Proszę o obejrzenie krótkich filmów dotyczących działań na liczbach dodatnich i ujemnych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie):

https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA

https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64

https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0

Wykonaj brakujące ćwiczenia ze strony 67- zeszyt ćwiczeń

23.03. - 27.03.

eLekcja 1

Temat: "Sprawdż, ile umiesz"- utrwalenie wiadomości o liczbach dodatnich i ujemnych

Dzisiejsza lekcja ma podsumować wiadomości dot. liczb dodatnich i ujemnych : proszę skupić się na zeszycie ćwiczeń str. 71 i 72. Postaraj zrobić jak najwięcej, w razie kłopotów obejrzyj ponownie filmiki, które polecałam w porzedniej wiadomości.
W wolnej chwili polecam zamieszczoną na stronie głównej GWO układankę: "Square it! Układanie kwadratów"

 

eLekcja 2

Temat: ZAPISYWANIE WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH

Obejrzyj film, będący wprowadzeniem do tematu:
https://youtu.be/Vm4FK_O1OV4

Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3 ze strony 73 (zeszyt ćwiczeń)
Obejrzyj film dotyczący nazywania i zapisywania wyrażeń algebraicznych:
https://youtu.be/nysijB3-IgA

Poćwicz zapisywanie wyrażeń algebraicznych na stronie:
https://www.matzoo.pl/klasa6/zapisywanie-wyrazen-algebraicznych_37_366

 

eLekcja 3

Temat: OBLICZANIE WARTOŚCI WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH

POLECAM - zajrzyj na podane poniżej strony:


https://www.youtube.com/watch?v=afAHDJh-XOw

https://www.youtube.com/watch?v=epFT2VYokdc

https://www.youtube.com/watch?v=0zjL3PQG3Hg

zeszyt ćwiczeń - ćw. 1 i 2 str. 78.

 

30.03. - 3.04.

eLekcja 4

Temat: OBLICZANIE WARTOŚCI WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH - ćwiczenia

zeszyt ćwiczeń - ćw. 3 i 4 str. 78

podręcznik zad.1 i 3 str.186

Proszę na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. prześlij zdjęcie wykonanych zadań w zeszycieprzedmiotowym i zeszycie ćwiczeń (do poniedziałku wieczorem) i wtedy zobaczymy, które zadania sprawiają Ci trudność.

 

eLekcja 5 i 6

Temat:  UPRASZCZANIE WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH

POLECAM :

https://youtu.be/_uKwvduu2e8

https://szaloneliczby.pl/redukcja-wyrazow-podobnych/

zapisz w zeszycie zad. 1/str. 190

uzupełniaj zeszyt ćwiczeń - str. 79 ćw.1 i 2

Pochwal się swoją pracą w domu i prześlij mi zdjęcie co dzisiaj zrobiłeś. Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

eLekcja 7

Temat:       ZAPISYWANIE RÓWNAŃ

POLECAM:   https://youtu.be/2J6awLHKZ04

Wykonaj  interaktywne ćwiczenia i sprawdź, jak radzisz sobie z zapisywaniem równań:

https://learningapps.org/3371280

https://learningapps.org/9589278

Przanalizuj przykłady w podręczniku na str.193 i 194.

Zapisz:

zad.1/ str.194 (słowa: "otrzymamy", "jest", "stanowi" oznaczają w matematyce "=")

  1. a) a + 20 = 25
  2. b) 25 = 2 * t ( można pominąć znak "*" i zapisać 25 = 2t)
  3. c) 5 = 1/3c
  4. d) 3x - x = 50

zad.2

  1. a) y- cena spodni

   y - 125 zł - cena koszuli

równanie: y - 125 zł = 77 zł

  1. b) x - cena 1 kg śliwek

   2,5 * x - cena za 2,5 kg śliwek

równanie:  2,5x = 12,50 zł

c), d), e) - próbujemy samodzielnie

 

6.04. - 8.04.

eLekcja  8 i 9

Temat:       ZAPISYWANIE RÓWNAŃ - praca w zeszycie ćwiczeń

Pracujemy w zeszycie ćwiczeńna stronach 82 i 83.

Kontaktując się mailowo sprawdzimy poprawność rozwiązań.

 

15.04. -17.04.

 e-Lekcja nr 10

Temat:       LICZBA SPEŁNIAJĄCA RÓWNANIE

POLECAM:

https://youtu.be/wCFS3A9h250

podr. zad. 1 i 2  / str. 198

ćwiczenie 1, 2, 4 z zeszytu ćwiczeń str.84.

