Proszę o obejrzenie krótkich filmów dotyczących działań na liczbach dodatnich i ujemnych (dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie):
https://www.youtube.com/watch?v=zKhHpYXDbUA
https://www.youtube.com/watch?v=TCZUgM6WS64
https://www.youtube.com/watch?v=z5HFR7ayjL0
Wykonaj brakujące ćwiczenia ze strony 67- zeszyt ćwiczeń
23.03. - 27.03.
eLekcja 1
Temat: "Sprawdż, ile umiesz"- utrwalenie wiadomości o liczbach dodatnich i ujemnych
Dzisiejsza lekcja ma podsumować wiadomości dot. liczb dodatnich i ujemnych : proszę skupić się na zeszycie ćwiczeń str. 71 i 72. Postaraj zrobić jak najwięcej, w razie kłopotów obejrzyj ponownie filmiki, które polecałam w porzedniej wiadomości.
W wolnej chwili polecam zamieszczoną na stronie głównej GWO układankę: "Square it! Układanie kwadratów"
eLekcja 2
Temat: ZAPISYWANIE WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH
Obejrzyj film, będący wprowadzeniem do tematu:
https://youtu.be/Vm4FK_O1OV4
Wykonaj ćwiczenia: 1,2,3 ze strony 73 (zeszyt ćwiczeń)
Obejrzyj film dotyczący nazywania i zapisywania wyrażeń algebraicznych:
https://youtu.be/nysijB3-IgA
Poćwicz zapisywanie wyrażeń algebraicznych na stronie:
https://www.matzoo.pl/klasa6/zapisywanie-wyrazen-algebraicznych_37_366
eLekcja 3
Temat: OBLICZANIE WARTOŚCI WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH
POLECAM - zajrzyj na podane poniżej strony:
https://www.youtube.com/watch?v=afAHDJh-XOw
https://www.youtube.com/watch?v=epFT2VYokdc
https://www.youtube.com/watch?v=0zjL3PQG3Hg
zeszyt ćwiczeń - ćw. 1 i 2 str. 78.
30.03. - 3.04.
eLekcja 4
Temat: OBLICZANIE WARTOŚCI WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH - ćwiczenia
zeszyt ćwiczeń - ćw. 3 i 4 str. 78
podręcznik zad.1 i 3 str.186
Proszę na adres mailowy
eLekcja 5 i 6
Temat: UPRASZCZANIE WYRAŻEŃ ALGEBRAICZNYCH
POLECAM :
https://youtu.be/_uKwvduu2e8
https://szaloneliczby.pl/redukcja-wyrazow-podobnych/
zapisz w zeszycie zad. 1/str. 190
uzupełniaj zeszyt ćwiczeń - str. 79 ćw.1 i 2
Pochwal się swoją pracą w domu i prześlij mi zdjęcie co dzisiaj zrobiłeś.
eLekcja 7
Temat: ZAPISYWANIE RÓWNAŃ
POLECAM: https://youtu.be/2J6awLHKZ04
Wykonaj interaktywne ćwiczenia i sprawdź, jak radzisz sobie z zapisywaniem równań:
https://learningapps.org/3371280
https://learningapps.org/9589278
Przanalizuj przykłady w podręczniku na str.193 i 194.
Zapisz:
zad.1/ str.194 (słowa: "otrzymamy", "jest", "stanowi" oznaczają w matematyce "=")
- a) a + 20 = 25
- b) 25 = 2 * t ( można pominąć znak "*" i zapisać 25 = 2t)
- c) 5 = 1/3c
- d) 3x - x = 50
zad.2
- a) y- cena spodni
y - 125 zł - cena koszuli
równanie: y - 125 zł = 77 zł
- b) x - cena 1 kg śliwek
2,5 * x - cena za 2,5 kg śliwek
równanie: 2,5x = 12,50 zł
c), d), e) - próbujemy samodzielnie
6.04. - 8.04.
eLekcja 8 i 9
Temat: ZAPISYWANIE RÓWNAŃ - praca w zeszycie ćwiczeń
Pracujemy w zeszycie ćwiczeńna stronach 82 i 83.
Kontaktując się mailowo sprawdzimy poprawność rozwiązań.
