj, spam, nokaut, skaner, dip.
  • Z zachowaniem pisowni oryginalnej lub wersji spolszczonej np. aquapark (akwapark), spray (sprej), coctail (koktajl)
  • Tylko z zachowaniem pisowni oryginalnej cheesburger, pizza, jazz, weekend, quad, graffiti, jogging, bestseller, fitness.
  1. Zastosuj powyższe zasady wykonując ćwiczenia: zeszyt ćwiczeń,
    94 (2i3), 95 (4i5),96  (6).

 

Czwartek: lekcja 4

Temat: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie – ćwiczenia utrwalające. Lekcja online.

  1. Przypomnienie wiadomości o zdaniach i ich budowie.
  2. Sprawdzenie zadania domowego (zeszyt ćwiczeń – ćwicz. nr 16).
  3. Analiza zdań złożonych (orzeczenie, podmiot, zdania składowe, określenie typu zdania, wykonanie wykresu).  
  4. Ćwiczenia: podręcznik 285 – 287( na lekcji) zeszyt ćwiczeń, str. 62,
    ćwicz. 17(samodzielnie).

 (od 02.06 do 04.06.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Wtorek: lekcja 4

Temat: Czas na podsumowanie rozdziału „A było to dobre”.

  1. Przeanalizuj mapę myśli, podręcznik str.288.
  2. Pomyśl i postaraj się przygotować odpowiedzi na poniższe pytania (ustnie).
  • Wyjaśnij czym jest przypowieść.
  • Podaj przykład metafory.
  • Czym różni się zdanie współrzędne od podrzędnego?
  • Jakie są wyznaczniki powieści obyczajowej?
  • Wymień rodzaje zdań złożonych współrzędnie.
  • Podaj przykład powtórzenia.
  • Wymień elementy opowiadania twórczego.

 

Środa: lekcja 5

Temat: Sprawdzamy wiedzę i umiejętności z działu VI. Rozwiązanie testu w oparciu
 o „O przypowieściach” Anna Świderkówna.

  1. Przeczytaj ze zrozumieniem tekst Anny Świderkówny pt. „O przypowieściach”.
  2. Przeczytaj wyjaśnienia pod tekstem.
  3. Wykonaj w zeszycie polecenia od 1 do 10.

 

Czwartek: lekcja 4

Temat: Gdzie postawić przecinek? Lekcja online.

  1. Wejdź na https://epodreczniki.pl/a/do-czego-sluzy-przecinek/DWxbakBUy.
  2. Przeczytaj: „Do czego służy przecinek?”, następnie online wykonaj ćwiczenie 1, przeczytaj „Gdzie go postawić?”.
  3. Następnie na podstawie wiadomości ze strony oraz z podręcznika str. 232 – 233, zapisz w zeszycie zasady stosowania przecinków.
  4. Powtórz i zapamiętaj przed jakimi spójnikami ich nie stosujemy.
  5. Wykonaj online ćwiczenia: 2,3,4,5,6 (ćwicz. 4 i 6 do zeszytu), zapisz lub wydrukuj i wklej.

 (od 08.06 do 10.06.2020r)

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja 1

Temat: Opis obrazu „Wtargnięcie” Yvonne  Delvo.

  1. Interpretacja obrazu Yvonne Delvo „Wtargnięcie”
  • Omówienie przedstawionej sytuacji (pyt. 1 i 2 podr. str.291).
  • Wyjaśnienie tytułu dzieła (pyt. 3).
  • Wymienienie elementów obrazu kojarzących się z wolnością (pyt.4).
  1. Pomyśl co czujesz patrząc na ten obraz?
  2. Zapisz do zeszytu wyjaśnienie słowa urbanizacja. Urbanizacja to proces koncentracji ludności w obszarach wielkich miast. Powstawanie miast ich rozwój, uprzemysłowienie.
  3. Zapisz wniosek do zeszytu : Czy malarce udało się i przy pomocy czego przedstawić zawłaszczenie przyrody przez człowieka?

Wniosek:

Malarce udało się przy pomocy zestawienie (kontrastu) dwóch ‘’światów” (świat przyrody – dzikie mustangi, nowoczesne miasto – wieżowce) przedstawić zawłaszczenie przyrody przez człowieka.

Przyroda od wieków wspiera człowieka. Ludzie jednak wciąż podejmują zbyt mało działań, aby chronić Ziemię. Potrzebne jest zawarcie globalnej umowy na rzecz ochrony przyrody, która jest nie tylko piękna , inspirująca ale niezbędna do życia człowiekowi.

Poniedziałek: lekcja 2

Temat: Ćwiczenia redakcyjne – opis obrazu „Wtargnięcie” Yvonne Delvo.

  1. Planu opisu:
  • 1 akapit - (autor, tytuł, ogólne informacje o dziele, lata powstania, rodzaj malarstwa, technika, wielkość obrazu, miejsce przechowywania, temat obrazu)
  • 2 akapit - (pierwszy plan, dalszy plan, tło, po prawej stronie, po lewej, w centrum, wyżej, niżej, w pobliżu)
  • 3 akapit - kolorystyka
  • 4 akapit - nastrój i wrażenia jakie budzi  w Tobie to dzieło, emocje związane z sytuacją przedstawioną na obrazie( np. Jakimś cudem znalazłem się…, Wzruszenie odebrało mi głos…, Ogarnęła mnie tęsknota… .
  1. Opierając się na wskazówkach zawartych w planie zredaguj opis obrazu. Przeczytasz go na najbliższej lekcji online.