 

e-Lekcja nr 11 i nr 12

Temat:          ROZWIĄZYWANIE RÓWNAŃ

POLECAM:

https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg

Zapiszmy w zeszycie:

Rozwiązując równanie dążymy do tego, aby po jednej stronie równania znalazły się tylko niewiadome, a po drugiej tylko liczby.

Reguły postępowania przy rozwiązywaniu równań:

1) Do obu stron równania można dodać takie samo wyrażenie.

2) Od obu stron równania można odjąć takie samo wyrażenie.

3) Obie strony równania można pomnożyć przez taką samą liczbę różną od zera.

4) Obie strony równania można podzielić przez taką samą liczbę różną od zera.

 

 

ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 86, 87 (proszę o przesłanie zdjęć).

 

20.04. - 24.04.

e-Lekcja nr 13

Temat: ROZWIĄZYWANIE RÓWNAŃ - ćwiczenia c.d.

karta pracy przesłana pocztą mailową

 

 e-Lekcja nr 14, nr 15 i nr 16 (lekcje online)

Temat: ZADANIA TEKSTOWE

Zapiszemy w zeszycie:

 Etapy rozwiązywania zadania:

  1. Ustal niewiadomą w zadaniu, oznacz ją dowolną literą, np. "x" i opisz sytuację z zadania.
  2. Ułóż równanie opisujące sytuację z zadania.
  3. Rozwiąż równanie.
  4. Sprawdź z warunkami zadania, czy rozwiązanie jest poprawne.
  5. Sformułuj odpowiedź do zadania.

 

Zadanie (do zapisania w zeszycie):

W klasie VI a  uczy się 26 uczniów. Dziewcząt jest o 4 więcej niż chłopców. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej klasie?

I etap - ustalamy niewiadomą, oznaczamy ją literą:

x - liczba chłopców

x+4 - liczba dziewcząt  (bo jest ich o 4 więcej)

II etap - zapisujemy równanie

 Liczba chłopców + liczba dziewcząt = liczba wszystkich uczniów

x + (x+4) = 26

III etap - rozwiązujemy równanie  (redukujemy wyrazy podobne po lewej stronie. Przenosimy 4 na prawą stronę - zmieniamy znak. Dzielimy obie strony przez liczby stojące przy x).

 

 

IV etap - sprawdzamy, czy otrzymane rozwiązanie jest zgodne z treścią zadania:

 

V etap - zapisujemy odpowiedź:

Odpowiedź:   W klasie jest 11 chłopców i 15 dziewcząt.

Samodzielnie wykonaj dwa zadania zamieszczone na stronie 89 w zeszycie ćwiczeń i w podręczniku zad.2 i 3 str. 205.

 

27.04. - 30.04.

e-Lekcja nr 17, nr 18 i nr 19

Temat:     "SPRAWDŹ, CZY UMIESZ" - POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI O WYRAŻENIACH ALGEBRAICZNYCH I RÓWNANIACH

zapiszmy w zeszycie:  zad. 101 i 105 / str. 251 i 252

Podczas lekcji on-line w środę wspólnie przypomnimy i utrwalimy wiadomości .

 

4.05. - 8.05.

e-Lekcja nr 20 i nr 21

Temat:     ROZPOZNAWANIE FIGUR PRZESTRZENNYCH

 

ZACHĘCAM do obejrzenia:

Po obejrzeniu :    https://youtu.be/_S9MFPvK_-g

wykonaj ćwiczenia ukryte pod linkami:

https://learningapps.org/1299812

https://learningapps.org/2238579

Proszę przeanalizować wiadomości zamieszczone w podręczniku na str.212 -214.

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 22 i nr 23

Temat:  PROSTOPADŁOŚCIANY I SZEŚCIANY

PROSZĘ OBEJRZEĆ FILMIKI ZNAJDUJĄCE SIĘ PONIŻEJ (wiadomości w nich zawarte potrzebne będą do rozwiązywania zadań i ćwiczeń):

https://youtu.be/5h9CyxzieDk

https://youtu.be/6WBQAXB6ZAw

https://youtu.be/NYggdH2QuCI

do zeszytu pod tematem lekcji zapiszemy wiadomości z pierwszego obejrzanego nagrania, które zawarte są na końcu pod tytułem ZAPAMIĘTAJ ( wykonujemy rysunki prostopadłościanu i sześcianu i dopisujemy zawarte tam informacje ).

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

 

11.05. - 15.05.