15.04. -17.04.
e-Lekcja nr 10
Temat: LICZBA SPEŁNIAJĄCA RÓWNANIE
POLECAM:
podr. zad. 1 i 2 / str. 198
ćwiczenie 1, 2, 4 z zeszytu ćwiczeń str.84.
e-Lekcja nr 11 i nr 12
Temat: ROZWIĄZYWANIE RÓWNAŃ
POLECAM:
https://www.youtube.com/watch?v=NkOBdAY8DIg
Zapiszmy w zeszycie:
Rozwiązując równanie dążymy do tego, aby po jednej stronie równania znalazły się tylko niewiadome, a po drugiej tylko liczby.
Reguły postępowania przy rozwiązywaniu równań:
1) Do obu stron równania można dodać takie samo wyrażenie.
2) Od obu stron równania można odjąć takie samo wyrażenie.
3) Obie strony równania można pomnożyć przez taką samą liczbę różną od zera.
4) Obie strony równania można podzielić przez taką samą liczbę różną od zera.
ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 86, 87 (proszę o przesłanie zdjęć).
20.04. - 24.04.
e-Lekcja nr 13
Temat: ROZWIĄZYWANIE RÓWNAŃ - ćwiczenia c.d.
karta pracy przesłana pocztą mailową
e-Lekcja nr 14, nr 15 i nr 16 (lekcje online)
Temat: ZADANIA TEKSTOWE
Zapiszemy w zeszycie:
Etapy rozwiązywania zadania:
- Ustal niewiadomą w zadaniu, oznacz ją dowolną literą, np. "x" i opisz sytuację z zadania.
- Ułóż równanie opisujące sytuację z zadania.
- Rozwiąż równanie.
- Sprawdź z warunkami zadania, czy rozwiązanie jest poprawne.
- Sformułuj odpowiedź do zadania.
Zadanie (do zapisania w zeszycie):
W klasie VI a uczy się 26 uczniów. Dziewcząt jest o 4 więcej niż chłopców. Ilu chłopców i ile dziewcząt jest w tej klasie?
I etap - ustalamy niewiadomą, oznaczamy ją literą:
x - liczba chłopców
x+4 - liczba dziewcząt (bo jest ich o 4 więcej)
II etap - zapisujemy równanie
Liczba chłopców + liczba dziewcząt = liczba wszystkich uczniów
x + (x+4) = 26
III etap - rozwiązujemy równanie (redukujemy wyrazy podobne po lewej stronie. Przenosimy 4 na prawą stronę - zmieniamy znak. Dzielimy obie strony przez liczby stojące przy x).
IV etap - sprawdzamy, czy otrzymane rozwiązanie jest zgodne z treścią zadania:
V etap - zapisujemy odpowiedź:
Odpowiedź: W klasie jest 11 chłopców i 15 dziewcząt.
Samodzielnie wykonaj dwa zadania zamieszczone na stronie 89 w zeszycie ćwiczeń i w podręczniku zad.2 i 3 str. 205.
27.04. - 30.04.
e-Lekcja nr 17, nr 18 i nr 19
Temat: "SPRAWDŹ, CZY UMIESZ" - POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI O WYRAŻENIACH ALGEBRAICZNYCH I RÓWNANIACH
zapiszmy w zeszycie: zad. 101 i 105 / str. 251 i 252
Podczas lekcji on-line w środę wspólnie przypomnimy i utrwalimy wiadomości .
4.05. - 8.05.
e-Lekcja nr 20 i nr 21
Temat: ROZPOZNAWANIE FIGUR PRZESTRZENNYCH
ZACHĘCAM do obejrzenia:
Po obejrzeniu : https://youtu.be/_S9MFPvK_-g
wykonaj ćwiczenia ukryte pod linkami:
https://learningapps.org/1299812
https://learningapps.org/2238579
Proszę przeanalizować wiadomości zamieszczone w podręczniku na str.212 -214.
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 22 i nr 23
Temat: PROSTOPADŁOŚCIANY I SZEŚCIANY
PROSZĘ OBEJRZEĆ FILMIKI ZNAJDUJĄCE SIĘ PONIŻEJ (wiadomości w nich zawarte potrzebne będą do rozwiązywania zadań i ćwiczeń):
do zeszytu pod tematem lekcji zapiszemy wiadomości z pierwszego obejrzanego nagrania, które zawarte są na końcu pod tytułem ZAPAMIĘTAJ ( wykonujemy rysunki prostopadłościanu i sześcianu i dopisujemy zawarte tam informacje ).