 

Wtorek: lekcja 4

Temat: Jak poprawnie używać średnika?

  1. Przeczytaj wyjaśnienie zasad stosowanie średnika, podr. str.319.
  2. Wpisz do zeszytu ćwiczenie 3 str. 320 z podręcznika.
  3. W zeszycie ćwiczeń , ćwicz.1 – 3 str.111,( przemyśl czy potrafiłbyś je zrobić?).
  4. Pisemnie wykonaj ćwiczenie 4 str.112 – zeszyt ćwiczeń.

 

Środa: lekcja 5

Temat: Jak się odnaleźć w ortograficznej dżungli? Utrwalenie pisowni wyrazów z ó i u.

  1. Przeczytaj w podręczniku str.312, przypomnienie dotyczące zasad pisowni wyrazów z ó i u.
  2. Wejdź na e –podręczniki https://epodreczniki.pl/a/diabel-tkwi-w-szczegolach-czyli-o-o-i-u/DpZhNLY2s.
  3. Poćwicz wykonując online ćwiczenia: 2, 3, 5, 7, 8, 9.
  4. Ćwiczenie 4 wpisz do zeszytu. Powodzenia!!!

 15.06.2020

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja 1

Temat: Człowiek i zwierzęta – jak równy z równym.

  1. Obejrzyj https://www.youtube.com/watch?v=rOxxjW5YYS0 film o delfinach, wyszukaj korzystając z Internetu lub atlasów przyrodniczych ciekawostki o tych zwierzętach.
  2. Odczytaj tekst Olgi Kowalik pt. „Delfin człowiekowi człowiekiem”.
  3. Przeczytaj uważnie ostatnie zdanie tekstu i wyjaśnij jak rozumiesz jego znaczenie (ustnie).
  4. Uzupełnij w zeszycie tabelkę:

Propozycje działań na rzecz lepszego traktowania zwierząt

Co można zrobić na świecie?

Co można zrobić w najbliższym otoczeniu?

Co można zrobić w środkach masowego przekazu?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Poniedziałek: lekcja 2

Temat: Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe.

  1. Przypomnij sobie co już wiesz o głoskach i sylabach, podr. str.305.
  2. Odczytaj „przypomnienie” o podziale spółgłosek na miękkie i twarde, podr. str. 306.
  3. Wykonaj ćwiczenie: dotknij dłonią krtani i wymawiaj kolejno głoski. Zwróć uwagę, które wywołują delikatne drgania: sz jak szakal, b jak bóbr, p jak panda, ż jak żubr, f jak foka, g jak gil, k jak kwoka, w jak wilk.
  4. Przeczytaj nową wiadomość podr. str. 307 i 308
  5. Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń: ćwicz 4 str.63, 5 str. 64, 1 -3 str.66, 7 -8 str.68.

22, 23, 25 czerwiec 2020

Tematy lekcji i notatki zapisuj w zeszycie. Numery lekcji wynikają z Twojego rozkładu zajęć.

Poniedziałek: lekcja 1

Temat: Akcent wyrazowy w języku polskim.

  1. Zapoznaj się z regułami dotyczącymi akcentowania i intonacji w języku polskim, podr. str. 310 i 311 (nowa wiadomość).
  2. Przeczytaj uważnie wyrazy: graliśmy, chcielibyśmy, plastyka, osiemset, ugotował, spotkaliście, posprzątaliby. Podziel je na sylaby i podkreśl te na które pada akcent.
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń: 2,3,5 6 str.69 -70

Poniedziałek: lekcja 2

Temat: Plastikowe problemy świata.

  1. Ze strony ekologia.pl przeczytaj artykuł „Tony śmieci zalegają w oceanach”
  2. Określ, co jest tematem artykułu. Kogo dotyczy przedstawiony w nim problem?
  3. Wejdź na stronę kampanie społeczne.pl. Zapoznaj się z informacjami na temat przeprowadzonej w Łodzi kampanii „Bo sztuką jest dobra segregacja”. Pomyśl co było celem organizatorów tego przedsięwzięcia? Czy go osiągnięto?
  4. Wymyśl hasło kampanii przeciwko zaśmiecaniu świata.

 

Wtorek: lekcja 4

Temat: Jak kulturalnie porozumiewać się z innymi.

  1. Popracuj na platformie epodreczniki.
  2. Wejdź na https://epodreczniki.pl/a/jak-grzecznie-zwracac-sie-do-innych/D1C4RSLRE
  3. Przeczytaj: „Jak grzecznie zwracać się do innych?”, „Wzorce zachowania i komunikacji”, „Zwroty adresatywne”, „Formuły adresatywne”.
  4. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2 online.

 

Czwartek: Lekcja 4

Temat: To wiem, to umiem, to potrafię! Podsumowanie pracy na lekcjach języka polskiego. Lekcja online.

  1. Powtórzenie wiadomości i umiejętności w oparciu o Twój niezbędnik:
  • budowa i elementy utworu prozatorskiego,
  • teksty narracyjne,
  • rodzaje powieści,
  • teksty inne niż literackie,
  • środki stylistyczne.
  • podsumowanie, zakończenie, pożegnanie.
8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.