Zapiszmy: e-Lekcja nr 24 i nr 25

Temat:       GRANIASTOSŁUPY PROSTE - WPROWADZENIE

 

PROSZĘ OBEJRZEĆ:   https://youtu.be/kUhMThSB2D8

Proszę przeanalizować wiadomości w podręczniku na str. 222 i wykonać zad. 1 str.224

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 26 i nr 27

Temat:     OBLICZANIE POLA POWIERZCHNI GANIASTOSŁUPA

Proszę zobaczyć, jak liczymy pole powierzchni graniastosłupa:  https://youtu.be/kUhMThSB2D8

Przepiszmy do zeszytu wzór na obliczanie pola powierzchni całkowitej (podręcznik str. 223).

Dokończ rysowanie siatek graniastosłupów (ćw. 4 str. 39 - zeszyt ćwiczeń) i spróbuj obliczyć pole jednego z tych graniastosłupów w zeszycie przedmiotowym.

 

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

 

18.05. - 22.05.

Zapiszmy: e-Lekcja nr 28 i nr 29

Temat:  OBJĘTOŚĆ GRANIASTOSŁUPA

Proszę obejrzeć:

https://www.youtube.com/watch?v=i06eA4UnfoA

Proszę pod tematem lekcji zapisać wzory i otoczyć je ramką:

 wzór na objętość prostopadłościanu

 -----------------  sześcianu

 ----------------- graniastosłupa

podręcznik zad.1, 2 /str. 228 - proszę zwracać uwagę czy długości odcinków potrzebnych do obliczeń wyrażone są w tej samej jednostce

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 30 i nr 31

Temat:       ĆWICZENIA W ZAMIANIE JEDNOSTEK OBJĘTOŚCI

Przygotowując się do ćwiczeń dot. zamiany jednostek obejrzyj:

https://www.youtube.com/watch?v=xATtfWabCaQ

Wyszukaj w podręczniku i wypisz do zeszytu jednostki objętości (str. 226 i 227).

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.

 

25.05. - 29.05.

Zapiszmy: e-Lekcja nr 32

Temat:     OSTROSŁUPY  - WPROWADZENIE

POLECAM:

https://www.youtube.com/watch?v=KfyH-aAVGRY

Proszę pod tematem lekcji narysować ostrosłup (podręcznik str. 231), podpisać: wierzchołek, krawędzie boczne, ściana boczna, ...

w zeszycie ćwiczeń proszę uzupełnić str. 43.

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 33 i nr 34

Temat: OSTROSŁUPY - POLE POWIERZCHNI

Proszę zapisać wzór, który powinniśmy znać, aby obliczyć pole powierzchni ostrosłupa (podręcznik str.233). Otoczymy wzór ramką i zapiszemy tak jak podręczniku co oznaczają poszczególne literki w tym wzorze.

Wyszukaj w dostępnych źródłach jaką bryłę nazywamy CZWOROŚCIANEM FOREMNYM, zapisz tę informację w zeszycie, wykonaj rysunek tej bryły.

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń. Omówienie zadań do pracy samodzielnej.

 

 



01.06. - 05.06

Zapiszmy: e-Lekcja nr 35  i nr 36

Temat:     POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI O FIGURACH PRZESTRZENNYCH

"Sprawdź, czy umiesz" - praca w zeszycie ćwiczeń.

Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń - zadania powtórzeniowe.

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 37 

Temat:     POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI O FIGURACH PRZESTRZENNYCH - test online

Strona internetowa wydawnictwa GWO - strefa ucznia : testy online.

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 38 

Temat:     UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH NATURALNYCH I UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH

lekcja online

 

08.06. - 10.06

Zapiszmy: e-Lekcja nr 39 

Temat:     UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH NATURALNYCH I UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH c.d.

ćwiczenia ustalone na spotkaniu online

 

Zapiszmy: e-Lekcja nr 40 

Temat:     UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH

lekcja online

 

15.06. - 19.06

Zapiszmy: e-Lekcja nr 41

Temat:       UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PISEMNE NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH

lekcja online

 

22.06. - 26.06

Zapiszmy: e-Lekcja nr 42 i nr 43

Temat:     UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - UŁAMKI ZWYKŁE I DZIESIĘTNE

zadania zamieszczone w podręczniku str. 240 i 241

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8e4814906398ab0a36d20bc2a47d0763.jpg
ea5f3f6b68e2ef937c8b6d192f9ebc27.jpg
e22e8c4861cb2b23c6f16c5fb0802c9f.jpg
db024a28be28cbeeda2c6e53970e3f3e.jpg
80d7767962aff3513497015c045aa266.jpg
3e785efaf9faea189f04b62c9489fc40.jpg
We use cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.