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
11.05. - 15.05.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 24 i nr 25
Temat: GRANIASTOSŁUPY PROSTE - WPROWADZENIE
PROSZĘ OBEJRZEĆ: https://youtu.be/kUhMThSB2D8
Proszę przeanalizować wiadomości w podręczniku na str. 222 i wykonać zad. 1 str.224
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 26 i nr 27
Temat: OBLICZANIE POLA POWIERZCHNI GANIASTOSŁUPA
Proszę zobaczyć, jak liczymy pole powierzchni graniastosłupa: https://youtu.be/kUhMThSB2D8
Przepiszmy do zeszytu wzór na obliczanie pola powierzchni całkowitej (podręcznik str. 223).
Dokończ rysowanie siatek graniastosłupów (ćw. 4 str. 39 - zeszyt ćwiczeń) i spróbuj obliczyć pole jednego z tych graniastosłupów w zeszycie przedmiotowym.
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
18.05. - 22.05.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 28 i nr 29
Temat: OBJĘTOŚĆ GRANIASTOSŁUPA
Proszę obejrzeć:
https://www.youtube.com/watch?v=i06eA4UnfoA
Proszę pod tematem lekcji zapisać wzory i otoczyć je ramką:
wzór na objętość prostopadłościanu
----------------- sześcianu
----------------- graniastosłupa
podręcznik zad.1, 2 /str. 228 - proszę zwracać uwagę czy długości odcinków potrzebnych do obliczeń wyrażone są w tej samej jednostce
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 30 i nr 31
Temat: ĆWICZENIA W ZAMIANIE JEDNOSTEK OBJĘTOŚCI
Przygotowując się do ćwiczeń dot. zamiany jednostek obejrzyj:
https://www.youtube.com/watch?v=xATtfWabCaQ
Wyszukaj w podręczniku i wypisz do zeszytu jednostki objętości (str. 226 i 227).
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń.
25.05. - 29.05.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 32
Temat: OSTROSŁUPY - WPROWADZENIE
POLECAM:
https://www.youtube.com/watch?v=KfyH-aAVGRY
Proszę pod tematem lekcji narysować ostrosłup (podręcznik str. 231), podpisać: wierzchołek, krawędzie boczne, ściana boczna, ...
w zeszycie ćwiczeń proszę uzupełnić str. 43.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 33 i nr 34
Temat: OSTROSŁUPY - POLE POWIERZCHNI
Proszę zapisać wzór, który powinniśmy znać, aby obliczyć pole powierzchni ostrosłupa (podręcznik str.233). Otoczymy wzór ramką i zapiszemy tak jak podręczniku co oznaczają poszczególne literki w tym wzorze.
Wyszukaj w dostępnych źródłach jaką bryłę nazywamy CZWOROŚCIANEM FOREMNYM, zapisz tę informację w zeszycie, wykonaj rysunek tej bryły.
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń. Omówienie zadań do pracy samodzielnej.
01.06. - 05.06
Zapiszmy: e-Lekcja nr 35 i nr 36
Temat: POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI O FIGURACH PRZESTRZENNYCH
"Sprawdź, czy umiesz" - praca w zeszycie ćwiczeń.
Podczas lekcji on-line: praca z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń - zadania powtórzeniowe.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 37
Temat: POWTÓRZENIE WIADOMOŚCI O FIGURACH PRZESTRZENNYCH - test online
Strona internetowa wydawnictwa GWO - strefa ucznia : testy online.
Zapiszmy: e-Lekcja nr 38
Temat: UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH NATURALNYCH I UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
lekcja online
08.06. - 10.06
Zapiszmy: e-Lekcja nr 39
Temat: UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH NATURALNYCH I UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH c.d.
ćwiczenia ustalone na spotkaniu online
Zapiszmy: e-Lekcja nr 40
Temat: UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PAMIĘCIOWE NA LICZBACH
lekcja online
15.06. - 19.06
Zapiszmy: e-Lekcja nr 41
Temat: UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - RACHUNKI PISEMNE NA UŁAMKACH DZIESIĘTNYCH
lekcja online
22.06. - 26.06
Zapiszmy: e-Lekcja nr 42 i nr 43
Temat: UZUPEŁNIAJĄCE ZADANIA RACHUNKOWE - UŁAMKI ZWYKŁE I DZIESIĘTNE
zadania zamieszczone w podręczniku str. 240 i 241